Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Niets aan toe te voegen. Typisch een naam die je kunt verwachten, maar tevens ook een naam die ik zeker zal overslaan. Denk dat ie wel aardig wat volk zal trekken.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Ik vind kendrick en twod wel spannende naam. Kan op beide acts echt niet wachten.
Ik op Kendrick ook niet hoor. Met spannend bedoel ik heel niche namen... en dat is Kendrick ook niet. Gorillaz heb ik ook zeer zeker erg veel zin in.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Hoe dan ook, met het uitlekken van James Bay is de kans op een pakket LL-namen deze week toegenomen. Er zit blijkbaar weer wat in de pijpleiding.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Niet een naam waar ik erg warm van word. Ik hoop toch ook dat er deze week weer bekendmakingen volgen, en zo niet, dan volgende week! Hopelijk komt Lowlands met nog wat mooie verrassingen!
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Maar ik kom naar lowlands niet voor niche acts. Spannend heb ik een hele andere gedachten bij. Zeg dan de niche acts staan in een andere tent. Want ik zie absoluut geen vergelijk in beide termen.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
roluf wrote:
Ik zie kendrick en the war on drugs niet heel snel op pinkpop staan. Zijn tot nu toe toch de alpha headliners…

Kendrick zou zomaar ooit eens Pinkpop kunnen subben als onze muziek scene deze kant blijft opgaan hoor. En The War On Drugs is een leuke band… maar echt niet te niche om niet op Pinkpop te staan.

Maar goed. Het is maar 1 van de vele namen. Voor de spannende acts moet je meestal toch in de andere tenten gaan kijken ;).

Kendrick sub? Nah..
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Kan gewoon zelfs headliner zijn. Ik schat hem op dit moment groter in dan Kings Of Leon of The Killers om maar wat te noemen.

Dacht eigenlijk ook dat hij te groot zou zijn voor Lowlands ondertussen. Maar toch niet blijkbaar, mooi :). Want is gewoon van de beste nieuwe artiesten van de afgelopen 5 jaar.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Kan gewoon zelfs headliner zijn. Ik schat hem op dit moment groter in dan Kings Of Leon of The Killers om maar wat te noemen.

Dacht eigenlijk ook dat hij te groot zou zijn voor Lowlands ondertussen. Maar toch niet blijkbaar, mooi :). Want is gewoon van de beste nieuwe artiesten van de afgelopen 5 jaar.

Ik bedoelde 'Sub? Nah' ook in de zin van; die jongen is sub allang ontstegen, er hangt zo'n verschrikkelijke hype rond hem, dat ik ook denk dat hij niet onder doet voor een Bruno Mars.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
939
110
Hoop wel dat Kendrick een paar Black Panther tracks in zijn setlist gaat opnemen.

Heeft die volgens mij tot noch toe, bij geen enkel optreden gedaan.
Kan me wel zo voorstellen dat zijn "Festival" Playlist hierop aangepast word.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Hoop wel dat Kendrick een paar Black Panther tracks in zijn setlist gaat opnemen.

Hoop ik ook, maakt het voor mij iets dragelijker dat ik er niet bij kan zijn. Wat een commerciele meuk was dat zeg...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Indiaantje89 wrote:
Hoop wel dat Kendrick een paar Black Panther tracks in zijn setlist gaat opnemen.

Heeft die volgens mij tot noch toe, bij geen enkel optreden gedaan.
Kan me wel zo voorstellen dat zijn “Festival” Playlist hierop aangepast word.
Pray for Me en King's Dead passen prima in de setlist :).
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Ben ook erg benieuwd naar de nieuwe namen. Ik hoop iets minder pop en iets meer scherpe deuntjes want die eerste lichting was, gemiddeld genomen, wel wat flauwtjes.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Het aantal pop namen valt toch wel mee? Ik kom niet veel verder dan dua lipa, rag n bone man, stormzy, Gavin James, Joost en Lauv. Dat zijn 6 van de 25 namen. Ik vond het juist bizar dat ze zoon gevarieerd pakket hebben weten te presenteren. Er zit echt van alles en nog wat tussen.

Nadat ik alles goed heb geluisterd zijn er gewoon nu al 5 namen die ik graag wil zien en 5 absolute must sees!!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Tsja wat is "pop".. het verschil tussen Dua Lipa, Stormzy, Gavin James en Joost licht behoorlijk ver uitelkaar,

Dua Lipa vind ik wel onder Pop vallen. Stormzy is een Grime/Hip Hop act, Gavin James is toch een singer songwriter, en Joost is Nederhop (als dat een genre is).

Vond de variatie ook prima in de eerste lichting.. ietsje minder hip hop mag van mij persoonlijk wel in de volgende lichting, en misschien 1 of 2 rammel bandjes erbij. Verder hoop ik persoonlijk nog op een Live dance act zoals Pendulum of Justice. En ik mis nog een duidelijke Lima hoempapa band, maar dat zal vast nog wel goed komen.

Oja en Massive Attack, maar dat zal wel niet meer gebeuren.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Ik ben het helemaal met je eens indiaan. Maar dat zijn namen die je pop zou kunnen noemen terwijl het eigenlijk een ander genre is.

Ik hoop vooral op wat meer gitaar muziek. Dat is mijn favoriete genre. Maar door deze line up ontdekte ik toch weer muziek die ik normaal niet zou luisteren.
 

hanskazan

Randprogramma
11 jan 2018
155
39
Ik vind ook dat nu met James Bay erbij er wel erg veel pop (singer songwriter) is. Niet dat het perse te veel is, het scoort natuurlijk goed en je moet die alpha toch vullen. Daarbij komen er sowieso zat alternatieven bij. Maar het moet niet te veel aan het budget gaan vreten. Kan me voorstellen dat de pop namen die er nu staan allemaal best prijzig zijn. De line up is mooi verdeelt in genres, maar de grotere namen opzich zit minder variatie in.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Ik zie het een beetje in de lijn van Tom Odell en Kodaline. En vorig jaar hadden we ook genoeg "pop achtige" acts met Sean Paul, Ronnie Flexx, Chef'Special,Tove Lo, Jonna Fraser, Migos, Halsey etc.

Als ik 1/3e van iedere lichting tof vind dan komt het op de einde van de rit als de blokkenschema er is altijd wel goed. Ben wel benieuwd hoe hoog deze dude gaat staan. Stond op Pinkpop 2016 nog te spelen als sub voor RHCP... Hoop niet dat hij op Lowlands een sub is, of andere tent afsluiter is.

Is wel een fijne act denk ik om te boeken als festival zijnde. Volgens mij is James Bay in de Benelux groter dan in andere landen (correct me if i'm wrong), kleine productie.. dus ik denk dat het een vrij betaalbare act is voor een act die best vast een grote tent vol kan krijgen.

Maat goed... vandaag maar de nieuwe lichting?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Door Dua Lipa, Gaven James, Rag 'n Bone Man en James Bay zo hoog op het affiche krijgt het natuurlijk een erg zoutloos, poppy uiterlijk. Kijkend naar de overige acts valt dit echter flink mee. Hoop dat we nog flink wat spannende acts krijgen tijdens de volgende aankondiging. Hopelijk iets groots zoals Fleet Foxes/Underworld/Lorde of iets dergelijks.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Tsja het is ook de tendens van de hedendaagse muziek scene toch? En ik denk nog echt dat we of Imagine Dragons of Kygo als (sub)headliner erbij gaan krijgen. Al vind ik dat dan weer wel terecht (al heb ik zelf niet veel mee).

Maar als we ons voorlopig affiche nog afzetten met andere festivals rond deze periode (Highfield, Reading/Leeds, Sziget), dan is het Lowlands affiche nog best scherp. Vandaag verwacht ik nu niks meer te stil...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken