Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

Jet1617899824

Randprogramma
31 jul 2017
192
0
Ik ben drie jaar achter elkaar naar de LotR films geweest in de Echo. Hilarische sfeer, alle vrouwen krijsten bij Orlando Bloom en de mannen joelden voor Liv Tyler :lol:
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
visdave34 wrote:
Op mijn allereerste Lowlands (2001) heb ik ’s nachts The Exorcist gekeken in de Echo
1f642.svg

Daarna de Echo of Juliet nooit meer betreden.

Mag ik jaloers zijn? 2001.. pff dan moet je al heel veel toffe shit voorbij hebben zien komen. Vind je LL nog net zo leuk als rond de 00’s ?
Haha, dat mag... Maar ik denk dat er hier anderen zijn die nog een stuk vaker zijn geweest ( @jetski ). Inderdaad wel een hoop vette dingen gezien ja. Sla de 'legendarische Lowlands optredens' er maar eens op na die Lowlove een aantal jaar geleden op een rij zette (https://www.google.nl/search?biw=1920&bih=1069&ei=ecEHW5uCKM3QwQKrs6L4DQ&q=legendarisch+lowlands+concert+lowlove&oq=legendarisch+lowlands+concert+lowlove&gs_l=psy-ab.3..33i160k1.7786.9359.0.9475.2.2.0.0.0.0.85.148.2.2.0....0...1c.1.64.psy-ab..0.2.147....0.8YbYsrDivpo). Was bij meer dan de helft present!

Na 2001 duurde het overigens wel tot 2005 tot ik voor een tweede keer ging, was toen nog niet zo into de 'festivalmuziek' als nu. Dat had toen ook veel meer dan nu een alternatief randje (en ik wat minder). Je vraag of het nu net zo leuk is als rond het millennium kunnen anderen denk ik beter beantwoorden. Kan wel zeggen dat mijn hoogtijjaren zo rond 2007-2010 lagen. Toen was het standaard binnen no-time uitverkocht en was de sfeer echt fantastisch. Ik was toen halverwege tot eind 20, veel meer into muziek en hadden we elke keer een grote vriendengroep die ging. Ook minder scheiding de tussen 'dag-' en 'nachtpubliek', dat begon aan het eind van die periode pas een klein beetje. Kan me herinneren dat me dat in 2011 voor het eerst echt opviel, toen ik bij Skrillex in de Bravo een hoop mensen met grote ogen rond zag lopen.

In 2012 werd mijn zoontje geboren (11/8), dus toen heb ik voor het eerst sinds 2005 over moeten slaan. In 2013 wel weer gegaan, maar de magie was een beetje weg, dus daarna weer een paar keer overgeslagen. Vorig jaar maar weer eens gegaan (goedkope jubileumkaarten) en ik had een beetje een gemengd gevoel. Het blijft in opzet het mooiste festival dat ik ken, maar langzaam veranderen er teveel dingen die voor mij een groot deel van de charme waren. Paar voorbeelden: de Armadillow en zijn voorgangers die in de plaats kwamen van de Groove Tube (wie kent 'm nog? legendarische nachtelijke feestjes). De Alpha die voor mij gewoon een tent moet zijn (en waar nauwelijks nog acts staan die ik wil zien, vorig jaar alleen een stukje Alt-J gekeken, verder niets). Nieuwe Bravo is wat mij betreft ook geen verbetering. En de eerder genoemde merkbare scheiding tussen mensen die meer voor de dag of voor de nacht komen. Vorig jaar was de Bravo na middernacht gewoon nauwelijks meer te betreden, dat vond ik wel jammer.

Conclusie van dit alles is natuurlijk ook gewoon dat ik een ouwe lul begin te worden... ;-) De sfeer en beleving is nog steeds uniek, maar steeds minder 'geschikt' voor mij denk ik. Maar voor hetzelfde geld sta ik er volgend jaar gewoon weer hoor :)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Haha nice story,

Ik ga zelf vanaf 2011 onafgebroken naar LL (helaas 1 jaar wel halverwege naar huis moeten gaan), Ik wilde in 2010 al gaan, maar toen was het al uitverkocht (en zat toen ook niet zo in dat alternatieve muziek wereldje, was meer van de dance feesten ook). Dat minder in de Alpha komen merk ik bij mezelf dat het ook steeds minder gaat worden, al ben ik dit jaar bij alle headliners aanwezig denk ik. De oude Alpha was altijd mooi ja, maar die nieuwe vind ik zeker niet minder. Vooral met een beetje lekker weer is het een heel tof podium. De Bravo vond ik voorheen ook leuker ja.

Maar als je dat soort lijstjes zie dan sla ik mezelf voor me kop waarom ik toen Lowlands nog niet leuk vond :). Er zijn zelfs mensen bij die vanaf de jaren 90 al onafgebroken gaan, daar ben ik dan helemaal jaloers op. Ik heb altijd het idee dat ik de boot een beetje heb gemist kwa toffe muziek (want sinds 2010-2018 lijkt het er allemaal niet beter op te worden).
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Waar die lege blokjes op de site eerst nog om de 7 artiesten stonden staan ze nu helemaal random.

Misschien ligt er dus toch nog een headliner in het verschiet? Of ben ik nu te optimistisch?

Sziget gaf aan vandaag met de laatste "Grote" namen te komen. Wellicht zit er in dat pakketje nog wat overlap met LL.
Dat wil met regelmaat nog weleens zo zijn.

Ik mis ook nog een hoop Nederlandse namen op het affiche, dus dat zullen we ook nog wel krijgen.
 

Jet1617899824

Randprogramma
31 jul 2017
192
0
Dit wordt mijn 23e editie. De sfeer op Lowlands is in de loop van de jaren anders, maar niet noodzakelijkerwijs slechter geworden. Ik denk dat de gemiddelde leeftijd van het publiek ongeveer gelijk is gebleven, en aangezien ik toch echt wat ouder ben dan toen is mijn perceptie natuurlijk veranderd ;-) Toen ik voor het eerst ging was ik 27, nu 49, dat scheelt nogal.

Mijn manier van "Lowlandsbeleven" is wel heel anders dan in het begin. Tijdens de eerste edities speelde ik vooral op safe en hing met name rond in de Alpha en de Golf/Grolsch. Maar dat hing samen met de groep vrienden van toen. Maar nu zoek ik graag de onbekende acts op, en vind ik het leuker om te laten verrassen. Dat wil niet zeggen dat ik grote namen per se mijd als ik ze leuk vind (vorig jaar natuurlijk wel naar Iggy Pop, Moderat en Nicolas Jaar geweest!!). Mijn tempo is ook trager geworden in de loop der tijd, ik hoef niet meer per se vooraan te staan stuiteren, ik kan ook buiten de tent met een biertje op het gras volop genieten. Er zijn per editie nu meetal nog maar twee of drie acts waarbij ik vind dat ik vooraan MOET staan :D voor dit jaar is Patti Smith voorlopig de enige.

Waar ik ook erg van geniet is de nachtelijke sfeer op het terrein, vooral in de X-Ray en de India, en soms de Bravo. In "hoger sferen" door "een zekere dosis" alcohol (nee, niet straalbezopen, dan is het niet leuk meer) is slenteren over het terrein midden in de nacht heerlijk. Ik vind het dan geweldig om te zien hoe verschillend mensen genieten van het festival. Je kunt mij dan met een enorme van-oor-tot-oor-grijns tegenkomen ;-)
 

Jet1617899824

Randprogramma
31 jul 2017
192
0
Dit wordt mijn 23e editie. De sfeer op Lowlands is in de loop van de jaren anders, maar niet noodzakelijkerwijs slechter geworden. Ik denk dat de gemiddelde leeftijd van het publiek ongeveer gelijk is gebleven, en aangezien ik toch echt wat ouder ben dan toen is mijn perceptie natuurlijk veranderd ;-) Toen ik voor het eerst ging was ik 27, nu 49, dat scheelt nogal.

Mijn manier van "Lowlandsbeleven" is wel heel anders dan in het begin. Tijdens de eerste edities speelde ik vooral op safe en hing met name rond in de Alpha en de Golf/Grolsch. Maar dat hing samen met de groep vrienden van toen. Maar nu zoek ik graag de onbekende acts op, en vind ik het leuker om te laten verrassen. Dat wil niet zeggen dat ik grote namen per se mijd als ik ze leuk vind (vorig jaar natuurlijk wel naar Iggy Pop, Moderat en Nicolas Jaar geweest!!). Mijn tempo is ook trager geworden in de loop der tijd, ik hoef niet meer per se vooraan te staan stuiteren, ik kan ook buiten de tent met een biertje op het gras volop genieten. Er zijn per editie nu meetal nog maar twee of drie acts waarbij ik vind dat ik vooraan MOET staan :D voor dit jaar is Patti Smith voorlopig de enige.

Waar ik ook erg van geniet is de nachtelijke sfeer op het terrein, vooral in de X-Ray en de India, en soms de Bravo. In "hoger sferen" door een zekere dosis alcohol (nee, niet straalbezopen, dan is het niet leuk meer) is slenteren over het terrein midden in de nacht heerlijk. Ik vind het dan geweldig om te zien hoe verschillend mensen genieten van het festival. Je kunt mij dan met een enorme van-oor-tot-oor-grijns tegenkomen ;-)
 

Jet1617899824

Randprogramma
31 jul 2017
192
0
Conclusie van dit alles is natuurlijk ook gewoon dat ik een ouwe lul begin te worden…
1f609.svg
De sfeer en beleving is nog steeds uniek, maar steeds minder ‘geschikt’ voor mij denk ik. Maar voor hetzelfde geld sta ik er volgend jaar gewoon weer hoor
1f642.svg

Dit wordt mijn 23e editie. De sfeer op Lowlands is in de loop van de jaren anders, maar niet noodzakelijkerwijs slechter geworden. Ik denk dat de gemiddelde leeftijd van het publiek ongeveer gelijk is gebleven, en aangezien ik toch echt wat ouder ben dan toen is mijn perceptie natuurlijk veranderd ;-) Toen ik voor het eerst ging was ik 27, nu 49, dat scheelt nogal.

Mijn manier van "Lowlandsbeleven" is wel heel anders dan in het begin. Tijdens de eerste edities speelde ik vooral op safe en hing met name rond in de Alpha en de Golf/Grolsch. Maar dat hing samen met de groep vrienden van toen. Maar nu zoek ik graag de onbekende acts op, en vind ik het leuker om te laten verrassen. Dat wil niet zeggen dat ik grote namen per se mijd als ik ze leuk vind (vorig jaar natuurlijk wel naar Iggy Pop, Moderat en Nicolas Jaar geweest!!). Mijn tempo is ook trager geworden in de loop der tijd, ik hoef niet meer per se vooraan te staan stuiteren, ik kan ook buiten de tent met een biertje op het gras volop genieten. Er zijn per editie nu meetal nog maar twee of drie acts waarbij ik vind dat ik vooraan MOET staan :D voor dit jaar is Patti Smith voorlopig de enige.

Waar ik ook erg van geniet is de nachtelijke sfeer op het terrein, vooral in de X-Ray en de India, en soms de Bravo. In "hoger sferen" door "een zekere dosis" alcohol (nee, niet straalbezopen, dan is het niet leuk meer) is slenteren over het terrein midden in de nacht heerlijk. Ik vind het dan geweldig om te zien hoe verschillend mensen genieten van het festival. Je kunt mij dan met een enorme van-oor-tot-oor-grijns tegenkomen ;-)
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
visdave34 wrote:
Conclusie van dit alles is natuurlijk ook gewoon dat ik een ouwe lul begin te worden…
1f609.svg
De sfeer en beleving is nog steeds uniek, maar steeds minder ‘geschikt’ voor mij denk ik. Maar voor hetzelfde geld sta ik er volgend jaar gewoon weer hoor
1f642.svg


Dit wordt mijn 23e editie. De sfeer op Lowlands is in de loop van de jaren anders, maar niet noodzakelijkerwijs slechter geworden. Ik denk dat de gemiddelde leeftijd van het publiek ongeveer gelijk is gebleven, en aangezien ik toch echt wat ouder ben dan toen is mijn perceptie natuurlijk veranderd
1f609.svg
Toen ik voor het eerst ging was ik 27, nu 49, dat scheelt nogal.

Mijn manier van “Lowlandsbeleven” is wel heel anders dan in het begin. Tijdens de eerste edities speelde ik vooral op safe en hing met name rond in de Alpha en de Golf/Grolsch. Maar dat hing samen met de groep vrienden van toen. Maar nu zoek ik graag de onbekende acts op, en vind ik het leuker om te laten verrassen. Dat wil niet zeggen dat ik grote namen per se mijd als ik ze leuk vind (vorig jaar natuurlijk wel naar Iggy Pop, Moderat en Nicolas Jaar geweest!!). Mijn tempo is ook trager geworden in de loop der tijd, ik hoef niet meer per se vooraan te staan stuiteren, ik kan ook buiten de tent met een biertje op het gras volop genieten. Er zijn per editie nu meetal nog maar twee of drie acts waarbij ik vind dat ik vooraan MOET staan
1f600.svg
voor dit jaar is Patti Smith voorlopig de enige.

Waar ik ook erg van geniet is de nachtelijke sfeer op het terrein, vooral in de X-Ray en de India, en soms de Bravo. In “hoger sferen” door “een zekere dosis” alcohol (nee, niet straalbezopen, dan is het niet leuk meer) is slenteren over het terrein midden in de nacht heerlijk. Ik vind het dan geweldig om te zien hoe verschillend mensen genieten van het festival. Je kunt mij dan met een enorme van-oor-tot-oor-grijns tegenkomen
1f609.svg
Echt alles hieraan is herkenbaar! Afgelopen jaar alleen een beetje jammer dat het zo fris was 's nachts (en de Bravo bomvol stond). Juist toen was het jammer dat de Armadillow niet overdekt was voor een ouderwets Groove-Tube-stijl feestje. En dus ook minder geschikt weer om een beetje buiten te slenteren, dat heb ik ook zeker gemist.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
De laatste Szigetnamen: Bonobo (live), Yellow Claw, Oscar And The Wolf, Flux Pavilion, Rhye, Michael Calfan, What So Not.

Geen aantrekkelijke grote namen voor Lowlands dus. Tenzij OATW nog geboekt wordt. Voor mij hoeft het niet.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Voor mij hoeft OATW ook zeker niet geboekt te worden, maar denk dat het toch gebeurd.

Voor mij persoonlijk zou What So not heel fijn zijn. Ik vind het laatste album niet bijz goed.
Maar heb ze al een paar x niet kunnen zien, en wil ze graag nog eens zien.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
901
750
Voor mij, als 23 jarige, wordt de aankomende editie mijn vierde lowlands. 2009 (toen mocht ik een dagje mee met iemand die bij Mojo werkte, helaas was ik toen nog niet heel erg into de muziek ;) ), 2016 en 2017. Als ik zo de verhalen lees van mensen op dit fora, denk ik van; aaah dat wil ik ook. Ik wil over 20 jaar ook terug kunnen kijken naar 20 geslaagde edities, de veranderingen en natuurlijk de prachtige acts die ik gezien heb. Zo proberen we nu met een vriendengroep dit dus ook te volbrengen. Ik begrijp dat de veranderingen die lowlands gebracht heeft met de uitstraling en boekingen groot zijn, maar dit embrace ik juist. Ze proberen nieuwe dingen uit, gaan mee met de genres die in trek zijn en spelen in op upcoming names. Lowlands is voor mij echt het ultieme gevoel van vrijheid. Even gewoon een heel weekend lekker niks moeten en alles mogen.

Jeetje wat heb ik weer zin in de volgende editie :p

Acts waar ik naar uitkijk;
- BROCKHAMPTON
- Kendrick lamar
- Grizzly bear
- Jordan rakei
- Louis the child
- San Holo
- Nils Frahm

En als het gaat om de nachtprogrammering; de vrijdag hiphop avond van vorig jaar in de Heineken was echt fucking chill. Graag meer van dat. En lekker 2000's indierock avonden please, thank you <3
 

Lenny

Playlistbediener
5 jan 2016
44
0
Op 1 of andere manier denk ik echt nog wel dat Lowlands 1 "middel grote" naam gaat geven. Sean Paul, Die Antwoord die al eerder genoemd zijn. Dat zijn echt geen kleine namen, en ik verwacht absoluut geen hip hop of pop meer (qua deze naam). Dus ik heb absoluut nog hoop op een te gekke naam. Mijn hoop is nog gevestigd op Massive Attack maar andere deel van mij zegt dat hun te groot zijn voor de naam die ze nog bekend gaan maken.

Ik kijk zelf enorm uit naar:
- The War on Drugs
- Bonobo
- Goriillaz
- Spinvis
- Warhaus
- David August
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.284
1.284
Ik heb OATW nooit echt gevolgd en vind het ook bizar dat ze overal zo hoog op affiche staan. Maar dat zal weer aan mij liggen. Hoop dat ze dat geld laten besteden aan Kraftwerk, Justice of Massive Attack.

Wishful thinking :)
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
532
170
Ik heb OATW nooit echt gevolgd en vind het ook bizar dat ze overal zo hoog op affiche staan. Maar dat zal weer aan mij liggen. Hoop dat ze dat geld laten besteden aan Kraftwerk, Justice of Massive Attack.

Wishful thinking
1f642.svg

Wat zou Justice een droomtoevoeging zijn zeg.

Dat je OATW niet volgt kan, maar je vervolgens wel verbazen over hun positie is natuurlijk een beetje vreemd. Verkochten vorig jaar 2x AFAS uit en stonden ook 2x in een vol Sportpaleis. Dit jaar staan ze in Ziggo en dat zal vast op ten duur uitverkopen. Ze zijn in Belgie en NL gewoon mateloos populair; buiten deze grenzen wat minder. Als je eens naar een show van ze bent geweest snap je dat ze in NL zo hoog staan. Het is gewoon een ontzettend toffe live act.

Maar hey, iedereen zijn ding natuurlijk!
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
532
170
Zou het überhaupt realistisch zijn? Oscar and the Wolf als laatste toevoeging? Stonden 2jr geleden als sub geprogrammeerd voor Muse. Vorig jaar DTRH en dit jaar Pinkpop al.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Als we toch Belgen halen doen dan maar Goose of dEUS.

Van die Sziget namen zou ik Flux Pavilion nog wel tof vinden.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.284
1.284
Als we toch Belgen halen doen dan maar Goose of dEUS.

Van die Sziget namen zou ik Flux Pavilion nog wel tof vinden.

Goose!!! Die zie ik ook wel heel graag komen. Helaas nog nooit ergens kunnen zien om wat voor reden dan ook.

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Oscar is 100 procent een no go

Mening of interne info?

Want de kaarten liggen redelijk goed... Staat ook op Pinkpop dus het is logisch dat die laat wordt aangekondigd. En het feit dat ze vorig jaar op DTRH stonden, maakt een komst naar LL alleen maar groter. En ze hebben nog iets nodig om naast NERD te zetten (want da's echt een te kleine naam om écht te headlinen). Als het iets anders was, hadden we dat wellicht toch al geweten?
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Heel tof om jullie verhalen te lezen. Allemaal zo herkenbaar en doet het Lowlands gevoel echt een beetje kriebelen. Kan echt niet wachten op het jaarlijkse eerste biertje in de lowlands rij, het kennis maken met de buren op de camping, de eerste danspasjes in de silent disco, bij het openen van planeet Paradise elke ochtend poepen op een schone wc, de jaarlijkse wandeling langs het water, het als haringen in een ton heel hard gaan in de bravo, toffe nieuwe bandjes zien in de Charlie, enz enz het word mijn 5e editie en dat er nog velen mogen volgen!

Oscar & the Wolf werd 2 jaar geleden goed ontvangen. Nu het een populaire act is geworden vinden mensen het ineens een stuk minder. Ik vind het in iedergeval een toffe act. Heb het alleen de afgelopen jaren al 3 keer gezien. Dus liever
Justice, massieve atack, Lana del rey, royal blood...

Waar ik dit jaar veel van verwacht.
De 3 headliners, brockhampton, agar agar, death from above, the fever 333 en seal en Ardor
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken