Overig Muzieknieuws

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Ben Frost nu ook van Spotify af vanwege o.a. de zeer lage royalty's. Hoe moeilijk is het om artiesten wel redelijk te betalen?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Ben Frost nu ook van Spotify af vanwege o.a. de zeer lage royalty's. Hoe moeilijk is het om artiesten wel redelijk te betalen?
ben bang dat dat niet zo snel zal veranderen, zolang alle grote artiesten gebruik blijven maken van het platform

The Playlist is wel een aanrader, is een netflix serie over het ontstaan van spotify en gaat ook gedeeltelijk over de te lage royaltys voor artiesten etc.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Er schijnen zelfs al plannen te zijn voor een tweede Europese tour in 2024 volgens zijn vaste bassist.
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
478
1.499

Kan 't zelf niet lezen, maar ik vermoed dat dit wel een interessant artikel is.
Ik heb toevallig toegang tot deze krant, dus mocht je wat vragen hebben over het artikel of de man in kwestie stel ze gerust. Ik ben mijn online inloggegevens (even) kwijt, dus het delen van het artikel op het forum wordt lastig. Het artikel stond in het magazine wat je met de zaterdagkrant erbij krijgt, dus zodoende heb ik het wel gelezen. In ieder geval was het interessant om te lezen hoe Ticketswap bijna failliet was gegaan door de coronacrisis. Zij hebben toen 35 werknemers ontslagen en bleven met 60 werknemers over, echter is het aantal werknemers inmiddels opgelopen tot 220 (!) werknemers en opent Ticketswap kantoren in verscheidene, grote Europese steden. Ticketswap maakt dus een enorme groei door de afgelopen jaren. En dit is allemaal begonnen omdat hij zelf in 2012 zijn kaartje voor Lowlands zo moeilijk kon doorverkopen.

Ook interessant was het artikel op de volgende bladomslag: "Waarom willen theaters zoveel van je weten?". Om kort de conclusie van de auteur te benoemen: "De informatiezucht van theaters is te herleiden naar onze eigen overheid. (...) De schouwburg met de meest gedetailleerde info (sic) krijgt de subsidie."
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Panic at the Disco! stopt. Ze maken hun eigen tour af en daarna wordt de stekker eruit getrokken, want één van de leden wordt vader en hij wil zich daar op gaan richten. Ik denk dat dat beter voor iedereen is...
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
I guess he's closing the goddamn door.

brendon urie phrase GIF
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
Winnaars van De Nieuwe Lichting 2023:
  • Jack Vamp & The Castle of Creep
  • Mayorga
  • Isaac Roux
Helaas maar 1 van mijn stemmen erbij.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847

Fleetwood Mac stopt er mee aldus Mick Fleetwood. Al komt dit nieuws niet als een verrassing na de dood van Christine McVie. Stevie Nicks en Lindsey Buckingham schijnen nog steeds niet door 1 deur te kunnen en de gezondheid van John McVie is ook niet al te best.....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken