Lowlands 2023

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
Interessante uitspraken van van Eerdenburg in FD (zie overig muzieknieuws) die ook de moeite zijn hier te posten.



. ‘Lowlands is drie dagen lang een kleine stad, waar mensen niet direct voor één headliner, maar voor de totaalbeleving komen. Bij ons komen dus meerdere acts in aanmerking als afsluiter’, zegt festivaldirecteur Eric van Eerdenburg.

‘We richten ons op de subtop, maar dan wel die acts die op de weg omhoog zijn. Daarom hebben we bijvoorbeeld Muse en Foo Fighters als headliners gehad in het verleden. Die zijn nu onbetaalbaar voor ons.’

Muse was al aan de top toen ze Lowlands 2017 speelden. Dat was geen band op de weg omhoog.

Dat een grote naam als Billie Eilish beschikbaar was voor een optreden in Biddinghuizen, was een buitenkansje voor Van Eerdenburg. ‘Billie Eilish is de superster voor onze doelgroep. Kijk, ze is nog geen gearriveerde superster, zoals Beyoncé of Rihanna. Die kan ik al helemaal niet meer betalen. Billie Eilish eigenlijk ook niet, maar we hebben haar toch geboekt.’
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

isa-k

Playlistbediener
31 jan 2018
22
3
Vraagje, ik wil dit jaar voor t eerst met de auto naar LowLands gaan, maar wil altijd ALLES qua aankomst en inpaklijst tot in de puntjes geregeld hebben. Met het ov was dat nooit zo moeilijk, maar met de auto heb je die file die oneindig lijkt te zijn. Hoelaat (of hoe vroeg) kun je het beste met de auto aankomen als je niet 3 uur lang in de file wilt staan?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.721
8.270
Muse was destijds een buitenkansje als ik me niet vergis.
Ja een beetje zoals Billie Eilish nu ja, eigenlijk te duur voor het festival maar kom we doen eens gek. In de Podcast zei EvE dat ook even.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.650
2.217
Vraagje, ik wil dit jaar voor t eerst met de auto naar LowLands gaan, maar wil altijd ALLES qua aankomst en inpaklijst tot in de puntjes geregeld hebben. Met het ov was dat nooit zo moeilijk, maar met de auto heb je die file die oneindig lijkt te zijn. Hoelaat (of hoe vroeg) kun je het beste met de auto aankomen als je niet 3 uur lang in de file wilt staan?
Ik vind de file op de heenweg nooit een enorme ramp om de tijd dat wij aankomen. Vorig jaar hebben we rond 12.30 in het slechtste geval 40 minuten gedaan over wat normaliter de laatste 20 minuten van de rit zouden zijn. De rij voor de ingang vond ik vervelender met ruim 2 uur.

Met uitrijden was het vorig jaar schijnbaar wel heel vervelend. Al was dat heel erg afhankelijk van je plek op de parkeerplaats, wanneer je vertrok en welke kant je vervolgens op ging. Wij hebben toen alles bij elkaar een uur vertraging gehad (van de parkeerplaats af tot fatsoenlijk kunnen rijden op de snelweg). Anderen hebben er uren over gedaan en weer anderen waren binnen een kwartier goed op weg.
 
  • Leuk
Waarderingen: Royke

isa-k

Playlistbediener
31 jan 2018
22
3
Ik vind de file op de heenweg nooit een enorme ramp om de tijd dat wij aankomen. Vorig jaar hebben we rond 12.30 in het slechtste geval 40 minuten gedaan over wat normaliter de laatste 20 minuten van de rit zouden zijn. De rij voor de ingang vond ik vervelender met ruim 2 uur.

Met uitrijden was het vorig jaar schijnbaar wel heel vervelend. Al was dat heel erg afhankelijk van je plek op de parkeerplaats, wanneer je vertrok en welke kant je vervolgens op ging. Wij hebben toen alles bij elkaar een uur vertraging gehad (van de parkeerplaats af tot fatsoenlijk kunnen rijden op de snelweg). Anderen hebben er uren over gedaan en weer anderen waren binnen een kwartier goed op weg.
Hmm okay dat valt inderdaad mee op de heenweg. Ik vraag me wel af of dat rond een uur of half 10 ook zo is. Dat wachten voor de ingang is altijd wel een lange zit, maar dat is dan maar even festivalsfeer ofzo.
 

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
717
1.232
Vraagje, ik wil dit jaar voor t eerst met de auto naar LowLands gaan, maar wil altijd ALLES qua aankomst en inpaklijst tot in de puntjes geregeld hebben. Met het ov was dat nooit zo moeilijk, maar met de auto heb je die file die oneindig lijkt te zijn. Hoelaat (of hoe vroeg) kun je het beste met de auto aankomen als je niet 3 uur lang in de file wilt staan?
Ik was er rond 15.30 en kon gelijk parkeren en gelijk doorlopen bij de ingang. Enige nadeel was dat er al veel campingplekjes weg waren. Waardoor ik ver op camping 0 stond.

Wat @teunajax al aangeeft, uitrijden was 1000x erger. Zat om 12.25 in mijn auto en was pas rond 16u van de parking af.
 

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
302
294
Ik zie nu op de website van lowlands dat de pendelbussen al om 7:30 gaan rijden. Misschien is dat nu wel een goed alternatief om én op tijd te zijn op donderdag én snel weg te komen van het terrein.
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
651
574
Het uitrijden is verschrikkelijk idd. Wij gaan dit jaar wat opties bekijken om de auto bij Lelystad te zetten en dan met de pendelbus vanaf Lowlands naar Lelystad station te rijden na afloop.
 
  • Leuk
Waarderingen: koekebakker

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
302
294
Volgens de oude website was dit de vorige editie pas vanaf 9 u op donderdag. Het al eerder laten rijden van de pendelbussen zorgt er voor dat ik de trein+pendelbus voor nu als beste optie zie!
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
433
757
Wij reden vorig jaar rond 8 uur s'ochtends weg vanuit Rotterdam en behoorlijk in de file gestaan, denk dat we pas om 14:00 binnen waren.

Terug nergens last van gehad, maar wij zorgen er meestal voor dat we om 09:00 alles ingepakt hebben en het terrein verlaten.
 

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
199
434
Ik kwam donderdag om 2030 aan, superrustig! Gelukkig stond mn tent al, want de hele camping was al behoorlijk vol 😂
Hoop dat dit jaar weer zo te regelen!
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.654
1.589
Het wordt echt steeds drukker op de donderdagochtend en dat zal dit jaar ook wel weer zijn inderdaad. Dus als je niet per se op camping 1/2/3/4/5 hoeft te staan kun je gewoon later op de donderdag aankomen en dan ben je er zo doorheen. Maar aangezien iedereen het beste plekje wilt zal het wel weer super druk zijn s'ochtends
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.412
1.831
We gaan met een groep van +- 20. Camping maakt ons niet uit, maar dat zal wel vroeg aansluiten worden desondanks.
 

anniek

Playlistbediener
13 jul 2020
23
40
Heeft iemand ervaring met de auto vertrekken op zondag rond 23.00/23.30? Ik vraag me af of je dan ook al in een flinke file terecht komt
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
651
574
Thee Oh Sees de woensdag voor woensdag in de Maassilo, Rotterdam. Kans dat ze ook Lowlands aandoen lijkt me wel wat kleiner hierdoor, maar nog niet uitgesloten
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken