Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Ben Howard is welkom, maar hoop echt niet hij weer als headliner komt. Dat was in mijn optiek toch net iets te hoog gegrepen voor de beste man. Heb wel trek in nieuwe namen in ieder geval.
 

hanskazan

Randprogramma
11 jan 2018
155
39
Zou er niet vanuit gaan. Het duurt altijd langer dan verwacht, en de eerste namen hebben we pas net. Het duurt nog een klein half jaar hè.
 

westlander

Campingartiest
5 feb 2018
65
23
Dat is waar Hans maar je blijft toch hopen tegen soms beter weten in.

Wanneer gaat pukkelpop wat bekend maken ?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Dat is waar Hans maar je blijft toch hopen tegen soms beter weten in.

Wanneer gaat pukkelpop wat bekend maken ?
Deze week volgens iemand uit het Pukkelpop topic hier op het forum (die ook de lichting van Dour gewoon vrij duidelijk goed had aangekondigd).

En Lowlands komt meestal wel eens per maand met een lichting? Kan soms 4 weken duren, soms 3, maar ook 5. De eerste lichting was op 31 januari. Wat woensdag ook weer een maand geleden was.
 

Goanna

Randprogramma
4 jan 2017
110
3
:oops: zo blijkt dat wachten op de nieuwe namen de lastigste bezigheid van de voorpret is ..... grrrrrr
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ben Howard is welkom, maar hoop echt niet hij weer als headliner komt. Dat was in mijn optiek toch net iets te hoog gegrepen voor de beste man. Heb wel trek in nieuwe namen in ieder geval.

We hebben onze headliners toch al?
We moeten nog wel eventjes wachten op namen. BKS en DTRH zijn aan zet.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.516
1.321
Indiaantje89 wrote:
Ben Howard is welkom, maar hoop echt niet hij weer als headliner komt. Dat was in mijn optiek toch net iets te hoog gegrepen voor de beste man. Heb wel trek in nieuwe namen in ieder geval.

We hebben onze headliners toch al?
We moeten nog wel eventjes wachten op namen. BKS en DTRH zijn aan zet.

Volgens EvE missen we nog een headliner. Die gaf de voorkeur aan Japan.....
 

hanskazan

Randprogramma
11 jan 2018
155
39
Wessel wrote:

Indiaantje89 wrote:
Ben Howard is welkom, maar hoop echt niet hij weer als headliner komt. Dat was in mijn optiek toch net iets te hoog gegrepen voor de beste man. Heb wel trek in nieuwe namen in ieder geval.


We hebben onze headliners toch al?
We moeten nog wel eventjes wachten op namen. BKS en DTRH zijn aan zet.

Volgens EvE missen we nog een headliner. Die gaf de voorkeur aan Japan…..

Maar zou ook kunnen dat ze na het missen van die act in Japan besloten hebben The War on Drugs/Dua Lipa door te schuiven naar de headline positie. En van het geld nog wat extra subs zoeken. Gezien er daar volgens mij gewoon wat meer in de buurt zijn het Lowlands weekend.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Er was een grote act door Japan weggekaapt. Headliner werd niet zo genoemd geloof ik.

Dat ze nog met een “headliner” aan het onderhandelen waren werd wel apart benoemd. Dus dat waren vrij duidelijk 2 verschillende acts.
 

brawljeff

Campingartiest
2 feb 2018
72
2
Die ontbrekende headliner was hoogstwaarschijnlijk Tame Impala. EvE is daar zelf ook groot fan van als ik de interviews mag geloven. Zal nu wel iets als Imagine Dragons of The Killers worden.

Alt-J stond er vorig jaar al. Gebeurt niet vaak dat grote namen twee jaar achter elkaar komen, maar wie weet. Denk eerder dat dit een derde DDRH headliner zou zijn. Ze staan dit jaaar ook wel drie keer elders in het land.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Imagine Dragons staan volgens mij rondom Lowlands gewoon in Europa. En zijn dus nog steeds een mogelijkheid (helaas ;-))

Maar ik denk inderdaad dat EvE doelde op Tame Impala. Daar is hij wel gecharmeerd van.

Alt-J kun je inderdaad wel schrappen. Had ik eerder op DTRH verwacht ook hoor. Maar dat zal nu ook niet meer.
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
Ik verwacht Alt-J eigenlijk nooit op DTRH. DTRH blijft de directe concurrent van BKS, waarom zou Friendly Fire een van de grootste namen uit zijn stal daar aan afgeven?
Lowlands doen ze wel eens, want dat valt later in het seizoen, maar als ik zo naar de DTRH line up kijk zie ik sowieso eigenlijk niet echt namen uit het FF roster.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Ik verwacht Alt-J eigenlijk nooit op DTRH. DTRH blijft de directe concurrent van BKS, waarom zou Friendly Fire een van de grootste namen uit zijn stal daar aan afgeven?
Lowlands doen ze wel eens, want dat valt later in het seizoen, maar als ik zo naar de DTRH line up kijk zie ik sowieso eigenlijk niet echt namen uit het FF roster.

Heeft Alt-J dan altijd bij FF gezeten? Want ze hebben al vaker op LL gestaan. Lijkt me eigenlijk niet logisch dat FF zo'n band dan wel aan een ander festival van de concurrentie gunt.

En bovendien is het volgens mij niet zo dat bands per se altijd in dezelfde stal zitten toch? Vorig jaar tourden The Killers bijvoorbeeld onder Friendly Fire, dit jaar bij Live Nation als ik het goed heb.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
ALT-J heeft altijd bij FF gezeten. Ze zijn twee keer op BKS geweest waarvan de laatste keer als headliner. Hierdoor konden ze de afgelopen jaren niet op BKS geboekt worden want headliners herhalen is niet verstandig als festival. Dit geeft ruimte om ze dan op Lowlands te laten spelen. DTRH zal idd minder voor de hand liggen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken