Paaspop 2016

Ja, dat weer is meestal een beetje zo-zo op Paaspop. Soms heb je geluk, soms heb je dit! :)

Maar ik heb wel echt veel zin in het festival. Vandaag even de blokkenschema's ingekleurd, alles voorbereid. Nu hype!

Vrijdag: Paus - Fresku - Lil Kleine & Ronnie Flex - Sef - Jungle by Night - Baroness
Zaterdag: (Haevn) - Throes + The Shine - Woodie Smalls - Dazzled Sticks - Indian Askin - De Staat - Modestep - Enter Shikari - Rico & Sticks - Deafheaven
Zondag: Drummakid - Bombay - Typhoon - The Jacques - De Likt - St. Tropez - Hollywood Undead - Meatbodies - Jack Parow - Encore on Tour

Zondag is wel eigenlijk de beste dag. M'n programma is niet erg hoogstaand, maar daarvoor is het ook een beetje Paaspop, haha. :P

Gelukkig is alles in tenten!

Ik zit nog wel met de DeWolff / Paus clash. Beide bands al eens gezien, maar kan nog niet helemaal kiezen.

Ik zal speuren naar een hanenkam in de crowd!

Jeujj, eindelijk Paul de Leeuw in het echt ontmoeten. Ik kijk altijd naar je shows Paul, tot zondag!

Zie ik jullie bij Bombay!

Voor/tijdens/na bombay dus bij Sammie jongens!
Hopelijk iets beter te vinden dan tijdens de BKS en Werchter meeting vorig jaar ;)

Ik ga er zeker proberen te zijn, maar kan het niet garanderen aangezien ik weet dat mijn groepie niet erg vroeg in de middag op het terrein aanwezig zal zijn. Maar ik ga er alles aan doen!

Verder zekers te vinden bij Underworld, Rico & Sticks, Refused, Fresku en John Coffey, De rest van het weekend hier en daar wat acts meepakken en beetje sfeer proeven overal en nergens.

Kid wrote:
Ik zal speuren naar een hanenkam in de crowd!

Jeujj, eindelijk Paul de Leeuw in het echt ontmoeten. Ik kijk altijd naar je shows Paul, tot zondag!

Gloeilamp wrote:
Zie ik jullie bij Bombay!

Voor/tijdens/na bombay dus bij Sammie jongens!
Hopelijk iets beter te vinden dan tijdens de BKS en Werchter meeting vorig jaar
1f609.png

Ik ga er zeker proberen te zijn, maar kan het niet garanderen aangezien ik weet dat mijn groepie niet erg vroeg in de middag op het terrein aanwezig zal zijn. Maar ik ga er alles aan doen!

Verder zekers te vinden bij Underworld, Rico & Sticks, Refused, Fresku en John Coffey, De rest van het weekend hier en daar wat acts meepakken en beetje sfeer proeven overal en nergens.

Ik zal ergens bij de bar of rechts staan, het kammetje is weer bruin. :wink: Underworld, Refused, John Coffey en Fresku zal ik ook bij zijn!

En ik zit hier te balen dat ik moet leren voor mijn toetsweek, terwijl ik graag was gegaan! Gelukkig valt pasen volgend jaar in een beter weekend.

Jammer dat de live stream van paaspop veel herhaalt. Alleen maar uitzendingen van de Roxy.

Was me weer het weekendje! Flink wat gezien, gehoord en genoten!

Dag 1:

Paus: mooi begin van het festival, maar niet per se heel boeiend. Nieuw materiaal blijft niet echt hangen, en de guy op synths heeft echt te weinig te doen tijdens optredens.
Fresku: Strak optreden, de balans tussen knallers en zijn poëtische nummers was goed, maar had het liever in een kleinere tent gezien.
Powerwolf: Leuk om een keer gezien te hebben, maar viel wel een beetje tegen. Fucking cliché die band. Beetje klappen, "HEY!HEY!HEY!"-vuist in de lucht. Wist dat dit niet de beste band is, maar dat het zo zou zijn verwachtte ik niet.
Kakkmaddafakka: Fijne zomerse deuntjes, sfeer zat er goed in! Nieuw materiaal is helaas alleen een beetje doorsnee indiepoprockbandje #999-muziek
John Coffey: Blauwe plekken. Overal.

Dag 2:
Death Alley: Al eens gezien in voorprogramma van John Coffey, maar kwamen nu met hun eigen optreden veel beter tot hun recht. Lekker smerige rock!
Che Sudaka: Naar toegegaan omdat het bij Death Alley toch echt iets te druk en warm was. Grappig om even te skanken, maar muzikaal niet echt interessant, ze moesten eens een drummer aan die band toevoegen.
My Baby: Eerste hoogtepunt van het festival, heerlijke eindeloze nummers, en nog goed strak ook. Kijk er weer naar uit om ze op Vestrock te zien!
De Staat: Voor de 8e keer dat ik ze zie waren ze niet op hun allerbest. Veel dingen liepen niet lekker, die camera van Torre deed het niet bij Help Yourself, en het was soms een beetje rommelig. Witch Doctor was zoals verwacht wel echt retevet.
Enter Shikari: Ik snap het nog steeds niet. Al die intro's met die visuals zijn een beetje de ver-Efteling-isering van hun muziek. Hadden nog makkelijk een paar extra nummers kunnen spelen, maar het past dan soms wel weer bij de thematiek bij hun nummers. Maar die drum n bass shit is soms echt lachwekkend slecht. Wel de hardste pit van het festival.
The Prodigy: hahahahaha sodemieter op. Ze moeten het echt nog van hun energie hebben, maar de rest van het optreden is een beetje "Where are me warriors at?"-brullen. Ga toch fietsen. Op Werchter vorig jaar viel het tegen, dit keer weer.

Dag 3:
Typhoon: Doet zijn routine, hartjes-handen maken, Zandloper in drie keer zijn lengte uitrekken.
Balthazar: Stond ik daar in mijn eentje vooraan tussen alle Chef'Special fangirls. Niet hun beste optreden, kwamen nogal verveeld en ongeïnteresserd over. Heb ze beter gezien. Nog een setlist mee naar huis kunnen nemen.
Chef'Special: Zucht. Speel nou eens wat van je 'hardere' nummers, dan is het nog een beetje te doen.
De Jeugd van Tegenwoordig: Leuk om eens Watskebeurt?! te horen, maar vond er werkelijk geen hol aan. Melodieën en beats zijn on point, maar die drie gasten kunnen me niet echt entertainen.
Underworld: Fucking hell wat vet. Beide gasten hadden het echt naar hun zin, en goed in vorm. Underworld kreeg het voor elkaar om alles wat er die dag eerder op het podium speelde zo doen vergeten. Alles was goed, de visuals, de zanger zijn overgave, zijn statement over 'This media bullshit' (de camera die voor het podium staat, waardoor hij zich verder weg van het publiek voelde), en de kwartier durende versie van Born Slippy. Met een flinke afstand het beste optreden van het festival.

Voor mijn eerste Paaspop heb ik me prima vermaakt, alleen jammer dat de camping zo'n baggerbende was geworden, en dat mijn tent lekte. Het seizoen is weer begonnen!

Was me weer het weekendje! Flink wat gezien, gehoord en genoten!

Dag 1:

Paus: mooi begin van het festival, maar niet per se heel boeiend. Nieuw materiaal blijft niet echt hangen, en de guy op synths heeft echt te weinig te doen tijdens optredens.
Fresku: Strak optreden, de balans tussen knallers en zijn poëtische nummers was goed, maar had het liever in een kleinere tent gezien.
Powerwolf: Leuk om een keer gezien te hebben, maar viel wel een beetje tegen. Fucking cliché die band. Beetje klappen, “HEY!HEY!HEY!”-vuist in de lucht. Wist dat dit niet de beste band is, maar dat het zo zou zijn verwachtte ik niet.
Kakkmaddafakka: Fijne zomerse deuntjes, sfeer zat er goed in! Nieuw materiaal is helaas alleen een beetje doorsnee indiepoprockbandje #999-muziek
John Coffey: Blauwe plekken. Overal.

Dag 2:
Death Alley: Al eens gezien in voorprogramma van John Coffey, maar kwamen nu met hun eigen optreden veel beter tot hun recht. Lekker smerige rock!
Che Sudaka: Naar toegegaan omdat het bij Death Alley toch echt iets te druk en warm was. Grappig om even te skanken, maar muzikaal niet echt interessant, ze moesten eens een drummer aan die band toevoegen.
My Baby: Eerste hoogtepunt van het festival, heerlijke eindeloze nummers, en nog goed strak ook. Kijk er weer naar uit om ze op Vestrock te zien!
De Staat: Voor de 8e keer dat ik ze zie waren ze niet op hun allerbest. Veel dingen liepen niet lekker, die camera van Torre deed het niet bij Help Yourself, en het was soms een beetje rommelig. Witch Doctor was zoals verwacht wel echt retevet.
Enter Shikari: Ik snap het nog steeds niet. Al die intro’s met die visuals zijn een beetje de ver-Efteling-isering van hun muziek. Hadden nog makkelijk een paar extra nummers kunnen spelen, maar het past dan soms wel weer bij de thematiek bij hun nummers. Maar die drum n bass shit is soms echt lachwekkend slecht. Wel de hardste pit van het festival.
The Prodigy: hahahahaha sodemieter op. Ze moeten het echt nog van hun energie hebben, maar de rest van het optreden is een beetje “Where are me warriors at?”-brullen. Ga toch fietsen. Op Werchter vorig jaar viel het tegen, dit keer weer.

Dag 3:
Typhoon: Doet zijn routine, hartjes-handen maken, Zandloper in drie keer zijn lengte uitrekken.
Balthazar: Stond ik daar in mijn eentje vooraan tussen alle Chef’Special fangirls. Niet hun beste optreden, kwamen nogal verveeld en ongeïnteresserd over. Heb ze beter gezien. Nog een setlist mee naar huis kunnen nemen.
Chef’Special: Zucht. Speel nou eens wat van je ‘hardere’ nummers, dan is het nog een beetje te doen.
De Jeugd van Tegenwoordig: Leuk om eens Watskebeurt?! te horen, maar vond er werkelijk geen hol aan. Melodieën en beats zijn on point, maar die drie gasten kunnen me niet echt entertainen.
Underworld: Fucking hell wat vet. Beide gasten hadden het echt naar hun zin, en goed in vorm. Underworld kreeg het voor elkaar om alles wat er die dag eerder op het podium speelde zo doen vergeten. Alles was goed, de visuals, de zanger zijn overgave, zijn statement over ‘This media bullshit’ (de camera die voor het podium staat, waardoor hij zich verder weg van het publiek voelde), en de kwartier durende versie van Born Slippy. Met een flinke afstand het beste optreden van het festival.

Voor mijn eerste Paaspop heb ik me prima vermaakt, alleen jammer dat de camping zo’n baggerbende was geworden, en dat mijn tent lekte. Het seizoen is weer begonnen!

Edit: Ook nog Bombay gezien, maar van de keer vond ik ze gewoon niet boeiend, weet niet precies waardoor het komt.

Die gasten zijn één brok entertainment. :O Zelfs de jeugd muziek haters worden overgehaald door hun shows. Maargoed, ieder zijn ding.

Nog andere verhalen van Paaspop, kom er maar in!

Dus je hebt welgeteld 2 goede optredens gezien én je bent niet naar Deafheaven en Baroness geweest?

Nog andere verhalen van Paaspop, kom er maar in!
Komt eraan. Heb zelf wat andere hoogtepunten dan Dennis. Snap ook niet waarom je überhaupt naar sommige bands toe bent gegaan (en dan andere dingen niet hebt bezocht). Wel naar The Prodigy, waarvan je eigenlijk weet dat 't niks is, maar dan niet Deafheaven uitproberen? ;)

Mijn verslagje

Hoogtepunten.
1. Fresku
Na drie albums kan 'ie zonder moeite een uur volmaken met interessante beats en teksten. Ik was bang dat de liveband iets teveel de harde randjes eraf zou halen, maar dat viel me best mee. Hielp vooral dat Fresku zelf echt met een immense passie (woede, emotie, oprechte blijheid) op het podium stond. Hele knappe performance, zeker voor de Alpha. Maar ik ben het er mee eens dat dit nog een legendarischere show was geweest in de Roxy.
2. De Likt
Moest het eerste kwartier van de show missen helaas, maar de show was er niet minder om. De frontman is immens charismatisch en de muziek is live wat overtuigender dan op plaat, waar ik het af en toe wat vlak vind. En een erg goede mix hebben deze gasten gevonden tussen livemuziek/muziek van een bandje, daar zouden eigenlijk alle hiphopacts een voorbeeld aan kunnen nemen.
3. Bombay
De nieuwe nummers zijn echt een duidelijk niveau hoger dan hun vorige werk. Bombay Show Pig was aardig, maar dit was echt goed. Retestrak live gespeeld ook. Ik kende het nieuwe werk van Bombay hiervoor nog niet zo goed, dus het was vooral de verrassing van het festival. No=nonsense-muziek was vooral even een verademing op een festival dat constant feest, spierballenmuziek en meezingerij was.
4. Dazzled Sticks
Tjeerd is een ongelofelijk ongemakkelijke podiumverschijning naast Sticks, die duidelijk zijn dag had vandaag. Ze hebben samen slechts één albumpje uit, dat niet eens zoveel indruk op me maakte, maar ze konden er makkelijk een volledige show mee neerzetten. Misschien is dat album toch beter dan we denken? Ik was gewoonweg verrast dat de set zo sterk was. Hopelijk gaan ze nog een tijdje samen door; bakken vol potentie.
Verbeterpuntje? Tsja, deze cross-over-act schreeuwt echt om een uitgebreide backing-band: elektronische drums, synthesizers, een bak vol effecten.
5. Ronnie Flex & Lil Kleine
Huh, wat? Was dit één van de beste shows van Paaspop? Ja hoor, en met gemak. Dat had alles te maken met het feit dat de Roxy overladen was met allemaal tieners tot begin-twintigers (ik voelde me nog nét niet te oud) die alle nummers woord-voor-woord kenden. Kleine en Flex waren op dreef en daardoor iets te gretig. Daardoor piekte de show misschien iets te vroeg, maar dat is ook deels de charme van deze jonge rappers. Ik vind dat iedereen dit live mee moet maken, the hype is real.

Nog wat observaties (dit is niet alles wat ik gezien heb, maar gewoon waar ik iets over kwijt wil):
-St. Tropez: Zag ze al eerder, maar dan in kleine venues. Op grotere schaal en met een langere show komen ze niet echt goed tot hun recht; dan is het toch weer een beetje alsof ik Go Back to the Zoo zit te kijken. Als ze hun werk maar klein, rauw en eerlijk genoeg houden, dan kom ik graag weer terug. 7/10.
-Sef: Oh, dit is een erg goede show. Hij viel per ongeluk uit mijn Top 5, maar ’t is wel echt de moeite waard. Door alles zelf te doen (geen mc, geen dj) creëerde Sef een intieme set, leuke insteek. 7/10
- Meatbodies: Familie van Fuzz en Ty Segall, dus hoge verwachtingen. Nou, die konden niet echt waargemaakt worden. Ze keken geen moment naar het publiek, elke vorm van interactie was uit den boze leek het. Dat past misschien bij hun stoere imago, maar het helpt niet echt om nieuwkomers enthousiast te maken voor je muziek. De band gaf geen fuck, het publiek gaf geen fuck, ik was dit optreden eigenlijk alweer bijna vergeten. 5/10
- Stormzy/Noizboiz. Je hebt rappers die graag willen, jonge honden zoals Ronnie Flex en dergelijke. Die zijn zo enthousiast dat je ze vergeeft dat het af en toe niet zo samenhangend is. Maar je hebt ook rappers die té graag willen. Stormzy en Noizboiz vallen in die categorie. Ik vond het zelf lastig van de shows te genieten omdat de shows net te chaotisch en all-over-the-place waren. Rappers rappen door elkaar, weten niet van elkaar wat ze doen en de dj drukt een uur lang constant op de airhorn-knop. Zonde. 6/10
- Opgezwolletotnu: Een leuk feestje, zelfs voor de tweede keer, maar jammer dat het puur reünie is. Daarmee verliest het toch een stukje relevantie, zeker als je het voor de tweede keer ziet. 7/10
- Modestep: Vermijd waar mogelijk. Dit is zó kut: outdated, slaapverwekkend en overdreven. 2/10
- Tourist LeMc: Wat vinden jullie hiervan? Het voelt af en toe als kindervriendelijke rap voor de elite. Het schuurt een beetje met wat ik juist zo leuk vind aan rap: eerlijk, direct, verslavend. Maar slecht was het nou ook weer niet. ?/10

Algemene impressie
Veel goede hip-hop dit jaar, maar voor de rest viel het programma me vooral veel tegen. Artiesten gaven vaak niet hun beste shows, en niet zelden omdat ze compleet geprogrammeerd stonden (verkeerde moment van de dag, verkeerde podium). Dit festival moet echt beter kunnen, zelfs binnen zijn eigen doelstelling.
Weer mag ook nog wel een tikkie beter. ;)
(Heb het einde van de zondagavond overgeslagen, vanwege het slechte weer.)

Hahahahahahaha Deafheaven staat niet in de 3voor12 top 20, ik kan dat medium nooit meer serieus nemen.

(Geldt ook voor forumleden)

Hahahahahahaha Deafheaven staat niet in de 3voor12 top 20, ik kan dat medium nooit meer serieus nemen.

(Geldt ook voor forumleden)

Idd bijzonder. Ook zeker Baroness met hun nieuwe album was ik zeker gaan kijken als ik er geweest zou zijn.

Daarnaast geen Fun Lovin' Criminals? Dewolff? Saybia? Indian Askin? Monster Magnet? Refused?

Snap ook niet waarom je überhaupt naar sommige bands toe bent gegaan (en dan andere dingen niet hebt bezocht). Wel naar The Prodigy, waarvan je eigenlijk weet dat ’t niks is, maar dan niet Deafheaven uitproberen?

Dus je hebt welgeteld 2 goede optredens gezien én je bent niet naar Deafheaven en Baroness geweest?

Ik heb bijna alleen maar goeie dingen gezien, ben bij bijna elk optreden wel lekker uit mijn plaat gegaan, maar meestal een dag later kan ik ook wat minpuntjes opschrijven.
Dat ik Deafheaven niet heb gezien, en The Prodigy dan weer wel, is omdat ik ook nog met een groepje te maken had, en ik heb ze vaak niet gezien omdat die dan weer naar Jett Rebel en Douwe Bob gingen. Naar bijv. Chef´Special ben ik dan maar gegaan omdat ik anders m´n groepje nooit zag.

Mocht trouwens ook nog even op het podium bij De Jeugd, was wel lachen

Nou zeg, wat een kutfestival als ik het allemaal lees zo. Ik snap sowieso niet dat mensen in fucking Maart naar deze wazige bende in Schijndel of all places gaan, misschien hebben jullie vrienden met een slechte muzieksmaak haha.

Not judging verder als iemand een leuk weekend heeft gehad daar hoor, maar je moet van mij ook geen al te positieve reacties verwachten ^^

Vond zelf vooral de (NL) hiphop dit jaar erg sterk op Paaspop , dat is dan ook eigenlijk de reden dat wij gegaan zijn.
En eerlijk is eerlijk de meeste kwamen goed uit de hoek. Heb echt top optredens gezien van De likt , Dazzled Sticks , Jack parow , Fresku , Sef , hef en ja eerlijk is eerlijk die Ronnie Flex en Lil kleine kunnen er echt wel wat van.

Verder natuurlijk Opgezwolle & Typhoon , als groot fan natuurlijk weer genoten, maar echt vernieuwend was het natuurlijk niet meer na de HMH etc.
(Donderdag nog 1x opgezwolle in Tivoli en dan maar eens rustig afwachten tot 9 december)

Noizboiz en djvt vielen wat mij betreft ook wel wat tegen.

Verder echt genoten van Underworld en Slamboree (Wat een band is dat zeg) .

Pendulum moeten missen door de drukte. (Sowieso was het altijd druk in die tent!!!!)

Oh en Memphic maniacs was gewoon *** , maar had ik natuurlijk ook van tevoren kunnen weten.

Dag 1:

niet per se heel boeiend. Nieuw materiaal blijft niet echt hangen,

had het liever in een kleinere tent gezien.

viel wel een beetje tegen. Fucking cliché die band. Beetje klappen, “HEY!HEY!HEY!”-vuist in de lucht. Wist dat dit niet de beste band is, maar dat het zo zou zijn verwachtte ik niet.

Nieuw materiaal is helaas alleen een beetje doorsnee indiepoprockbandje #999-muziek

Dag 2:
muzikaal niet echt interessant, ze moesten eens een drummer aan die band toevoegen.

waren ze niet op hun allerbest. Veel dingen liepen niet lekker, die camera van Torre deed het niet bij Help Yourself, en het was soms een beetje rommelig.

Enter Shikari: Ik snap het nog steeds niet. Al die intro’s met die visuals zijn een beetje de ver-Efteling-isering van hun muziek. Hadden nog makkelijk een paar extra nummers kunnen spelen, maar het past dan soms wel weer bij de thematiek bij hun nummers. Maar die drum n bass shit is soms echt lachwekkend slecht.

The Prodigy: hahahahaha sodemieter op. Ze moeten het echt nog van hun energie hebben, maar de rest van het optreden is een beetje “Where are me warriors at?”-brullen. Ga toch fietsen. Op Werchter vorig jaar viel het tegen, dit keer weer.

Dag 3:

Balthazar: Niet hun beste optreden, kwamen nogal verveeld en ongeïnteresserd over. Heb ze beter gezien.
Chef’Special: Zucht. Speel nou eens wat van je ‘hardere’ nummers, dan is het nog een beetje te doen.

maar vond er werkelijk geen hol aan.

Het is niet dat ik je wil afzeiken, maar als ik dit lees denk ik niet van "hee leuk weekend, ik ga ook volgend jaar"

Users who are viewing this thread