Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Ik weet niet of je Macklemore of Die Antwoord nog moet toevoegen??

Blijkbaar zijn er plannen gewijzigd van Björk, zou Lowlands daar in meespelen?

Ja, macklemore moet er inderdaad ook wel bij.

Die Antwoord zou me verbazen; die hebben er de laatste zes jaar of zo drie keer gestaan.

Wat zijn de veranderde plannen van Bjork dan?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
DennisvdBr wrote:
Ik weet niet of je Macklemore of Die Antwoord nog moet toevoegen??

Blijkbaar zijn er plannen gewijzigd van Björk, zou Lowlands daar in meespelen?

Ja, macklemore moet er inderdaad ook wel bij.

Die Antwoord zou me verbazen; die hebben er de laatste zes jaar of zo drie keer gestaan.

Wat zijn de veranderde plannen van Bjork dan?
Paredes de Coura in Portugal (Lowlands weekend) afgezegd om logistieke redenen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Raskolnikov wrote:

DennisvdBr wrote:
Ik weet niet of je Macklemore of Die Antwoord nog moet toevoegen??

Blijkbaar zijn er plannen gewijzigd van Björk, zou Lowlands daar in meespelen?


Ja, macklemore moet er inderdaad ook wel bij.

Die Antwoord zou me verbazen; die hebben er de laatste zes jaar of zo drie keer gestaan.

Wat zijn de veranderde plannen van Bjork dan?

Paredes de Coura in Portugal (Lowlands weekend) afgezegd om logistieke redenen.

Aha, vanwege dat optreden had ik haar uit mijn lijstje gehouden. Hebben Pukkelpop en Lowlands dan samen een offer gedaan dat ze niet kon refusen?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Van Reading/Leeds:
Pendulum en Kate Nash zou ik ook wel zien.

En ik zie Fall Out Boy en Panic! At The Disco ook nog gewoon als kanshebbers.
 

hanskazan

Randprogramma
11 jan 2018
155
39
Op Zurich Open Air (een paar dagen na Lowlands) staan de volgende namen:

Imagine Dragons, Nick Murphy, King Gizzard, The Vaccines.

Die namen komen nu zo vaak terug, dat we de potloodstrepen denk ik langzaam aan mogen gaan overtrekken met de welbekende markeerstift.

Edit: En tijdens het LL weekend op RiZe onder meer: Stereophonics, en Liam Gallagher. Voor hun geld hetzelfde.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Op Zurich Open Air (een paar dagen na Lowlands) staan de volgende namen:

Imagine Dragons, Nick Murphy, King Gizzard, The Vaccines.

Die namen komen nu zo vaak terug, dat we de potloodstrepen denk ik langzaam aan mogen gaan overtrekken met de welbekende markeerstift.

Edit: En tijdens het LL weekend op RiZe onder meer: Stereophonics, en Liam Gallagher. Voor hun geld hetzelfde.
en de toevoegingen van Frequency Oostenrijk ;)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
hanskazan wrote:
Op Zurich Open Air (een paar dagen na Lowlands) staan de volgende namen:

Imagine Dragons, Nick Murphy, King Gizzard, The Vaccines.

Die namen komen nu zo vaak terug, dat we de potloodstrepen denk ik langzaam aan mogen gaan overtrekken met de welbekende markeerstift.

Edit: En tijdens het LL weekend op RiZe onder meer: Stereophonics, en Liam Gallagher. Voor hun geld hetzelfde.

en de toevoegingen van Frequency Oostenrijk
1f609.svg
DIE ANTWOORD | Bastille | Flogging Molly | Dropkick Murphys | Hardwell | Afrojack | Sum 41 | The Kooks | Broilers | Walk Off The Earth | Papa Roach | Death From Above 1979| Feine Sahne Fischfilet | The Vaccines | Ofenbach | Beartooth | The Used | Tom Walker | Eskimo Callboy| TRETTMANN | Noname | Seafret | The Wanton Bishops | The Crispies| Findlay | SWMRS | YONAKA | Francobollo

NIGHTPARK
Chase & Status (DJ Set) | filous | Perturbator | Wildstylez | Wilkinson DJ SET ft. MC AD-APT

Let It Roll STAGE: ANDY C | Calyx & TeeBee | Mefjus ft. MAKSIM MC | Parasite | Suki
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
Jasper wrote:
Ik verwacht Alt-J eigenlijk nooit op DTRH. DTRH blijft de directe concurrent van BKS, waarom zou Friendly Fire een van de grootste namen uit zijn stal daar aan afgeven?
Lowlands doen ze wel eens, want dat valt later in het seizoen, maar als ik zo naar de DTRH line up kijk zie ik sowieso eigenlijk niet echt namen uit het FF roster.

Heeft Alt-J dan altijd bij FF gezeten? Want ze hebben al vaker op LL gestaan. Lijkt me eigenlijk niet logisch dat FF zo’n band dan wel aan een ander festival van de concurrentie gunt.

En bovendien is het volgens mij niet zo dat bands per se altijd in dezelfde stal zitten toch? Vorig jaar tourden The Killers bijvoorbeeld onder Friendly Fire, dit jaar bij Live Nation als ik het goed heb.
Lowlands valt laat en is minder directe concurrent dan DTRH, kan me voorstellen dat wat geld opstrijken soms boven niet profiteren van de festivals gaat.

Overigens heeft Friendly Fire wel een redelijk vast rooster op hun site. Die namen vallen er min of meer standaard onder. Ze kunnen ook namen die daarbuiten vallen boeken, maar bijvoorbeeld Alt-J, The Libertines (en al hun zijprojecten) en Wolf Alice (die eigenlijk als ze op een NL festival staan, altijd op BKS staan) vallen onder het "vaste" FF roster.

Edit: het FF rooster (hoewel Kendrick er vgm niet meer onder valt): http://friendly-fire.nl/international-roster
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.930
3.304
Dat Portugese festival heeft nu wel Arcade Fire geboekt in plaats van Björk
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Dat Portugese festival heeft nu wel Arcade Fire geboekt in plaats van Björk
Dat doen ze goed ja! Maar Arcade Fire was al afgeschreven voor Lowlands. Björk behoort nu ineens weer tot de mogelijkheden...
 

westlander

Campingartiest
5 feb 2018
65
23
Ik zie dat Kendrick Lamar op zaterdag Pukkelpop aan doet, zondag dan Lowlands?
Omdat War on Drugs op vrijdag op Lowlands staat?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Vrijdag Björk, zaterdag: Gorillaz zondag: Kendrick

Ik zeg prima. Nu heb ik weer een beetje hoop dat Björk weer een kleine optie is... dat moet ik eigenlijk niet hebben. #teleurstelling.
 

hanskazan

Randprogramma
11 jan 2018
155
39
Ik heb eigenlijk liever dat The War on Drugs headlined dan Bjork. Ik ben daar toch niet de enige in. Vind Bjork wel erg niche.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Ik zie Bjork ook niet direct de Alpha afsluiten nee. Maar oh, wat zou ik het gaaf vinden als zij erbij komt.

Verder ook aankondigingen in augustus van Hot Chip en Fat Freddy's Drop. Zouden ook mooie toevoegingen zijn.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
939
110
Ik heb eigenlijk liever dat The War on Drugs headlined dan Bjork. Ik ben daar toch niet de enige in. Vind Bjork wel erg niche.

Nou ik vind Björk echt helemaal niks, ik heb oprecht het meerdere keren geprobeerd te waarderen, maar wellicht gewoon te moeilijk voor mij.
Lijkt me echt niet dat het een afsluiter is op LL . En anders ligt het waarschijnlijk echt aan mij haha
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Staat nog op mijn bucketlist, vandaar dat ik er erg blij mee zou zijn. Laatste album was ook zeer sterk, maar of het iets is voor Lowlands.. tsja dat moet maar blijken. Naast 2 grote commercieele headliners mag er toch wel 1 niche headliner (ondersteund door The War On Drugs) erbij staan toch? Maar ik heb waarschijnlijk veel te veel hoop, en Björk cancelled gewoon weer alles en iedereen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Staat nog op mijn bucketlist, vandaar dat ik er erg blij mee zou zijn. Laatste album was ook zeer sterk, maar of het iets is voor Lowlands.. tsja dat moet maar blijken. Naast 2 grote commercieele headliners mag er toch wel 1 niche headliner (ondersteund door The War On Drugs) erbij staan toch? Maar ik heb waarschijnlijk veel te veel hoop, en Björk cancelled gewoon weer alles en iedereen.

Ik vind dat een zo'n act echt wel moet kunnen op Lowlands. Al begrijp ik heel goed dat velen er niets mee kunnen. En het is daarom ook niets voor in de Alpha lijkt me. Wat haar meteen ook wellicht te duur maakt; er zal een fors prijskaartje aan haar hangen; het is maar de vraag of Lowlands dat over heeft voor een act die niet de Alpha vol speelt.

Schat de kans echter niet heel groot in, maar hoop er wel op.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Het is gewoon heel zonde dat Björk niet op BKS of DTRH staat. Daar zou ze wel passen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken