Lowlands 2025

emilejol

Dagopener
1 sep 2020
603
382
Alstjeblieft Tyler, The Creator
Het is de perfecte headliner voor Lowlands

Queens Of The Stone Age - Jungle - Tyler, The Creator zou de droom zijn!
 
  • Leuk
Waarderingen: micham

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.621
7.311
Je ziet wel altijd een beetje een kopie van DTRH. Dus JUNGLE of LCD Soundsystem als headliner? Laatste is denk ik (helaas) niet meer geschikt voor Lowlands, maar JUNGLE kan zeker wel.
Ik vind dit geen verkeerde gedachte tbh. In dat licht mag The National de Bravo ook wel weer eens de dagafsluiting doen volgend jaar
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd en daily

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.816
3.143
Ik vind dit geen verkeerde gedachte tbh. In dat licht mag The National de Bravo ook wel weer eens de dagafsluiting doen volgend jaar
Zouden die niet wat te duur zijn voor die plek op dit moment?
 

WTSGD

Campingartiest
22 jul 2024
66
164
Sam Fender zal vast ook op een NL festival staan met een nieuw album. Ben benieuwd op welke en hoe hoog?
 
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2

Davidd

Support act
7 jul 2021
931
1.697
Ik hoop vooral heel erg dat QOTSA en the Smile (of Radiohead) hun optreden gaan inhalen en dat ze qua Indie bands namen hetzelfde boeken als dit jaar. Mogen alleen qua grote indie namen nog wel meer uitpakken tov dit jaar mer bijvoorbeeld een the National, LCD Soundsystem.

Qua headliners verwacht ik : QOTSA, Joost en een dance act.
 
  • Leuk
Waarderingen: micham

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.153
3.064
Ik hoop vooral heel erg dat QOTSA en the Smile (of Radiohead) hun optreden gaan inhalen en dat ze qua Indie bands namen hetzelfde boeken als dit jaar. Mogen alleen qua grote indie namen nog wel meer uitpakken tov dit jaar mer bijvoorbeeld een the National, LCD Soundsystem.

Qua headliners verwacht ik : QOTSA, Joost en een dance act.
Qua beschikbare bands was het natuurlijk ook wel een fantastisch einde van de zomer. Zeker als je nagaat hoe sterk de line up was, maar er desondanks mooie namen gemist zijn als je bijvoorbeeld naar een Pukkelpop, of naar de Scandinavische festivals kijkt.
Het is maar de vraag of dat volgende zomer weer het geval is.
 
  • Leuk
Waarderingen: micham

Dante

Gouden Tip
2 jun 2023
441
710
ah-shit-here-we-go-again-ah-shit.gif
 
  • Haha
Waarderingen: mgbss

Davidd

Support act
7 jul 2021
931
1.697
Ik word alweer helemaal chagrijnig van het idee dat Joost, de Jeugd of iets anders uit Nederland gebombardeerd wordt tot headliner.
Wel een uitgelezen kant om wat andere dingen te ontdekken en te genieten van een leeg terrein of cabaret, althans dat heb ik dit jaar gedaan tijdens Goldband.

Maar inderdaad 3 mooie internationale namen zou natuurlijk weer heel fijn zijn. De laatste keer dat dat gebeurt is was in 2018.
 

kroetskipoetski

Playlistbediener
24 mei 2024
23
56
Qua beschikbare bands was het natuurlijk ook wel een fantastisch einde van de zomer. Zeker als je nagaat hoe sterk de line up was, maar er desondanks mooie namen gemist zijn als je bijvoorbeeld naar een Pukkelpop, of naar de Scandinavische festivals kijkt.
Het is maar de vraag of dat volgende zomer weer het geval is.
De scandinavische festivals deden het zeker goed dit jaar, heb ook het idee dat ze meer samenwerken, i.p.v te concureren hier. Ik ben in Goteburg geweest Way Out West, zeer sterke line-up, goeie vervanger voor qotsa, jack white. Geweldig festival, 35000 bezoekers, grote indie namen pulp pj harvey, the national etc. s’nachts ging het gewoon door daar met indie bandjes.
Ik vroeg me toen wel eens af waarom lowlands niet in staat is om wat grotere namen te krijgen, zij konden dat wel met een weekend ticketprijs rond de 230 euro, ik had een earlybird van 170, mazzeltje!
 
  • Leuk
Waarderingen: Reislustig

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
Wel een uitgelezen kant om wat andere dingen te ontdekken en te genieten van een leeg terrein of cabaret, althans dat heb ik dit jaar gedaan tijdens Goldband.

Maar inderdaad 3 mooie internationale namen zou natuurlijk weer heel fijn zijn. De laatste keer dat dat gebeurt is was in 2018.
Vorig jaar had je toch in principe florence, billie eyelish en nbt?
 
  • Leuk
Waarderingen: micham

Kaasrasper

Campingartiest
14 jan 2015
96
68
Ik zou wel blij zijn met QOTSA - Tame Impala - Jamie XX als headliners, of eentje verruilen voor Charli XCX? Zou Chappell Roan een optie zijn (als subheadliner dan)..?

Radiohead gaat niet gebeuren toch? Ik zou echt janken - van geluk welteverstaan. Dan misschien eerder The Smile alsnog volgend jaar?

Verder nog wat dingetjes roepen: Jack White, Caribou, Four Tet, Magdalena Bay, Bonobo, Clairo, Jon Hopkins, Ibibio Sound Machine, Floating Points,

Confidence Man op herhaling met een hogere spot of zelfs evt. Alpha in de middag? Heb het idee dat die show heel goed aansloeg.

Wanneer wordt Arca nou toch eens geboekt in Nederland.... ik mis haar dit jaar overal. Stond wel op Dour.
 
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2

Lowlandicus

Support act
10 apr 2019
827
857
Wat verwachtingen voor volgend jaar:

Headliners: QOTSA - Tyler, the Creator (make it happen Eric!!!) - Tame Impala (of anders 20 jaar de Jeugd show)

Subs: Sam Fender - Wu Tang - MGMT

Overig: Foster the People - Nu Genea - The Chats - Royel Otis - Earl Sweatshirt

Nederlandse/Belgische acts: Tramhaus (late spot India of Heineken), Mula B, STIKSTOF, Kleine Crack, Brutus, milolaathetlukken, Gotu Jim, YIN YIN

Gojira wordt hierboven ook genoemd, lijkt me ook heel vet voor Lowlands als metal act!
 
  • Leuk
Waarderingen: peter Molenaar

Gebruikers die dit onderwerp bekijken