Lowlands 2020 - Nieuws en geruchten

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.254
2.196
Ik heb dus heel erg mijn twijfels of ze Bon Iver als headliner neerzetten kwa muziekstijl. En ik denk eigenlijk ook niet dat die man voor minder komt.

Het valt mij ook op dat Bon Iver hier veel wordt genoemd, maar zal Lowlands een act neer willen zetten die afgelopen jaar BKS al headlinede en dit voorjaar nog in Ziggo staat? Het zal een stevig prijskaartje zijn, terwijl het publiek dat hen echt wil zien dat inmiddels al wel gedaan heeft.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Indiaantje89 wrote:
Ik heb dus heel erg mijn twijfels of ze Bon Iver als headliner neerzetten kwa muziekstijl. En ik denk eigenlijk ook niet dat die man voor minder komt.

Ik zou het geweldig vinden, maar ik heb daar ook mijn twijfels bij. Die gaat de Alpha nooit volspelen, als je het mij vraagt. Bravo zou daarentegen wel mooi kunnen zijn. Maar of hij het daarvoor doet?

Bon Iver is echt veel te groot voor de Bravo..
Besef even dat de beste man ook mainstream hits gescoord heeft en dus een heel groot publiek aanspreekt, zeker op een festival als Lowlands waar heel veel verschillende groepen mensen rondlopen die toch al gauw 'Skinny Love' of 'Holocene' even mee willen pikken, naast de diehard Indie liefhebbers.
Niks minder dan Alpha headliner want deze man is echt niet kleiner dan The Prodigy, N.E.R.D., The xx & Disclosure die de afgelopen jaren Alpha headliners waren.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Raskolnikov wrote:

Indiaantje89 wrote:
Ik heb dus heel erg mijn twijfels of ze Bon Iver als headliner neerzetten kwa muziekstijl. En ik denk eigenlijk ook niet dat die man voor minder komt.


Ik zou het geweldig vinden, maar ik heb daar ook mijn twijfels bij. Die gaat de Alpha nooit volspelen, als je het mij vraagt. Bravo zou daarentegen wel mooi kunnen zijn. Maar of hij het daarvoor doet?

Bon Iver is echt veel te groot voor de Bravo..
Besef even dat de beste man ook mainstream hits gescoord heeft en dus een heel groot publiek aanspreekt, zeker op een festival als Lowlands waar heel veel verschillende groepen mensen rondlopen die toch al gauw ‘Skinny Love’ of ‘Holocene’ even mee willen pikken, naast de diehard Indie liefhebbers.
Niks minder dan Alpha headliner want deze man is echt niet kleiner dan The Prodigy, N.E.R.D., The xx & Disclosure die de afgelopen jaren Alpha headliners waren.
Eens dat het zou "moeten kunnen". Denk ook niet zozeer dat het ligt aan de populariteit van de act. Maar Lowlands heeft niet vaak van dat soort rustige acts.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
912
760
Zou inderdaad qua genre ook enigszins een shift zijn van de laatste paar jaar, dat het wat rustiger is, maar zoals je zelf idd zegt zou het wel 'moeten kunnen'. Ik zou het niet erg vinden in ieder geval. Misschien als sub anders, maar dan is het meteen weer een hele grote naam for some reason. Moeilijk moeilijk :')
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Bon Iver in de Alpha en tegelijk Underworld in de Bravo. Dat is prima.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Op het Werchter forum ging het over My Chemical Romance, en door wat zoek resultaatjes kwam ik hier uit: https://www.leeds-live.co.uk/best-in-leeds/gigs-clubs/leeds-festival-2020-line-up-17484620

Een geleakte postertje van Reading/Leeds volgens de site (nu ken ik de bron niet genoeg om dit als waarheid aan te nemen, Reading/Leeds komen ieder jaar wel fake posters uit). Maar die komen hiermee:

0_Leeds-Fest-leaked-line-up-7jpeg.jpg


Het zou wel overeen komen met het verhaal van Sziget dat ze moeilijk aan grote headliners kunnen komen. Want denk dat MCR en Liam Gallagher in een NL twijfelachtige headliners zouden zijn.
 

bardt

Randprogramma
4 jan 2020
123
33
Bon Iver blijf ik realistisch vinden als afsluitende headliner, ook al noemen sommigen zijn muziek ''te rustig'' voor Lowlands.
Verder blijf ik hopen op Robyn of Lana Del Rey en My Chemical Romance, maar ik ben wel ook in voor een verrassende headliner waar (bijna) niemand van ons aan heeft gedacht.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Reading / Leeds hebben altijd wel van die affiches waarvan ik denk: daar wil ik niet dood gevonden worden. Deze poster lijkt me dan ook best aannemelijk.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Reading / Leeds hebben altijd wel van die affiches waarvan ik denk: daar wil ik niet dood gevonden worden. Deze poster lijkt me dan ook best aannemelijk.

Haha precies dit. Ik weet nog dat de poster van vorig jaar ook echt verschrikkelijk was, op een paar namen. Zowel inhoudelijk als grafisch is het echt niet om aan te zien.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Reading / Leeds hebben altijd wel van die affiches waarvan ik denk: daar wil ik niet dood gevonden worden. Deze poster lijkt me dan ook best aannemelijk.
Jep ik vind hem ook niet onwaarschijnlijk. Als het pure onzin was dan had ik hem hier ook niet gepost. Ik vind er weinig aan, maar wel typisch Reading/Leeds.

Eric Prydz zou me overigens wel tof lijken in de Bravo.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Raskolnikov wrote:
Reading / Leeds hebben altijd wel van die affiches waarvan ik denk: daar wil ik niet dood gevonden worden. Deze poster lijkt me dan ook best aannemelijk.

Jep ik vind hem ook niet onwaarschijnlijk. Als het pure onzin was dan had ik hem hier ook niet gepost. Ik vind er weinig aan, maar wel typisch Reading/Leeds.

Eric Prydz zou me overigens wel tof lijken in de Bravo.

Haha ik moest ook even aan je denken toen ik die naam op het affiche staan. Ik ben ook zeker voor. Geef ons toch één avondje trance Erik.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Indiaantje89 wrote:

Raskolnikov wrote:
Reading / Leeds hebben altijd wel van die affiches waarvan ik denk: daar wil ik niet dood gevonden worden. Deze poster lijkt me dan ook best aannemelijk.


Jep ik vind hem ook niet onwaarschijnlijk. Als het pure onzin was dan had ik hem hier ook niet gepost. Ik vind er weinig aan, maar wel typisch Reading/Leeds.

Eric Prydz zou me overigens wel tof lijken in de Bravo.

Haha ik moest ook even aan je denken toen ik die naam op het affiche staan. Ik ben ook zeker voor. Geef ons toch één avondje trance Erik.
Nu ben ik al een tijdje uit die scene, en ik volg Prydz de laatste jaren niet meer. Maar toen der tijd was het geen trance naar mijn mening. Had wel natuurlijk invloeden er van, dat wel.

Stond vorig jaar ook op We Are Electric geloof ik? Had ik best willen zien, maar toen had ik andere plannen geloof ik. Misschien bied het einde van We Are Electric weer wel voordelen voor Lowlands op dat gebied.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
796
480
Live visuals bij Eric Prydz zijn wel ziek trouwens. Jammer dat de Bravo altijd zo druk is. Zou wel goede act zijn als ze de nachtvergunning Alpha krijgen.
 

eddie33

Playlistbediener
19 feb 2018
46
0
Raskolnikov wrote:
Reading / Leeds hebben altijd wel van die affiches waarvan ik denk: daar wil ik niet dood gevonden worden. Deze poster lijkt me dan ook best aannemelijk.

Haha precies dit. Ik weet nog dat de poster van vorig jaar ook echt verschrikkelijk was, op een paar namen. Zowel inhoudelijk als grafisch is het echt niet om aan te zien.

Liam Gallagher, Lizzo, HAIM, Kaiser Chiefs en Nothing but Thieves mogen wel doorkomen van mij. Alpha programma hiermee al weer deels gevuld.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Nu de eertse namen bijna gaan vallen bedacht ik me ineens dat het eigenlijk best bijzonder is dat er vrijwel nooit iets uitlekt…
Ik bedoel er werken best veel mensen bij MOJO/Lowlands die het al weten…en die hebben toch gewoon maar hun mond te houden op verjaardagen, tijdens het kerstdiner, dronken in de kroeg bij hun vrienden, niks aan de pers te lekken, etc….

Best een knap dat er nooit iets uitlekt, althans niet dat ik me kan herinneren…

Blijkbaar leest MOJO/Lowlands hier niet mee....of ze happen niet ;-)
:p
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.868
1.808
Live visuals bij Eric Prydz zijn wel ziek trouwens. Jammer dat de Bravo altijd zo druk is. Zou wel goede act zijn als ze de nachtvergunning Alpha krijgen.

No way dat 'ie die hele HOLO setup mee gaat nemen, maar het zou wel heel ziek zijn:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=kmSr8K4YZQQ[/video]
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
mgbss wrote:
Live visuals bij Eric Prydz zijn wel ziek trouwens. Jammer dat de Bravo altijd zo druk is. Zou wel goede act zijn als ze de nachtvergunning Alpha krijgen.

No way dat ‘ie die hele HOLO setup mee gaat nemen, maar het zou wel heel ziek zijn: KNIP

Holy wat vet. Dit wist ik niet. Staat nu ZEKER op mijn must-see list. Vind ik zelfs wat indrukwekkender dan de live-shows van Chemical Brothers.

Stel je voor dat je daar leip bent, volgens mij is dat water in het begin echt geweldig dan. Net als die astronaut op 1:08.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Joris wrote:

mgbss wrote:
Live visuals bij Eric Prydz zijn wel ziek trouwens. Jammer dat de Bravo altijd zo druk is. Zou wel goede act zijn als ze de nachtvergunning Alpha krijgen.


No way dat ‘ie die hele HOLO setup mee gaat nemen, maar het zou wel heel ziek zijn: KNIP

Holy wat vet. Dit wist ik niet. Staat nu ZEKER op mijn must-see list. Vind ik zelfs wat indrukwekkender dan de live-shows van Chemical Brothers.

Stel je voor dat je daar leip bent, volgens mij is dat water in het begin echt geweldig dan. Net als die astronaut op 1:08.
Ik moet bij jou altijd aan iets denken bij het woord "water" ;).

Nee het lijkt me ook heel dope. En ik vind dat zoiets ook wel moet kunnen. Het is ook een keer wat anders dan de zoveelste keer Moderat/Modeselektor/Paul Kalkbrenner (met alle respect voor die acts).
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.868
1.808
Okay ik heb deze video even voor de leuk gestuurd maar dit is dus een absurd dure installatie die bijna nergens te zien is geweest. Uit m'n hoofd op Creamfields (meerdere avonden zelfde weekend om kosten te drukken) en Tomorrowland (hebben een shitload aan geld en twee weekenden) hebben deze show gehad. Dus HOLO op Lowlands is niet echt te verwachten.

Al zal zijn normale show hier ook wel elementen van verwachten :))

EDIT:

Okay blijkbaar was er op Tomorowland een Death Star
[video]https://www.youtube.com/watch?v=XBW-Ckx1EcQ[/video]
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken