Mee oneens. Ik zie op dit moment liever Goldband dan De Jeugd. Als we toch Nederlandse headliners gaan boeken, zie ik liever de artiesten die in ieder geval nog 'relevant' zijn op dit moment. Begrijp me niet verkeerd; DJVT heeft over de lengte van hun bestaan natuurlijk veel meer gebracht dan Goldband doet of gaat doen, maar hun laatste album, tour en lowlands-show waren gewoon echt slecht.Wel beter dan dit jaar:
QOTSA > Justice
Marlon < Fred Again
De Jeugd > Goldband
Justice was een last-minute vervanger voor QOTSA nota bene. dus het is wat mij betreft een beetje flauw om die vergelijking überhaupt te maken. Daar komt bij dat Justice echt wel een respectabele headliner is van je festival. Net als QOTSA.
Misschien is dit mijn eigen bias, maar Fred is toch ook wel een stuk serieuzer te nemen als headliner dan Daddy Trance. Niet alleen omdat zijn albums een stuk sterker zijn, maar ook omdat het live-aspect het toch een stuk specialer maakt dan een DJ-set.
Maar goed, beide opstellingen zijn natuurlijk niet echt je-van-het. Met een beetje geluk krijgen we gewoon een maincard die niet voor het grootste deel bestaat uit tiktoktrends en randstandfavorieten.