Lowlands 2024

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.363
1.815
1. Pukkelpop verkoopt ook dagkaarten (dat brengt in totaal meer geld in het laatje. 3x een dagticket is een pakje duurder dan een combi.

2. Pukkelpop heeft een hogere capaciteit (66.000 vs 60.000) en dat brengt 2x extra op. Meer kaarten en meer reclame-inkomsten. Pukkelpop heeft ook nog eens meer exclusieve partners dan Lowlands.

3. Stad Hasselt is eigenaar van de Pukkelpopweide (buiten een stuk aan de Main Stage) en moet hiervoor amper iets betalen. Dat zal bij Walibi Holland fiks tegenvallen.
Ja klopt, die dagkaarten noemde ik zelf ook al als argument.

Wat de kosten voor het terrein van Lowlands zijn, daar weet ik echt niets van.

Overigens is de capaciteit van Lowlands inmiddels gestegen naar 70.000, als ik het goed heb onthouden.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.301
3.901
Ja klopt, die dagkaarten noemde ik zelf ook al als argument.

Wat de kosten voor het terrein van Lowlands zijn, daar weet ik echt niets van.

Overigens is de capaciteit van Lowlands inmiddels gestegen naar 70.000, als ik het goed heb onthouden.
In 2023 waren er 65.000 bezoekers. Pukkelpop 66.000 bezoekers per dag, dus dat ligt vrijwel gelijk.
 

Athos

Dagopener
13 jul 2023
504
745
Ja klopt, die dagkaarten noemde ik zelf ook al als argument.

Wat de kosten voor het terrein van Lowlands zijn, daar weet ik echt niets van.

Overigens is de capaciteit van Lowlands inmiddels gestegen naar 70.000, als ik het goed heb onthouden.
Walibi kan in theorie het evenemententerrein volbouwen met rollercoasters en/of bungalows en daardoor veel meer omzet draaien dan nu. Die paar festivals per jaar betalen dus echt wel een grote som duiten om dit te compenseren.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.363
1.815
Walibi kan in theorie het evenemententerrein volbouwen met rollercoasters en/of bungalows en daardoor veel meer omzet draaien dan nu. Die paar festivals per jaar betalen dus echt wel een grote som duiten om dit te compenseren.
Nou ik denk niet dat Walibi zomaar kan besluiten daar een park neer te zetten. Dat is afhankelijk van het bestemmingsplan van het gebied, lijkt me. Je kunt niet zomaar overal bijvoorbeeld huizen neerplempen omdat je daar aan kunt verdienen.

Maar ik meen ook gelezen te hebben dat Mojo onderdeel is van de stichting die het evenemententerrein exploiteert. Stichting NET of zoiets? En ze hebben ook investeringen aan het terrein gedaan. Dus ik vermoed dat er een andersoortige constructie is dan uitsluitend Walibi dat verhuurt aan Lowl,ands.

Wellicht zit ik er helemaal naast hoor of haal ik dingen door elkaar.
 

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
419
374
We gaan het wel zien wat het wordt en of de kaarten weer als een idioot gaan. Vrees van wel. Ik ga er maar van uit dat ik weer moet gaan voor de vrij gekomen kaarten. Ik ga er niet meer voor zitten dat is mij al 3 jaar niet gelukt. Daar ben ik wel klaar mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: emmabloemert en @Marc

Dante

Randprogramma
2 jun 2023
246
399
We gaan het wel zien wat het wordt en of de kaarten weer als een idioot gaan. Vrees van wel. Ik ga er maar van uit dat ik weer moet gaan voor de vrij gekomen kaarten. Ik ga er niet meer voor zitten dat is mij al 3 jaar niet gelukt. Daar ben ik wel klaar mee.
Dit jaar kan zo weer de jouwe worden!
 

Athos

Dagopener
13 jul 2023
504
745

Zelfs iemand als ik die maar 5 nummers van Blink-182 kent weet dat Travis Barker niet in de originele line-up van de band zat. Nog naast het feit dat het eigenlijk geen LL kanshebber is.
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
583
428

Zelfs iemand als ik die maar 5 nummers van Blink-182 kent weet dat Travis Barker niet in de originele line-up van de band zat. Nog naast het feit dat het eigenlijk geen LL kanshebber is.
Denk meer dat ze doelen op de succes samenstelling.
 

rrr

Playlistbediener
5 feb 2023
36
50
Wie zal de Bravo gaan afsluiten op zaterdagavond? Ki/ki en Job Jobse waren voor mij persoonlijke hoogtepuntjes van de laatste twee edities
 
Laatst bewerkt:

BeWario

Randprogramma
27 jun 2023
104
100
En dan gooien ze dit jaar daar Marlon Hoffstadt neer om het nog even dunnetjes over te doen met de drukte
Precies, die is natuurlijk een voor de hand liggende boeking. Nog niet groot genoeg voor een Alpha spot maar kan prima de Bravo afsluiten. Dat mensen niet eens meer naar binnen kunnen snachts zal niet uitmaken, is alleen maar goed voor de FOMO
 

Dante

Randprogramma
2 jun 2023
246
399
Hoop persoonlijk op Tale Of Us of Joyhauser. Of DJ Rush.
Toffe namen en zou Tale of Us er graag zien, maar voor m’n gevoel is het wat minder in trek als de sound van Marlon Hoffstadt. Zou wel rampzalig druk worden in de Bravo.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken