visdave34 wrote:
Conclusie van dit alles is natuurlijk ook gewoon dat ik een ouwe lul begin te worden…
De sfeer en beleving is nog steeds uniek, maar steeds minder ‘geschikt’ voor mij denk ik. Maar voor hetzelfde geld sta ik er volgend jaar gewoon weer hoor
Dit wordt mijn 23e editie. De sfeer op Lowlands is in de loop van de jaren anders, maar niet noodzakelijkerwijs slechter geworden. Ik denk dat de gemiddelde leeftijd van het publiek ongeveer gelijk is gebleven, en aangezien ik toch echt wat ouder ben dan toen is mijn perceptie natuurlijk veranderd
Toen ik voor het eerst ging was ik 27, nu 49, dat scheelt nogal.
Mijn manier van “Lowlandsbeleven” is wel heel anders dan in het begin. Tijdens de eerste edities speelde ik vooral op safe en hing met name rond in de Alpha en de Golf/Grolsch. Maar dat hing samen met de groep vrienden van toen. Maar nu zoek ik graag de onbekende acts op, en vind ik het leuker om te laten verrassen. Dat wil niet zeggen dat ik grote namen per se mijd als ik ze leuk vind (vorig jaar natuurlijk wel naar Iggy Pop, Moderat en Nicolas Jaar geweest!!). Mijn tempo is ook trager geworden in de loop der tijd, ik hoef niet meer per se vooraan te staan stuiteren, ik kan ook buiten de tent met een biertje op het gras volop genieten. Er zijn per editie nu meetal nog maar twee of drie acts waarbij ik vind dat ik vooraan MOET staan
voor dit jaar is Patti Smith voorlopig de enige.
Waar ik ook erg van geniet is de nachtelijke sfeer op het terrein, vooral in de X-Ray en de India, en soms de Bravo. In “hoger sferen” door “een zekere dosis” alcohol (nee, niet straalbezopen, dan is het niet leuk meer) is slenteren over het terrein midden in de nacht heerlijk. Ik vind het dan geweldig om te zien hoe verschillend mensen genieten van het festival. Je kunt mij dan met een enorme van-oor-tot-oor-grijns tegenkomen