Lowlands 2022 - Nieuws en geruchten

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.283
1.283
Ik zat gister avond trouwens naar een recente setlist van The Kooks. En die doen veel oude hitjes. Gaat hopelijk een leuke nostalgie showtje worden.
11 nummers van Inside in/Inside out. Dit gaat zéér zeker een top optreden worden.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Dat is de eerste (en de tweede) toch gewoon?
Nee, echt wel AM. En ik denk zelfs met een grote afstand.

(Los van populariteit, zelf niet de grootste fan van die eerste plaat, een beetje proto AM voor mij. Was leuk in 2005 maar klinkt nu een beetje gedateerd. Vanaf de tweede en zeker de derde plaat vind ik ze een stuk interessanter worden.)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Ik vind het jammer dat Wet Leg is verzet naar de Heineken. Ook al had de India misschien best vol geweest, vind dat een van de fijnste stages van Lowlands.
 
  • Leuk
Waarderingen: bardt en Brian

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.283
1.283
Ik vind het jammer dat Wet Leg is verzet naar de Heineken. Ook al had de India misschien best vol geweest, vind dat een van de fijnste stages van Lowlands.
Ik denk dat het met die nieuwe India tent niet echt uitmaakt. Die oude India wel inderdaad, maar nu is het om het even. Althans, het lijken beide dezelfde soort tenten.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Nee :) (en streams doen er niet toe in dit geval omdat er flink wat albums voor het streaming tijdperk waren).
Waarop baseer jij je dan? Vlak voor AM het album speelden ze lang niet overal als headliner met SIAS, het is pas na dat album dat ze als band echt geëxplodeerd waren tot op het punt dat ze zelfs in de VS overal headliner zijn. Als ik aan mijn moeder alle AM nummers laat horen, zal ze alleen Do I Wanna Know herkennen. AM is het punt waarop ze een veel breder publiek bereikten. Ook een jonger publiek weer.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.283
1.283
Nee, echt wel AM. En ik denk zelfs met een grote afstand.

(Los van populariteit, zelf niet de grootste fan van die eerste plaat, een beetje proto AM voor mij. Was leuk in 2005 maar klinkt nu een beetje gedateerd. Vanaf de tweede en zeker de derde plaat vind ik ze een stuk interessanter worden.)
Ik denk dat de groep gewoon in 2 tijdperken kan worden gesplitst. Ik vind Whatever People Say I Am, That's What I'm Not echt een klassieker en al helemaal niet gedateerd. Misschien is het genre indierock wat meer naar de achtergrond geraakt maar gedateerd kan ik het zeker niet noemen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Ik denk dat de groep gewoon in 2 tijdperken kan worden gesplitst. Ik vind Whatever People Say I Am, That's What I'm Not echt een klassieker en al helemaal niet gedateerd. Misschien is het genre indierock wat meer naar de achtergrond geraakt maar gedateerd kan ik het zeker niet noemen.
Vind dat eerste album nog altijd cute hoor, met die blije springerige liedjes die ook de Wombats en Courteeners enzo hebben voortgebracht. Maar die sound is wel een beetje voorbij. Is ook niet voor niets dat ze die liedjes minder spelen, steken nogal af tegen hun sound nu.

En ze hebben wat mij betreft pas later getoond waar ze allemaal tot in staat zijn. Humbug all the way hier.
 
  • Geweldig
Waarderingen: nitotheno

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Waarop baseer jij je dan? Vlak voor AM het album speelden ze lang niet overal als headliner met SIAS, het is pas na dat album dat ze als band echt geëxplodeerd waren tot op het punt dat ze zelfs in de VS overal headliner zijn. Als ik aan mijn moeder alle AM nummers laat horen, zal ze alleen Do I Wanna Know herkennen. AM is het punt waarop ze een veel breder publiek bereikten. Ook een jonger publiek weer.
Stonden simpelweg meer "hits" op en is de grote sprong die ze gemaakt hebben in hun geschiedenis, van niets tot al Glasto headliner op de Pyramid stage en in Lowlands Apha sub. Dat was de explosie, AM en was simpel rotje wat er na kwam en logisch gevolg vanwege hun eerder werk. Maar het eerste album sloeg daadwerkelijk in als een bom.

Do I Wanna Know was inderdaad wel een "hit". Maar het was ook geen I Bet You Look Good On The Dancefloor met alle respect.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.283
1.283
Vind dat eerste album nog altijd cute hoor, met die blije springerige liedjes die ook de Wombats en Courteeners enzo hebben voortgebracht. Maar die sound is wel een beetje voorbij. Is ook niet voor niets dat ze die liedjes minder spelen, steken nogal af tegen hun sound nu.

En ze hebben wat mij betreft pas later getoond waar ze allemaal tot in staat zijn. Humbug all the way hier.
Ben ik niet helemaal mee eens, maar snap wel waar het vandaan komt. Er was destijds een hele stroom aan indierock wat allemaal bijna even populair waren en de festivals in grote tenten bespeelden. Dat is nu wat kleiner maar de sound voorbij noemen is echt te kort door de bocht. Namen als shame, Car Seat Headrest, The Chats etc trekken volle zalen en zijn vrij nieuw in het genre.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Het is beide gewoon muziek uit een andere tijd geweest, laten we dat voorop stellen. Maar ik denk als we tijd omdraaien (het debuut album was AM) en daarna kwam Whatever People Say I Am dan had AM het echt wel afgelegd kwa impact. AM heeft Whatever nodig gehad, andersom niet.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Ik vind het jammer dat Wet Leg is verzet naar de Heineken. Ook al had de India misschien best vol geweest, vind dat een van de fijnste stages van Lowlands.
Komt dat door je forumnaam? ;) Of iets anders?
De tent lijkt nu overigens wel een andere geworden dus vraag me af wat er van de India sfeer over blijft
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken