Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Ze zullen 'm misschien niet afsluiten, maar elke andere tent dan de Alpha gaat toch te klein zijn voor TWOD zeker?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Ze zullen ‘m misschien niet afsluiten, maar elke andere tent dan de Alpha gaat toch te klein zijn voor TWOD zeker?
Met de nieuwe Alpha zal dat wel meevallen (het is ook geen "tent" meer... hele verbetering dus. Alleen mag het wel iets meer droog zijn.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
visdave34 wrote:
Ze zullen ‘m misschien niet afsluiten, maar elke andere tent dan de Alpha gaat toch te klein zijn voor TWOD zeker?

Met de nieuwe Alpha zal dat wel meevallen (het is ook geen “tent” meer… hele verbetering dus. Alleen mag het wel iets meer droog zijn.
Yep, daarom ook elke andere tent dan de Alpha...
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
939
110
Ja lastige discussie, Ik denk eerlijk gezegd dat de 3e headliner Imagine dragons worden.
Dan zou naar mijn idee TWOD er prima voor kunnen staan of beter nog (vind ik) ertegenover in de Heineken.

Oh en Joan As Policewoman mag zeker doorkomen van Green man :)
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Alsjeblieft niet The War On Drugs voor Imagine Dragons, dan sta je straks als indie purist tussen allemaal 15-jarige schreeuw meisjes, dat lijkt me echt bijzonder hinderlijk. Gewoon lekker The War On Drugs en daarna Kraftwerk, lijkt me veel mooier & trekt net zo goed veel publiek. Kraftwerk verkoopt alles uit en The War On Drugs verkocht ook gewoon in een dag twee keer AFAS uit.
 

hanskazan

Randprogramma
11 jan 2018
155
39
The War on Drugs vond ik vanaf dat ik ze het eerst hoorde al goed. Maar zet regelmatig een van de laatste 2 albums aan, en dit is er zo een: Hoe vaker je het hoort hoe beter het wordt. Heb ze nog nooit live gezien maar denk dat het ook een show is waar je echt bij moet zijn. Niet eentje die goed over komt op camera.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.545
1.784
mdekens wrote:

nitotheno wrote:
Ik zie overigens best wel veel mensen hier die graag the war on drugs willen zien. Ben benieuwd waarom. Heb filmpjes bekeken op youtube van hun concerten en ik vond het nogal vlak. Ik vind de muziek opzich wel vet, maar naar mijn idee komt het niet echt over.

Wil hiermee overigens niet bashen op mensen die het wel tof vinden, I mean ieder z’n ding of course, maar ja was gewoon benieuwd
1f642.svg



Deels mee eens. Als afsluiter zou ik het echt een grote domper vinden, maar zo rond een uur of drie in de Grolsch is prima. Het is live niet slecht, maar inderdaad erg vlak.

Ik verwacht ze ook niet als headliner in de alpha, maar het is ook uitgesloten dat ze om 15 uur in de Heineken staan. Gezien de plek op het affiche staan ze op zijn minst als voorlaatste in de alpha, maar eerder nog als afsluiter in de Heineken.

Oh ja, zeker weten. Het is niet wat ik denk hoor. Maar waar ik ze het liefst zie. Misschien iets later, zoals hierboven ook al ergens is genoemd; met een ondergaande zon lijkt het mij ook heerlijk.

Wat betreft nachtprogramma is Siriousmo ook wel een kanshebber(?) met zijn nieuwe plaat. Overigens verwacht sowieso wel een grote naam van het Monkeytown label. Op Melt! staat Modeselektor b2b Apparat. Geinig wel.
 

Maurice Koster

Playlistbediener
17 okt 2014
27
0
Een moeilijke band om nu al te zeggen welke tent/spot ze gaan krijgen. EvE wilt dus nog een 3e Alpha headliner toevoegen (naast Kendrick en Gorillaz), mocht dat het geval zijn waar gaat The War on Drugs dan staan? Ze hebben in 2017 met gemak 2 keer de AFAS Live uitverkocht, dus qua populariteit lijkt de Alpha een geschikte tent. Wel is het wat moeilijker toegankelijke muziek voor de grote Alpha massa en hoor ik ook mensen om me heen die de muziek saai en traag vinden, daarom zou het beter passen als afsluiter in de wat intiemere Bravo of de Heineken. Daarnaast is 1 uur als sub-Alpha spot erg weinig voor een band als The War on Drugs.

Ik ben zelf groot fan en hoop op een afsluiter spot met ondergaande zon in de Bravo of Heineken :)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Maar waar zegt EvE dan expliciet dat er nog een headliner komt voor de Alpha?

In dat videointerview laatst zei hij dat ze nog “aan het rommelen waren rondom de headliners”. Dat suggereert dat ze nog niet klaar zijn. Een beoogde headliner waren ze misgelopen op het laatste moment.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Inderdaad, 'rondom' de headliners ;-). Maar goed, we wachten rustig af. Al ben ik veel meer benieuwd naar de overige namen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Inderdaad, ‘rondom’ de headliners ;-). Maar goed, we wachten rustig af. Al ben ik veel meer benieuwd naar de overige namen.

De exacte formulering moet ik je schuldig blijven (het is inmiddels al weer een maand geleden), maar volgens mij zei hij dat het mogelijk was dat er iets van headlinerformaat bij zou komen.

Maar inderdaad: de rest van de namen is normaal gesproken veel interessanter ja.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.516
1.321
Dillinger wrote:
Inderdaad, ‘rondom’ de headliners ;-). Maar goed, we wachten rustig af. Al ben ik veel meer benieuwd naar de overige namen.

De exacte formulering moet ik je schuldig blijven (het is inmiddels al weer een maand geleden), maar volgens mij zei hij dat het mogelijk was dat er iets van headlinerformaat bij zou komen.

Maar inderdaad: de rest van de namen is normaal gesproken veel interessanter ja.

Zo kwam het inderdaad op mij over. Lekker nonchalant zoals EvE dat kan doen. Hopelijk komt er iets moois uit de hoge hoed ?
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Een extra headliner kan net zo goed niet je smaak zijn. Het maakt dus niet zo veel uit hoe groot de namen zijn die worden aangekondigd als het maar goed is.

Even iets anders. Ik vind brockhampton echt heel tof. Heeft iemand ze wel is live gezien? Het klinkt wel alsof het live ook een playbackshow zou kunnen worden als bij Hollywood undead of migos. Maar als iemand live goede ervaringen heeft met deze gasten dan ga ik denk ik wel echt even kijken.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.516
1.321
Ik ben tot nu toe erg onder de indruk van Zeal & Ardor. Ook Bonobo kan mij meer bekoren dan ik dacht.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Een extra headliner kan net zo goed niet je smaak zijn. Het maakt dus niet zo veel uit hoe groot de namen zijn die worden aangekondigd als het maar goed is.

Even iets anders. Ik vind brockhampton echt heel tof. Heeft iemand ze wel is live gezien? Het klinkt wel alsof het live ook een playbackshow zou kunnen worden als bij Hollywood undead of migos. Maar als iemand live goede ervaringen heeft met deze gasten dan ga ik denk ik wel echt even kijken.
Ze zijn nog nooit in Nederland geweest geloof ik. Ik heb echter wel her en der wat filmpjes voorbij zien komen, volgens mij is het live ook heel sterk. Ik denk dat het vooral een hele energieke show wordt. Is nu ook de act waar ik vooralsnog het meest naar uitkijk op Lowlands 2018!
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.545
1.784
Ik zie het ook wel zitten met BROCKHAMPTON. Volgens mij zijn die gasten aardig groot in eigen land, op een paar shows alles uitverkocht; groot kans dat ze een zelfde plek krijgen als Vince Staples afgelopen jaar(?). Brockhampton Bravo > Kendrick Lamar Alpha na elkaar geprogrammeerd is ook mogelijk. Paar jaar geleden gebeurde dit ook met Joey Badass.

Met hiphop mogen we echt niet klagen, Suicide boys hebben ook echt een reputatie om de hele tent af te breken.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Ik moet me eens in luisteren in Brockhampton, hoor daar veel goede verhalen over.

Grizzly Bear is ook een must see voor mij met de huidige namen.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
939
110
Brockhampton is zo goed ! Even zoeken op Youtube en je vind wel het één en ander.
Ik sta in ieder geval vooraan, is 1 van mijn favorieten voor dit jaar .
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken