Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

Imagine Dragons staan volgens mij rondom Lowlands gewoon in Europa. En zijn dus nog steeds een mogelijkheid (helaas ;-))

Maar ik denk inderdaad dat EvE doelde op Tame Impala. Daar is hij wel gecharmeerd van.

Ik denk zelf dat het ging om Chance the rapper. Stond vorig jaar ook al op een vroeg uitgelekte lijst van At the drive in (als ik het mij goed kan herinneren), dus het zou kunnen dat EvE hem wilt hebben. Daarnaast noemde hij ook specifiek "en daardoor zijn we 'hem' kwijtgeraakt".

En idd, helaas Imagine Dragons nog een mogelijkheid.. Laten we hopen van niet.

ALT-J heeft altijd bij FF gezeten. Ze zijn twee keer op BKS geweest waarvan de laatste keer als headliner. Hierdoor konden ze de afgelopen jaren niet op BKS geboekt worden want headliners herhalen is niet verstandig als festival. Dit geeft ruimte om ze dan op Lowlands te laten spelen. DTRH zal idd minder voor de hand liggen.

Aha, dat wist ik niet. En ben er ook wel door verrast. Maar helder.

Raskolnikov wrote:
Imagine Dragons staan volgens mij rondom Lowlands gewoon in Europa. En zijn dus nog steeds een mogelijkheid (helaas ;-))

Maar ik denk inderdaad dat EvE doelde op Tame Impala. Daar is hij wel gecharmeerd van.

Ik denk zelf dat het ging om Chance the rapper. Stond vorig jaar ook al op een vroeg uitgelekte lijst van At the drive in (als ik het mij goed kan herinneren), dus het zou kunnen dat EvE hem wilt hebben. Daarnaast noemde hij ook specifiek “en daardoor zijn we ‘hem’ kwijtgeraakt”.

Als ik me kan herinneren leek het gesprek wel vrij duidelijk over dit jaar te gaan, niet vorig jaar.

Raskolnikov wrote:

Ik denk zelf dat het ging om Chance the rapper. Stond vorig jaar ook al op een vroeg uitgelekte lijst van At the drive in (als ik het mij goed kan herinneren), dus het zou kunnen dat EvE hem wilt hebben. Daarnaast noemde hij ook specifiek “en daardoor zijn we ‘hem’ kwijtgeraakt”.

Ik dacht in eerste instantie ook dat het om Chance The Rapper ging. Maar weet niet zeker of die op Lowlands meteen headliner zou zijn, zit er tegenaan wellicht. Tame Impala verwacht ik tegenwoordig wel als headliner.

Zelf hoop ik dat Lowlands met een groepje exclusieve namen komt, maybe in samenwerking met Pukkelpop. Bijv. een Frank ocean, Bon iver, of dat soort acts. Dromen mag toch? :')

Afgelopen vrijdag bij Kendrick geweest in het Ziggo dome; probably de vetste show die ik ooit heb gezien, en ik heb aardig wat live gezien haha. Gaat zeker mooi worden op Lowlands!

Ja, Bon Iver zou zo vet zijn. Maar die heeft vanochtend een Europese tour in oktober aangekondigd. Dus heel erg te verwachten valt het niet, ben ik bang.

Als ik zag hoe het er vrijdag aan toe ging in de Ziggo gaat die Alpha gewoon kapot bij HUMBLE

Ik dacht in eerste instantie ook dat het om Chance The Rapper ging. Maar weet niet zeker of die op Lowlands meteen headliner zou zijn, zit er tegenaan wellicht. Tame Impala verwacht ik tegenwoordig wel als headliner.

Ging het per se om een headliner dan? Ik dacht dat het in dat interview om een naam in general ging. Als dat zo is, zou het wel Tame impala zijn ja. Beiden een gemis op Lowlands imo. Had ze graag allebei gezien.

Ja, Bon Iver zou zo vet zijn. Maar die heeft vanochtend een Europese tour in oktober aangekondigd. Dus heel erg te verwachten valt het niet, ben ik bang.

Ik ga er ook niet vanuit nee, helaas :'(

Die ontbrekende headliner was hoogstwaarschijnlijk Tame Impala. EvE is daar zelf ook groot fan van als ik de interviews mag geloven. Zal nu wel iets als Imagine Dragons of The Killers worden.

Alt-J stond er vorig jaar al. Gebeurt niet vaak dat grote namen twee jaar achter elkaar komen, maar wie weet. Denk eerder dat dit een derde DDRH headliner zou zijn. Ze staan dit jaaar ook wel drie keer elders in het land.

Morgen spelen the Killers in de Ziggodome. Eens kijken of ze iets zeggen over LL.

Ik denk nog steeds dat het Imagine Dragons het gewoon gaat worden. Zeker na die hints van Greg in het Pukkelpop topic.

Stereophonics zij ook dat ze deze zomer terug zouden komen naar Nederland aan het eind van hun show. Ik gokte een beetje op pinkpop, daar staan ze niet. Dus waarschijnlijk lowlands.

Veel van ons zouden Imagine Dragons jammer vinden. Maar het zou natuurlijk een top boeking zijn. Verkochten hun show binnen het uur uit. Hebben heel veel air time op de radio en een flinke fan base.

Oke, even samenvattend van wat er nog aan mogelijkheden (enigszins) in de buurt is rondom Lowlands (los van de vraag hoe groot de kans is) dan wel bands die ik gewoon bij Lowlands vind passen:

Mogelijke (sub)headliners (niet per se alpha):

Imagine Dragons
Kraftwerk
NERD
Arcade Fire
Kings of Leon
Killers (weet ik niet zeker)
Florence And The Machine
Massive Attack
Justice
Vampire Weekend
The Vaccines
Ben Howard
Royal Blood

Categorie daaronder (al horen sommige namen wellicht eerder in het rijtje hierboven, soit):
Macklemore
Wombats
Maximo Park
Lykke Li
Patti Smith
Liam Gallagher
Fleet Foxes
Libertines
Lorde
Post Malone
Childish Gambino
Fall Out Boy
Modeselektor
dEUS
Nick Murphy
Pendulum
Kate Nash
Panic! At The Disco
Stereophonics

En daaronder:

Rico & Sticks
Winne
De Likt
Zwart Licht
Mount Kimbie
King Gizzard
Sigrid
Sleaford Mods
Amadou & Mariam
Baxter Dury
Luwten
John Maus
Peaking Lights
IAMDBB
Young Fathers
Gaz Coomnes
Let's Eat Grandma
Superorganism

Ik ben dan toch al wat optimistischer over hoe het affiche verder vorm gegeven kan gaan worden. Was serieus bang dat er niet zo veel interessants beschikbaar zou zijn en dat in de eerste lichting meteen de beste namen zouden zitten. Dat valt volgens mij best mee. Zeker met de wetenschap dat Lowlands ook altijd een indrukwekkend rijtje " onbekende" namen weet te vinden.

Ik weet niet of je Macklemore of Die Antwoord nog moet toevoegen??

Blijkbaar zijn er plannen gewijzigd van Björk, zou Lowlands daar in meespelen?

Users who are viewing this thread