Metallica

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.068
7.209
De festivals komen eraan en daarmee ook de 2024 topics dus wordt tijd om weer even te oefenen met onrealistische verwachtingen.

Maar zoals andere ook zeggen sta ik zelf ook niet echt te wachten op tweemaal dezelfde headliner, hopelijk is dat concept dus alleen dit jaar
Dat concept is in ieder geval volgend jaar ook, huidige tour met dat concept loopt al door tot eind september 2024
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en MarcoReusel

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Hoe goed Metallica ook is, dit was ook het geval op Werchter vorig jaar.
Ik was er niet van onder de indruk. Het was niet slecht maar metalcore vind ik gewoon niet bij Metallica passen. Ik had het gevoel dat 95% van de aanwezigen dat had.

Mammoth paste er beter bij. (Of FFDP zoals morgen eigenlijk de bedoeling was).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.766
8.332
Hoe goed Metallica ook is, dit was ook het geval op Werchter vorig jaar.
Vond ik in 2014 al eigenlijk. Standbeelden voor de main stage en weinig sfeer.

Maar net eens de setlist van gisteren gezien en die ziet er wel verfrissend uit!
 

Cooman666

Campingartiest
2 nov 2022
89
213
hoe was architects?
Zoals iemand anders zei is dit een moeilijke band voor zo een groot stadion. Ik vond dat het concert wat verloren ging in zo een groot stadion. Ondanks alles deden ze wel had hun best om de zaal goed op te warmen!
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Zonde dat jullie dat publiek zo hebben ervaren. Naast mij, aan beide kanten, toch een paar keer een goeie pit gezien. Ook twee gastjes van, wat zal het zijn geweest, 15 of 16 jaar die voor het eerst naar een concert gingen. Helemaal uit hun plaat toen ze Kirk zagen of toen het drumstel 10 meter voor hun neus opdook. Ik stond wat dat betreft op een goeie plek misschien. Verder naar voren is in die zin ook altijd beter natuurlijk.

Geluid stond aan mijn kant dan weer wel erg slecht afgesteld, heb de solo's van Hammett maar moeilijk meegekregen, moest m'n oordoppen ervoor uit doen om de hoge tonen te kunnen horen. Maar gelukkig maakte die setlist veel goed. Afgaande op de vele YT filmpjes was het ook echt plaatsgebonden, op andere plekken hoorde je het blijkbaar beter. Zonde.

Niet zo overdonderd als op Pinkpop afgelopen zomer maar wel weer erg veel zin in zaterdag!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Piebe71

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
251
513
Zat op de tribune dus hadden goed zicht op het veld, en het oogde wat tam inderdaad. Paar mini-moshpits maar je moest echt goed kijken, heb bij veel kleinere bands veel grotere pits gezien. Maar goede setlist en vanaf tribune was het geluid heel goed. Zelfs wat te hard, vanochtend toch maar muziek oordoppen besteld voor mijn volgende concert / festival want mijn trommelvliezen hadden het zwaar.

Mammoth niet gezien, wel Architects. Ook daar stond het geluid hard, duidelijk dat Metallica geen restricties heeft opgelegd v.w.b. decibellen aan de support acts. Was hard qua volume en genre, metalcore is wat steviger nog dan thrash / heavy metal. Ze hielden niet in en gaven alles om op te warmen. Architects is mijn favoriete band (zie ook mijn afbeelding) en stelt, net als Metallica, nooit teleur. Werd voor zover ik kon zien heel goed ontvangen en gewaardeerd door het publiek. Niet makkelijk om te openen voor Metallica omdat iedereen voor Metallica komt en het voorprogramma voor de meesten om het even is. Vond dat Architects dit heel goed deed en hun rol als opwarmer met glans heeft ingevuld. Op Graspop zie ik ze weer, derde keer in 5 maanden. Dan wel met oordoppen waarschijnlijk!
 

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
199
434
Sluit me aan bij hierboven! Architects was heel tof om weer te horen, was leuk dat ze ook nog 3 nummers van All Are Gods Have Abandoned Us en Holy Hell hebben gedaan. Had ook prima gekund dat ze het bij de singles en nieuwe werk gehouden hadden, juist omdat het publiek hier ze niet echt kende.
Wat mij wel opviel was dat het stadion echt pas tussen 8 en half 9 echt vol raakte. Tijdens Architects viel het nog best mee.
Metallica heeft wel maar 2 uur gespeeld, terwijl ze voor 2.5u op het programma stonden. Met 2 uur rekening houden dus maar voor zaterdag.
Geluid was bij mij prima overigens, ik stond dichtbij het podium aan de kant waar Kirk heel veel stond.
En: een plectrum van Rob in ontvangst genomen!

Ligt het aan mij trouwens of kon je maar aan 1 kant naar de wc? Logistiek vind ik de Arena nou niet echt fantastisch.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
Hun publiek wordt ook gewoon ouder. In verste verte niet meer te vergelijken met sfeer tijdens bvb Werchter 2003 (
)

In elk geval, gaan we sowieso krijgen van nummers morgen:
One, Creeping Death, Sanitarium, 72 Seasons, Enter Sandman, Wherever I May Roam.

Hoop persoonlijk nog erg op Motorbreath of The Four Horsemen. Is toch al geleden van 2003 dat ik die nummers nog live heb gehoord. Ondanks dat gisteren de 15de keer live was ofzo.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Als Werchter akkoord gaat met de opzet van 2 keer spelen dan wordt het gewoon Werchter of KBS gok ik. Anders maakt GMM een minieme kans. Hoe graag ik ook Metallica op GMM zou willen hebben weet ik niet of ik blij wordt (bij drie dagen) als ze 2 van de drie headline posities in zouden nemen. Dan doe maar Metallica op Werchter en SOAD en TOOL naar GMM.
Als Metallica 2 dagen op Graspop staat, dan duurt Graspop 4 dagen imo. Denk dat Graspop eerder ja tegen dit concept zegt dan Werchter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en MarcoReusel

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.324
2.787
Hun publiek wordt ook gewoon ouder. In verste verte niet meer te vergelijken met sfeer tijdens bvb Werchter 2003 (
)

In elk geval, gaan we sowieso krijgen van nummers morgen:
One, Creeping Death, Sanitarium, 72 Seasons, Enter Sandman, Wherever I May Roam.

Hoop persoonlijk nog erg op Motorbreath of The Four Horsemen. Is toch al geleden van 2003 dat ik die nummers nog live heb gehoord. Ondanks dat gisteren de 15de keer live was ofzo.
En dan hopelijk als eerste nummer To live is to die
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
251
513
Hun publiek wordt ook gewoon ouder. In verste verte niet meer te vergelijken met sfeer tijdens bvb Werchter 2003 (
)

In elk geval, gaan we sowieso krijgen van nummers morgen:
One, Creeping Death, Sanitarium, 72 Seasons, Enter Sandman, Wherever I May Roam.

Hoop persoonlijk nog erg op Motorbreath of The Four Horsemen. Is toch al geleden van 2003 dat ik die nummers nog live heb gehoord. Ondanks dat gisteren de 15de keer live was ofzo.
En Call of Ktulu als instrumentale intro, tweelingbroer van Orion!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken