Indiaantje89 wrote:
Hoezo is 013 een ongemakkelijke locatie? Omdat het een keertje niet in de randstad is? Ik heb nooit het idee gehad dat Brockhampton een giga hype was, ik heb eigenlijk het meeste hier gelezen over deze band.
Als je eenzelfde concert in Amsterdam had, was het denk ik wel al uitverkocht. Shows in Amsterdam verkopen naar mijn idee sowieso sneller uit. En ja ik denk dat het omdat het niet in de randstad is nog niet uitverkocht is.
Je zag het bijv. bij Slowthai zelfs het verschil tussen Rotterdam en Amsterdam. Bird (350 capaciteit) in Rotterdam was niet uitverkocht, Paradiso Noord (550) in Amsterdam wel al een tijdje van tevoren uitverkocht. Locatie is dus zeker wel belangrijk.
Daarnaast is Brockhampton (zeker dit jaar) bij allerlei late night shows geweest, worden ze door MTV momenteel ook “gepushed”, is GINGER naar mijn idee het meest succesvolle album tot nu toe qua streams, etc. etc. etc. Dus ik had wel verwacht dat het snel zou uitverkopen, maar dan lijkt mij locatie een van de redenen dat dit niet gebeurd is :’)
Indiaantje89 wrote:
Hoezo is 013 een ongemakkelijke locatie? Omdat het een keertje niet in de randstad is? Ik heb nooit het idee gehad dat Brockhampton een giga hype was, ik heb eigenlijk het meeste hier gelezen over deze band.
Als je eenzelfde concert in Amsterdam had, was het denk ik wel al uitverkocht. Shows in Amsterdam verkopen naar mijn idee sowieso sneller uit. En ja ik denk dat het omdat het niet in de randstad is nog niet uitverkocht is.
Je zag het bijv. bij Slowthai zelfs het verschil tussen Rotterdam en Amsterdam. Bird (350 capaciteit) in Rotterdam was niet uitverkocht, Paradiso Noord (550) in Amsterdam wel al een tijdje van tevoren uitverkocht. Locatie is dus zeker wel belangrijk.
Daarnaast is Brockhampton (zeker dit jaar) bij allerlei late night shows geweest, worden ze door MTV momenteel ook “gepushed”, is GINGER naar mijn idee het meest succesvolle album tot nu toe qua streams, etc. etc. etc. Dus ik had wel verwacht dat het snel zou uitverkopen, maar dan lijkt mij locatie een van de redenen dat dit niet gebeurd is :’)
Indiaantje89 wrote:
013 is een ongemakkelijke locatie voor mensen uit zowel het oosten als noorden van Nederland. Ik kom zelf uit Apeldoorn en de verbinding met het OV naar Amsterdam, Utrecht of zelfs Rotterdam is aanzienlijk sneller dan de verbinding naar Tilburg. Ik heb meerdere malen geen ticket gekocht voor de 013, omdat het gewoon kut of zelfs niet uitkwam met de tijden, vooral met de terugweg. 013 pakt dus naar mijn verwachting nauwelijks mensen uit het oosten en noorden; Amsterdam zou dat wel gedaan hebben (al kan ik natuurlijk niet echt spreken voor de mensen uit de hoek Zwolle/Groningen). Ik haat het ook dat de verbindingen naar de Randstad prioriteit hebben, maar het is nou eenmaal zo. Wel leuk dat de 013 Vlaams publiek pakt, maar dat lijkt me enkel een voordeel voor de Vlaamse concertgangers en de 013 zelf.
En met FKA Twigs doelde ik niet op ''zondag-headliner'', maar eerder die voor de vrijdag of misschien zaterdag. Als ze geen headliner wordt, wat ik dus niet uitsluit, zal ze wel de Bravo afsluiten op de zondag. En waarom ik denk dat FKA Twigs een Lowlands-act is: het lastig uit te leggen, maar ik weet in ieder geval 100% zeker dat het LL publiek van haar act zou houden. Kijk als je nieuwsgierig bent maar naar beelden van haar recente shows en dan zul je het beter snappen denk ik. Overigens kan ik haar albums MAGDALENE en LP1 ten zeerste aanraden aan vrijwel iedereen, want wàt een albums, en dat met haar hele achtergrondverhaal erbij maakt haar een topartiest.
Ik had haar als headliner neergezet, omdat ik het lastig vind om andere (grotere) artiesten te bedenken. The Weeknd als headliner begin ik in ieder geval wel steeds realistischer te vinden. Zou ik ook best tof vinden, want zijn nieuwe nummers Heartless en vooral Blinding Lights in combinatie met zijn nieuwe ''persona'' zijn echt keigoed.
Verdere eventuele verwachtingen/hoopgevallen:
- Fiona Apple misschien? Ik dacht in ieder geval dat ze met nieuwe muziek kwam
- Ozzy Osbourne misschien? Komt ook met nieuwe muziek namelijk en ergens zie ik hem wel op LL komen
- Moses Sumney
- Destroyer
- St. Vincent
- Strokes
- Chromatics
- Japanese breakfast
- Car Seat Headrest misschien wel weer?
- en IDLES mag van mij elk jaar langskomen
Ik hoop in ieder geval niet dat fucking Justin Bieber komt en headliner wordt, want wat een luie kutshow had hij toen neergezet op Pinkpop. Zijn nieuwe nummer ''Yummy'' is ook pure schijt.