Lowlands 2017

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
Radiohead speelt altijd een show van 2+ uur. Op Lowlands krijgen de Alpha afsluiters maar 75-90 minuten, denk niet dat Radiohead dat wilt.

Ik gok: Arcade Fire - The Killers - Justice
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.052
637
Foo Fighters kregen in de Alpha 2,5 uur (die ze vanwege de hitte overigens niet helemaal vol maakten).

Het is geen geheim dat Radiohead de gedroomde headliner voor Eric van Eerdenburg is, dus die gaat zo'n uitzondering zeker weer maken als ie ze kan binnenhalen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.426
1.920
Juist. En Wilco kreeg datzelfde jaar ook 2,5 uur voor hun show. Die ze volgens mij wel volmaakten. In de India was het toen ongetwijfeld beter uit te houden qua warmte dan de Alpha ;-)

Radiohead zou zo vet zijn. Maar met Arcade Fire spring ik ook een gat in de lucht.

Overigens dit weekend PJ Harvey nog gezien. Wat was dat fenomenaal goed. Maar ja, die is niet groot genoeg voor Alpha denk ik. Paste afgelopen jaar wel prima als headliner op DTRH. En die zal in 2017 ook wel niet meer op tour zijn.

Nick Cave misschien weer eens? Al kreeg die destijds de Alpha ook niet vol.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
926
89
Zie Twenty one Pilots ook wel komen, als sub in de alpha ofzo.
PJ harvey zou ik ook absoluut toejuichen.

Ik verwacht zelf Prophets of rage en The brew (nieuwe album net uit) ook wel op Lowlands.
Ik hoop zelf ook echt heel erg op Jamie T ! Tijdje geleden alweer een heeft ook een nieuw album.

Mocht ik een hiphop act mogen kiezen dan hoop ik heel erg op Danny Brown, wat een geniaal album heeft hij gemaakt.

De Headliners durf ik nog niet heel veel over te zeggen. Maar de eerder genoemde namen zouden allemaal goede afsluiters zijn, maar of het ook echt haalbaar is durf ik niet te zeggen.
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
Zie Twenty one Pilots ook wel komen, als sub in de alpha ofzo.
PJ harvey zou ik ook absoluut toejuichen.

Ik verwacht zelf Prophets of rage en The brew (nieuwe album net uit) ook wel op Lowlands.
Ik hoop zelf ook echt heel erg op Jamie T ! Tijdje geleden alweer een heeft ook een nieuw album.

Mocht ik een hiphop act mogen kiezen dan hoop ik heel erg op Danny Brown, wat een geniaal album heeft hij gemaakt.

De Headliners durf ik nog niet heel veel over te zeggen. Maar de eerder genoemde namen zouden allemaal goede afsluiters zijn, maar of het ook echt haalbaar is durf ik niet te zeggen.

twenty one pilots zie ze eerder opnieuw pinkpop doen voor de afwisseling was een aantal jaren geleden ook zo...
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
3.126
2.072
Zie Twenty one Pilots ook wel komen, als sub in de alpha ofzo.
PJ harvey zou ik ook absoluut toejuichen.

Ik verwacht zelf Prophets of rage en The brew (nieuwe album net uit) ook wel op Lowlands.
Ik hoop zelf ook echt heel erg op Jamie T ! Tijdje geleden alweer een heeft ook een nieuw album.

Mocht ik een hiphop act mogen kiezen dan hoop ik heel erg op Danny Brown, wat een geniaal album heeft hij gemaakt.

De Headliners durf ik nog niet heel veel over te zeggen. Maar de eerder genoemde namen zouden allemaal goede afsluiters zijn, maar of het ook echt haalbaar is durf ik niet te zeggen.

Jamie T kan ik alleen maar toejuichen, Prophets of Rage verwacht ik op Pinkpop.

Verder hoop ik nog op Bon Iver en The XX. Alleen vrees ik dat deze door BKS en DTRH worden gepakt.
 

NvL

Playlistbediener
16 dec 2014
43
0
Arcade Fire of Radiohead zou wel echt heel erg tof zijn inderdaad! Mochten Gorillaz gaan touren dan zie ik hun ook eerder op Lowlands dan op een Pinkpop. Verder heb ik nog geen idee van mogelijke artiesten die gaan komen, het is nog wel erg vroeg. Frank Ocean zou ik heel erg toejuichen!

Benieuwd wat er nu in Augustus naar Europa komt... Denk dat we AF en RH hier weg kunnen strepen!
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
3.126
2.072
Onder andere The Killers en Kings of Leon hebben nog niks bekend gemaakt voor juni/juli. Zouden ze dan in augustus gaan touren? Dan zijn ze namelijk grote kanshebbers voor Lowlands. Zijn er nog meer namen waarvoor dit geldt?
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
926
89
The Killers zou ik wel echt heel fijn vinden hoor ! Dan zal ik een extra vreugde dansje doen. :lol:
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.426
1.920
Killers en Kings Of Leon zouden haalbare headliners moeten zijn. Al zou ik Kings Of Leon op de een of andere manier niet zo snel verwachten op lowlands. Killers zou toffe naam zijn, live altijd prima en spreken redelijk breed publiek aan. Al was het laatste album van de Killers overigens een regelrechte draak.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
926
89
Ik had ergens gelezen dat Rammstein in de zomer ook weer Festivalshows gaat doen in europa, zou het dan heel raar zijn als ze misschien naar Lowlands komen ?
Ik weet dat de show groots en te gek is, en vooral een buiten show is. Maar het zal me niet verbazen als Lowlands het toch voor elkaar krijgt :)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.631
697
Onder andere The Killers en Kings of Leon hebben nog niks bekend gemaakt voor juni/juli. Zouden ze dan in augustus gaan touren? Dan zijn ze namelijk grote kanshebbers voor Lowlands. Zijn er nog meer namen waarvoor dit geldt?

Ik verwacht ze op Bonnaroo....dan kunnen ze LL en PKP echt wel meepakken
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ik had ergens gelezen dat Rammstein in de zomer ook weer Festivalshows gaat doen in europa, zou het dan heel raar zijn als ze misschien naar Lowlands komen ?
Ik weet dat de show groots en te gek is, en vooral een buiten show is. Maar het zal me niet verbazen als Lowlands het toch voor elkaar krijgt
1f642.svg
Nah, dit zie ik echt niet gebeuren. Ze zouden dan veel van hun showelementen niet eens uit kunnen voeren dus kleine kans.

The Killers lijkt me wel tof! Op Pinkpop een aantal jaar geleden best van kunnen genieten.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.426
1.920
The National zou dan de derde keer zijn in relatief korte tijd. In 2014 de laatste keer. Je weet het nooit, maar ik denk het niet.

Placebo is vandaag wel bevestigd voor een Duits festival in het Lowlandsweekend. Dat is dan meteen een goede kanshebber; die zijn de laatste jaren niet meer geweest.

Rammstein zou zeker tof zijn, maar hun productie lijkt me wel een probleem voor de Alpha. Verwacht ik dan ook niet.

Editors misschien weer eens een mogelijkheid? Volgens mij laatste keer in 2013 inmiddels. Zou voor mij niet per se hoeven, al zo vaak gezien, maar wel een optie denk ik.


 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
926
89
Zag dat vandaag Marylin Manson bevestigd is op 5 augustus in Tivoli en ook in Februari met een nieuw album komt, zal me niet verbazen als die ook op Lowlands staat.
 

Buddha

Nieuw lid
11 mrt 2016
3
0
Rammstein lijkt me onwaarschijnlijk...

http://festileaks.com/2016/11/rammstein-eerste-headliner-graspop-2017/

Daarnaast lijkt het me, zoals eerder benoemd, vrij lastig met hun show in de Alpha
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
3.126
2.072
Franz Ferdinand tourt weer dit jaar! Lowlands meepakken nadat ze er in 2015 stonden met FFS?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken