Lowlands 2024

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
475
696
Ik blijf het ook jammer vinden dat de nacht zo gedomineerd word door Techno. Een genre waar ik (op wat uitzonderingen na) weinig mee kan.
Zeker omdat het dagprogramma meestal zo'n heerlijke variatie aan genres en activiteiten is, vind ik het erg jammer dat dat in de nacht niet wordt doorgetrokken.

Ik heb vorig jaar toch meerdere nachten gehad, waarbij ik na 00:00 niet echt een planning had en ook nergens een plek op het terrein tegen kwam met muziek of sfeer waar ik vrolijk van werd. Dus ben vaak snachts naar cabaret of de camping gegaan.
Klinkt alsof je een keer 's nachts de Adonis binnen moet lopen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
Dit bevestigt het des te meer. Met veel schermen verbloemen dat het niks is ;) . Enige pluspunt: het lijkt deels live gezongen.
Nee, hij is weldegelijk sterk live. Heel goede performer. Vorig jaar gezien op Primavera en heel erg positief verrast. Denk dat dit eentje is die je live moet gezien hebben, was daardoor ook pas echt om.
 
  • Leuk
Waarderingen: Synt, emilejol en piep

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.314
6.514
Ik blijf het ook jammer vinden dat de nacht zo gedomineerd word door Techno. Een genre waar ik (op wat uitzonderingen na) weinig mee kan.
Zeker omdat het dagprogramma meestal zo'n heerlijke variatie aan genres en activiteiten is, vind ik het erg jammer dat dat in de nacht niet wordt doorgetrokken.

Ik heb vorig jaar toch meerdere nachten gehad, waarbij ik na 00:00 niet echt een planning had en ook nergens een plek op het terrein tegen kwam met muziek of sfeer waar ik vrolijk van werd. Dus ben vaak snachts naar cabaret of de camping gegaan.
's Nachts is naast de cabaret het filmprogramma ook wel eens leuk om mee te pakken. Vooral als je al de hele dag bandjes hebt gekeken is lekker zitten ook niet verkeerd. Tip, neem zelf popcorn mee ;)
 

Tinus101

Dagopener
21 nov 2022
521
586
Nog 2 a 3 weken en dan weten we meer!

Op basis van jullie enthousiasme Tyler the Creator geluisterd...wat een takkeherrie is dat zeg :eek:. Dat blijft het mooie aan Lowlands, smaken verschillen en het scheelt mij weer een stuk lopen.

Het bijzondere is dat er vorig jaar op de 'socials' gereageerd werd waarom de technonacht niet meer op zaterdag is, en hier reageren we dat er elke nacht techno is. Er is toch best wat variatie als je de X-ray & Hacienda meeneemt? Daarnaast, ik kende vooraf misschien 1 DJ van de zondagnacht in de Bravo en ik draai echt al wat jaren mee.

Ik heb vorig jaar Young Marco misgelopen, gezien de recensies mag die van mij de Bravo op zaterdag afsluiten.
Tyler, the Creator is juist een van de weinigen in zijn genre die mij wel echt aanspreken… Kwalitatief naar mijn mening een van de betere
 
  • Leuk
Waarderingen: Synt

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.367
5.056
Op enkele nummers na heb ik Tyler ook nooit echt gevoeld. Alleen live gezien in zijn begin jaren om eerlijk te zijn. Ik dig zijn flow niet echt om een of andere manier.
 

Novis95

Campingartiest
11 mei 2023
85
213
Laten we ook niet doen alsof alles wat een beat heeft meteen techno is. Er staat echt wel variatie in de nacht; Job Jobse is écht anders dan een Parrish Smith of een Colin Benders, en zij zijn allemaal weer echt anders dan een CHAMOS, SIM_OJ of een Jengi, laat staan een Noisia of Chase & Status. Als je überhaupt niet aangaat van elektronische muziek (of DJ's in het algemeen), dan kan ik me voorstellen dat je opties 's nachts wat schaars aanvoelen. Anderzijds, als je een volledig overkoepelend genre afschrijft (elektronisch/dance), dan ligt de beperktheid van je opties misschien ook wel een beetje aan jezelf. De diepe nacht lijkt mij ook niet de uitgelezen plek om live-artiesten/bands te boeken. Die zie ik zelf sowieso liever in het dag-/avondprogramma.
 

RichardB

Playlistbediener
9 aug 2016
5
7
Laten we ook niet doen alsof alles wat een beat heeft meteen techno is. Er staat echt wel variatie in de nacht; Job Jobse is écht anders dan een Parrish Smith of een Colin Benders, en zij zijn allemaal weer echt anders dan een CHAMOS, SIM_OJ of een Jengi, laat staan een Noisia of Chase & Status. Als je überhaupt niet aangaat van elektronische muziek (of DJ's in het algemeen), dan kan ik me voorstellen dat je opties 's nachts wat schaars aanvoelen. Anderzijds, als je een volledig overkoepelend genre afschrijft (elektronisch/dance), dan ligt de beperktheid van je opties misschien ook wel een beetje aan jezelf. De diepe nacht lijkt mij ook niet de uitgelezen plek om live-artiesten/bands te boeken. Die zie ik zelf sowieso liever in het dag-/avondprogramma.
Hearhear!
 

Knakworst

Playlistbediener
25 jul 2023
19
29
Welke hiphop acts verwachten jullie (en hopen jullie te zien dit jaar?

21 Savage en Stormzy zijn in de buurt, A$AP Rocky tourt mogelijk weer, Vince Staples ook en Denzel Curry ook.

Zelf zou ik Baby Keem, Dave, Joey Bada$$, KAYTRAMINÉ, Mick Jenkins nog wel willen zien.

Van eigen bodem zouden Sticks en Sef (en/of Flinke Namen) tof zijn. Ik verwacht Willem misschien ook nu hij weer tourt met nieuwe muziek.
Kan me erg goed vinden in de lijst die jij hier opnoemt! Met name KAYTRAMINE (en dan in de avond/nacht een set van Kaytranada achter de draaitafel)

Voor mezelf: Playboi Carti als een van de headliners (meer hoop dan verwachting, hoewel hij weer vol in the picture is nu hij weer aan de lopende band muziek online zet). Lang niet de smaak van iedereen hier vermoed ik, maar ik zou het prachtig vinden. Niet rechttoe rechtaan en gigantisch veel energie in z'n shows. Ben niet thuis in het financiële plaatje, maar zou hij veel duurder zijn dan bijvoorbeeld Kendrick Lamar?

Daarnaast vraag ik me ook af of Lowlands internationale hiphop een headliner spot zou willen bieden en of hier voldoende vraag naar is vanuit het lowlands publiek.

Mijn hoop op wat meer/grotere hiphop acts komt ook wel voort uit het wegvallen van een festival als WooHah/Rolling Loud in NL. Zou het zelf dus erg leuk vinden, maar ben me er van bewust dat Lowlands dit gat niet perse hoeft op te vullen.
 
  • Leuk
Waarderingen: BeWario

wsslvrwrt

Gouden Tip
18 jul 2022
373
480
Kan me erg goed vinden in de lijst die jij hier opnoemt!

Voor mezelf: Playboi Carti als een van de headliners (meer hoop dan verwachting, hoewel hij weer vol in the picture is nu hij weer aan de lopende band muziek online zet). Lang niet de smaak van iedereen hier vermoed ik, maar ik zou het prachtig vinden. Niet rechttoe rechtaan en gigantisch veel energie in z'n shows. Ben niet thuis in het financiële plaatje, maar zou hij veel duurder zijn dan bijvoorbeeld Kendrick Lamar?

Daarnaast vraag ik me ook af of Lowlands internationale hiphop een headliner spot zou willen bieden en of hier voldoende vraag naar is vanuit het lowlands publiek.

Mijn hoop op wat meer/grotere hiphop acts komt ook wel voort uit het wegvallen van een festival als WooHah/Rolling Loud in NL. Zou het zelf dus erg leuk vinden, maar ben me er van bewust dat Lowlands dit gat niet perse hoeft op te vullen.
Kendrick is sowieso duurder dan Carti, sinds corona merk je dat de hiphop representatie op het festival minder is terwijl er veel vraag voor is, zag je met Pusha T afgelopen jaar. Hier mag meer wat moeite in gestoken worden
 
  • Leuk
Waarderingen: Novis95

emilejol

Dagopener
1 sep 2020
591
377
Voor mezelf: Playboi Carti als een van de headliners (meer hoop dan verwachting, hoewel hij weer vol in the picture is nu hij weer aan de lopende band muziek online zet). Lang niet de smaak van iedereen hier vermoed ik, maar ik zou het prachtig vinden. Niet rechttoe rechtaan en gigantisch veel energie in z'n shows. Ben niet thuis in het financiële plaatje, maar zou hij veel duurder zijn dan bijvoorbeeld Kendrick Lamar?
Carti zou vet zijn! Denk dat hij kwa geld redelijk hetzelfde vraagt als Kendrick Lamar, eventueel iets meer voor zijn productie die een mis bij kendrick voor mij op festivals..

Denk alleen dat Carti een stuk lastiger te boeken is als je ziet dat hij niet vaak live te zien is en zijn tour inmiddels al (4x?) heeft uitgesteld… hij wilt graag geheimzinnig en underground blijven volgensmij
 

Knakworst

Playlistbediener
25 jul 2023
19
29
Kendrick is sowieso duurder dan Carti, sinds corona merk je dat de hiphop representatie op het festival minder is terwijl er veel vraag voor is, zag je met Pusha T afgelopen jaar. Hier mag meer wat moeite in gestoken worden
Waar Lowlands in mijn ogen redelijk vaak niet voor de eerste de beste act binnen een genre gaat, maar vaak gekeken wordt naar een artiest die iets meer uniek is binnen een genre, is Pusha T inderdaad wat mij betreft een voorbeeld waarbij dat totaal niet is gedaan. Erg jammer en ik hoop dat het kwa hiphop dit jaar een stuk gedurfder zal zijn!
 

Knakworst

Playlistbediener
25 jul 2023
19
29
Carti zou vet zijn! Denk dat hij kwa geld redelijk hetzelfde vraagt als Kendrick Lamar, eventueel iets meer voor zijn productie die een mis bij kendrick voor mij op festivals..

Denk alleen dat Carti een stuk lastiger te boeken is als je ziet dat hij niet vaak live te zien is en zijn tour inmiddels al (4x?) heeft uitgesteld… hij wilt graag geheimzinnig en underground blijven volgensmij
Hij blijft wat dat betreft een rare, onvoorspelbare artiest inderdaad. Inmiddels na lange tijd wel weer wekelijks nieuwe muziek, laten we hopen dat hij het touren ook weer weet op te pakken!
 
  • Leuk
Waarderingen: emilejol

bjklaver

Playlistbediener
13 dec 2023
36
55
Laten we ook niet doen alsof alles wat een beat heeft meteen techno is. Er staat echt wel variatie in de nacht; Job Jobse is écht anders dan een Parrish Smith of een Colin Benders, en zij zijn allemaal weer echt anders dan een CHAMOS, SIM_OJ of een Jengi, laat staan een Noisia of Chase & Status. Als je überhaupt niet aangaat van elektronische muziek (of DJ's in het algemeen), dan kan ik me voorstellen dat je opties 's nachts wat schaars aanvoelen. Anderzijds, als je een volledig overkoepelend genre afschrijft (elektronisch/dance), dan ligt de beperktheid van je opties misschien ook wel een beetje aan jezelf. De diepe nacht lijkt mij ook niet de uitgelezen plek om live-artiesten/bands te boeken. Die zie ik zelf sowieso liever in het dag-/avondprogramma.
Chase & status zou wel heel dik zijn. Die boiler room set op youtube is👌🏻
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.367
5.056
Laten we ook niet doen alsof alles wat een beat heeft meteen techno is. Er staat echt wel variatie in de nacht; Job Jobse is écht anders dan een Parrish Smith of een Colin Benders, en zij zijn allemaal weer echt anders dan een CHAMOS, SIM_OJ of een Jengi, laat staan een Noisia of Chase & Status. Als je überhaupt niet aangaat van elektronische muziek (of DJ's in het algemeen), dan kan ik me voorstellen dat je opties 's nachts wat schaars aanvoelen. Anderzijds, als je een volledig overkoepelend genre afschrijft (elektronisch/dance), dan ligt de beperktheid van je opties misschien ook wel een beetje aan jezelf. De diepe nacht lijkt mij ook niet de uitgelezen plek om live-artiesten/bands te boeken. Die zie ik zelf sowieso liever in het dag-/avondprogramma.
Ik vind iets wat kort door de bocht, ik heb genoeg met electronische muziek (kom helemaal uit dat genre) maar Het zijn wel degelijke verwante genres die ontzettend hip zijn. Semi Dekmantel-ish laten we dat maar noemen. Maar de electronische (en waarom moet het perse electronisch zijn?) is er nog veel meer aanbod mogelijk dan dat ze nu doen.

Het is nu wel heel cliché ingedeeld, zoals ook bijvoorbeeld de standaard zondag is drum & bass avond. Het voelt de laatste jaren een beetje ongeïnspireerd aan. Inderdaad "geven wat het publiek wil". Maar ik zou het fijn vinden als ze het publiek ook muzikaals wat nieuws proberen te leren, ook in de nachten. Al dan dan niet electronisch. Ik denk dat daar veel meer opties in mogelijk zouden moeten zijn.

Maar goed het gaat alleen niet gebeuren dat ze iets vernieuwends gaan doen in de nachten voorlopig. Daar draait dit te goed voor, en daar kan ik ze geen ongelijk in geven. Maar persoonlijk zou ik het iets anders willen zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
474
819
's Nachts is naast de cabaret het filmprogramma ook wel eens leuk om mee te pakken. Vooral als je al de hele dag bandjes hebt gekeken is lekker zitten ook niet verkeerd. Tip, neem zelf popcorn mee ;)
Jaa dat heb ik ook 2x gedaan, naar 666 geweest en vorig jaar naar Unicon wars. In 2022 was een vest ook geen overbodige luxe geweest tijdens de film , man wat had ik het toen koud.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

LLsince97

Playlistbediener
25 jul 2023
26
19
Ik miste 's nachts ook echt een ander geluid. Heb me prima vermaakt, maar ergens een act a la de vroegere Alpha DJ's had ik wel fijn gevonden. Uurtje in de Lima op zaterdag, even kwijt hoe dat heette, maar dat vond ik wel een lekkere afwisseling tussen al het dancegebeuren.
 

Knakworst

Playlistbediener
25 jul 2023
19
29
Ik vind iets wat kort door de bocht, ik heb genoeg met electronische muziek (kom helemaal uit dat genre) maar Het zijn wel degelijke verwante genres die ontzettend hip zijn. Semi Dekmantel-ish laten we dat maar noemen. Maar de electronische (en waarom moet het perse electronisch zijn?) is er nog veel meer aanbod mogelijk dan dat ze nu doen.

Het is nu wel heel cliché ingedeeld, zoals ook bijvoorbeeld de standaard zondag is drum & bass avond. Het voelt de laatste jaren een beetje ongeïnspireerd aan. Inderdaad "geven wat het publiek wil". Maar ik zou het fijn vinden als ze het publiek ook muzikaals wat nieuws proberen te leren, ook in de nachten. Al dan dan niet electronisch. Ik denk dat daar veel meer opties in mogelijk zouden moeten zijn.

Maar goed het gaat alleen niet gebeuren dat ze iets vernieuwends gaan doen in de nachten voorlopig. Daar draait dit te goed voor, en daar kan ik ze geen ongelijk in geven. Maar persoonlijk zou ik het iets anders willen zien.
Binnen het elektronische programma vind ik de line up van vorig jaar al vrij breed. Op welke manier zou jij het graag anders zien in de nacht? Aan welke artiesten/genre's moeten we dan denken?
 
  • Leuk
Waarderingen: Novis95

Gebruikers die dit onderwerp bekijken