Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Black keys hebben we echt al langs niets van gehoord. Ik had jaren terug voor in de ziggo. Dat ging niet door omdat de drummer een blessure had aan zijn schouder na het cliff doven. Daarna absolute radio stilte. Heel jammer.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
UtD8oqY.png
 

stan-the-man

Randprogramma
5 feb 2014
104
2
Ik vraag mij af of the Black Keys ooit nog iets gaan doen. Sinds die blessure is Dan Auerbach begonnen met The Arcs en vervolgens ook nog een solo plaat gemaakt (die ik overigens erg chill vind). Ook is hij ook redelijk actief met het produceren van platen. Maar... met zijn solo tour door Amerika zag ik laatst wel een foto waar Patrick Carney achter de drums zat...dus wie weet bevalt het hen wel weer;)

Zou trouwens wel echt geweldig zijn als Dan Auerbach nog een Europese tour zou doen
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Ja zeker wel... dit weekend weer eens lekker hobbyen door mijn eigen playlist in elkaar te zetten, en de onbekende namen checken. Natuurlijk naast de pareltjes die ik al ken.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Gezien de populariteit van hip hop is het logisch dat het een prominente plek krijgt binnen de programmering. Ik vraag me echter wel af of de hip hop acts uit de laatste lichting (Cartiez, Leafs, Jacin Trill) veel liefhebbers naar Lowlands trekt. Ik ken de liefhebbers van dat soort acts tamelijk goed ( mijn 15 -jarige zoon en zijn vrienden ) en zij piekeren er niet over om naar Lowlands te gaan (duh!) . Woo Hah it is! Zij zijn totaal niet geïnteresseerd in een festival waar ook rock en zo staat. Kendrick Lamar? Niks aan! Lil'Pump das pas een artiest. Generatie kloofje denk ik.. Anderzijds: zitten liefhebbers van Kendrick op Leafs te wachten? In meerderheid?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Gezien de populariteit van hip hop is het logisch dat het een prominente plek krijgt binnen de programmering. Ik vraag me echter wel af of de hip hop acts uit de laatste lichting (Cartiez, Leafs, Jacin Trill) veel liefhebbers naar Lowlands trekt. Ik ken de liefhebbers van dat soort acts tamelijk goed ( mijn 15 -jarige zoon en zijn vrienden ) en zij piekeren er niet over om naar Lowlands te gaan (duh!) . Woo Hah it is! Zij zijn totaal niet geïnteresseerd in een festival waar ook rock en zo staat. Kendrick Lamar? Niks aan! Lil’Pump das pas een artiest. Generatie kloofje denk ik.. Anderzijds: zitten liefhebbers van Kendrick op Leafs te wachten? In meerderheid?
Dat dacht ik ook toen New Wave naar LL kwam... en toen zat het ook bomvol. Ik woon hier in een klein gehucht waar niemand ooit van Jacin Trill heeft gehoord, dus hier leeft het helemaal niet zo. Maar misschien in onze hoofdstad wel bijvoorbeeld. Zo weet ik wel dat die Joost voor de jeugd een of andere soort van halfgod is vanwege zijn Youtube carriere. Ik ben 28 en ik kan me er ook totaal niet in vinden... best kut dus, dat ouder worden.

En die Hip Hop hype gaat ook wel weer over... In 2007 stonden ze op Lowlands nog te Jumpen...
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Ronnie Flex is een poëet hoor, vergeleken met Leafs en consorten. Maar goed, we gaan het zien! Tenminste als er nog wat leuks bijkomt ;-)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Ronnie Flex is een poëet hoor, vergeleken met Leafs en consorten. Maar goed, we gaan het zien! Tenminste als er nog wat leuks bijkomt
1f609.svg
Tsaj mensen zeggen het... maar ik kan daar verdomd weinig mee.. Jonna Fraser vond ik ook niet bijzonder. Maar Typhoon of een Fresku, Dope D.O.D. vind ik ook wel tof. Kendrick Lamar vind ik ook wel erg tof. En een Cypress Hill of een Snoop Dogg of paar jaar geleden vond ik ook lachen. Migos vond ik ik vorig jaar weer extreem kut en Vince Staples weer vrij sterk. You win some, you lose some, en dat zal dit jaar ook niet anders zijn.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Death Grips vond ik vorig jaar geweldig, maar mag je misschien geen hip hop noemen. En Cypress Hill vond ik gaaf maar is is toch ook meer crossover? En Denzel Curry, met z'n furieuze raps in de X-Ray, ook tof.
 

Verwijderd lid 1447

Campingartiest
22 okt 2015
76
0
Jammer, het is voor mij toch te veel Hiphop aan het worden, en qua harde werk te veel wat ik al gezien heb.

Ik had toch gewoon echt veel eerder in mijn leven naar lowlands moeten gaan. In augustus wil ik nog graag naar een festival, maar ik betwijfel of pukkelpop gevarieerder gaat zijn.

Wie weet komt er nog wel een hele lading toffe namen.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Die tent staat straks bom vol Bij Cartiez en Jacin Trill. Ik geef les op een middelbare school en het is gewoon de meest populaire muziek stroom onder jongeren. En ik ken zat jongeren tussen de 16 en 22 jaar die naar lowlands of andere festivals gaan. Ik ga er niet kijken, is niet wat ik leuk vind maar als je straks langs de x-ray loopt als cartiez er speelt is het gewoon bom vol. Dus blijkbaar trekken ze er echt wel een flinke sloot publiek mee.

Wat ik bijzonder vind is dat, dat type muziek ook enorm word gehyped door bijvoorbeeld 3 voor 12 en andere media. Maar dat komt natuurlijk door de populariteit.

Terecht word er gezegd er staat veel hip hoo maar er is meer dan genoeg ander moois. En ik verwacht wel dat er in de volgende lichtingen een stuk minder hip hop zal zitten.

 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Die tent staat straks bom vol Bij Cartiez en Jacin Trill.

Dit zijn wel echt 2 totaal verschillende soorten hiphop, en kan je echt totaal niet vergelijken.
Ik had laatste gratis kaartjes voor De jeugd van tegenwoordig in Tivoli en stond Cartiez in het voorprogramma.
Ik dacht dat het niet boeiend was, maar was echt heel positief verrast, vind het echt een unieke sound en vraag me dan ook af of het onder Hiphop valt.

Jacin trill vind ik dan weer helemaal niks ;-)
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Ben ik met je eens. Beide acts zijn ook weer totaal iets anders dan ronnie flex en lil kleine. Jacin gaat meer de ghetto kant op en cartiez is een beetje hip hop met meerdere muziek stromingen er door heen. Maar toch wel met een grotendeels de zelfde doelgroep. Cartiez is iets groter bij de havo vwo leerlingen en Jacin meer op het basis en de kader. Klinkt hel erg bevooroordeeld maar is echt zo.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Ben ik met je eens. Beide acts zijn ook weer totaal iets anders dan ronnie flex en lil kleine. Jacin gaat meer de ghetto kant op en cartiez is een beetje hip hop met meerdere muziek stromingen er door heen. Maar toch wel met een grotendeels de zelfde doelgroep. Cartiez is iets groter bij de havo vwo leerlingen en Jacin meer op het basis en de kader. Klinkt hel erg bevooroordeeld maar is echt zo.

Eerlijk gezegd , begrijp ik dat wel eigenlijk :)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
BROCKHAMPTON
Vooral de eerste echt enorm veel zin in. Dit gaat de show van LL18 worden.

Daar ga je helemaal gelijk krijgen. Benieuwd in welke tent ze die gaan proppen.

Nou dan toch maar eventjes mijn lijstje.
DOPE:
BROCKHAMPTON
KING KUNFU KENNY THE GOAT LAMAR
Gorillaz
Bicep
Nilz Frahm
Nick Murphy

AIGHT:
The War on Drugs
Bonobo
Patti Smith
Fatima Yamaha
Grizzly Bear
King Gizz
Spinvis
Suicideboys
Ho99o9
Floating Points
Protomartyr
Joost

Prima festival dus. Bedankt Lowlands!

 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Net even een live set van NERD zitten luisteren. Dat gaat bij een hoop nummers ook gewoon richting rock.

Ik heb ze 10 jaar geleden in Rotterdam gezien. Toen vond ik het heel tof. En ik denk dat ik het nu weer heel mooi ga vinden!
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.683
1.610
Death Grips vond ik vorig jaar geweldig, maar mag je misschien geen hip hop noemen.

Waarschijnlijk wist je dit al, maar ik adviseer je dan even Ho99o9 van de huidige line-up te luisteren. Komt het dichtst bij.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken