Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

inflatiemunt

Campingartiest
3 jul 2019
69
79
Vind het toch raar dat rappers als 6LACK, JID en GoldLink niet op LowLands staan. Zijn uniekere (en misschien wel meer op de toekomst gerichte) rappers dan een Juice WRLD of Lil Uzi en passen naar mijn mening dan ook beter op Lowlands ??‍♂️
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Vind het toch raar dat rappers als 6LACK, JID en GoldLink niet op LowLands staan. Zijn uniekere (en misschien wel meer op de toekomst gerichte) rappers dan een Juice WRLD of Lil Uzi en passen naar mijn mening dan ook beter op Lowlands
1f937-1f3fd-200d-2642-fe0f.svg
Wie, wie en wie?

(geintje, 6LACK en Goldlink ken ik wel, maar je snapt wel wat ik bedoel denk ik, JID oprecht nog nooit van gehoord).
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
JID is echt een topper. Helaas moeten missen op Woo hah, om vooraan te staan bij Brockhampton. Maar zeker het checken waard @indiaantje89
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
JID is echt een topper. Helaas moeten missen op Woo hah, om vooraan te staan bij Brockhampton. Maar zeker het checken waard @indiaantje89
Zal ik vast nog wel een keer doen. Maar ik bedoel dat A$AP Rocky, Anderson Paak, Juice WRLD, Lil UZi Vert etc. allemaal net wat toegankelijkere namen zijn dan die namen die zojuist werden genoemd.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.735
2.309
Ik heb geprobeerd een, uiteindelijk toch ietwat uit de kluiten gewassen, samenvatting mee te pennen.

Onderwerp: Hoe komt het muziekprogramma tot stand en wat doe je met afzeggingen

Gasten: Drie boekers, waarvan twee uit de programmacommissie, met eigen expertise (Dance/Indie/Urban)

- Vraag over of je probeert uit eigen stal te boeken krijgt sociaal wenselijk antwoord: lineup > eigen stal
- In veel gevallen is het tourschema leidend
- Sommige namen makkelijker overeenstemming over te bereiken binnen commissie dan andere namen. Voornamelijk grote namen zijn vaak duidelijk
- Erg belangrijk om te proberen groeiers te boeken
- Vroeg inzetten op Billie Eilish en Jorja Smith
- Soms op basis van één/twee nummers en een keer live zien op een showcase festival. Bijvoorbeeld Black Midi
- Steeds minder te ontdekken op showcase festivals omdat artiesten veel eerder gepusht worden. Daarnaast zijn ze nu het hele jaar door
- Hoe ontdek je muziek? Door uit te gaan en met vrienden over muziek te praten / SXSW /
- Festivalprogramma's zijn rond ESNS en zeker SXSW al bijna rond. Maar worden paar gaatjes opengehouden voor last-minute toevoegingen. Programma nu sinds een paar weken compleet
- Afzeggingen zijn iets waar je steeds beter rekening mee leert houden. Ziet ook de signalen aankomen
- Artiesten staan in de hip hop ook heel snel op
- Bent ook vaak niet de enige, collectief schakelen
- Grotere namen lastiger te vervangen
- Nu al bekend wat voor grote acts volgend jaar touren. Daarvoor toon je nu alvast interesse
- Ottobokke Beaver komt voor één show op en neer
- Wat gepraat over de groei van genres zoals hip hop en de terugkeer van gitaarbandjes
- Hip Hop artiesten slaan sneller podia over in plaats van organisch van de X-Ray naar de Alpha te gaan
- Lowlands is een groot apparaat, weizigingen qua koers zijn langzaam
- Alternatieve nachtnamen steeds meer mainstream
- Producties worden steeds groter
- Armadillow > 24-uurstent
- Blokkenschema wordt niet, zoals sommige mensen denken, door een stagiair gemaakt. Ze doen hun best
- Lastig want de interesses van het publiek worden steeds breder en je hebt ook te maken met de eisen van artiesten

Volgende afleveringen: over de horeca, blokkenschema en duurzaamheid
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.735
2.309
mgbss wrote:
Ik verwacht niet dat er nog namen bij komen idd.

Hacienda nog verwacht ik. En de Code Orange vervanger zal mogelijk in het blokkenschema zitten

Dit inderdaad. Ik verwacht het blokkenschema volgende week donderdag. In de loop van deze/volgende week worden dan de Haciënda namen bekend gemaakt. De horeca namen zullen ook een dezer dagen komen. Daar werd al naar gehint in de podcast.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.735
2.309
Thanks voor de samenvatting!


teunajax wrote:
– Ottobokke Beaver komt voor één show op en neer

Heftig dit!

Ja best opvallend! Blijkbaar geloofde een van de boekers heel erg in deze band. Het leek alsof de andere boekers er niet perse om stonden te springen. Aan de andere kant kreeg ik het idee dat ze niet veel geld vroegen, in tegenstelling tot andere bands die voor een enkele show naar Biddinghuizen zouden moeten komen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
team-0 wrote:
Thanks voor de samenvatting!


teunajax wrote:
– Ottobokke Beaver komt voor één show op en neer


Heftig dit!

Ja best opvallend! Blijkbaar geloofde een van de boekers heel erg in deze band. Het leek alsof de andere boekers er niet perse om stonden te springen. Aan de andere kant kreeg ik het idee dat ze niet veel geld vroegen, in tegenstelling tot andere bands die voor een enkele show naar Biddinghuizen zouden moeten komen.
Staat bij toch op mijn “mogelijk te bekijken” lijstje. Heerlijke bal herrie en denk dat ze een tent plat kunnen spelen.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.735
2.309
teunajax wrote:

team-0 wrote:
Thanks voor de samenvatting!


teunajax wrote:
– Ottobokke Beaver komt voor één show op en neer


Heftig dit!


Ja best opvallend! Blijkbaar geloofde een van de boekers heel erg in deze band. Het leek alsof de andere boekers er niet perse om stonden te springen. Aan de andere kant kreeg ik het idee dat ze niet veel geld vroegen, in tegenstelling tot andere bands die voor een enkele show naar Biddinghuizen zouden moeten komen.

Staat bij toch op mijn “mogelijk te bekijken” lijstje. Heerlijke bal herrie en denk dat ze een tent plat kunnen spelen.

Ik vond die plaat van Otoboke Beaver tof, maar ik was al een beetje vergeten dat ik hem geluisterd had totdat ze aangekondigd werden. Heb nu eigenlijk gewoon heel veel zin om ze te gaan zien. Ik verwacht dat het een leuke show wordt, waarschijnlijk in de X-Ray, en het feit dat ze er speciaal voor op-en-neer komen maakt al dat ik gewoon moet gaan. Tenzij ze met iets heel goeds clashen natuurlijk.
 

inflatiemunt

Campingartiest
3 jul 2019
69
79
Wie, wie en wie?

(geintje, 6LACK en Goldlink ken ik wel, maar je snapt wel wat ik bedoel denk ik, JID oprecht nog nooit van gehoord).

Ja, ik snap wat je bedoelt, maar Lowlands draait om het ontdekken van nieuwe artiesten toch? :p Wat onbekende hiphopartiesten zou Lowlands naar mijn mening dan ook wel goed doen. Bij onze zuiderburen zie je met Slowthai, Pouya en Ghostemane ook minder bekende hiphopartiesten verschijnen die in tegenstelling tot Juice WRLD en Lil Uzi een echte show neer kunnen zetten. Volgend jaar zal ik WOO HAH! er weer gewoon bij pakken, dus dan zal je mij niet meer horen klagen hahaha.

JID is inderdaad echt het checken waard.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Indiaantje89 wrote:
Wie, wie en wie?

(geintje, 6LACK en Goldlink ken ik wel, maar je snapt wel wat ik bedoel denk ik, JID oprecht nog nooit van gehoord).

Ja, ik snap wat je bedoelt, maar Lowlands draait om het ontdekken van nieuwe artiesten toch?
1f61b.svg
Wat onbekende hiphopartiesten zou Lowlands naar mijn mening dan ook wel goed doen. Bij onze zuiderburen zie je met Slowthai, Pouya en Ghostemane ook minder bekende hiphopartiesten verschijnen die in tegenstelling tot Juice WRLD en Lil Uzi een echte show neer kunnen zetten. Volgend jaar zal ik WOO HAH! er weer gewoon bij pakken, dus dan zal je mij niet meer horen klagen hahaha.

JID is inderdaad echt het checken waard.
We praten over Lowlands he. Het gaat daar ook om comnercie. Daarnaast zal voor veel Lowlanders een Juice WRLD en Lil Uzi Vert ook nieuw zijn.

Daarnaast hadden veel Belgen ook blij geweest met A$AP Rocky.. iets met Vestiville geloof ik ;).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken