Muse

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
En dan te bedenken dat ze op deze tour zo'n 15 minuten de tijd nemen om The Globalist te spelen.
 

Amber

Randprogramma
8 dec 2014
127
0
Yep, wel vrij kort geloof ik.. Had eigenlijk wel gehoopt/verwacht dat ze langer zouden spelen.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.853
1.764
Ze spelen de hele tour al korte shows, en weinig nummers. Vind ik een beetje tegenvallen voor 60 euro, ze hebben godverdomme 7 albums. Waarom speel je daar maar 17/18 nummers van op een avond?!

 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
665
340
17/18 nummers is gewoon echt te kort. Als je 7 albums hebt en daar bovenop ook nog een paar goede b-sides, dan moet je wel echt op z'n minst 23 nummers spelen. Met 17/18 nummers is het dan gewoon onmogelijk om een set te spelen die iedereen tevreden houdt. Het is eigenlijk echt belachelijk dat ze Reapers niet kunnen spelen als ze Revolt doen, en dat ze maar één Origin of Symmetry nummer spelen. Ik heb het vermoeden dat het misschien aan Warner Bros ligt, want ze liggen er de laatste tijd een beetje mee in de clinch krijg ik het idee (meningsverschillen over wat de band aan beeldmateriaal wil vrijgeven en wat Warner Bros hun laat vrijgeven).
 

SanderA

Campingartiest
18 mrt 2014
82
0
Zo! Gisteren naar Muse geweest in Köln. Zeer gave show en speelde 21 nummers. Het feit dat ze natuurlijk iets minder nummers doen dan dat je verwacht komt door de entree van The Globalist die ze helemaal spelen. Maar dat was ook gelijk wel een hoogtepunt om die eens live te horen.

Voor de mensen die naar de Ziggo Dome gaan deze: heel veel plezier! En niet teveel youtuben van te voren naar de visuals, dan is de verrassing des te leuker.

Nothing but Thieves was trouwens ook erg goed als voorprogramma. Speelde wel maar een half uur ipv de 40 minuten die hierboven staan aangegeven.

Have fun!
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Gisteren Muse gezien in de Ziggo Dome. Show was awesome!
Het voorprogramma haalde hier de 40 minuten ook lang niet. 20:25 stopten ze ongeveer.

Dit was de setlist voor geïnteresseerden:
http://www.setlist.fm/setlist/muse/2016/ziggo-dome-amsterdam-netherlands-43f0fff7.html

Valt me op dat ze vaak nummers afwisselen als je naar de setlists van afgelopen concerten kijkt. Jammer dat ze Reapers, Hysteria en Stockholm Syndrome hier niet gespeeld hebben.

Veel plezier voor mensen die morgen of donderdag gaan!
 

Amber

Randprogramma
8 dec 2014
127
0
Yup hoorde het al van een vriendin van me, wel jammer dat ze zo kort spelen.. heb wel enorm veel zin in morgenavond!

Voor mensen die nog geen kaartje hebben: kaarten staan nu al vanaf 35 euro per stuk (exclusief servicekosten) op Ticketswap
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.589
591
Setlist van tweede show is niet echt beter als eerste. Enige wel is dat Stockholm Syndrome en Map Of The Problematique zijn gespeeld. Verder 4 nummers van The 2nd Law, das dus wel kut. Jammer dat ze zo weinig van Origin of Symmetry spelen.
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Ik baalde er wel van dat we geen Citizen Erased en geen Reapers kregen. Plug In Baby was wel echt nice! Ik was er trouwens rond kwart over 5/half 6 en stond letterlijk helemaal vooraan. Toch wel zuur dat t meisje naast me een drumstokje kreeg en dat een paar plekken verder de setlist terecht kwam haha. Vond de sfeer niet heel chill en de setlist was inderdaad weer niet top imo. Verder wel echt genoten!
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.978
551
IVond de sfeer niet heel chill
Wat was er mis met de sfeer?

Inderdaad, MOTP, Plug in Baby, StockHolm Syndrome en Apocalypse Now zijn wel mooie toevoegingen tov maandag, maar daar krijg je dan weer een draak van Undisclosed Desires voor terug... Al met al wel een iets betere list dan maandag imo. Ondanks dat je het zonder Bliss en Citizen moest doen.
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Romy wrote:
IVond de sfeer niet heel chill


Wat was er mis met de sfeer?

Inderdaad, MOTP, Plug in Baby, StockHolm Syndrome en Apocalypse Now zijn wel mooie toevoegingen tov maandag, maar daar krijg je dan weer een draak van Undisclosed Desires voor terug… Al met al wel een iets betere list dan maandag imo. Ondanks dat je het zonder Bliss en Citizen moest doen.

Ze deden gisteren ook geen Revolt gelukkig. De sfeer tijdens het concert was prima trouwens. Wij zaten alleen vantevoren met een beetje "ruzie" aangezien er een man helemaal vooraan probeerde te komen omdat daar zn vriendin stond. Vervolgens ging t meisje naast me op de grond zitten om the vampire diaries te kijken waar iedereen ook een beetje geirriteerd vanraakte. Wat ik trouwens wel heel vervelend vond is dat er een beveiliger recht voor ons neus stond tussen het hek en podium in. Dan denk ik zorg gewoon even voor een stoeltje voor die mannen zodat ze het zicht niet blokken. En die camera's die constant ons aan het filmen waren waren ook niet echt fijn moet ik zeggen. Geen idee waar die opnames voor gebruikt gaan worden maar daar sta ik waarschijnlijk vaak genoeg op met mn blije kop :')
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.486
6.152
Wij zaten alleen vantevoren met een beetje “ruzie” aangezien er een man helemaal vooraan probeerde te komen omdat daar zn vriendin stond. Vervolgens ging t meisje naast me op de grond zitten om the vampire diaries te kijken waar iedereen ook een beetje geirriteerd vanraakte.
[/quote]

Waarom raakten mensen er geirriteerd van dan? Logisch dat die man naar z'n vriendin wilde en als het concert nog niet begonnen was had ze het recht om even te zitten toch? Of was NBT al bezig?
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Van mij had hij ook best bij zn vriendin mogen staan hoor, maar er waren wat kleinere meisjes die door hem niks meer zagen en wel al vanaf 3 uur voor de deur stonden. Snap dat je dan wel geirriteerd raakt. En van dat meisje dat ging zitten was wel echt heel vervelend aangezien er gewoon echt geen plek was om te gaan zitten en we daardoor nog erger op elkaar gedrukt stonden. Maarja soms zeur ik gewoon teveel :)

Edit: nee was zo'n 10 minuten voor nbt
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Net nog twee kaarten voor Muse gehaald, helaas wel zit plekken maar dat mag de pret niet drukken. Ben enorm benieuwd! #zinin
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
410
3
Wat een vette liveshow hee! Blij met Plug in Baby die erbij was!

Publiek was ook op de tribune klootjesvolk, echte rugzakjes. Had ook niet anders verwacht, had zitplekken omdat mijn vader al 65 is en die drukte op de vloer niet echt chill vind. Maar echt ik zag zeker 10 mensen whatsappen tijdens muse! Dan ben je in mijn ogen echt op je achterhoofd gevallen. Ook stoorde ik me mateloos aan mensen die wegliepen om ff naar de toilet te gaan/bier te halen (terwijl ze jawel, zitplekken hebben).

Neemt niet weg dat ik genoot van alles! Visuals, licht, geluid, geweldig! Echt absurd goed allemaal!

Denk dat qua show en muzikaal gezien MUSE echt met recht de beste liveband ter wereld genoemd mag worden (Of het je muziek nou is of niet :) )
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.486
6.152
Publiek was ook op de tribune klootjesvolk, echte rugzakjes. Had ook niet anders verwacht, had zitplekken omdat mijn vader al 65 is en die drukte op de vloer niet echt chill vind. Maar echt ik zag zeker 10 mensen whatsappen tijdens muse!

Wat raar. Dan hadden ze net zo goed die paar tientjes op zak kunnen houden en de CD op kunnen zetten. Snap dat soort lui ook niet echt.
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Jammer dat ze Stockholm Syndrome en Plug In Baby maandag niet gespeeld hebben dan, zou ik wel graag gezien hebben. Maar maandag speelden ze wel weer Citizen Erased en Bliss.
Ze moeten inderdaad meer nummers van Origen Of Symmetry spelen en van mijn part geen enkel nummer van de 2nd Law.
Waarschijnlijk spelen ze vanavond weer wat andere nummers, misschien Reapers en Hysteria ofzo.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken