Lowlands 2020 - Nieuws en geruchten

ja ik pleit al een aantal jaar voor meer variatie in het nachtprogramma (en de Groovetube is in principe toch gewoon de Hacienda geworden?). De techno acts komen wel een beetje mijn neus uit (of een standaard Drum & Bass avond, die ook dit jaar weer gaat komen met Noisia). Maar goed, dat is wel een grote selling point voor het festival. Kees van Hondt avonden vond ik ook altijd geweldig, maar daar was de rek er ook wel een beetje uit. Toch mis ik het wel een beetje.

Ja, de Groovetube was ik alweer bijna vergeten! Heerlijk was dat. Mis jij ook niet stiekem de oude Alpha? De nieuwe tent vind ik geweldig hoor, maar de oude Alpha was echt nostalgie.
Ja stiekem ook wel, constructie technisch vond ik het geweldig, het zicht is beter... maar idd ik mis wel de sfeer van die oude Alpha. Toch donkerder dan de huidige constructie, en niet meer kunnen stampen op de houten vloeren mis ik soms ook nog :P.

Wat ik overigens wel mis is dat de Lowlands Community veranderd is kwa voorpret. Toen met Lowlove wat een leukere website was dan die van Lowlands zelf. Altijd die nieuwtjes die je er kon lezen. Regelmatig was er her en der wel een naampje te spotten die nog niet bekend gemaakt was. Kwa dat betreft is Lowlands wel iets meer een festival geworden als de andere ja.

De tijd van Lowlove mis ik ook. Die website werd met zoveel liefde gemaakt. Zoveel originele content, goede stukken, kritisch. Was echt enorm fijn.

Indiaantje89 wrote:
Wat ik overigens wel mis is dat de Lowlands Community veranderd is kwa voorpret. Toen met Lowlove wat een leukere website was dan die van Lowlands zelf. Altijd die nieuwtjes die je er kon lezen. Regelmatig was er her en der wel een naampje te spotten die nog niet bekend gemaakt was. Kwa dat betreft is Lowlands wel iets meer een festival geworden als de andere ja.

De tijd van Lowlove mis ik ook. Die website werd met zoveel liefde gemaakt. Zoveel originele content, goede stukken, kritisch. Was echt enorm fijn.
Yes eens, zovaak opgekeken destijds.

En toen vond ik de webdesign van de originele website een stuk fijner dan die van nu. Onder Hansje van Halem vind ik de design teveel van hetzelfde (en dan heb ik ook vast de pech dat het niet mijn ding niet is). De oude Lowlands website was misschien ook niet de mooiste, maar voelde altijd wel "speels" aan. Die van nu lijkt meer design voor een psychedelic feest.

Mooi gesprek mannen ??

Door jullie ga ik me bijna echt oud voelen....... ik heb alleen in 2005 LL gemist door de geboorte van mijn oudste dochter. Nog even en we staan er bijna samen. Ze gaat nu ook al naar acts als NBT, Halestorm en Billie Eilish.
Dit jaar ben ik weer voornemens om weer blind kaarten te kopen. Waarom? Geen idee, hoort er gewoon bij. Ieder jaar weer. Heb de laatste jaren vaak nog verschillende mensen mee kunnen krijgen, maar dat gaat dit jaar niet lukken..... snap het ook wel. 500,00 ben je zo kwijt voor een weekend. Als je dan als stel gaat, dan gaat het hard. Maar goed, alleen ga ik me er ook prima vermaken. Sterker nog, ik denk dat het heerlijk is. Niemand om echt rekening mee te houden. Ook al doe ik dat normaal ook niet echt.
Mijn eerste festival was 1991 Dynamo open air. Daar kwam af en toe Pinkpop bij, Waldrock, Graspop etc. en opeens was daar Lowlands. Tussendoor nog wel ééndaagse festivals als Fields of Rock, Fortarock en andere ééndaagse metalfestivals. Lowlands was in het begin natuurlijk wel alternatiever dan die metal festivals, maar ze moesten het toen wel hebben van dat publiek en de hele punk / hardcore scene. Je had ook toen naast Pinkpop en DOA niet echt andere festivals. Ik denk als ik nu dezelfde leeftijd zou hebben als toen ik ook andere muziek leuk zou vinden. Ik ben inderdaad ouder (45), maar voel me niet over de top voor LL. Dat geren heen en weer doe ik nog steeds en ja het breekt me iedere keer op en ik neem me de laatste jaren iedere keer voor het niet te doen..... helpt niks. En ja ik doe het ook puur natuur. Natuurlijk speel ik wel een beetje vals met kamperen, maar als het moet pak ik zo mijn tentje weer op. Hoe dan ook, ik ga dit jaar gewoon weer.

Ik ga ook blind een kaartje kopen. Werchter slaan we over vanwege de kosten. Hebben nu een schoolgaand kind dus vakantie in het laagseizoen zit er niet meer in.

Ik ga ook blind een kaartje kopen. Werchter slaan we over vanwege de kosten. Hebben nu een schoolgaand kind dus vakantie in het laagseizoen zit er niet meer in.

Weekend Werchter duurder dan weekend LL? Schoolgaand kind en het gaat alleen maar erger worden ?
Zolang je maar naar LL blijft gaan ?

eva84 wrote:

Weekend Werchter duurder dan weekend LL? Schoolgaand kind en het gaat alleen maar erger worden
1f609.svg

Zolang je maar naar LL blijft gaan
1f917.svg

Ja Werchter is duurder. Maar dat zit hem vooral in het feit dat we daar met z'n 2en heen gaan en naar Lowlands ga ik alleen met m'n vriendinnen.

Mijn man is iets minder die hard festivaller dan ik ??

Zoals je ziet in m'n lijstje met jaartallen hebben we al vaker keuzes moeten maken. Maar een jaar Werchter overslaan was eigenlijk wel duidelijk nadat we vorig jaar terug reden en de balans opmaakte.

1000 euro uitgegeven (alles incl. voor 2) en eigenlijk was het niet echt een bijzondere editie geweest.

We overwegen nu Paaspop een keer te doen. Nooit geweest namelijk.

Herkenbaar dit bovenstaande. DTRH gaat mijn vriendin ook altijd mee, dubbele kostenpost en dan tikt het behoorlijk aan. Lowlands doe ik met vriendengroep, dat scheelt alweer de helft. Waarvan er inmiddels nog maar 4 over zijn. Je merkt toch dat sommigen gaan afhaken. We zijn inmiddels ook al midden veertig (en sommigen zelfs eerder richting 50).

Maar zolang het te doen blijft, blijf ik die twee festivals zeker beiden doen. Als ik uiteindelijk zou moeten kiezen (als onze 3 kids niet meer op de basisschool zitten maar op de middelbare school bijvoorbeeld), dan kies ik toch wel blind voor Lowlands. Hoe tof ik DTRH ook vind. Lowlands blijft toch meer de muzikale ontdekkingsreis, met toffe dance en hiphop. Dat is op DTRH toch minder.

Herkenbaar dit bovenstaande. DTRH gaat mijn vriendin ook altijd mee, dubbele kostenpost en dan tikt het behoorlijk aan. Lowlands doe ik met vriendengroep, dat scheelt alweer de helft. Waarvan er inmiddels nog maar 4 over zijn. Je merkt toch dat sommigen gaan afhaken. We zijn inmiddels ook al midden veertig (en sommigen zelfs eerder richting 50).

Maar zolang het te doen blijft, blijf ik die twee festivals zeker beiden doen. Als ik uiteindelijk zou moeten kiezen (als onze 3 kids niet meer op de basisschool zitten maar op de middelbare school bijvoorbeeld), dan kies ik toch wel blind voor Lowlands. Hoe tof ik DTRH ook vind. Lowlands blijft toch meer de muzikale ontdekkingsreis, met toffe dance en hiphop. Dat is op DTRH toch minder.

Dat laatste ben ik wel verrast om te horen eigenlijk! Ik had juist het tegenovergestelde verwacht. Ik zie DTRH meer als een alternatief broertje van Lowlands waar de muziek net even wat minder toegankelijk is(uiteraard uitzonderingen daar gelaten) dan op Lowlands.

Raskolnikov wrote:

Dat laatste ben ik wel verrast om te horen eigenlijk! Ik had juist het tegenovergestelde verwacht. Ik zie DTRH meer als een alternatief broertje van Lowlands waar de muziek net even wat minder toegankelijk is(uiteraard uitzonderingen daar gelaten) dan op Lowlands.
Dat valt wel reuze mee.. Het is een beetje Lowlands maar dan zonder Alpha acts zeg maar.

Dat wel reuze mee.. Het is een beetje Lowlands maar dan zonder Alpha acts zeg maar.

Dat, en een beduidend kleiner aandeel hiphop en dance.

DTRH heeft wel altijd hele mooie en interessante boekingen.

Hele mooie verhalen dit. Ik merk bij mezelf de laatste paar jaren dat het ongeveer een maandje na Lowlands alweer gaat kriebelen voor het jaar erna. Ik weet nog voordat ik mijn eerste Lowlands had, dat de mensen om mij heen altijd laaiend enthousiast waren over het festival. Ik dacht bij mezelf; Ahh dat zou wel een beetje groepshype zijn, maar niets is minder waar. Het is by far het leukste festival van Nederland (imo). Er is voor ieder wat te beleven. Je kan met een groep van 10-20 man gaan, waarbij je de helft van de groep alleen 's avonds op de camping ziet en ieder heeft zijn of haar eigen verhaal van de dag. De een is heel de dag alleen maar bij de Alpha of Bravo te vinden voor de grotere acts, de ander is heel de dag alleen bij de Lima en X-ray voor de wat minder bekende namen. Dat maakt voor ieder een eigen ervaring en dat vind ik mede zo tof. Dit komt ook door de all out sterke programmering, waarbij er in meerdere tenten veel toffe dingen tegelijk staan. Dit heeft er ook wel eens voor gezorgd dat ik clashes had van 5 bands/artiesten die ik tegelijk wilde zien, maar die ethische dilemma's horen er ook een beetje bij. Ik kan deze maand ook vrijwel alleen maar denken aan; ahh wat zou de line up worden dit jaar. Als ik wakker word, hopen dat de namen zo snel mogelijk komen en als de dag daar dan is, voelt het gewoon als kerst. Vorig jaar moest ik omdat ik ziek was de vrijdag ochtend naar huis. Ik heb oprecht thuis op de bank moeten huilen toen ik de livestreams zat te kijken. Lowlands, ik hou van je.

Vorig jaar moest ik omdat ik ziek was de vrijdag ochtend naar huis. Ik heb oprecht thuis op de bank moeten huilen toen ik de livestreams zat te kijken.

Ik vind dit nog steeds oprecht zó kut voor je.

Hahaha ja als ze het dit jaar nou ff goed maken door Frank Ocean te boeken :') Dan vergeet ik de 2019 editie zonder problemen.

Lees dit forum altijd met veel plezier na het wegvallen van Lowlove.

Wat is iedereen overigens heerlijk sentimenteel!

nitotheno wrote:
Vorig jaar moest ik omdat ik ziek was de vrijdag ochtend naar huis. Ik heb oprecht thuis op de bank moeten huilen toen ik de livestreams zat te kijken.

Ik vind dit nog steeds oprecht zó kut voor je.
Ja, dat is zo oprecht zuur geweest, ik kan me voorstellen dat je dan even lekker een potje gaat janken.

@Marc wrote:

eva84 wrote:

Weekend Werchter duurder dan weekend LL? Schoolgaand kind en het gaat alleen maar erger worden
1f609.svg

Zolang je maar naar LL blijft gaan
1f917.svg

Ja Werchter is duurder. Maar dat zit hem vooral in het feit dat we daar met z’n 2en heen gaan en naar Lowlands ga ik alleen met m’n vriendinnen.

Mijn man is iets minder die hard festivaller dan ik ??

Werchter is volgens mij net als Pinkpop. Veel grote namen, maar mij te massaal. Beide festivals dus vergelijkbaar qua kosten. 1000,00 ben je als stel zo kwijt....... dure hobby dat festivallen......

Werchter is volgens mij net als Pinkpop. Veel grote namen, maar mij te massaal. Beide festivals dus vergelijkbaar qua kosten. 1000,00 ben je als stel zo kwijt……. dure hobby dat festivallen……

Ik heb vooral helemaal geen trek meer in grote weides voor een podium. Tenten en kleinere podia vind ik zoveel fijner.

Users who are viewing this thread