Lowlands 2020 - Nieuws en geruchten

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
James wrote:

mdekens wrote:

Indiaantje89 wrote:

mdekens wrote:
Ik zie dat Pendulum daar ook staat. Die zal in ieder geval wel op Lowlands staan, lijkt mij.


Staat ook nog op mijn verlanglijstje. Live dan (dj’s sets heb ik wel van ze gezien).


Voor mij waarschijnlijk een naam die ik over zal slaan. Heb ze(volgens mij) in 2010 live gezien op Lowlands? Wel oke, maar met de hoogtij dagen van Chase and Status en sowieso dat genre was het allemaal wat too much.


Maar van trance nog geen genoeg?
Dat vind ik nou dus echt een belegen genre.

Maar wel helemaal los gaan als Ki/Ki een progressive trance klassieker opgooit zeker :p.

Voorlopig krijg ik écht nog niet genoeg van trance. Maar ik ben er eigenlijk ook helemaal niet in thuis hoor. Namen als Ki/Ki, Nina Kravitz, Charlotte De Witte en vorig jaar Matrixmann is eigenlijk een beetje mijn referentiekader. Eigenlijk wordt dat een beetje onder de noemer New Rave geplaatst. Ik vind trance ook vrij snel richting de dance gaan en dat kan ik dan niet zo lang luisteren.

Maargoed. Mijn muzieksmaak slaat ook nergens op en dat weet ik zelf ook wel. Ik luister zo af en toe ook wel Boef. Maar net zo graag Prince. En Drake. En Lana Del Rey. En ICP. En Kraantje Pappie. Etc etc.

Heb overigens een playlistje, mocht iemand daar interesse in hebben. Wel iets meer elektronisch georiënteerd.
kllllllik
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Indiaantje89 wrote:

James wrote:

mdekens wrote:

Indiaantje89 wrote:

mdekens wrote:
Ik zie dat Pendulum daar ook staat. Die zal in ieder geval wel op Lowlands staan, lijkt mij.


Staat ook nog op mijn verlanglijstje. Live dan (dj’s sets heb ik wel van ze gezien).


Voor mij waarschijnlijk een naam die ik over zal slaan. Heb ze(volgens mij) in 2010 live gezien op Lowlands? Wel oke, maar met de hoogtij dagen van Chase and Status en sowieso dat genre was het allemaal wat too much.


Maar van trance nog geen genoeg?
Dat vind ik nou dus echt een belegen genre.


Maar wel helemaal los gaan als Ki/Ki een progressive trance klassieker opgooit zeker :p.

Namen als Ki/Ki, Nina Kravitz, Charlotte De Witte en vorig jaar Matrixmann is eigenlijk een beetje mijn referentiekader.
Heb overigens een playlistje, mocht iemand daar interesse in hebben. Wel iets meer elektronisch georiënteerd.
kllllllik

Moet wel zeggen dat deze namen ook niet direct trance namen zijn, maar vooral Kraviz en de Witte draaien gewoon van alles en nog wat.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.098
322
Travis Scott / Lana Del Rey / The Chemical Brothers is mijn voorspelling.

Niet zo zeer ergens op gebaseerd maar zou het vreemd vinden als Lana in haar succesjaar niet nog een periode festivals in Europa doet. Natuurlijk ook persoonlijke hoop, al is dat gevaarlijk om te hebben..

Verder erg weinig tourdata bekend, zeker van acts die qua grootte een headlinerstatus hebben.

 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Ja dat klopt hoor, maar de shows die ik van ze heb gezien waren wel echt trance/new rave.

Denken jullie dat ze opdracht krijgen van het festival voor wat ze mogen draaien? Misschien wel een interessante vraag. Ik heb Matrixmann nu twee keer gezien en beide keren een volledig andere set wat betreft genre binnen de techno.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Travis Scott / Lana Del Rey / The Chemical Brothers is mijn voorspelling.

Niet zo zeer ergens op gebaseerd maar zou het vreemd vinden als Lana in haar succesjaar niet nog een periode festivals in Europa doet. Natuurlijk ook persoonlijke hoop, al is dat gevaarlijk om te hebben..

Verder erg weinig tourdata bekend, zeker van acts die qua grootte een headlinerstatus hebben.

Ik zou dit toch wel heel karig vinden hoor...
Of ze moeten een heleboel middelgrote namen hebben voor in de Bravo/Heineken.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Indiaantje89 wrote:

James wrote:

Indiaantje89 wrote:
Ik kan niet luisteren. Maar is dit een Jaydee track? Then I rest my case.


Hahaha, nee Plastic Dreams heeft in dit geval niets met de muziek te maken.
Uit mijn hoofd was dat gewoon de naam van de expositie waar ook de Boiler Room sessies plaats vonden.


Ok want dat was juist een trance klassieker puur sang. Steeds eer dj’s draaien het tegenwoordig. Denk dat veel mensen trance een beetje te eenzijdig bekijken. Zo was Ki/Ki vorig jaar ook die Neurodancer er op gooide en heel de tent ging los, misschien wel de hoogte punt van de set. En dat zijn tracks die iedere trance dj vroeger in zijn platentas had zitten (ik heb hem hier ook vinyl nog liggen ergens).

Het is ook niet zo dat ik een bloedhekel heb aan trance hoor, het is onder de techno fans gewoon een dingetje dat alles wat naar trance riekt slecht is, is ook meer voor the sake of it dan dat het echt gemeend is. Al moet ik zeggen dat trance zijn hoogtijdagen wel echt gehad heeft en techno weer helemaal terug is de laatste tijd.
Helaas wel ;) Ik ben de technohype wel een beetje persoonlijk. Marcel Dettmann komt hier zelfs in de lokale kroeg zo'n beetje draaien. In de progressive trance hoek zitten ook nog vette dingen hoor, zoals een Tinlicker. En het kost te duur, te groot voor die plek ain't gonna happen. Maar Above & Beyond die een Anjunadeep set bij zonsopkomst bij de Armadillow, raap me op hoor. Daarnaast heb je nog best veel toffe psytrance op dit moment.

Het gekke is, Nederland is het tranceland van de wereld altijd geweest. Maar juist in Nederland is het vanuit andere genres best vaak negatief bekeken. En dat komt ook een beetje door Armin en Tiësto die toen ook op commerciële feesten volledig "anders" gingen draaien dan dat ze daadwerkelijk kunnen.

Podver, ben ik er weer toch te diep op ingegaan ;). Ik wil niet steeds jaarlijks voor trance lobby'en, maar wel iets voor meer gevarieerde dance nachten. Een early rave avond moet ondertussen ook gewoon kunnen, en dan hoef je echt geen Mental Theo of Paul Elstak te draaien zoals je zelf wel weet. En zo geld dat ook een beetje voor trance.

Maar je zal zien dat er "gewoon" weer Noisia staat als alternatief voor het techno avondje. En dat vind ik een beetje gewoontjes geworden de laatste jaren.

 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Ja dat klopt hoor, maar de shows die ik van ze heb gezien waren wel echt trance/new rave.

Denken jullie dat ze opdracht krijgen van het festival voor wat ze mogen draaien? Misschien wel een interessante vraag. Ik heb Matrixmann nu twee keer gezien en beide keren een volledig andere set wat betreft genre binnen de techno.

Denk niet dat ze een opdracht krijgen maar ze passen zich vaak wel aan het publiek aan, de meeste dj's waar ik naar luister (weet niet hoe dat zit voor de meer mainstream namen als een Kraviz of de Witte) werken nooit en te nimmer met prerecorded sets dus dat is altijd anders en ze draaien op basis van publieksreactie en de verdere programmering. Als ik een act overdag zie draaien op Dekmantel draait deze natuurlijk compleet anders dan midden in de nacht in BLITZ, ook al is het dezelfde artiest. Je kan aan het festival ook wel vaak zien wat je kan verwachten. Op een Awakenings, Lowlands of Time Warp ga je altijd meer mainstream platen voorbij horen komen dan op wat bescheidener/alternatieve feesten dus dat speelt allemaal mee.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:

Indiaantje89 wrote:

James wrote:

Indiaantje89 wrote:
Ik kan niet luisteren. Maar is dit een Jaydee track? Then I rest my case.


Hahaha, nee Plastic Dreams heeft in dit geval niets met de muziek te maken.
Uit mijn hoofd was dat gewoon de naam van de expositie waar ook de Boiler Room sessies plaats vonden.


Ok want dat was juist een trance klassieker puur sang. Steeds eer dj’s draaien het tegenwoordig. Denk dat veel mensen trance een beetje te eenzijdig bekijken. Zo was Ki/Ki vorig jaar ook die Neurodancer er op gooide en heel de tent ging los, misschien wel de hoogte punt van de set. En dat zijn tracks die iedere trance dj vroeger in zijn platentas had zitten (ik heb hem hier ook vinyl nog liggen ergens).


Het is ook niet zo dat ik een bloedhekel heb aan trance hoor, het is onder de techno fans gewoon een dingetje dat alles wat naar trance riekt slecht is, is ook meer voor the sake of it dan dat het echt gemeend is. Al moet ik zeggen dat trance zijn hoogtijdagen wel echt gehad heeft en techno weer helemaal terug is de laatste tijd.

Helaas wel ? Ik ben de technohype wel een beetje persoonlijk. Marcel Dettmann komt hier zelfs in de lokale kroeg zo’n beetje draaien. In de progressive trance hoek zitten ook nog vette dingen hoor, zoals een Tinlicker. En het kost te duur, te groot voor die plek ain’t gonna happen. Maar Above & Beyond die een Anjunadeep set bij zonsopkomst bij de Armadillow, raap me op hoor. Daarnaast heb je nog best veel toffe psytrance op dit moment.

Het gekke is, Nederland is het tranceland van de wereld altijd geweest. Maar juist in Nederland is het vanuit andere genres best vaak negatief bekeken. En dat komt ook een beetje door Armin en Tiësto die toen ook op commerciële feesten volledig “anders” gingen draaien dan dat ze daadwerkelijk kunnen.

Podver, ben ik er weer toch te diep op ingegaan ;). Ik wil niet steeds jaarlijks voor trance lobby’en, maar wel iets voor meer gevarieerde dance nachten. Een early rave avond moet ondertussen ook gewoon kunnen, en dan hoef je echt geen Mental Theo of Paul Elstak te draaien zoals je zelf wel weet. En zo geld dat ook een beetje voor trance.

Maar je zal zien dat er “gewoon” weer Noisia staat als alternatief voor het techno avondje. En dat vind ik een beetje gewoontjes geworden de laatste jaren.

Ben het zelf wel met je eens dat er wat meer variatie mag komen in de Lowlands nachten, je hebt zoveel spots dat je echt wel wat meer kan varieren maar ook binnen de techno slots moet het anders kunnen. In plaats van Dettmann gewoon wél een keer Headstrong neerzetten.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Oh ja, op de grotere festivals zullen ze vast wat veiliger spelen inderdaad.

mdekens wrote:
Ja dat klopt hoor, maar de shows die ik van ze heb gezien waren wel echt trance/new rave.

Denken jullie dat ze opdracht krijgen van het festival voor wat ze mogen draaien? Misschien wel een interessante vraag. Ik heb Matrixmann nu twee keer gezien en beide keren een volledig andere set wat betreft genre binnen de techno.

Denk niet dat ze een opdracht krijgen maar ze passen zich vaak wel aan het publiek aan, de meeste dj’s waar ik naar luister (weet niet hoe dat zit voor de meer mainstream namen als een Kraviz of de Witte) werken nooit en te nimmer met prerecorded sets dus dat is altijd anders en ze draaien op basis van publieksreactie en de verdere programmering. Als ik een act overdag zie draaien op Dekmantel draait deze natuurlijk compleet anders dan midden in de nacht in BLITZ, ook al is het dezelfde artiest. Je kan aan het festival ook wel vaak zien wat je kan verwachten. Op een Awakenings, Lowlands of Time Warp ga je altijd meer mainstream platen voorbij horen komen dan op wat bescheidener/alternatieve feesten dus dat speelt allemaal mee.

Dekmantel lijkt wel een beetje op een grote showcase voor de grotere festivals. Maar is het niet zo dat bijvoorbeeld een Lowlands wil dat een avond een bepaalde genre binnen de techno wil hebben, om dan de avond erop weer wat anders binnen het genre te willen hebben? Dettmann heb ik ook vaak heel wat anders horen draaien.

Afgelopen jaar op ITGWO draaide St. Paul twee avonden. De eerste avond waren eigenlijk een beetje wat alternatievere danceklasiekers en het publiek vond het verschrikkelijk. Dag later zei hij dat hij op dat genre moest blijven draaien. Ik weet natuurlijk niet of dit ook zo werkt in de Bravo, maar ik kan mij voorstellen dat sommige DJ's wel wat kaders krijgen.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.098
322
gesp wrote:
Travis Scott / Lana Del Rey / The Chemical Brothers is mijn voorspelling.

Niet zo zeer ergens op gebaseerd maar zou het vreemd vinden als Lana in haar succesjaar niet nog een periode festivals in Europa doet. Natuurlijk ook persoonlijke hoop, al is dat gevaarlijk om te hebben..

Verder erg weinig tourdata bekend, zeker van acts die qua grootte een headlinerstatus hebben.

Ik zou dit toch wel heel karig vinden hoor…
Of ze moeten een heleboel middelgrote namen hebben voor in de Bravo/Heineken.

Waar hoop jij dan op?

Het is slechts een voorspelling, maar zou voor deze drie wel direct een kaartje kopen. Grote namen die goed passen bij Lowlands, Lana Del Rey en Travis Scott hebben bovendien nog niet eerder op Lowlands gestaan. The Chemical Brothers is wat gedateerd, maar die show maakt veel goed.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Oh ja, op de grotere festivals zullen ze vast wat veiliger spelen inderdaad.


James wrote:

mdekens wrote:
Ja dat klopt hoor, maar de shows die ik van ze heb gezien waren wel echt trance/new rave.

Denken jullie dat ze opdracht krijgen van het festival voor wat ze mogen draaien? Misschien wel een interessante vraag. Ik heb Matrixmann nu twee keer gezien en beide keren een volledig andere set wat betreft genre binnen de techno.


Denk niet dat ze een opdracht krijgen maar ze passen zich vaak wel aan het publiek aan, de meeste dj’s waar ik naar luister (weet niet hoe dat zit voor de meer mainstream namen als een Kraviz of de Witte) werken nooit en te nimmer met prerecorded sets dus dat is altijd anders en ze draaien op basis van publieksreactie en de verdere programmering. Als ik een act overdag zie draaien op Dekmantel draait deze natuurlijk compleet anders dan midden in de nacht in BLITZ, ook al is het dezelfde artiest. Je kan aan het festival ook wel vaak zien wat je kan verwachten. Op een Awakenings, Lowlands of Time Warp ga je altijd meer mainstream platen voorbij horen komen dan op wat bescheidener/alternatieve feesten dus dat speelt allemaal mee.

Dekmantel lijkt wel een beetje op een grote showcase voor de grotere festivals. Maar is het niet zo dat bijvoorbeeld een Lowlands wil dat een avond een bepaalde genre binnen de techno wil hebben, om dan de avond erop weer wat anders binnen het genre te willen hebben? Dettmann heb ik ook vaak heel wat anders horen draaien.

Afgelopen jaar op ITGWO draaide St. Paul twee avonden. De eerste avond waren eigenlijk een beetje wat alternatievere danceklasiekers en het publiek vond het verschrikkelijk. Dag later zei hij dat hij op dat genre moest blijven draaien. Ik weet natuurlijk niet of dit ook zo werkt in de Bravo, maar ik kan mij voorstellen dat sommige DJ’s wel wat kaders krijgen.

Ik denk dat Lowlands eerder gewoon probeert om namen die enigszins in hetzelfde genre draaien op één avond zetten, al lukt dit natuurlijk niet altijd.
Maar een jongen als Mall Grab (één van mijn favorieten) die kan je geen kaders geven want zijn set bestaat voor een heel groot deel uit zijn eigen tracks, dus dan kan je wel een ander genre willen maar dat doet hij gewoon niet omdat hij zijn eigen muziek draait.
Dat bedoelde ik ook met dat dj's wel kijken naar de verdere programmering, zeker iemand als Ki/Ki kan alle kanten wel op dus die kan je gerust neerzetten en die past zich wel aan.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Indiaantje89 wrote:

James wrote:

mdekens wrote:

Indiaantje89 wrote:

mdekens wrote:
Ik zie dat Pendulum daar ook staat. Die zal in ieder geval wel op Lowlands staan, lijkt mij.


Staat ook nog op mijn verlanglijstje. Live dan (dj’s sets heb ik wel van ze gezien).


Voor mij waarschijnlijk een naam die ik over zal slaan. Heb ze(volgens mij) in 2010 live gezien op Lowlands? Wel oke, maar met de hoogtij dagen van Chase and Status en sowieso dat genre was het allemaal wat too much.


Maar van trance nog geen genoeg?
Dat vind ik nou dus echt een belegen genre.


Maar wel helemaal los gaan als Ki/Ki een progressive trance klassieker opgooit zeker :p.

Ik vind Ki/Ki he-le-maal niks
1f642.svg

Meer van de Cera Khin die af en toe een oldschool gabber white label plaat aandraait
1f609.svg


VIDEO


Thnx voor deze set trouwens! Heb hem al eventjes op.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.832
1.740
Afgelopen jaar op ITGWO draaide St. Paul twee avonden. De eerste avond waren eigenlijk een beetje wat alternatievere danceklasiekers en het publiek vond het verschrikkelijk. Dag later zei hij dat hij op dat genre moest blijven draaien. Ik weet natuurlijk niet of dit ook zo werkt in de Bravo, maar ik kan mij voorstellen dat sommige DJ’s wel wat kaders krijgen.

Denk het eigenlijk niet. Wat wel zo is in de Bravo is dat je omgeven bent door veelal andere techno DJ's (en meestal vooral DJ's die er bekend om staan dat ze goed kunnen beuken) in vrij grote en industriele omgeving. Daardoor gaan DJ's automatisch wat meer beuken en zoeken ze niet zo snel de rustmomentjes op. Dat wordt in kleinere venues vaker wel gedaan. Carista en Helena Hauff draaien bijvoorbeeld heel anders op Dekmantel dan op Lowlands, omgeving zal hier een groot verschil in maken.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:

gesp wrote:
Travis Scott / Lana Del Rey / The Chemical Brothers is mijn voorspelling.

Niet zo zeer ergens op gebaseerd maar zou het vreemd vinden als Lana in haar succesjaar niet nog een periode festivals in Europa doet. Natuurlijk ook persoonlijke hoop, al is dat gevaarlijk om te hebben..

Verder erg weinig tourdata bekend, zeker van acts die qua grootte een headlinerstatus hebben.


Ik zou dit toch wel heel karig vinden hoor…
Of ze moeten een heleboel middelgrote namen hebben voor in de Bravo/Heineken.

Waar hoop jij dan op?

Het is slechts een voorspelling, maar zou voor deze drie wel direct een kaartje kopen. Grote namen die goed passen bij Lowlands, Lana Del Rey en Travis Scott hebben bovendien nog niet eerder op Lowlands gestaan. The Chemical Brothers is wat gedateerd, maar die show maakt veel goed.

Geen idee wat ik moet verwachten dus durf ook geen voorspelling te doen, maar ik weet niet; als headlinertrio voelt het gewoon wat minnetjes aan als ik het vergelijk met andere jaren, al zou ik ze alle drie misschien nog wel meepikken ook (in ieder geval Lana).
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Maar een St. Paul vind ik ook weer altijd zo makkelijk. Met alle respect voor die man hoor, die doet zijn ding best goed. Maar er zijn toch wel meer dj's die zoiets kunnen. Je kan geen festival je tent uitkomen of St. Paul staat weer voor je neus te draaien.

 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Maar een St. Paul vind ik ook weer altijd zo makkelijk. Met alle respect voor die man hoor, die doet zijn ding best goed. Maar er zijn toch wel meer dj’s die zoiets kunnen. Je kan geen festival je tent uitkomen of St. Paul staat weer voor je neus te draaien.

Job Jobse idem dito, dat heb ik inmiddels ook wel gezien...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ik hoor weinig namen voorbij als headliner waar ik echt blij van kan worden.

Frank Ocean of The Weeknd had ik wel tof gevonden. Maar blijkbaar geen spoor van dat ze de oversteek gaan maken naar Europa om op te treden. Hoop ook echt niet dat ze een Foals of Underworld neer gaan zetten. Chemical Brothers hoeft voor mij ook echt niet.

Misschien zou ik The Killers wel weer eens mooi vinden.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Indiaantje89 wrote:
Maar een St. Paul vind ik ook weer altijd zo makkelijk. Met alle respect voor die man hoor, die doet zijn ding best goed. Maar er zijn toch wel meer dj’s die zoiets kunnen. Je kan geen festival je tent uitkomen of St. Paul staat weer voor je neus te draaien.

Job Jobse idem dito, dat heb ik inmiddels ook wel gezien…

Ja eens hoor, ben niet zo'n fan van die man. Maar het was meer om een voorbeeld te noemen dat er wel degelijk DJ's op verzoek van het festival een bepaald thema draaien.

Job Jobse indeed. Al was zijn suprise-act op Lowlands wel heel gaaf. Sowieso kan je op dat tijdstip weinig fout doen, trouwens. https://www.instagram.com/p/B1Y_cgboSKM/?utm_source=ig_web_copy_link

Och, heimwee na het zien van die filmpjes.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
537
Niet zo zeer ergens op gebaseerd maar zou het vreemd vinden als Lana in haar succesjaar niet nog een periode festivals in Europa doet. Natuurlijk ook persoonlijke hoop, al is dat gevaarlijk om te hebben.
Ha! I see what you did there... ?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken