Lowlands 2020 - Nieuws en geruchten

Green Man Festival komt 29 januari met de eerste namen. Mogelijk interessant voor Lowlands.

Ik mag toch hopen dat de eerste namen van LL een week maximaal daarna volgen (gezien vorig jaar).

Indiaantje89 wrote:
Green Man Festival komt 29 januari met de eerste namen. Mogelijk interessant voor Lowlands.

Ik mag toch hopen dat de eerste namen van LL een week maximaal daarna volgen (gezien vorig jaar).
Dat moet wel, ze hebben gezegd dat de eerste namen "vlak voor" de vvk gaan komen, Dat is 8 februari.. ik verwacht ergens in die week de eerste namen.

als Slowthai al komt, zie ik Jpegmafia niet meer zo gauw komen (beide acts ongeveer even populair en even ”intens”)

Ik hoop dat ze allebei komen. Jpegmafia had ik kaartjes voor z'n show in maart, niet in m'n agenda gezet en vervolgens een weekend Berlijn geboekt op die dag (vliegen donderdag avond). Lekker slim weer.

Hij komt wel ook in Berlijn dat weekend, dus misschien kan ik hem daar meepakken.. maar de vrienden waarmee ik ga vinden dat helemaal niks haha

Nu de eertse namen bijna gaan vallen bedacht ik me ineens dat het eigenlijk best bijzonder is dat er vrijwel nooit iets uitlekt...
Ik bedoel er werken best veel mensen bij MOJO/Lowlands die het al weten...en die hebben toch gewoon maar hun mond te houden op verjaardagen, tijdens het kerstdiner, dronken in de kroeg bij hun vrienden, niks aan de pers te lekken, etc....

Best een knap dat er nooit iets uitlekt, althans niet dat ik me kan herinneren...

bardt wrote:
als Slowthai al komt, zie ik Jpegmafia niet meer zo gauw komen (beide acts ongeveer even populair en even ”intens”)

Ik hoop dat ze allebei komen. Jpegmafia had ik kaartjes voor z’n show in maart, niet in m’n agenda gezet en vervolgens een weekend Berlijn geboekt op die dag (vliegen donderdag avond). Lekker slim weer.

Hij komt wel ook in Berlijn dat weekend, dus misschien kan ik hem daar meepakken.. maar de vrienden waarmee ik ga vinden dat helemaal niks haha

Ik hoop het ook heel erg hoor, maar qua verdeling van de acts zie ik het niet snel gebeuren. En kut om te horen, man. Je zou wellicht nog op Ticketswap kunnen kijken voor zijn extra show op 26 februari? Ik zag daar vandaag nog twee tickets op te koop staan, dus dan kan je alsnog met in ieder geval één vriend en later misschien nog wel eentje als je geluk hebt en nog een derde ticket kunt vangen.

Ik hoop het ook heel erg hoor, maar qua verdeling van de acts zie ik het niet snel gebeuren. En kut om te horen, man. Je zou wellicht nog op Ticketswap kunnen kijken voor zijn extra show op 26 februari? Ik zag daar vandaag nog twee tickets op te koop staan, dus dan kan je alsnog met in ieder geval één vriend en later misschien nog wel eentje als je geluk hebt en nog een derde ticket kunt vangen.

Ja nee zie het ook niet zo gebeuren, maar zou zomaar kunnen. Ja er staan momenteel dus 8 te koop op swap voor de 26e, maar die guy die ze te koop heeft staan heeft al in totaal 667(!) tickets op swap verkocht en heeft al meerdere keren kaarten voor de 26e verkocht en ook voor die in maart.. dus ben een beetje sceptisch ?

bardt wrote:

Ja nee zie het ook niet zo gebeuren, maar zou zomaar kunnen. Ja er staan momenteel dus 8 te koop op swap voor de 26e, maar die guy die ze te koop heeft staan heeft al in totaal 667(!) tickets op swap verkocht en heeft al meerdere keren kaarten voor de 26e verkocht en ook voor die in maart.. dus ben een beetje sceptisch ?

Dat zijn opkopers. Die kopen vele tickets in de (voor)verkoop en gooien ze dan voor die paar euro extra op Ticketswap.
Trieste lui.

Ticket is 98% valid maar ik zou ze niet kopen. Laat die handelaars maar lekker met hun tickets zitten.

https://festileaks.com/2020/01/esns20-7-dingen-die-we-leerden-tijdens-de-conferenties/

Les 6, kan mogelijk ook effect hebben op Lowlands. Maar misschien is het niet eens zo verkeerd dat ze problemen hebben met headliners te boeken zodat ze misschien creatiever kunnen omgaan met headliners.

Het is leuk om te speculeren over headliners, maar uiteindelijk hoop ik vooral in de breedte op een spectaculair en goed programma. Al begrijp ik dat Lowlands er ook belang bij heeft dat die Alpha regelmatig vol staat.

Dus ik schrik niet echt van de mededeling dat augustus op dit moment geen hele geschikte headlinerkandidaten lijkt op te leveren.

Mijn gok voor dit moment: The Weeknd / Bon Iver / Dua Lipa / Jamie XX / The Killers / Placebo / Liam Gallagher / Denzel Curry / Slowthai

En hopen op een outsider als Sufjan Stevens of Frank Ocean (tgenbeterweteninmodus uit).

Ik hoop op
The XX, Flora Cash, Oh Wonder, Whispering sons

S’nachts Rødhåd, Reinier zonneveld

Ik zie The Weeknd - Bon Iver - The Killers wel gebeuren. Mooie mix van hiphop/pop/indie/alternatief, zou ik zelf wel tevreden mee zijn.

Voor de undercard hoop ik op Alexandra Savior, 070 Shake, Bombay Bicycle club en Mura Masa. Allemaal een album uitgebracht in 2020 en vind ze allemaal heel tof.

Hmm, ik zou Underworld eigenlijk wel beetje teleurstellend vinden. Stonden er vrij recent nog en afgelopen jaar op DTRH. Hoop ergens wel op iets creatievers. Maar goed, het is natuurlijk allemaal aanbodafhankelijk.

Mijn voorlopige headlinergok is: Underworld – Lana Del Rey – Bon Iver

Zou dit ook vrij teleurstellend vinden. Ben zelf groot fan van Bon Iver, maar stond vorig jaar ook gewoon als BKS headliner, wat natuurlijk een stuk kleiner is. Zou dit een vrij 'klein' headliner trio vinden. Zeker wanneer je na vorig jaar (2019), de headliners van de middelgrote festivals van het jaar ervoor (2018) (Asap Rocky, Woo hah - The National, BKS - Anderson .paak, DTRH) als subs had staan.

Ik heb dus heel erg mijn twijfels of ze Bon Iver als headliner neerzetten kwa muziekstijl. En ik denk eigenlijk ook niet dat die man voor minder komt.

Ik heb dus heel erg mijn twijfels of ze Bon Iver als headliner neerzetten kwa muziekstijl. En ik denk eigenlijk ook niet dat die man voor minder komt.

Ik zou het geweldig vinden, maar ik heb daar ook mijn twijfels bij. Die gaat de Alpha nooit volspelen, als je het mij vraagt. Bravo zou daarentegen wel mooi kunnen zijn. Maar of hij het daarvoor doet?

Users who are viewing this thread