Lowlands 2025

Novis95

Randprogramma
11 mei 2023
179
556
Wel beter dan dit jaar:

QOTSA > Justice
Marlon < Fred Again
De Jeugd > Goldband
Mee oneens. Ik zie op dit moment liever Goldband dan De Jeugd. Als we toch Nederlandse headliners gaan boeken, zie ik liever de artiesten die in ieder geval nog 'relevant' zijn op dit moment. Begrijp me niet verkeerd; DJVT heeft over de lengte van hun bestaan natuurlijk veel meer gebracht dan Goldband doet of gaat doen, maar hun laatste album, tour en lowlands-show waren gewoon echt slecht.

Justice was een last-minute vervanger voor QOTSA nota bene. dus het is wat mij betreft een beetje flauw om die vergelijking überhaupt te maken. Daar komt bij dat Justice echt wel een respectabele headliner is van je festival. Net als QOTSA.

Misschien is dit mijn eigen bias, maar Fred is toch ook wel een stuk serieuzer te nemen als headliner dan Daddy Trance. Niet alleen omdat zijn albums een stuk sterker zijn, maar ook omdat het live-aspect het toch een stuk specialer maakt dan een DJ-set.

Maar goed, beide opstellingen zijn natuurlijk niet echt je-van-het. Met een beetje geluk krijgen we gewoon een maincard die niet voor het grootste deel bestaat uit tiktoktrends en randstandfavorieten.
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.153
3.062
We zetten wel lekker hoog in hier inderdaad. De Jeugd, Ki/ki en Marlon Hoffstadt, pfoeh. Om te compenseren zet ik even in op Radiohead!
Queen Sugar Love GIF by OWN: Oprah Winfrey Network
 
  • Haha
Waarderingen: jonasvh en visdave34

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.153
3.062
I hope so, radiohead, the cure, qotsa, wel een beetje dure headliners maar volgens mij zijn ze dit jaar aan het sparen geweest om volgend jaar te gaan knallen.
Te duur van Lowlands en niet wat het Lowlands publiek van nu wil hebben. 1 act uit dit rijtje kan nog, maar the Cure is echt een mismatch en Radiohead te duur.
 
  • Leuk
Waarderingen: redle

hendrik1

Gouden Tip
17 nov 2018
348
324
We zetten wel lekker hoog in hier inderdaad. De Jeugd, Ki/ki en Marlon Hoffstadt, pfoeh. Om te compenseren zet ik even in op Radiohead!
En om Radiohead te compenseren, komt de jeugd de dag erna al hun albums integraal spelen in de Alpha.
 
  • Leuk
Waarderingen: micham

kroetskipoetski

Playlistbediener
24 mei 2024
23
56
Te duur van Lowlands en niet wat het Lowlands publiek van nu wil hebben. 1 act uit dit rijtje kan nog, maar the Cure is echt een mismatch en Radiohead te duur.
Te duur voor lowlands? Ze zijn nu echt wel een groot festival geworden met 65000 bezoekers, grote omzet, moet je ook met namen komen die er toe doen met de identiteit van lowlands.
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.153
3.062
Te duur voor lowlands? Ze zijn nu echt wel een groot festival geworden met 65000 bezoekers, grote omzet, moet je ook met namen komen die er toe doen met de identiteit van lowlands.
Ben het in essentie met je eens dat LL ook een Radiohead zou moeten kunnen neerzetten, maar dit neemt zo'n hap uit een budget dat ook naar de 10 andere stages moet en naar de resterende randprogrammering. Geen festival waar hier zoveel aan wordt besteed als op Lowlands.
 
  • Leuk
Waarderingen: redle en daily

kroetskipoetski

Playlistbediener
24 mei 2024
23
56
Ben het in essentie met je eens dat LL ook een Radiohead zou moeten kunnen neerzetten, maar dit neemt zo'n hap uit een budget dat ook naar de 10 andere stages moet en naar de resterende randprogrammering. Geen festival waar hier zoveel aan wordt besteed als op Lowlands.
Dat is ook wel zo, kwantiteit versus kwaliteit, heb ik toch liever kwaliteit.
 

Beaudelaire

Campingartiest
28 sep 2022
81
121
Je ziet wel altijd een beetje een kopie van DTRH. Dus JUNGLE of LCD Soundsystem als headliner? Laatste is denk ik (helaas) niet meer geschikt voor Lowlands, maar JUNGLE kan zeker wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: micham

djessnl

Gouden Tip
16 mrt 2018
254
279
Naast bepaalde bands en acts heb ik eigenlijk maar enkele wensen voor 2025:

- een volwaardige indietent voor tijdens de nacht;
- ijsblokjes in het assortiment van de supermarkt;
- extra laadpalen bij de badhuizen (kom op hee, doe niet zo karig 1 paaltje);
- of nog beter: een USB-lader in je locker (mag tegen meerprijs);
- dood aan het KIA kamp op camping 1;
- een Ierse pub op het festivalterrein met live Ierse folkmuziek en een heerlijke Stout om te drinken (van Beamish, valt onder Heineken).
ijsblokjes in de supermarkt oh my god ja
 
  • Leuk
Waarderingen: micham

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.816
3.143
Je ziet wel altijd een beetje een kopie van DTRH. Dus JUNGLE of LCD Soundsystem als headliner? Laatste is denk ik (helaas) niet meer geschikt voor Lowlands, maar JUNGLE kan zeker wel.
Ik dacht even dat je festibob was
 

djessnl

Gouden Tip
16 mrt 2018
254
279
MUSE - Tyler the Creator - Swedish House Mafia (maar Reinier Zonneveld of Armin van Buuren vind ik ook prima, kijk maar ff)

Joji, Joost, STIKSTOF, Die Antwoord, Kyteman, MGMT, Mula B, Dropkick Murphies, Suicideboys, Apashe, JID. En FeestDJRuud mogen ze ook gewoon een keertje savonds in de Heineken neerzetten hoor, ja het is plat maar het is wel heel erg goed. Niet alleen de muziek (perfecte combi hitjes, carnaval en keihard beuken) maar ook alles eromheen (de opblaasbare zooi, de feestdjruud maskers, flugels die het publiek in worden gegooid)

Een Burning Fik ensemble show of nog beter: Sef & friends. Man heeft dit jaar bij zowel IJSLAND, Jungle by Night als Willem gaan staan. Paar jaar terug bij The Opposites. Maar zowel voor El Salvador als VLAG geen show gekregen. Laat Dio, The Opposites en Jeugd langskomen. Kleine SLBMG en Flinke Namen reunie. Al dat eigen solowerk. Dat er nog nooit een nederlandse hip-hop ensemble show is geweest (COKE Studios telt zeer zeker niet) is een schande.

Wel echt nu al moker zin in hahahaha
 
  • Leuk
Waarderingen: micham, Athos en Novis95

Gebruikers die dit onderwerp bekijken