Lowlands 2021 - Nieuws en geruchten

WhatTheF… wrote:
Nou om jullie tegemoet te komen…….. luister deze 2 mannen eens. The Blue Stones. Deze gaan ver komen is mijn idee. Op youtube een paar fijne livesets te horen. Luister en geniet. ?

Best aardig, en ook een beetje Royal Blood copy cats naar mijn smaak.

Die laatste waren in 2019 Alpha sub headliner, enkele jaren daarvoor knalde ze een kleine tent aan gort..

Charlie was top, Alpha was oké. Was ook mijn eerste gedachte toen ik het filmpje zag. Beetje kopie, maar misschien te kort door de bocht....

Stefan wrote:

WhatTheF… wrote:
Nou om jullie tegemoet te komen…….. luister deze 2 mannen eens. The Blue Stones. Deze gaan ver komen is mijn idee. Op youtube een paar fijne livesets te horen. Luister en geniet. ?

Die laatste waren in 2019 Alpha sub headliner, enkele jaren daarvoor knalde ze een kleine tent aan gort..

Charlie was top, Alpha was oké. Was ook mijn eerste gedachte toen ik het filmpje zag. Beetje kopie, maar misschien te kort door de bocht….

Ik mis Charlie, daar ook de 1e keer 21 pilots en Coldplay gezien en nog veel meer......en Royal Blood dus blijkbaar ;-)

@Marc wrote:

Stefan wrote:

WhatTheF… wrote:

Charlie was top, Alpha was oké. Was ook mijn eerste gedachte toen ik het filmpje zag. Beetje kopie, maar misschien te kort door de bocht….

Ik mis Charlie, daar ook de 1e keer 21 pilots en Coldplay gezien en nog veel meer……en Royal Blood dus blijkbaar ?

Sorry was in de war met India, maar inderdaad mis de Charlie ook. Veel en legedarische optredens gezien daar. Coldplay daar niet gezien, was toen totaal nog niet mijn ding. Wist niet dat 21 Pilots daar eerder gespeeld had, welgaaf dat je ze daar gezien hebt.

Indiaantje89 wrote:
Stel voor je kon vorig jaar niet Lowlands, had geen ticket. Dan kon je vorig jaar niet, dit jaar niet, en volgend jaar ook niet. Dat is echt lullig in dat geval hoor.

Precies. Lowlands staat nog op mijn bucketlist en zou in 2020 gegaan zijn, maar die lineup viel me zo enorm tegen dat ik besloten heb om toch nog een jaartje te wachten. Nu lijkt het alsof ik pas in -slik- 2023 weer aan de beurt ben. (Nu ik eraan denk: Lowlands zou deze maand met hun lineup komen toch? Maar da’s voor een ander topic.)

Ik neem hem hier mee naartoe... mja Lowlands laat op zich wachten helaas. Had toch wel iets.. verwacht ondertussen. Gewoon enkele NL acts o.i.d.

mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:
Stel voor je kon vorig jaar niet Lowlands, had geen ticket. Dan kon je vorig jaar niet, dit jaar niet, en volgend jaar ook niet. Dat is echt lullig in dat geval hoor.

Precies. Lowlands staat nog op mijn bucketlist en zou in 2020 gegaan zijn, maar die lineup viel me zo enorm tegen dat ik besloten heb om toch nog een jaartje te wachten. Nu lijkt het alsof ik pas in -slik- 2023 weer aan de beurt ben. (Nu ik eraan denk: Lowlands zou deze maand met hun lineup komen toch? Maar da’s voor een ander topic.)

Ik neem hem hier mee naartoe… mja Lowlands laat op zich wachten helaas. Had toch wel iets.. verwacht ondertussen. Gewoon enkele NL acts o.i.d.
Ik zou ook nog wel een keer willen gaan. Stonden toch zeker tien namen die m'n interesse trokken (en dat vind ik voor LL best veel), maar inderdaad, lijkt 2023 te worden, wat echt bizar is.

Indiaantje89 wrote:

mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:

Ik neem hem hier mee naartoe… mja Lowlands laat op zich wachten helaas. Had toch wel iets.. verwacht ondertussen. Gewoon enkele NL acts o.i.d.

Ik zou ook nog wel een keer willen gaan. Stonden toch zeker tien namen die m’n interesse trokken (en dat vind ik voor LL best veel), maar inderdaad, lijkt 2023 te worden, wat echt bizar is.
Je zal je er prima vermaken hoor. Misschien niet de "beste" festival, maar toch wel de leukste. Als ik een festival het meest mis dan is het eerlijk gezegd Lowlands wel.

wenteldave wrote:

Indiaantje89 wrote:

mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:

Ik zou ook nog wel een keer willen gaan. Stonden toch zeker tien namen die m’n interesse trokken (en dat vind ik voor LL best veel), maar inderdaad, lijkt 2023 te worden, wat echt bizar is.

Je zal je er prima vermaken hoor. Misschien niet de “beste” festival, maar toch wel de leukste. Als ik een festival het meest mis dan is het eerlijk gezegd Lowlands wel.
Daar ben ik dus heel benieuwd naar. Zie mezelf eigenlijk nog niet een dag vermaakt worden op Lowlands, laat staan een weekend. Maar ik ben dus wel benieuwd wat precies dat typische Lowlandsgevoel is. Baal bij LL vooral dat je voor een weekend betaalt...

Indiaantje89 wrote:

wenteldave wrote:

Indiaantje89 wrote:

mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:

Je zal je er prima vermaken hoor. Misschien niet de “beste” festival, maar toch wel de leukste. Als ik een festival het meest mis dan is het eerlijk gezegd Lowlands wel.

Daar ben ik dus heel benieuwd naar. Zie mezelf eigenlijk nog niet een dag vermaakt worden op Lowlands, laat staan een weekend. Maar ik ben dus wel benieuwd wat precies dat typische Lowlandsgevoel is. Baal bij LL vooral dat je voor een weekend betaalt…
Zoals ik je online kan inschatten, ben je een muziekliefhebber en een festivalliefhebber. Je durft je te verdiepen in andere muziek. Ik denk dat jij je met gemak een heel weekend vermaakt.

Zoals ik je online kan inschatten, ben je een muziekliefhebber en een festivalliefhebber. Je durft je te verdiepen in andere muziek. Ik denk dat jij je met gemak een heel weekend vermaakt.
Ik wil er best een drankje op verwedden ;) Durf me wel te verdiepen in andere muziek, maar dat gaat vaak niet zover als DJ's of zoiets als The Opposites, wat over het algemeen iets vaker op LL staat. Tuurlijk is het meer dan dat, maar het overgrote gedeelte past iets meer in dat straatje.

@Marc wrote:

Ik wil er best een drankje op verwedden ? Durf me wel te verdiepen in andere muziek, maar dat gaat vaak niet zover als DJ’s of zoiets als The Opposites, wat over het algemeen iets vaker op LL staat. Tuurlijk is het meer dan dat, maar het overgrote gedeelte past iets meer in dat straatje.
Maar ook die kunnen tof zijn. De vorige Opposites concert wat ook ontzettend dope, die show ging helemaal naar de tering. Alleen zie ik ze dat niet meer overtreffen.

Er staat altijd wel iets tofs op Lowlands. Soms in de Alpha, maar ook vaag genoeg in de kleinere tenten. Het weekend gevoel is op Lowlands juist ontzettend tof. Enkel Glasgo heeft dat gevoel ook wat mij betreft. Zodra je tentje staat, ben je 4 dagen op een andere planeet. Een plek waar alles chill en ok is en dat je kan zijn wie je wil zijn. Naar mijn mening ook het festival met het meeste diversie op muziek gebied

@Marc wrote:

Ik wil er best een drankje op verwedden ? Durf me wel te verdiepen in andere muziek, maar dat gaat vaak niet zover als DJ’s of zoiets als The Opposites, wat over het algemeen iets vaker op LL staat. Tuurlijk is het meer dan dat, maar het overgrote gedeelte past iets meer in dat straatje.

Dat is juist het mooi van LL, je hoeft nergens heen waar je niet heen wil. Al adviseer ik om toch af en toe een dj o.i.d. mee te pakken. Maar vooral bewandel de weg zoals jij die wil. Lowlands kan je op zoveel diverse manieren beleven. Jij kan letterlijk een heel weekend andere acts bekijken dan dat ik doe. En hoe vaak ik de line-up matig denk te vinden. Na alle bekendmakingen heb je altijd een mooie route die je kan uittekenen. Daarnaast gebeurt er letterlijk op iedere hoek van het festivalterrein wel iets. Ik ga ook niet naar films, dans, commedy of theater. Maar zelfs dan gebeurt er overal wel iets dus. En het zit ook in de details zoals iedere ochtend een Lowlands krant lezen, of tijdens een hapje eten (ook heel divers aanbod) lekker gewoon naar Lowlands kijken. Maar ook de leuke random events door o.a. het straattheater of kunst die op het terrein staat.

wenteldave wrote:

@Marc wrote:

Maar ook die kunnen tof zijn. De vorige Opposites concert wat ook ontzettend dope, die show ging helemaal naar de tering. Alleen zie ik ze dat niet meer overtreffen.

Er staat altijd wel iets tofs op Lowlands. Soms in de Alpha, maar ook vaag genoeg in de kleinere tenten. Het weekend gevoel is op Lowlands juist ontzettend tof. Enkel Glasgo heeft dat gevoel ook wat mij betreft. Zodra je tentje staat, ben je 4 dagen op een andere planeet. Een plek waar alles chill en ok is en dat je kan zijn wie je wil zijn. Naar mijn mening ook het festival met het meeste diversie op muziek gebied

wenteldave wrote:

@Marc wrote:

Dat is juist het mooi van LL, je hoeft nergens heen waar je niet heen wil. Al adviseer ik om toch af en toe een dj o.i.d. mee te pakken. Maar vooral bewandel de weg zoals jij die wil. Lowlands kan je op zoveel diverse manieren beleven. Jij kan letterlijk een heel weekend andere acts bekijken dan dat ik doe. En hoe vaak ik de line-up matig denk te vinden. Na alle bekendmakingen heb je altijd een mooie route die je kan uittekenen. Daarnaast gebeurt er letterlijk op iedere hoek van het festivalterrein wel iets. Ik ga ook niet naar films, dans, commedy of theater. Maar zelfs dan gebeurt er overal wel iets dus. En het zit ook in de details zoals iedere ochtend een Lowlands krant lezen, of tijdens een hapje eten (ook heel divers aanbod) lekker gewoon naar Lowlands kijken. Maar ook de leuke random events door o.a. het straattheater of kunst die op het terrein staat.

Amen ??

wenteldave wrote:

@Marc wrote:

wenteldave wrote:

@Marc wrote:

Ze kunnen zeker best tof zijn, maar ik heb in negen van de tien gevallen niet dat als ik de studioalbums niet goed vind, dat ik het live wel te pruimen vind, hoe vet die show ook mag zijn. Daarom ga ik bijvoorbeeld ook amper uit (toen dat nog kon), omdat ik dat gewoon geen fijne muziek vind om de hele tijd aan te horen (hoeveel drankjes je dan ook op mag hebben). Ding is wel dat ik echt een 'muziekfanaat' ben (tot op zekere hoogte dus) dat ik eigenlijk altijd wel muziek wil hebben op een festival en me niet ga inlaten met (voor een muziekfestival) randzaken, zoals kunst of theater. Daarvoor zijn genoeg andere opties. Dat van die andere route geloof ik direct, maar dan zou ik dus iedere artiest voor de kaartverkoop moeten checken, ben ik bang, en dat gaat toch lastig worden bij LL, denk ik. Maar goed, dat zien we in 2023 dan wel!

Maar op Lowlands zijn het geen randzaken. Het overkomt je een vaak niet eens bewust. Want ik kom daar ook allemaal niet voor.. en dat is juist het leuke van alles. Ik kom ook vooral voor de muziek. Alleen voor mij mag muziek soms ook “leuk” zijn. En juist die afwisseling is gewoon tof.

idd , het is juist de afwisseling die LL geweldig maakt, ik probeer op LL in iedere tent wel een optreden te zien, dus ook de juliet, echo, sexyland.
juist DAT maakt LL het leukste festival van het jaar!

Leuk dat we deze week die Lowlands lineup krijgen, toch Eric? ;-) #februari

Leuk dat we deze week die Lowlands lineup krijgen, toch Eric?
1f609.svg
#februari

Ik hoop het ook, maar iets zegt me dat het niet gaat gebeuren.....

Gaat inderdaad niet gebeuren... teveel onzekerheid en waarschijnlijk ook twijfel hoe ze hun publiek willen benaderen.

Wijn zouden blij zijn met namen, maar je kan natuurlijk ook mensen tegen hun schenen aan schopen als het toch niet door kan gaan (en die kans acht ik vrij reeël). Ik denk sowieso dat ze de resultaten van field labs misschien eerst afwachten.

Ik zou het toch fijn vinden als ze een tip van de sluier oplichten (zodra dat kan) hoe de vlag ervoor staat en wat het publiek kan verwachten als het doorgaat. Uiteraard gecommuniceerd met een reëel verwachtingspatroon erbij en met de overkoepelende boodschap "de kans is aanwezig of groot dat het niet doorgaat, maar als het door kan of mag gaan, dan kunnen jullie dit verwachten". Dan schep je geen valse verwachtingen, je schopt niemand tegen de schenen en je biedt in ieder geval een soort van hoop.

Beetje zoals Dauwpop en Paaspop nu ook gedaan hebben.

Aangezien ze zelf zeggen dat het programma voor het overgrote deel al vaststaat, lijkt me dat toch wel de moeite waard.

Maar het feit dat het zo stil blijft, geeft me weinig vertrouwen dat het gaat gebeuren. En misschien is dat op dit moment ook wel het meest realistische scenario. Aan de andere kant is dat ook een boodschap die je moet kunnen brengen.

Ik ben het me je eens hoor dat het zo moet kunnen. Maar Lowlands is toch een iets hogere boom dan Dauwpop en Paaspop met alle respect. Maar mensen zijn in deze tijden heel snel tegen de schenen geschopt, dus ik snap wel enige voorzichtigheid.

Beetje dubbel dit. Line up is al in grote lijnen duidelijk volgens EvE. Waarom niet bekend maken? We snappen toch allemaal dat er een grote kans is dat het niet doorgaat. Hebben we tenminste een beetje lol met de namen.

Aan de andere kant, het heeft meer nut het bekend te maken als er duidelijkheid is.

Het is maar uit welk perspectief je het bekijkt. Vanuit de festivalganger of vanuit de organisatie.

Users who are viewing this thread