Lowlands 2024

LLoww

Randprogramma
9 jun 2022
160
302
In de lijn Zwart Licht en Sugababes mogen revival acts Postmen en Pete Philly & Perquisite ook wel langskomen. Beide onlangs nieuw werk uitgebracht.
Hm, ik zet net het nieuwe album van Postmen ff op en hoor al meteen zo'n irritante autotune. Dan haak ik wel weer af en schakel ik terug naar Documents.
 

LLoww

Randprogramma
9 jun 2022
160
302
Dat zal het vast zijn :).
Mocht dat nou echt zo zijn. Een vriend van mij wil dan graag met je afspreken bij de wortel, zeg vrijdag (ja dan al, waarschijnlijk gaat het op de donderdag alweer hard) rond 13:30? En kan de betaling in muntjes? Dan geef ik dat door, top!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.533
5.384
Mocht dat nou echt zo zijn. Een vriend van mij wil dan graag met je afspreken bij de wortel, zeg vrijdag (ja dan al, waarschijnlijk gaat het op de donderdag alweer hard) rond 13:30? En kan de betaling in muntjes? Dan geef ik dat door, top!
Dan sta ik mijn tentje nog op te zetten ;) Sorry man.
 
  • Geweldig
Waarderingen: LLoww

Dante

Gouden Tip
2 jun 2023
297
444
Fred again.., Sampha, Jorja Smith, Skrillex, Goldband, Overmono, Inhaler, Barry Can’t Swim
QOTSA, J Hus, Sticks, Nas, Spinvis, Sugababes, Froukje, IDLES, Brutalismus 3000, Soulwax, Lander & Adriaan

En voor de nacht: Mall Grab, Narciss, Joy Orbison, Young Marco, Skin on Skin, Benwal, Sedef Adasi, Interplanetary Criminal

In het dagprogramma niet extreem veel must-sees, maar ook fijn. Moet me nog gaan verdiepen in veel acts maar dat doe ik wel als het blokkenschema er is :)

Hoop op nog wat leuke namen + vervanging van Maribou State en Denzel Kurry. Dat zijn redelijke namen, hopelijk krijgen we een chille wissel.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.424
1.918
Ik moet me echt nog goed verdiepen in veel acts. Maar voor dit moment mijn favorieten:

Moet: Big Thief, J Hus, Jorja Smith, NAS, Roisin Murphy, Sampha, The Smile, Blawan, Harry Mack, Hermanos Gutierrez, Kae Tempest, Soulwax, Spinvis, Sticks, Bar Italia, Fat Dog, Model/Actriz
Leuk: Fred Again.., QOTSA, Froukje, NNO, Brutalismus, Elephant, Hudson Mohawke, Overmono, Skin on Skin, Sleaford Mods, Zwart Licht, Bob Vylan ,Pachyman
OK: Inhaler, Half Moon Run, Sugababes
 
  • Leuk
Waarderingen: LLoww

Davidd

Dagopener
7 jul 2021
592
1.008
Er is misschien al teveel over gezegd, maar ik ga het toch doen. Ik ga pas voor de 5e keer naar Lowlands, maar ik moet Indiaantje wel gelijk geven. Het verschil tussen 2018 en vorig jaar qua drugsgebruik/invloed op de sfeer, was voor mijn gevoel echt heel groot. Ik ben zelf helemaal niet tegen het gebruik ervan, en zeker op Lowlands wordt het regelmatig gebruikt in mijn vriendengroep, alleen vorig jaar was voor het eerst op een festival dat ik mij er op sommige momenten echt aan geërgerd heb. Compleet van de kaart mensen aangetroffen tijdens KG&TLW in de Bravo, op camping een meisje die midden in de nacht door een badtrip een wildvreemde was aangevallen en op sommige momenten gewoon geen positieve bijdrage aan de sfeer.

Miss is het omdat ik zelf ouder wordt, maar mijn gevoel zegt dat het gebruik overdag wel echt veel normaler en extremer is geworden dan in de eerste twee jaren dat ik ging.
 

Lenny

Playlistbediener
5 jan 2016
45
0
Het moét elk jaar gekker, dus ga er maar vanuit dat het met het jaar erger wordt helaas qua drugsgebruik.
Dat is het probleem, je moet natuurlijk elke keer weer dat toppunt bereiken en veel mensen hebben daar geen stop op. Nu geeft de programmering dat natuurlijk ook een (klein) zetje met veel elektronische acts.
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
740
724
AIR play Moon Safari.. Ik ken de naam zeker maar heb het volgens mij nooit geluisterd, wel een speciale boeking dit volgens mij zo?!
Voor de rest weinig verrassingen, vooral ff inluisteren. Brunzyn lijkt me wel grappig. Miles Kane wil ik wel eens zien en Glass Beams ook wel gaaf.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.434
6.798
Super blij met AIR, de bevestiging van Arooj Aftab, Dudu Tassa & Jonny Greenwood en Wunderhorse. Lekker hoor. Voor de rest nog veel inluisteren
 
  • Leuk
Waarderingen: daily

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.267
8.967
Dit is echt een onverwachts goede worp. Met Air en Duda Tassa/ Jonny twee hele grote must-sees erbij
Opvallend dat het woord 'Israël' niet vernoemd wordt in de perstekst van die tweede. En ook opvallend dat die geboekt worden. Fijne muziek is het wel natuurlijk.
 

LLoww

Randprogramma
9 jun 2022
160
302
Het moét elk jaar gekker, dus ga er maar vanuit dat het met het jaar erger wordt helaas qua drugsgebruik.
Dat is het probleem, je moet natuurlijk elke keer weer dat toppunt bereiken en veel mensen hebben daar geen stop op. Nu geeft de programmering dat natuurlijk ook een (klein) zetje met veel elektronische acts.
Al vaker gezegd, maar maak hier ff een apart topic van. Geneuzel in de marge.
 

markvdrheijden

Randprogramma
7 jun 2022
164
327
Er is misschien al teveel over gezegd, maar ik ga het toch doen. Ik ga pas voor de 5e keer naar Lowlands, maar ik moet Indiaantje wel gelijk geven. Het verschil tussen 2018 en vorig jaar qua drugsgebruik/invloed op de sfeer, was voor mijn gevoel echt heel groot. Ik ben zelf helemaal niet tegen het gebruik ervan, en zeker op Lowlands wordt het regelmatig gebruikt in mijn vriendengroep, alleen vorig jaar was voor het eerst op een festival dat ik mij er op sommige momenten echt aan geërgerd heb. Compleet van de kaart mensen aangetroffen tijdens KG&TLW in de Bravo, op camping een meisje die midden in de nacht door een badtrip een wildvreemde was aangevallen en op sommige momenten gewoon geen positieve bijdrage aan de sfeer.

Miss is het omdat ik zelf ouder wordt, maar mijn gevoel zegt dat het gebruik overdag wel echt veel normaler en extremer is geworden dan in de eerste twee jaren dat ik ging.
Ik weet nu niet of er meer mensen van de kaart zijn dan toen er vooral gedronken en geblowd werd op Lowlands, maar de sfeer wordt vooral wat anders. Teken des tijds ook in algemene zin, maar ik heb toch het idee dat er jaren terug meer onderling gekletst werd aan tafels, er meer een gedeeld gevoel was dat we samen van Lowlands een feest moeten maken.
Het is wat het is overigens, en ik ga nog steeds met heel veel plezier, maar ik zie wel een verschil.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.434
6.798
Deze dus! iemand een overzicht waar je geen epileptische aanvallen van krijgt.

Wel jammer dat Hermanos Guttierez is ontvallen.
Potverdorie, das wel jammer. Ik had die op zo'n FKJ spot verwacht en dan heerlijk met je brakke kop en een koffie in je hand wakker worden. Sund
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • Auke