Lowlands 2020 - Nieuws en geruchten

bardt

Randprogramma
4 jan 2020
123
33
Indiaantje89 wrote:
Hoezo is 013 een ongemakkelijke locatie? Omdat het een keertje niet in de randstad is? Ik heb nooit het idee gehad dat Brockhampton een giga hype was, ik heb eigenlijk het meeste hier gelezen over deze band.

Als je eenzelfde concert in Amsterdam had, was het denk ik wel al uitverkocht. Shows in Amsterdam verkopen naar mijn idee sowieso sneller uit. En ja ik denk dat het omdat het niet in de randstad is nog niet uitverkocht is.
Je zag het bijv. bij Slowthai zelfs het verschil tussen Rotterdam en Amsterdam. Bird (350 capaciteit) in Rotterdam was niet uitverkocht, Paradiso Noord (550) in Amsterdam wel al een tijdje van tevoren uitverkocht. Locatie is dus zeker wel belangrijk.

Daarnaast is Brockhampton (zeker dit jaar) bij allerlei late night shows geweest, worden ze door MTV momenteel ook “gepushed”, is GINGER naar mijn idee het meest succesvolle album tot nu toe qua streams, etc. etc. etc. Dus ik had wel verwacht dat het snel zou uitverkopen, maar dan lijkt mij locatie een van de redenen dat dit niet gebeurd is :’)



Indiaantje89 wrote:
Hoezo is 013 een ongemakkelijke locatie? Omdat het een keertje niet in de randstad is? Ik heb nooit het idee gehad dat Brockhampton een giga hype was, ik heb eigenlijk het meeste hier gelezen over deze band.

Als je eenzelfde concert in Amsterdam had, was het denk ik wel al uitverkocht. Shows in Amsterdam verkopen naar mijn idee sowieso sneller uit. En ja ik denk dat het omdat het niet in de randstad is nog niet uitverkocht is.
Je zag het bijv. bij Slowthai zelfs het verschil tussen Rotterdam en Amsterdam. Bird (350 capaciteit) in Rotterdam was niet uitverkocht, Paradiso Noord (550) in Amsterdam wel al een tijdje van tevoren uitverkocht. Locatie is dus zeker wel belangrijk.

Daarnaast is Brockhampton (zeker dit jaar) bij allerlei late night shows geweest, worden ze door MTV momenteel ook “gepushed”, is GINGER naar mijn idee het meest succesvolle album tot nu toe qua streams, etc. etc. etc. Dus ik had wel verwacht dat het snel zou uitverkopen, maar dan lijkt mij locatie een van de redenen dat dit niet gebeurd is :’)

Indiaantje89 wrote:
Hoezo is 013 een ongemakkelijke locatie? Omdat het een keertje niet in de randstad is? Ik heb nooit het idee gehad dat Brockhampton een giga hype was, ik heb eigenlijk het meeste hier gelezen over deze band.

Als je eenzelfde concert in Amsterdam had, was het denk ik wel al uitverkocht. Shows in Amsterdam verkopen naar mijn idee sowieso sneller uit. En ja ik denk dat het omdat het niet in de randstad is nog niet uitverkocht is.
Je zag het bijv. bij Slowthai zelfs het verschil tussen Rotterdam en Amsterdam. Bird (350 capaciteit) in Rotterdam was niet uitverkocht, Paradiso Noord (550) in Amsterdam wel al een tijdje van tevoren uitverkocht. Locatie is dus zeker wel belangrijk.

Daarnaast is Brockhampton (zeker dit jaar) bij allerlei late night shows geweest, worden ze door MTV momenteel ook “gepushed”, is GINGER naar mijn idee het meest succesvolle album tot nu toe qua streams, etc. etc. etc. Dus ik had wel verwacht dat het snel zou uitverkopen, maar dan lijkt mij locatie een van de redenen dat dit niet gebeurd is :’)

013 is een ongemakkelijke locatie voor mensen uit zowel het oosten als noorden van Nederland. Ik kom zelf uit Apeldoorn en de verbinding met het OV naar Amsterdam, Utrecht of zelfs Rotterdam is aanzienlijk sneller dan de verbinding naar Tilburg. Ik heb meerdere malen geen ticket gekocht voor de 013, omdat het gewoon kut of zelfs niet uitkwam met de tijden, vooral met de terugweg. 013 pakt dus naar mijn verwachting nauwelijks mensen uit het oosten en noorden; Amsterdam zou dat wel gedaan hebben (al kan ik natuurlijk niet echt spreken voor de mensen uit de hoek Zwolle/Groningen). Ik haat het ook dat de verbindingen naar de Randstad prioriteit hebben, maar het is nou eenmaal zo. Wel leuk dat de 013 Vlaams publiek pakt, maar dat lijkt me enkel een voordeel voor de Vlaamse concertgangers en de 013 zelf.

En met FKA Twigs doelde ik niet op ''zondag-headliner'', maar eerder die voor de vrijdag of misschien zaterdag. Als ze geen headliner wordt, wat ik dus niet uitsluit, zal ze wel de Bravo afsluiten op de zondag. En waarom ik denk dat FKA Twigs een Lowlands-act is: het lastig uit te leggen, maar ik weet in ieder geval 100% zeker dat het LL publiek van haar act zou houden. Kijk als je nieuwsgierig bent maar naar beelden van haar recente shows en dan zul je het beter snappen denk ik. Overigens kan ik haar albums MAGDALENE en LP1 ten zeerste aanraden aan vrijwel iedereen, want wàt een albums, en dat met haar hele achtergrondverhaal erbij maakt haar een topartiest.

Ik had haar als headliner neergezet, omdat ik het lastig vind om andere (grotere) artiesten te bedenken. The Weeknd als headliner begin ik in ieder geval wel steeds realistischer te vinden. Zou ik ook best tof vinden, want zijn nieuwe nummers Heartless en vooral Blinding Lights in combinatie met zijn nieuwe ''persona'' zijn echt keigoed.

Verdere eventuele verwachtingen/hoopgevallen:
- Fiona Apple misschien? Ik dacht in ieder geval dat ze met nieuwe muziek kwam
- Ozzy Osbourne misschien? Komt ook met nieuwe muziek namelijk en ergens zie ik hem wel op LL komen
- Moses Sumney
- Destroyer
- St. Vincent
- Strokes
- Chromatics
- Japanese breakfast
- Car Seat Headrest misschien wel weer?
- en IDLES mag van mij elk jaar langskomen

Ik hoop in ieder geval niet dat fucking Justin Bieber komt en headliner wordt, want wat een luie kutshow had hij toen neergezet op Pinkpop. Zijn nieuwe nummer ''Yummy'' is ook pure schijt.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.150
Denk je dat echt? Zit met plezier een uurtje in de auto om een goede artiest ergens te zien. Ben daarom ook vaak te vinden in de 013 ook al is het een uur rijden. En ik hoor dan echt niet alleen Brabants dialect om me heen.

Het zegt in mijn optiek toch echt meer over de aantrekkingskracht van de band in kwestie. Als die niet in staat is om 3000 mensen naar een goed bereikbare locatie te trekken (Die naar mijn persoonlijke smaak bijvoorbeeld veel beter bereikbaar is dan Melkweg of Paradiso in hartje Amsterdam), dan is dat geen schande, maar het is tevens dus ook nog geen hele grote artiest.
Ik ben er zelfs heilig van overtuigd. Het zal een combinatie van beide factoren zijn: afstand en de aantrekkingskracht van de band zelf. Ik ga zelf eigenlijk altijd met het openbaar vervoer, maar dan wordt het af en toe wel billenknijpen om thuis te komen.
Wat betreft de Melkweg en Paradiso, denk ik er precies het tegenovergestelde over. In mijn optiek zijn zulke zalen beter bereikbaar.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Melkweg en Paradiso zijn de meest slechte bereikbare locaties van Nederland zo'n beetje. Voor mij is dat niet te doen met openbaar vervoer (of je moet halverwege het concert weer naar huis gaan) om op tijd thuis te komen. Dus ben je op de auto aangewezen, in principe prima. Maar de parkeer prijzen zijn in Amsterdam gewoon absurd, bij 013 ben je hooguit € 6,00 kwijt voor een gehele avond. Daar sta je in Amsterdam niet eens een uur voor op sommige plekken.

Maar goed, ook al zal het wel een kleine obstakel zijn voor wat randstedelingen. Dan nog moet een Lowlands headliner de 013 kunnen uitverkopen, dat doen ze dus niet en is daarom dus ook geen headliner. Daar zijn we het allemaal wel mee eens hoop ik?
 

pindakaashagelslag

Nieuw lid
7 jan 2020
1
0
Noem me optimistisch... Maar Ozzy Osbourne heeft een tour gepland staan, met overal concerten in Duitsland, UK, Spanje... Maar Nederland & Belgie worden overgeslagen. Zou er een kansje inzitten dat hij naar Rockwerchter zou komen?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.150
Noem me optimistisch… Maar Ozzy Osbourne heeft een tour gepland staan, met overal concerten in Duitsland, UK, Spanje… Maar Nederland & Belgie worden overgeslagen. Zou er een kansje inzitten dat hij naar Rockwerchter zou komen?
Rasoptimist. Hij haalt z'n gemiste tour van afgelopen jaar in, dus ik denk niet dat daar nog optredens bijkomen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.150
Maar goed, ook al zal het wel een kleine obstakel zijn voor wat randstedelingen. Dan nog moet een Lowlands headliner de 013 kunnen uitverkopen, dat doen ze dus niet en is daarom dus ook geen headliner. Daar zijn we het allemaal wel mee eens hoop ik?
Oh, tuurlijk ben ik het daar mee eens. Ik heb eigenlijk niemand gezien die het daar niet mee eens was, maar dat kan ook komen doordat ik er haastig doorheen lees.
Over dat andere punt zullen we het niet eens worden. Discussie gesloten?
 

team-0

Randprogramma
24 jun 2019
202
347
mgbss wrote:
Houden we overigens ergens de meest realistische geruchten bij?

Niet op papier, doe ik meestal pas als er wat meer bekend is. Gewoon de grote festivals rond die periode

Pukkelpop
Reading/Leeds
Sziget
Frequency
Boomtown Fair
Highfield
MS Dockville
La Route du Rock
Lokerse Feesten
Way Out West
Oya Festival
Flow Festival
Haldern Pop
Greenman Festival
Off Festival

En ik zal vast nog wel wat vergeten.

Om de discussie dan via deze post weer een beetje richting LL te trekken. Op basis van bevestigingen voor bovenstaande festivals kunnen vooralsnog de volgende acts tot de kanshebbers gerekend worden. Hierin even niet gefilterd op "past dit bij Lowlands", omdat meningen daar nogal eens over kunnen verschillen.

Armin van Buuren
Aurora
Beatsteaks
Bikini Kill
Bon Iver
Bring Me The Horizon
Burna Boy
Caravan Palace
Deichkind
Denzel Curry
Ferdinand and Left Boy
Fever 333
Floating Points (live)
Kamaal Williams
Kamara
Khalid
Koffee
Kvelertak
Leoniden
Liam Gallagher
Los Bitchos
Michael Kiwanuka
Myra
Noisia
Pendulum
Slipknot
Slowthai
Suede
Tank & The Bangas
The Black Madonna
The Tallest Man on Earth
Tropical Fuck Storm
Zebrahead


Bevestigd maar kleine(re) kans LL:
Boy Pablo (al in 2019 op LL)
Dave (al in 2019 op LL)
FKA Twigs (al op DTRH)
Flogging Molly (al op Nirwana)
Iggy Pop (al op Stadspark)
Lionel Richie (al op Bospop)
Wolfmother (al op Nirwana)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Indiaantje89 wrote:
Maar goed, ook al zal het wel een kleine obstakel zijn voor wat randstedelingen. Dan nog moet een Lowlands headliner de 013 kunnen uitverkopen, dat doen ze dus niet en is daarom dus ook geen headliner. Daar zijn we het allemaal wel mee eens hoop ik?

Oh, tuurlijk ben ik het daar mee eens. Ik heb eigenlijk niemand gezien die het daar niet mee eens was, maar dat kan ook komen doordat ik er haastig doorheen lees.
Over dat andere punt zullen we het niet eens worden. Discussie gesloten?
Prima, de Lowlands kriebels beginnen weer te komen. In de vakantie dagen nog wat oude berichten terug gelezen op diverse fora van afgelopen jaren. Altijd leuk om allemaal terug te lezen.

Blijft imo het mooist festival van het jaar. Ben echt benieuwd waarmee ze komen, er zijn nog weinig duidelijk inkoppertjes. Lana Del Rey misschien ook nog een optie gezien die niet op BKS staat?
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
911
760
Denzel Curry z'n 2019 cancel inhalen, als hij toch in de buurt is? Met potlood?

Bon Iver als headliner zou ik heel dope vinden, naast misschien twee wat grotere headliners? Droom uppercard: Bon Iver, Frank Ocean, Arctic Monkeys. Alleen van Frank alleen Coachella bekend en Arctic Monkeys (nog) niks. The Killers maybe? The Strokes? Als zijnde 'indie' headliner.

Qua hiphop headliners weet ik niet waar ik het moet zoeken. Iets als een Travis scott, zou dat passen? The Weeknd zou ik ook vet vinden, maar weet ook niet of ik het zie passen op Lowlands.

Verder van het lijstje van team-0 zou ik Slowthai en Tank & the bangas heel graag op Lowlands zien. Verder word ik persoonlijk nog niet heel warm van de namen in de buurt, but we'll see.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Op Boomtown Fair staan ook Astrix en Vini Vici... dat zou ik ook zeker tof vinden voor in de nacht ergens. Lekker portie psytrance is nooit weg.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
796
480
Tank & the bangas heel graag op Lowlands zien.

Ik was zo hyped voor hun optreden twee jaar terug. Maar kutgeluid in de Lima heeft dat verpest. Zou ze graag nog eens in de India zien.
 

team-0

Randprogramma
24 jun 2019
202
347
Mijn droom-uppercard:

headliners: The Strokes / Bon Iver / Rage Against The Machine
subs: Pendulum Trinity / Run The Jewels / The War on Drugs / Whitest Boy Alive / M83 / The Libertines / Broken Bells

Al heb ik dan meteen allemaal klote-clashes te pakken, dus misschien is dit toch niet mijn droom uppercard. Laat dan bv Crystal Fighters, Cardi B en Armin van Buuren die Bravo afsluiten. Realistisch: ik denk dat RATM te groot is voor Lowlands, ik te weinig 'nieuwe grote namen' hiertussen heb staan en dat het veel te duur is.

Mijn voorspelling voor headliners is eerder iets als The XX / Bon Iver / Lana Del Rey. Met Khalid, M83 en War On Drugs daaronder.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Mijn droom-uppercard:

headliners: The Strokes / Bon Iver / Rage Against The Machine
subs: Pendulum Trinity / Run The Jewels / The War on Drugs / Whitest Boy Alive / M83 / The Libertines / Broken Bells

Al heb ik dan meteen allemaal klote-clashes te pakken, dus misschien is dit toch niet mijn droom uppercard. Laat dan bv Crystal Fighters, Cardi B en Armin van Buuren die Bravo afsluiten. Realistisch: ik denk dat RATM te groot is voor Lowlands, ik te weinig ‘nieuwe grote namen’ hiertussen heb staan en dat het veel te duur is.

Mijn voorspelling voor headliners is eerder iets als The XX / Bon Iver / Lana Del Rey. Met Khalid, M83 en War On Drugs daaronder.
Ik ga dit jaar weer niet pro Armin lobby'en. Maar als je iets tofs wilt doen, geef Armin een volledige nacht vinyl set only.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
nitotheno wrote:
Tank & the bangas heel graag op Lowlands zien.

Ik was zo hyped voor hun optreden twee jaar terug. Maar kutgeluid in de Lima heeft dat verpest. Zou ze graag nog eens in de India zien.
Heel die Lima mag van mij wel op de schop. Gewoon een heel onpraktisch tentje, en vaak ook al snel vol. Vond de oude schelp constructie als outdoor podium veel toffer.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
796
480
Heel die Lima mag van mij wel op de schop. Gewoon een heel onpraktisch tentje, en vaak ook al snel vol. Vond de oude schelp constructie als outdoor podium veel toffer.

Jup, maar daar was het geluid ook niet top. Gewoon een kleine India van maken, zodat geluid goed is en er meer mensen inpassen. Behalve bij Moonlight Benjamin heb ik vorig jaar weinig rustige Lima-acts gezien.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Die oude 'open' Charlie mag inderdaad wel terugkomen! Dat was top, een aantal leuke shows gezien daar. De lima is geen eigendom van Lowlands, die wordt gehuurd van Markies tentverhuur (http://www.demarkies.nl/item/tenten/kathedraal/). Ik heb deze tent vorig jaar opgezet op Into The Great Wide Open als vrijwilliger, samen met 2 crewleden. Zij vroegen of ik dit jaar ook weer kwam opzetten, op Eurosonic Groningen en Lowlands, wat dus zou betekenen dat hij daar dit jaar wel weer zou staan.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Indiaantje89 wrote:
Heel die Lima mag van mij wel op de schop. Gewoon een heel onpraktisch tentje, en vaak ook al snel vol. Vond de oude schelp constructie als outdoor podium veel toffer.

Jup, maar daar was het geluid ook niet top. Gewoon een kleine India van maken, zodat geluid goed is en er meer mensen inpassen. Behalve bij Moonlight Benjamin heb ik vorig jaar weinig rustige Lima-acts gezien.
Tsja daar hebben ze de ruimte niet meer voor denk ik? Ik vond de oude Lima strand bij de Alpha altijd wel tof. Maar dat gaat niet in die nieuwe Alpha met soundchecks volgens mij?
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Daar als mainstage trouwens. Ook een leuk idee om hem als open podium op de oude plek van Charlie te zetten(achter bij het meer van de Alpha).



Edit: Hmm, de afbeelding wil niet laden. https://ibb.co/sCCYNGj

 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Die oude ‘open’ Charlie mag inderdaad wel terugkomen! Dat was top, een aantal leuke shows gezien daar. De lima is geen eigendom van Lowlands, die wordt gehuurd van Markies tentverhuur (http://www.demarkies.nl/item/tenten/kathedraal/). Ik heb deze tent vorig jaar opgezet op Into The Great Wide Open als vrijwilliger, samen met 2 crewleden. Zij vroegen of ik dit jaar ook weer kwam opzetten, op Eurosonic Groningen en Lowlands, wat dus zou betekenen dat hij daar dit jaar wel weer zou staan.
Die staat ook op Paaspop overigens (viel me op aan de structuur opbouw van de tent) maar dat was van buitenaf niet goed te zien omdat ze op Paaspop er altijd decoratie voor hebben.

Kan je niet per ongeluk een verkeerd (lees betere) tent meenemen? Ik geef je € 5,-
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken