Off topic talk

festirock

Support act
1 dec 2015
846
572
Oftewel:

Raoul, hou voortaan je kutbek en stem de volgende keer lekker anoniem op (extreem) rechts. Dan gaan wij weer verder lekker met z'n allen verbaasd doen dat rechts het weer wint binnen Europa. Fijne avond! (en mag ik de dislikes op deze posts zelf alvast invullen, ik weet wel weer waar ze vandaan komen).

Misschien is het ook door dit soort reacties dat mensen zo gaan stemmen?

Ik vond de reactie van Raoul niet beledigend of wat dan ook. Ik ga er zelfs mee akkoord dat de voorbeelden die hij opnoemde ook mij meer inhoud toonden, meer kleur, meer karakter in songs. Gelukkig mag iedereen toch een mening hebben over muziek? Maar als die niet in jouw kraam past dan moet hij z'n bek houden? Discussie is prima maar doe het met argumenten en respect voor ieders mening.

Als ik niet "hen" maar hij zeg als ik hier over Sam Smith praat ben ik dan niet tolerant genoeg? Dacht het niet hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tom1617899894

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Misschien is het ook door dit soort reacties dat mensen zo gaan stemmen?

Ik vond de reactie van Raoul niet beledigend of wat dan ook. Ik ga er zelfs mee akkoord dat de voorbeelden die hij opnoemde ook mij meer inhoud toonden, meer kleur, meer karakter in songs. Gelukkig mag iedereen toch een mening hebben over muziek? Maar als die niet in jouw kraam past dan moet hij z'n bek houden? Discussie is prima maar doe het met argumenten en respect voor ieders mening.

Als ik niet "hen" maar hij zeg als ik hier over Sam Smith praat ben ik dan niet tolerant genoeg? Dacht het niet hoor.
Dat was.... eigenlijk exact mijn punt :).
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos en festirock

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.170
1.633
Misschien is het ook door dit soort reacties dat mensen zo gaan stemmen?

Ik vond de reactie van Raoul niet beledigend of wat dan ook. Ik ga er zelfs mee akkoord dat de voorbeelden die hij opnoemde ook mij meer inhoud toonden, meer kleur, meer karakter in songs. Gelukkig mag iedereen toch een mening hebben over muziek? Maar als die niet in jouw kraam past dan moet hij z'n bek houden? Discussie is prima maar doe het met argumenten en respect voor ieders mening.

Als ik niet "hen" maar hij zeg als ik hier over Sam Smith praat ben ik dan niet tolerant genoeg? Dacht het niet hoor.

Iedereen heeft uiteraard recht op haar mening mevrouw. 😉

De discussie gaat hier in elk geval weer duchtig van de rails met zaken die er eigenlijk niet toe horen te doen. Als we het geluk hebben dat Sam Smith als sub op Werchter staat, dan komt er wel weer een frisse nieuwe naam die nog maar weinig op Belgische festivalpodia gestaan heeft, en die sowieso een stevige show gaat brengen.

Dat er daar wederom zoals bij Years & Years wat alfa-mannetjes problemen mee gaan hebben is hun probleem.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Iedereen heeft uiteraard recht op haar mening mevrouw. 😉

De discussie gaat hier in elk geval weer duchtig van de rails met zaken die er eigenlijk niet toe horen te doen. Als we het geluk hebben dat Sam Smith als sub op Werchter staat, dan komt er wel weer een frisse nieuwe naam die nog maar weinig op Belgische festivalpodia gestaan heeft, en die sowieso een stevige show gaat brengen.

Dat er daar wederom zoals bij Years & Years wat alfa-mannetjes problemen mee gaan hebben is hun probleem.
Was Years & Years dan niet gewoon kut vanwege de vreselijke zang? Niet op Werchter gezien, maar als ik het slechtste optreden ooit moet opnemen dan was het Years & Years op Lowlands. Simpelweg omdat het vals was (want op plaat vond ik hun nummers beter te behappen).
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.170
1.633
Was Years & Years dan niet gewoon kut vanwege de vreselijke zang? Niet op Werchter gezien, maar als ik het slechtste optreden ooit moet opnemen dan was het Years & Years op Lowlands. Simpelweg omdat het vals was (want op plaat vond ik hun nummers beter te behappen).

Years & Years was bij hun vorige passage op Werchter Boutique vocaal niet bepaald top, maar sommigen in het publiek waren echt pure cringe. Mannen van 40 met een pint in hun hand en navenante buik die vanonder hun shirt komt gewrongen die luid 'Omo' staan te roepen naar de artiest op het podium is het op éen na meest marginale dat ik de voorbije jaren op die festivalweide gezien heb.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en swissepfan

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Years & Years was bij hun vorige passage op Werchter Boutique vocaal niet bepaald top, maar sommigen in het publiek waren echt pure cringe. Mannen van 40 met een pint in hun hand en navenante buik die vanonder hun shirt komt gewrongen die luid 'Omo' staan te roepen naar de artiest op het podium is het op éen na meest marginale dat ik de voorbije jaren op die festivalweide gezien heb.
Dat is idd lame. Gewoon aanspreken dat soort lui.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.179
2.999
Even ter transparantie: Indiaantje en ik hebben in DM wat zaken uitgeklaard. Als er nog andere zijn die iets willen zeggen over bepaalde berichten in dit topic, mogen mij of eender andere mod altijd contacteren.

Waar we het allemaal over eens zijn en het enige dat er uiteindelijk toe doet: Sam Smith is voor het eerst in hun carrière een serieuze kanshebber voor een hoge spot op Rock Werchter. Benieuwd of het uiteindelijk gaat gebeuren.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Inderdaad, we zitten meer op een lijn dan dat we allemaal denken. Iedereen bedoeld het op zijn of haar of hen manier goed. Maar iedereen heeft een andere achtergrond, andere omgeving, andere mening etc. Laten we daar met elkaar rekening mee houden. Tot de volgend aflevering lieve kijkbuiskinderen.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
568
534
Allereerst excuses als ik mensen heb beledigd door het ventileren van mijn mening. Zoals Indiaantje hierboven aangeeft, als mensen als een debiel staan te roepen, gewoon aanspreken. Iedereen heeft het recht op een mening maar je hebt wel een ieder met fatsoen en respect te behandelen.

Ik begrijp dat het uiten van seksualiteit (hetero-, homoseksualiteit of wat anders) gezien kan worden als kunstvorm. Ik vind dat als je jezelf op die manier moet profileren dat dat geen interessante kunstvorm is. Daar zit ik gewoonweg niet op te wachten op een podium. Niet van een Lil Nas X, niet van een Sam Smith maar ook niet van een Shakira om maar een dwarsstraat te noemen.

Ik vind het gewoon een vermoeiend iets om mee te pronken, nobody cares, maak er dan ook gewoon geen onderwerp van. Maak gewoon mooie muziek. Uiteraard ben ik gewoon voor de verbindende factor van festivals, begrijp me niet verkeerd, maar dan niet op zo een pusherige manier.

Verder wil ik de discussie bij voorkeur niet te ver uit de hand en off topic laten gaan.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Het ding is dat je voor al die voorbeelden iet of wat logische argumenten kan aanhalen om die mening te hebben, correct of niet. Dat is terechte subjectiviteit. De show van Sam Smith woke of overdreven vinden, is volgens mij per definitie gebaseerd op intolerantie, of toch minstens op een dubbele standaard, waar ik elke dag van het jaar tegen zal strijden.
Deze discussie is ook al in het Pinkpop forum gevoerd. Ik herhaal nogmaals ik val op mannen en ben niet gediend van de reacties van sommige forum gebruikers hier als het over dit onderwerp gaat. Getwijfeld om sommige reacties zelfs te rapporteren.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Het meest storende vond ik de vergelijking waarbij Sam Smith werd afgekort tot SS. Ik krijg hier extreem rechtse gevoelens bij en dat voelt niet prettig.

Fijn dat mensen het hebben kunnen uitpraten maar laten we er wel op waken dat ieder zijn/haar mening hier mag blijven delen zonder dat deze uitgelachen wordt.
 

SonicSleuth

Playlistbediener
20 okt 2023
24
26
I can't believe that the last few threads have mentioned Sam Smith, Elton John, and Placebo coming to entertain us... And there's still transphobia being shared/discussed. How hard is it to ask people to just accept that another person's experiences are different from yours?

If you have never struggled with wondering whether you're in the right body or not, that's good. You probably have other internal struggles. But that also means you have no perspective to comment on those people who have those struggles. Nobody is saying you can't have an opinion about other people, we just kindly ask that you trend away from being an A-hole about it.

In the States, one of our biggest festivals, Bonaroo, is located in a state where Sam Smith, Brian Molko, or Elton John could be ARRESTED if they decide to wear feminine clothing on stage. That absurdity drags us back to the 1950s, literally. What's the line that bothers you? Can the Stones sing "Let's Spend the Night Together?" Or does it have to be "Let's Spend Some Time Together?"
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
I can't believe that the last few threads have mentioned Sam Smith, Elton John, and Placebo coming to entertain us... And there's still transphobia being shared/discussed. How hard is it to ask people to just accept that another person's experiences are different from yours?

If you have never struggled with wondering whether you're in the right body or not, that's good. You probably have other internal struggles. But that also means you have no perspective to comment on those people who have those struggles. Nobody is saying you can't have an opinion about other people, we just kindly ask that you trend away from being an A-hole about it.

In the States, one of our biggest festivals, Bonaroo, is located in a state where Sam Smith, Brian Molko, or Elton John could be ARRESTED if they decide to wear feminine clothing on stage. That absurdity drags us back to the 1950s, literally. What's the line that bothers you? Can the Stones sing "Let's Spend the Night Together?" Or does it have to be "Let's Spend Some Time Together?"
Wow well said! I couldn’t accept more. This is also the reason why we need to celebrate pride each year. I read in the news that Russia will call the LGBT community an extremist group and there are so many countries which I can’t visit simply because I am gay.
 

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
721
939
Years & Years was bij hun vorige passage op Werchter Boutique vocaal niet bepaald top, maar sommigen in het publiek waren echt pure cringe. Mannen van 40 met een pint in hun hand en navenante buik die vanonder hun shirt komt gewrongen die luid 'Omo' staan te roepen naar de artiest op het podium is het op éen na meest marginale dat ik de voorbije jaren op die festivalweide gezien heb.
Het marginaalste is dan plassen in de voorvakken, de Barn incluis? 😅
 
  • Haha
Waarderingen: parelconfituur

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
721
939
Deze discussie is ook al in het Pinkpop forum gevoerd. Ik herhaal nogmaals ik val op mannen en ben niet gediend van de reacties van sommige forum gebruikers hier als het over dit onderwerp gaat. Getwijfeld om sommige reacties zelfs te rapporteren.
Het meest storende vond ik de vergelijking waarbij Sam Smith werd afgekort tot SS. Ik krijg hier extreem rechtse gevoelens bij en dat voelt niet prettig.

Fijn dat mensen het hebben kunnen uitpraten maar laten we er wel op waken dat ieder zijn/haar mening hier mag blijven delen zonder dat deze uitgelachen wordt.
Ik krijg idd ook flashbacks naar het Pinkpop topic van enkele dagen/1 week terug. Toen vond ik dat het opgeblazen werd en hier nu ook. Toen werd er vermeld dat “sex sells” en om eerlijk te zijn, ga ik met deze stelling akkoord.

Bepaalde groepen mensen ontvangen dit immers net goed in mijn ogen, omdat zij vaak het gevoel hebben niet helemaal zichzelf te mogen/kunnen zijn. Dit is zonde en iets waar we met z’n allen zouden moeten tegen strijden. Ik zie het absoluut niet als een wij/zij verhaal.

Verder moeten we ook niet te kleinzerig doen. Het is maar door erover in discussie te gaan, eigenlijk gewoon door erover te spreken, dat het leeft en mensen hun (voor)oordeel kunnen bijschaven. Rapporteren of het gevoel hebben dat jouw mening uitgelachen wordt, dat werkt volgens mij net de polarisatie in de hand en helpt ons al zeker niet vooruit.

En dat er zo hard over SS gevallen wordt als afkorting, goh, heb je dan zelf de échte SS vroeger meegemaakt of ken je iemand direct die ermee negatief in aanraking is geweest?

Maar ik vind dus dat als je er niks persoonlijks mee te maken hebt, maak je mening dan ook niet zo gewichtig. Deel hem gerust op een respectvolle manier mee, maar een wereld waarin er constant geschermd wordt met “dat voelt niet prettig” of “ik vind het niet fijn dat” is niet iets wat ik als progressief en aangenaam zie. Het zorgt ervoor dat ieder op de tippen van z’n tenen loopt en dat is niet wat we algemeen zouden moeten willen.

Maar hey, dit is juist een mening net als al die andere die de laatste tijd gedeeld zijn. Ik doe mijn duit in het zakje en ga weer verder met mijn leven. Hopelijk zonder iemand gekwetst te hebben en indien dat toch het geval was, weet dat het zeker niet mijn bedoeling was 🥰
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik ben het niet eens dat elke mening evenwaardig is en prima naast elke andere mening kan bestaan. Wellicht hebben we daar een andere visie over.

Voor mij betekent tolerant zijn ook intolerant zijn voor intolerante meningen. Dat is de tolerantieparadox. Voor mij is een mening over hoe Smith zich uitdrukt van een totaal ander niveau dan iets als 'te veel politiek, te veel gelul, slechte muziek'. Ik kan echt wel wat hebben hoor, je mag van mij Sam Smith muzikaal helemaal afkraken, zelfs met sterke woorden. Maar voor mij bestaat er niets zoiets interpreteerbaar als 'te seksistisch', een uitspraak is dat of het is dat niet.
Ik vind dat je overal een mening over mag hebben. Ook als deze als te rechts, te links of fout is.
 
  • Leuk
Waarderingen: koekroeck en festirock

festirock

Support act
1 dec 2015
846
572
Iedereen heeft uiteraard recht op haar mening mevrouw. 😉

De discussie gaat hier in elk geval weer duchtig van de rails met zaken die er eigenlijk niet toe horen te doen. Als we het geluk hebben dat Sam Smith als sub op Werchter staat, dan komt er wel weer een frisse nieuwe naam die nog maar weinig op Belgische festivalpodia gestaan heeft, en die sowieso een stevige show gaat brengen.

Dat er daar wederom zoals bij Years & Years wat alfa-mannetjes problemen mee gaan hebben is hun probleem.
Niets te maken met alfa mannetjes hoor. Wel met persoonlijke muzikale smaak
 

festirock

Support act
1 dec 2015
846
572
Years & Years was bij hun vorige passage op Werchter Boutique vocaal niet bepaald top, maar sommigen in het publiek waren echt pure cringe. Mannen van 40 met een pint in hun hand en navenante buik die vanonder hun shirt komt gewrongen die luid 'Omo' staan te roepen naar de artiest op het podium is het op éen na meest marginale dat ik de voorbije jaren op die festivalweide gezien heb.

Ben je dan Conner tegengekomen op werchter?
Ah nee een man van 40 met buik en pint.. 😉 om maar te zeggen , daar ga je zelf met stereotypen.
Case closed denk ik dan
 
  • Haha
Waarderingen: Oh Well

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Ik krijg idd ook flashbacks naar het Pinkpop topic van enkele dagen/1 week terug. Toen vond ik dat het opgeblazen werd en hier nu ook. Toen werd er vermeld dat “sex sells” en om eerlijk te zijn, ga ik met deze stelling akkoord.

Bepaalde groepen mensen ontvangen dit immers net goed in mijn ogen, omdat zij vaak het gevoel hebben niet helemaal zichzelf te mogen/kunnen zijn. Dit is zonde en iets waar we met z’n allen zouden moeten tegen strijden. Ik zie het absoluut niet als een wij/zij verhaal.

Verder moeten we ook niet te kleinzerig doen. Het is maar door erover in discussie te gaan, eigenlijk gewoon door erover te spreken, dat het leeft en mensen hun (voor)oordeel kunnen bijschaven. Rapporteren of het gevoel hebben dat jouw mening uitgelachen wordt, dat werkt volgens mij net de polarisatie in de hand en helpt ons al zeker niet vooruit.

En dat er zo hard over SS gevallen wordt als afkorting, goh, heb je dan zelf de échte SS vroeger meegemaakt of ken je iemand direct die ermee negatief in aanraking is geweest?

Maar ik vind dus dat als je er niks persoonlijks mee te maken hebt, maak je mening dan ook niet zo gewichtig. Deel hem gerust op een respectvolle manier mee, maar een wereld waarin er constant geschermd wordt met “dat voelt niet prettig” of “ik vind het niet fijn dat” is niet iets wat ik als progressief en aangenaam zie. Het zorgt ervoor dat ieder op de tippen van z’n tenen loopt en dat is niet wat we algemeen zouden moeten willen.

Maar hey, dit is juist een mening net als al die andere die de laatste tijd gedeeld zijn. Ik doe mijn duit in het zakje en ga weer verder met mijn leven. Hopelijk zonder iemand gekwetst te hebben en indien dat toch het geval was, weet dat het zeker niet mijn bedoeling was 🥰
Afgelopen weekend deze documentaire gekeken :
genaamd Eldorado. Hierin wordt duidelijk beschreven hoe de Nazis homos hebben vervolgd , vermoord en uitgebuit. Een SS’er kwam met al deze specifieke anti homo plannen. Jaren na de tweede Wereldoorlog zijn deze plannen in veel wetten nog gebleven het enige wat niet is gebleven de concentratiekamp moorden omdat die gesloten waren.

Net na het kijken van deze documentaire ligt deze afkorting (SS) dus ja wel gevoelig en naar mijn idee voelde het in de geplaatste context als homofoob.

Weet vooral dat er voor de tweede Wereldoorlog enige acceptatie begon te ontstaan voor LGBT mensen. En dat zowel gedurende als na de tweede Wereldoorlog de acceptatie echt jaren weg was.

Als jij niet hand in hand over straat kan lopen omdat je bijna elke maand wel iemand kent die geïntimideerd of in elkaar geslagen word dan reageer je wellicht wel wat feller op mensen die een queer artiest neerzetten als een sex seller.


Ik weet dat deze discussie hier gesloten zou worden maar dit moest ik toch wel even kwijt ook met de hoop dat jullie begrijpen waarom de afkorting mij triggerde.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.303
6.501
Zoals de titel weergeeft, een topic voor off topic talk
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken