Lowlands 2024

superginger

Dagopener
5 feb 2016
568
167
Veel leuke dingen tussen. Sampha, nas en spinvis leuke verassingen. Verder erg blij met qotsa, idles, spiritbox, the smile wat al inkoppertjes waren. Zou nog graag fontaines dc en massive attack erbij willen zien, al is t misschien wat veel van t goede. En elk jaar mis ik toch wel weer wat Nederlandse indieparels als pip blom, personal trainer etc.

Ik besef me maar al te goed dat er echt wel iets tofs tegenover goldband om te staan, maar om nou 325 eu te betalen voor een festival waar ze als headliner staan vind ik toch wat van de zotte.
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
805
995
Opvallend: Op de site is het genre ''metal'' voor het eerst in jaren weggehaald, terwijl ze met Spiritbox juist voor het eerst in jaren weer een band hebben geboekt die juist in die categorie valt.
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude

Bob105

Support act
18 jun 2021
805
995
Veel leuke dingen tussen. Sampha, nas en spinvis leuke verassingen. Verder erg blij met qotsa, idles, spiritbox, the smile wat al inkoppertjes waren. Zou nog graag fontaines dc en massive attack erbij willen zien, al is t misschien wat veel van t goede. En elk jaar mis ik toch wel weer wat Nederlandse indieparels als pip blom, personal trainer etc.

Ik besef me maar al te goed dat er echt wel iets tofs tegenover goldband om te staan, maar om nou 325 eu te betalen voor een festival waar ze als headliner staan vind ik toch wat van de zotte.
Die indiepop-namen uit Nederland komen nog wel hoor. we zitten nog niet op een kwart van het programma. Vorig jaar ontbraken er wel een aantal inderdaad.
 
  • Leuk
Waarderingen: superginger

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
682
620
Eerste reactie is best positief! Wat namen die ik nog nooit heb gezien en daardoor voor mij geen herhalingact zijn: Nas (vet!), The Smile, Denzel Curry, Big Thief.
Ook erg blij met QOTSA, IDLES, Blawan, Soulwax, Bob Vylan, Lander & Adriaan.
Verder is Jungle by Night altijd leuk. Sugababes lijkt me geniaal om mee te pikken. Sleaford Mods, Maribou State, Fat Dog kan ik ook wel waarderen

Ik had Fontaines DC wel verwacht eigenlijk, wellicht nog in de 2e worp. Overige minpunten natuurlijk Goldband. Froukje (niks op tegen) voor het 3e jaar op rij is ook bijzonder.

Ook veel acts die ik niet ken en moet gaan inluisteren, maar over het algemeen geen verkeerde 1e worp voor mij!
 
  • Leuk
Waarderingen: spongebobsong

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.500
762
Echt zin in Nas en Spiritbox. Leuke verrassingen.
Tent zal wel half leeg staan bij de laatste, maar zie ik ze in ieder geval een stuk dichterbij dan op Graspop :)
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.500
762
Opvallend: Op de site is het genre ''metal'' voor het eerst in jaren weggehaald, terwijl ze met Spiritbox juist voor het eerst in jaren weer een band hebben geboekt die juist in die categorie valt.
Niet helemaal waar, Beartooth vond ik daar ook echt ondervallen vorig jaar. Staat er altijd wel 1 volgens mij.
 

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
324
322
Beter gaan ze de grote mensenmassa's ook is goed opsplitsen. 2 laatste acts voor de massa in de Alpha en Heineken en 1 voor de fijnproevers in de Bravo.
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Pukkelpop heeft wel Stormzy. Is dat een betere naam dan Nas? Ik heb geen idee.
Wie weet heeft Pukkelpop wel Stormzy en Nas.

Maar het is een line-up die je heden ten dagen van Lowlands mag en kan verwachten. Veel acts waar niets ingewikkelds aan is en waarvan je weet dat het op Lowlands een feest wordt, daarbij enkele kwaliteitsbands waarvan je hoop dat ze het publiek krijgen die ze verdienen, bv. Big Thief en The Smile.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.230
744
Hmm ja ok. Goldband, Peggy Gou, en Froukje zo hoog is natuurlijk geldklopperij eersteklas. Fred Again doet me ook weinig.

QOTSA wil ik best wel weer eens zien, maar ook wel tikkeltje been there done that. The Smile is enorm tof natuurlijk, maar heb ook al kaartjes voor hun AFAS show.

Verder toffe acts: Big Thief, Denzel Curry, IDLES, Inhaler, Jorja Smith, Nas, Sampha, Skrillex. Maar allemaal vaker wel live kunnen zien.

Ook dingen als Spinvis, Soulwax, Romy, Overmono, Half Moon Run, Blawan (Live) ook wel tof. Maar ook weer niet echt vernieuwend. Sugababes als guilty pleasure act is prima.

Onder de kleinere namen zitten ook zeker wel goede dingen bij. 7/10
welke acts hadden deze line up dan een 9/10 gemaakt
 
  • Leuk
Waarderingen: Novis95

Gebruikers die dit onderwerp bekijken