Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.033
Ik vind Oscar & The Wolf persoonlijk nog kleiner om te headlinen dan N.E.R.D. hoor.

Heeft er uberhaupt al een Nederlands/Belgische headliner gestaan op Lowlands? Lowlands zal toch wel klein beetje beseffen dat ze daarmee hun alternatieve achterban wel een beetje mee verliezen?

Edit: Niet dat Oscar & The Wolf per definitie een slechte act vind hoor, vond ze toen voor Muse ook wel tof. Maar ik zie ze nog echt niet als Lowlands headliner.
 

Lenny

Playlistbediener
5 jan 2016
44
0
Lenny wrote:
Oscar is 100 procent een no go

Mening of interne info?

Want de kaarten liggen redelijk goed… Staat ook op Pinkpop dus het is logisch dat die laat wordt aangekondigd. En het feit dat ze vorig jaar op DTRH stonden, maakt een komst naar LL alleen maar groter. En ze hebben nog iets nodig om naast NERD te zetten (want da’s echt een te kleine naam om écht te headlinen). Als het iets anders was, hadden we dat wellicht toch al geweten?

Mening igg, al denk ik wel echt dat de kans heel erg klein is dat ze nog naar Lowlands komen. Naast Pinkpop en Ziggo
 

Thijsvdn

Campingartiest
7 feb 2017
65
7
Justice staat op zaterdag op PKP dus die komen in ieder geval niet de spot van N.E.R.D. beetje opdirken.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Als ze dan o&tw boeken zijn ze waarschijnlijk weer sub. Ik ben wel heel benieuwd naar de volgende worp. Ik verwacht er niet teveel van dan kan het ook niet tegenvallen. Er staat nu al een affiche waar ik genoeg moois ga zien.

Hoop wel echt dat twod voor the gorillaz in de alpha staan. Als ik die twee acts achter elkaar in de alpha kan kijken dan is de rest van de dag eigenlijk alleen maar bonus! Waarschijnlijk zit ik dan van half 8 tot 11 gewoon in het linker voorvak.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.080
Leuk om alle verhalen te lezen. Ik ben eigenlijk 1 jaar maar niet geweest. Toen werd mijn oudste dochter geboren op 16-8. Dat was in 2005. Voor LL had ik net festivals ontdekt. Mijn eerste echte festival was Dynamo Open Air in 1991. Vaak was dit in het weekend voor Pinkpop. Toen Pinkpop nog echt op Pinkstermaandag was. DOA was toen op een gegeven moment al een meerdaagsfestival. Ik kan me herinneren dat we nog wel eens na 3 dagen DOA (vrijdag, zaterdag en zondag) doorgingen naar Pinkpop om de maandag mee te pakken. Maarre iedereen is inmiddels afgehaakt en ik ben nog alleen over. Uiteindelijk heeft mijn vrouw voor dit jaar toch nog 2 kaarten gekocht om samen met een vriendin te gaan.
Qua camping, dat mis ik soms, maar mijn ouders hebben een prachtige seizoensplaats op het Zuiderzee resort (voorheen Rivièra camping). Dat beetje luxe vind ik heel prettig merk ik wel. Ben vaak toch vanaf een uurtje 11:00 op het terrein tot ik niet meer kan. Merk wel dat ik het wel zwaarder ga vinden doordat ik zoveel wil zien. Maar goed LL blijft voor mij het mooiste festival van NL!
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Haha nice story,

Ik ga zelf vanaf 2011 onafgebroken naar LL (helaas 1 jaar wel halverwege naar huis moeten gaan), Ik wilde in 2010 al gaan, maar toen was het al uitverkocht (en zat toen ook niet zo in dat alternatieve muziek wereldje, was meer van de dance feesten ook). Dat minder in de Alpha komen merk ik bij mezelf dat het ook steeds minder gaat worden, al ben ik dit jaar bij alle headliners aanwezig denk ik. De oude Alpha was altijd mooi ja, maar die nieuwe vind ik zeker niet minder. Vooral met een beetje lekker weer is het een heel tof podium. De Bravo vond ik voorheen ook leuker ja.

Maar als je dat soort lijstjes zie dan sla ik mezelf voor me kop waarom ik toen Lowlands nog niet leuk vond :). Er zijn zelfs mensen bij die vanaf de jaren 90 al onafgebroken gaan, daar ben ik dan helemaal jaloers op. Ik heb altijd het idee dat ik de boot een beetje heb gemist kwa toffe muziek (want sinds 2010-2018 lijkt het er allemaal niet beter op te worden).

Ik ben van 1997 tot 2013 onafgebroken naar Lowlands geweest. De jaren negentig waren het fijnst, zowel qua muziek (alternative guitar en big beats dance) als sfeer. Het was nog rebels, de grunge had zijn intrede gedaan. Ik vond toen dat er minder een scheiding was toen dag en nachtpubliek. Echt legendarische gigs meegemaakt daar. Maar goed, je eerste keren Lowlands zijn natuurlijk onuitwisbaar qua beleving. En ik was zelf nog jong en minder been there done that. Vanaf 2008 werd het minder vond ik. En dat heeft toch vooral te maken met de langzame switch in de programmering. Het werd meer pop en mainstream gericht en minder alternative. Al bleven er elk jaar mooie krenten in de pap zitten. Het bleef toch lang het mooiste weekend van het jaar. In 2013 kwam BKS en sindsdien zitten we daar. Het bied simpelweg meer de muziek waarvoor wij oorspronkelijk naar Lowlands gingen. Maar vorig jaar waren we er weer en toch weer enorm genoten. En.. gisteren de knoop doorgehakt: we zijn er ook dit jaar weer bij. :)
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
Kon het toch niet laten om kaartjes te kopen.
Nu zie ik op de site in de line up vierkanten zonder artiest, deze lijken niet echt op een logische manier geplaatst. Zouden dit nog onbekende namen kunnen zijn? In dat geval krijgen we namelijk nog een headliner/sub...
 

roelnijhuis

Playlistbediener
4 jan 2017
46
0
Nu zie ik op de site in de line up vierkanten zonder artiest, deze lijken niet echt op een logische manier geplaatst. Zouden dit nog onbekende namen kunnen zijn? In dat geval krijgen we namelijk nog een headliner/sub…

Mogelijk zijn ze wel logisch geplaatst. De artiesten staat op alfabetische volgorde, met blokken er tussen. Het vervolgt daarna ook weer alfabetisch.
Kijkend naar het rijtje 'bonobo - Tom odell', dan is er een vak tussen de jeugd van tegenwoordig en King gizzard en Spinvis en de staat. Hier zouden dus respectievelijk namen tussen kunnen komen met een J/K en een S.

Of het is gewoon design, maar ik geloof meer in bovenstaande.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
Ben wel benieuwd wat Brockhampton/Lowlands gaat doen met de sexual abuse accusations omtrent Ameer Vann, een lid van de groep.
Sinds ik dat heb gelezen heeft het luisteren van Brockhampton toch een beetje een naar smaakje gekregen. Zeker omdat Brockhampton zelf nog niet met een statement erover is gekomen, alleen Ameer zelf. Brockhampton is vanaf dat moment radio silent gegaan, en dat terwijl de teksten over dit soort onderwerpen gaan.. Beetje hypocriet.

https://twitter.com/brckhmptn/status/1000705013747015680

Toch genoeg geweest om Ameer eruit te gooien. Aaaaaah beter blijft m'n favoriete acts van afgelopen tijd wel bij elkaar :/
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Als ze maar niet de Festivals in Europa cancelen, dit is namelijk echt de act die ik dit jaar wil zien.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Mooi om hier al die verhalen te lezen. Ik ben helaas pas kort (sinds 2016) verliefd op Lowlands met een geweldige eerste editie met LCD als afsluiter. Daarna lekker een paar uur debiel doen bij Kees van Hondt. Dat maak je helaas niet op veel festivals mee.
Er is natuurlijk ook wel een reden dat hier zoveel mensen jaren terug blijven komen naar Lowlands. De sfeer is er naar mijn mening het beste van de festivals waar ik geweest ben. iedereen is er wat losser en vrijer dan op andere Benelux festivals.

Die splitsing snap ik ook wel. Ik ben best wel van de hedendaags muziek maar mij zie je ook maar 3x max in de Alpha. Die afwisseling tussen dag/ en nacht programma vind ik heerlijk omdat ik zelf niet zo snel een hele dag of weekend naar een technofestival zou gaan. Ideale combo voor mij dus.

Dat wordt dus ook heel Ameer uit hun nieuwe album schrijven die als het goed is al af is. Deze zou namelijk al volgende maand uitkomen.
Zonder twijfel de juiste keuze maar wel eventjes flink balen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Echt alles hieraan is herkenbaar! Afgelopen jaar alleen een beetje jammer dat het zo fris was ’s nachts (en de Bravo bomvol stond).

Dit is zeker nog één van de minpuntjes van Lowlands. Wanneer je geen zin hebt in een tent vol met harde muziek kun je moeilijk lekker overdekt ergens gaan zitten zonder dat je nat wordt. Wanneer ze de Armadillow iets beter dichtschroeven ben ik weer blij.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.033
Mijn eerste LL in 2011 was ook mooi. Ik weet nog goed dat ik bij die schoorsteen poort stond, en dat op de ingang stond "welcome home". Het kwartje viel vrijwel direct. Toen gingen we even eten bij de Low Chi Min, en kwam er opeens een random guy naar me toe die me een knuffel gaf, en zei: ik ben blij dat je bent.. en liep toen weer weg haha. Dat blijft me bij.
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
535
181
Jasper wrote:
Nu zie ik op de site in de line up vierkanten zonder artiest, deze lijken niet echt op een logische manier geplaatst. Zouden dit nog onbekende namen kunnen zijn? In dat geval krijgen we namelijk nog een headliner/sub…

Mogelijk zijn ze wel logisch geplaatst. De artiesten staat op alfabetische volgorde, met blokken er tussen. Het vervolgt daarna ook weer alfabetisch.
Kijkend naar het rijtje ‘bonobo – Tom odell’, dan is er een vak tussen de jeugd van tegenwoordig en King gizzard en Spinvis en de staat. Hier zouden dus respectievelijk namen tussen kunnen komen met een J/K en een S.

Of het is gewoon design, maar ik geloof meer in bovenstaande.

Er gaat dus nog een sub komen; maakt de kans op Oscar and the Wolf wel groter, of zijn er nog andere mogelijke subs? Zag Justice voorbij komen hier; dat zou wel echt heel gaaf zijn, en op zich qua genre niet ondenkbaar als je ziet dat er vorig jaar met Flume en Moderat 2 subs stonden qua dance, jaar ervoor Disclosure... en nu staat alleen Bonobo (als ik me niet vergis) als 'grote' dance act.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.033
De blokken staan ook tussen de commedy namen. En die maken ze altijd in 1x bekend. Gewoon stukje (lelijke) webdesign dus, want daar komen echt geen namen meer tussen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken