Overig Muzieknieuws

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.579
583
Wilco heeft afgelopen week 3 concerten gegeven in IJsland van elk 23 nummers met geen enkele overlap, dus 69!! unieke nummers. Belooft wat voor de twee avonden in Tivoli, nu al zin in.
Helaas nog even geduld hebben tot augustus.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.175
2.996
Wereldvreemd iig. En dat bij vraag één.


Ze zijn fel tegen handelaren....

En staan niet onwelwillend tegenover het verlagen van de winstmarge maar vinden het wel wat consumentonvriendelijk tegenover handelaren?


Ah, nee. Dan zijn ze gewoon de extra inkomsten kwijt.

Meh.
Inderdaad enkele zeer vreemde quotes. Zoals je zegt o.a. die over consumentvriendelijkheid, maar bijvoorbeeld ook opnieuw dat ze het 'bereikbaar willen houden voor jongeren' en dat die zonder schaamte durft zeggen dat het probleem van handelaars al grotendeels opgelost is (lol).
Ik heb ook nog geen enkele verantwoordelijke van TM/LN een deftig antwoord zien geven op de klachten over monopolisering, want dat is uiteindelijk de olifant in de kamer. Helemaal geen probleem dat TM zelf een platform aanbiedt dat binnen de wettelijke regels valt, het probleem is dat ze zeer agressief andere opties proberen verhinderen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Helemaal eens. Dat antwoord op die vraag over die machtspositie in Amerika is daarom ook echt teleurstellend.

“Ik wil het niet zo veel over de Amerikaanse situatie hebben. Dat vind ik lastig. We weten dat het in Nederland niet zo is. Plus: wij zijn misschien wel de grootste organisator, maar we hebben nog steeds een marktaandeel van minder dan 10 procent. We moeten het wel in perspectief blijven zien. Ja, er is maar één Lowlands en er is maar één Adele. Net zoals er maar één Ajax is. Als jij je kaartje voor een wedstrijd van Ajax wil verkopen, dan gaat ook dat alléén via de app van Ajax. Dat is geen machtspositie, maar logica. Natuurlijk mag een organisator van een event zelf bepalen waar en op wat voor een manier hij zijn kaartjes verkoopt.”
 

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
478
Wat een hallucinant artikel. Lijkt me juist fijn dat als je als privé kaartverkoper zelf kan bepalen waar je het wilt verkopen? Of dat nu TM of TS of Eventim is ofzo.
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
403
249

Kunnen we onze festileaks crew vrienden niet hierheen sturen voor een live verslag? 😆
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Pompompidom

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110

Ticketswap gaat strijd met handelaren aan: nieuwe functie verdeelt winst met organisator​

Ticketswap gaat de strijd aan met doorverkopers die winst willen maken op concertkaartjes. Het bedrijf introduceert een nieuwe functie waarmee de eventuele winst op verkochte kaarten evenredig verdeeld wordt onder de verkoper van een ticket en de organisator van een evenement. Het doorverkoopplatform hoopt daarmee dat er minder frauduleuze of te dure tickets in omloop zullen zijn.

 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.515
10.875

Ticketswap gaat strijd met handelaren aan: nieuwe functie verdeelt winst met organisator​

Ticketswap gaat de strijd aan met doorverkopers die winst willen maken op concertkaartjes. Het bedrijf introduceert een nieuwe functie waarmee de eventuele winst op verkochte kaarten evenredig verdeeld wordt onder de verkoper van een ticket en de organisator van een evenement. Het doorverkoopplatform hoopt daarmee dat er minder frauduleuze of te dure tickets in omloop zullen zijn.

Dus nu is de verkoper de klos?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Ik volg hem ook niet helemaal.

De nieuwe functie gaat FairShare heten. Als een evenementenorganisator daarvoor kiest wordt de winst op een doorverkocht ticket gelijk verdeeld tussen de verkoper en de organisator van het evenement
Dus dan krijgt de organisator extra inkomsten bovenop het al verkochte ticket en de verkoper minder? De snelste manier om mensen weg te drijven van Ticketswap lijkt me.

Volgens het bedrijft draagt FairShare bij aan het tegengaan van tickethandelaren die tickets doorverkopen met winstoogmerk, omdat voor hen de winst daalt. ,,Zo komen fans minder in aanraking met te dure of frauduleuze tickets die op onbeveiligde platforms worden aangeboden.
Ik zie ook niet in hoe het fraude tegenhoudt. Die handelaren zullen die tickets dan gewoon weer via nepsites en Marktplaats e.d. aanbieden.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.175
2.996
Dit lijkt me inderdaad niet meteen iets dat positief is voor koper en verkoper, uiteraard wel voor de organisatoren. Uiteindelijk dus gewoon een middel om organisatoren aan zich te proberen binden. Geen idee hoe ze tot de conclusie komen dat dit zou leiden tot minder fraude op onbeveiligde platformen, ik denk eerder het omgekeerde.
Enige oplossing is en blijft simpel: winst maken gewoon verbieden zoals in België.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.515
10.875
Dit lijkt me inderdaad niet meteen iets dat positief is voor koper en verkoper, uiteraard wel voor de organisatoren. Uiteindelijk dus gewoon een middel om organisatoren aan zich te proberen binden. Geen idee hoe ze tot de conclusie komen dat dit zou leiden tot minder fraude op onbeveiligde platformen, ik denk eerder het omgekeerde.
Enige oplossing is en blijft simpel: winst maken gewoon verbieden zoals in België.
Eens, België, Denemarken en Noorwegen zijn daar prima voorlopers in! Nooit gedacht dat ik de woorden 'België' en 'voorloper' in dezelfde zin kon gebruiken... Maar heeft België dat echt volledig onder controle gekregen of zijn er toch nog manieren om er meer voor te krijgen? Wordt men bijvoorbeeld gedaagd voor een kantonrechter of heeft dat alsnog geen prioriteit?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.515
10.875
In ander nieuws: we krijgen de laatste nummers van Soundgarden (met Chris Cornell).
341521405_774415367541136_1775353422765014049_n.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Querulante Partij

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.175
2.996
Eens, België, Denemarken en Noorwegen zijn daar prima voorlopers in! Nooit gedacht dat ik de woorden 'België' en 'voorloper' in dezelfde zin kon gebruiken... Maar heeft België dat echt volledig onder controle gekregen of zijn er toch nog manieren om er meer voor te krijgen? Wordt men bijvoorbeeld gedaagd voor een kantonrechter of heeft dat alsnog geen prioriteit?
Er zijn wel degelijk straffen mogelijk, maar ik heb zelf geen weet van praktische voorbeelden waarbij iemand voor de rechter is gekomen. Ongetwijfeld zijn er wel nog manieren om met winst te verkopen, op Facebook ofzo, maar opnieuw, daar weet ik zelf niets van. Heb het gevoel dat dat toch sterk is verminderd sinds Ticketswap zo ingeburgerd is geraakt.

Juicy detail uit de link trouwens: ebay en 2dehands.nl hebben die Belgische wet proberen aanvechten, zonder succes.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en wenteldave

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.978
2.022
Blij dat ik ze dan toch nog gezien heb op Werchter met hun top optreden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.515
10.875
Op zich interessant nieuws. Meer concerten in de Gashouder i.p.v. alleen in februari?

Westergas neemt volgende stap in realiseren cultuurpodium Gashouder

Westergas heeft een conceptaanvraag ingediend die moet leiden tot een omgevingsvergunning voor een grootscheepse verbouwing. Deze professionaliseert de monumentale Gashouder als evenementenlocatie met een capaciteit van ruim 3500 personen. Hiermee creëert de Gashouder een unieke positie in het culturele aanbod van Amsterdam. De geplande werkzaamheden zullen negen maanden tot een jaar gaan duren, waarna de Gashouder heropent als cultuurpodium voor iedere vorm van kunst.
Westergas is al geruime tijd bezig met de optimalisatie van de Gashouder en het culturele programma. Naast veel bezochte kunstbeurzen als UNSEEN en UNFAIR en theaterfestival Holland Festival zijn er twee pilot concertreeksen gedraaid met optredens van nationale en internationale artiesten waaronder de drie uitverkochte concerten van The Opposites in 2022. Naar aanleiding van verkregen inzichten is in samenwerking met de gerenommeerde architect André van Stigt een plan voor een kelder onder de Gashouder uitgedacht. Het doel is om hier een permanente plek te creëren voor alle faciliteiten die op dit moment nog buiten het monumentale pand worden neergezet als daar een evenement plaatsvindt, van entree tot toiletten en van backstage ruimtes tot techniek opslag. De kenmerkende dakconstructie blijft volledig intact. Bovendien neemt de verkeersdrukte rondom evenementen significant af en is het aangezicht van het historische gebouw ten alle tijden te bewonderen.
Het streven is om van de iconische Gashouder een cultuurpodium voor iedereen te maken. Een unieke zaal waar gevestigde namen terugkeren en een springplank voor jonge creatieven en artiesten. Om deze ambities voor de toekomst te spiegelen is een klankbord opgericht in de vorm van een coalitie prominente Amsterdammers uit de kunst- en cultuursector. Daarnaast is Westergas in gesprek met de buurtbewoners en wordt een jeugdcoalitie opgericht om de nieuwe generatie een stem te geven.
In samenwerking met ontwerpbureau Inside Outside wordt nagedacht over de inpassing van het cultuurpodium in het park, waaronder het op vernieuwde wijze reguleren van bezoekersstromen tijdens evenementen. “Dit zijn historische plekken. Ons doel is om het aanzien van de monumenten en de groene omgeving in ere te herstellen en bezoekers inspiratie en energie te geven”, aldus Duncan Stutterheim mede-eigenaar van Westergas. “In het programma van de Gashouder wordt gedacht aan iedere bezoeker: van jong tot oud, toegankelijk voor iedere portemonnee. Van begin tot eind staat de beleving van de bezoeker centraal, zo ook bij het samenstellen van een divers programma met theatervoorstellingen, kunstbeurzen en concerten van alle soorten genres.”

VERDUURZAMING GASHOUDER​

In de zomer van 2022 is de Gashouder al vergaand verduurzaamd. De geplande verbouwing waarvoor de aanvraag is gedaan maakt de Gashouder verder toekomstbestendig. “Met de Gashouder willen we op deze manier een voorbeeldfunctie innemen en laten zien hoe op innovatieve manier om te gaan met monumentaal erfgoed”, aldus Lennart Rottier van vastgoedbedrijf MILLTEN, en mede-eigenaar van Westergas. “Door de nodige faciliteiten permanent ondergronds te plaatsen blijft onder andere het Klönneplein ook tijdens evenementen vrij voor recreatie; een langgekoesterde wens van buurtbewoners. De verbouwing maakt van de Gashouder een bijzondere plek voor deze en toekomstige generaties.”
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.175
2.996
Taylor Swift kondigt concerten aan in Mexico, Brazilië en Argentinië in augustus/november. Met de belofte dat er binnenkort nog heel veel internationale data aangekondigd gaan worden. Volgend jaar in Europa zit er dus dik in!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken