Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

redle

Randprogramma
15 apr 2019
164
106
Helaas. Prima band hoor, zou dr naartoe gaan als ze om 16:00 in de alpha staan. Maar afsluiter? Was dit nou zo moeilijk om te onderhandelen en duurde dit nou zo lang?
 

redle

Randprogramma
15 apr 2019
164
106
Dat zal het wel zijn dan.

Ik hoorde verder ook (op de radio) dat 11 uur meer namen bekend worden gemaakt. Wie weet zit daar nog iets fijns bij
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.993
565
Zou zomaar kunnen dat het (deels?) een tribute achtige set gaat worden met wat gastartiesten. Heb er wel vertrouwen in dat De Staat daar wel wat moois van weet te maken.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.093
Zou zomaar kunnen dat het (deels?) een tribute achtige set gaat worden met wat gastartiesten. Heb er wel vertrouwen in dat De Staat daar wel wat moois van weet te maken.
Dat zou het alleen maar erger maken. Heb je nog een cover bandje als headliner.. dat moet je al helemaal niet willen.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
912
761
Die cover van Torre Florim van Firestarter was wel heel leip, maar verder vind ik het heel lame dat dit als headliner staat.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
802
489
Het is de Staat oprecht gegund, niet mijn ding en had oprecht op iets tofs gehoopt, maar denk dat het alsnog vol gaat staan.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.093
Het is de Staat oprecht gegund, niet mijn ding en had oprecht op iets tofs gehoopt, maar denk dat het alsnog vol gaat staan.
Tsja ik denk toch dat dit Plan C is.. en dat Plan B niet is doorgegaan. Ik gun het De Staat ook wel opzich, maar ik ga toch ergens anders kijken.
 

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
394
135
Helaas. Prima band hoor, zou dr naartoe gaan als ze om 16:00 in de alpha staan. Maar afsluiter? Was dit nou zo moeilijk om te onderhandelen en duurde dit nou zo lang?
Het is toch al langer bekend dat headliners/co-headliners voor festivals al een jaar van te voren worden vastgelegd. Het is vrijwel onmogelijk om dan een redelijke vervanger te vinden. Ik denk dat Lowlands ook pech heeft dat ze vrijwel het enige festival in die periode zijn die The Prodigy hadden geboekt. Anders had je met meerdere festivals nog een zak geld naar bv. The Black Keys ofzo kunnen smijten.

Ik ben fan van De Staat en vind het leuk dat ze het festival mogen headlinen. Of ze er groot genoeg voor zijn is een andere vraag, maar laat vooral zien dat je als festival in het huidige klimaat gewoon weinig kunt als je headliner cancelt.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
802
489
redle wrote:
Helaas. Prima band hoor, zou dr naartoe gaan als ze om 16:00 in de alpha staan. Maar afsluiter? Was dit nou zo moeilijk om te onderhandelen en duurde dit nou zo lang?

Het is toch al langer bekend dat headliners/co-headliners voor festivals al een jaar van te voren worden vastgelegd. Het is vrijwel onmogelijk om dan een redelijke vervanger te vinden. Ik denk dat Lowlands ook pech heeft dat ze vrijwel het enige festival in die periode zijn die The Prodigy hadden geboekt. Anders had je met meerdere festivals nog een zak geld naar bv. The Black Keys ofzo kunnen smijten.

Ik ben fan van De Staat en vind het leuk dat ze het festival mogen headlinen. Of ze er groot genoeg voor zijn is een andere vraag, maar laat vooral zien dat je als festival in het huidige klimaat gewoon weinig kunt als je headliner cancelt.

Helemaal mee eens. Komt ook nog eens bij kijken dat een headlineshow langer is (meer materiaal), specialer (lichtshow etc.), waardoor je niet 1,2,3 een grote act uit de buurt kan invliegen. Ik vraag mij bijvoorbeeld af of een act als bijvoorbeeld Post Malone (als ie uberhaupt kon) zin heeft in een headlinespot op Lowlands zo "kortdag"(en of Lowlands daar zin in heeft uiteraard).
 

redle

Randprogramma
15 apr 2019
164
106
Tja, dan moet eve verwachtingen managen en niet gaan hinten op een waardige vervanger. Zeg dan niks, we gingen er allemaal redelijk vanuit dat ze niet echt vervangen konden worden, maar kreeg door wat hij zei wel het gevoel dat er iets moois zat te komen
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
802
489
Ik ben trouwens echt benieuwd hoe De Staat aangekondigd wordt. Het zou me echt niets verbazen als ze namelijk als Prodigy Tribute met De Staat worden aangekondigd ofzo.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
802
489
We zitten volgens mij mooi in onze eigen bubbel hier: https://www.facebook.com/3VOOR12/posts/2397923040269232

Men is blij?!
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Als groot fan van de Staat ben ik vooral blij voor de Staat zelf. Laten we wel wezen, met de huidige show kunnen ze headlinen. Visueel super strak en interessant, de songs zijn er en ze kunnen Lowlands makkelijk aan. Het is alleen net jammer dat ze ook al DTRH doen en vorig jaar ook al LL.

Ik had zelf op een grotere act gehoopt, en wss ga ik ergens anders kijken maar als er een Nederlandse band is die het verdiend om een future headliner te worden dan is het wel De Staat
 

team-0

Randprogramma
24 jun 2019
214
372
Als groot fan van de Staat ben ik vooral blij voor de Staat zelf. Laten we wel wezen, met de huidige show kunnen ze headlinen. Visueel super strak en interessant, de songs zijn er en ze kunnen Lowlands makkelijk aan. Het is alleen net jammer dat ze ook al DTRH doen en vorig jaar ook al LL.

Ik had zelf op een grotere act gehoopt, en wss ga ik ergens anders kijken maar als er een Nederlandse band is die het verdiend om een future headliner te worden dan is het wel De Staat

Eens! Persoonlijk zal er iets interessanters elders geprogrammeerd staan dat je volgend jaar niet op een Parkpop, Bevrijdingsfestival o.i.d. kan zien. Wie weet, wordt het mijn allereerste Juliet bezoek ooit ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken