Lowlands 2017

NvL

Playlistbediener
16 dec 2014
43
0
Nu ook de melding dat de spotifyplaylist niet lang meer leeg zal zijn…. Morgen eerste namen gok ik dan.

Mumford and Sons gok ik dan, gezien de bekendmakingen vorige week.

Sowieso deze week zou je zeggen :D:D Spannend!!!!
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Ik zag Primus ergens voorbij komen. Stonden ook op de eerste editie. Zou dat een optie zijn?

Ik zie wel veel voorbij komen bij andere festivals. Benieuwd wat er overblijft. Mumford & Sons verwacht ik wel.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Flow Festival Helsinki dat van 11 t/m 13 augustus (het weekend voor Lowlands) plaatsvindt heeft de volgende namen bekendgemaakt:
- Lana Del Rey
- The xx
- Aphex Twin
- Flume
- London Grammar
- Vince Staples
- Angel Olsen
- Jenny Hval
- Maceo Plex
- Jon Hopkins
- FEEL MY BICEP
- ALMA
- MC Taakibörsta
- Femme En Fourure
- Kauriinmetsästäjät

Van mij mogen de eerste zeven namen allemaal doorkomen naar Biddinghuizen hoor. Fijn rijtje!
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.341
1.793
Zo, die eerste rij namen is heel behoorlijk: Mumford and Sons, Editors, Elbow, Alt-J, The Xx, Moderat, Iggy Pop, Ty Segall, Mura Masa, Flume en nog wat dingen.

Waarvan ik Alt-J en The Xx juist op Rabbit Hole of BKS had verwacht.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ontzettend blij met deze namen! Had verwacht dat het goed zou zijn, maar dit is toch echt ontzettend knap hoor! Vooral blij met een boeking als Iggy Pop, is toch een artiest die je een keer live moet zien. Héérlijk begin man!
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Lijkt me wel toch? M&S en The xx staan als bovenste twee namen, Editors als derde en die waren in 2013 al headliner. Moet haast wel.
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
293
211
Prima namen. Wel een tikkeltje voorspelbaar. Editors voor de zoveelste keer. The XX erg blij mee. Iggy blijft ook tof. Elbow heb ik nooit een reet aan gevonden; erg saai. Mumford & Sons ga ik ook mijden als de pest.
Aardig wat namen die vorig jaar op Down the Rabbit Hole stonden. Er zit zeker wat leuks tussen. Ik hoop nog op:

Dead Cross (nieuwe band met Mike Patton van Faith no More en Dave Lombardo van Slayer)
At the Drive In (heeft afgelopen vrijdag een nieuw nummer verspreid en die is erg vet)
Swans
Sohn (nieuwe nummers klinken erg tof)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.341
1.793
Prima namen. Wel een tikkeltje voorspelbaar. Editors voor de zoveelste keer. The XX erg blij mee. Iggy blijft ook tof. Elbow heb ik nooit een reet aan gevonden; erg saai. Mumford & Sons ga ik ook mijden als de pest.
Aardig wat namen die vorig jaar op Down the Rabbit Hole stonden. Er zit zeker wat leuks tussen. Ik hoop nog op:

Dead Cross (nieuwe band met Mike Patton van Faith no More en Dave Lombardo van Slayer)
At the Drive In (heeft afgelopen vrijdag een nieuw nummer verspreid en die is erg vet)
Swans
Sohn (nieuwe nummers klinken erg tof)

Dat is inderdaad ook mijn enige bedenking; nagenoeg alles wat ze net bekend hebben gemaakt heb ik al heel vaak gezien. Het zijn wel heel behoorlijke namen.

Maar goed, Lowlands zal traditiegetrouw ook weer hele scherpe boekingen neerzetten die ik daar voor het eerst ga zien. Dus ik maak me wat dat betreft totaal geen zorgen.
 

NvL

Playlistbediener
16 dec 2014
43
0
WAUW... ik ben echt enorm blij met deze namen.. Natuurlijk heb ik ze bijna allemaal al gezien maar erg blij!
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.466
1.610
Knappe lichting namen wel voor een festival als Lowlands, moeten ze alvast een heel eind mee kunnen komen wat betreft uitverkopen. Alleen weeral Editors vind ik een beetje zwak, die heeft iedereen al minstens meerdere keren kunnen zien de afgelopen jaren.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Het zijn inderdaad vooralsnog bijna alleen maar grote namen. Ik heb ongeveer de helft gezien, de helft niet. Maar als dit een voorbode is voor wat nog komen gaat is het erg fijn. De onderkant van het programma wordt vast ook weer de moeite waard ;)
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Je kunt moeilijk kritiek hebben op deze line up. Het kan misschien je smaak niet zijn. Maar er zit genoeg mainstream in. Daarnaast ook wat grote namen die echt niet heel bekend zijn bij het grote publiek. En de mooie ontdekkingsreis word later ook nog wel bekend gemaakt.

Toen ik net nu.nl las. veerde ik op van mijn stoel. Heb mijn vaste lowlands maatjes gebeld. En gelijk drie kaarten besteld. Binnen nu en 2 weken zijn hoe dan ook de earlybird kaarten op. Ik kan me met deze namen echt niet voorstellen dat je pinkpop boven lowlands verkiest.

Ik ben vooral heel blij met The XX, Alt J, Moderat, Iggy pop, Flume en macdemarco
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Ook ik ben zwaar tevreden met dit eerste rijtje namen !
Zoals vele andere hierboven, heb ik er wel al heel veel van gezien.

Maar Flume , Editors & Mura Masa kan je toch moeilijk overslaan.
Ook erg blij met Iggy pop , Cashmere cat & Nothing But Thieves !

Had alleen wel gehoopt nog op een vette Hiphop naam als Danny Brown of Jcole.

Maar goed, nog even geduld, ik klaag niet :)
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
567
167
Erg goede namen natuurlijk, maar ik hoop dat er ook nog wel het nodige beukwerk komt te staan. Heb alleen niet echt een idee wie dan kanshebbers zijn...
 

Rutger

Randprogramma
27 mei 2014
103
0
Ty fucking Segall!!! Zeer tevreden met deze namen, als de 2e batch goed is ben ik er volgend jaar wel weer bij.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken