Lowlands 2016

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
Daft Punk zingt blijkbaar ook rond in de wandelgangen als mogelijke aankondiging voor maandag. Hoe serieus het is, weet ik natuurlijk ook niet.

Voldoet wel aan criteria: zeer grote naam, zeer exclusief en zeker zeer verrassend.
Lijkt me niet realistisch, volgens mij is het podium daar ook helemaal niet groot genoeg voor. Als het gebeurt koop ik overigens meteen een kaartje.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.134
777
Daft Punk zingt blijkbaar ook rond in de wandelgangen als mogelijke aankondiging voor maandag. Hoe serieus het is, weet ik natuurlijk ook niet.

Voldoet wel aan criteria: zeer grote naam, zeer exclusief en zeker zeer verrassend.
Never gonna happen
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
The Cure zou geniaal zijn. Maar ik ben bang dat het helaas Muse gaat worden. Jammer want ze waren zo sterk bezig met interresante grote namen tot nu toe. Al had ik Muse ook niet meer verwacht aangezien Lowlands dit jaar wat kleiner lijkt te gaan (ticketprijs/groei DTRH).
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Ik heb de curve in 2012 op Werchter gezien. Maar dat is echt niet interessant. Hij staat constant op 1 plek, zingt zijn liedjes, speelt zijn gitaar en roept 3 x i love u. En dat alles zeer ongeïnspireerd.

verder zijn alle namen die vandaag al genoemd zijn meer dan prima!

Op de site van Damon Albarn staan maar 2 data 1 in april en 1 in juni. Waarom zou de gorrilaz dan niet mogelijk zijn? Als die komen dan is Lowlands denk ik maandag avond uitverkocht.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Als het Arcade Fire zou zijn spring ik echt negen miljard gaten in de lucht, maar ik denk dat wel erg wishful thinking is. Toch zegt iets mij dat Muse inderdaad niet helemaal in de lijn van de programmering zit. Zou niet geweldig in dit programma passen lijkt me zo. Wat het dan wel kan zijn weet ik niet, maar het leeft in elk geval wel!
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.024
Ik heb de curve in 2012 op Werchter gezien. Maar dat is echt niet interessant. Hij staat constant op 1 plek, zingt zijn liedjes, speelt zijn gitaar en roept 3 x i love u. En dat alles zeer ongeïnspireerd.

verder zijn alle namen die vandaag al genoemd zijn meer dan prima!

Op de site van Damon Albarn staan maar 2 data 1 in april en 1 in juni. Waarom zou de gorrilaz dan niet mogelijk zijn? Als die komen dan is Lowlands denk ik maandag avond uitverkocht.

Dat is dan toch echt een kwestie van smaak. Heb the Cure keer of zes live gezien en het is echt groots: goede nummers met overtuiging gespeeld, vaak wel 3 uur lang (niet op festivals uiteraard). Robert Smith is geen spring in het veld, maar dat hoort ook niet bij die muziek. Absolute topband wat mij betreft. Zou het ook prachtig vinden om ze een keer op lowlands te zien. Al weet ik niet zeker of ze daar goed tussen passen. Maar de moeite van proberen waard.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.651
1.972
Als het Arcade Fire zou zijn spring ik echt negen miljard gaten in de lucht, maar ik denk dat wel erg wishful thinking is. Toch zegt iets mij dat Muse inderdaad niet helemaal in de lijn van de programmering zit. Zou niet geweldig in dit programma passen lijkt me zo. Wat het dan wel kan zijn weet ik niet, maar het leeft in elk geval wel!
Exclusief voor BBK Live en NOS Alive deze zomer omdat zij er een enorme zak geld tegen aan hebben gegooid, zie ze niet nog een tweede weekend naar Europa aftuigen om een paar festivals te doen.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Sjoerd wrote:
Als het Arcade Fire zou zijn spring ik echt negen miljard gaten in de lucht, maar ik denk dat wel erg wishful thinking is. Toch zegt iets mij dat Muse inderdaad niet helemaal in de lijn van de programmering zit. Zou niet geweldig in dit programma passen lijkt me zo. Wat het dan wel kan zijn weet ik niet, maar het leeft in elk geval wel!


Exclusief voor BBK Live en NOS Alive deze zomer omdat zij er een enorme zak geld tegen aan hebben gegooid, zie ze niet nog een tweede weekend naar Europa aftuigen om een paar festivals te doen.
Nee daarom, I know. Denk ook niet dat Lowlands volop met geld gaat smijten voor Arcade Fire. We zullen het maandag zien!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.483
4.812
roluf wrote:
Ik heb de curve in 2012 op Werchter gezien. Maar dat is echt niet interessant. Hij staat constant op 1 plek, zingt zijn liedjes, speelt zijn gitaar en roept 3 x i love u. En dat alles zeer ongeïnspireerd.

verder zijn alle namen die vandaag al genoemd zijn meer dan prima!

Op de site van Damon Albarn staan maar 2 data 1 in april en 1 in juni. Waarom zou de gorrilaz dan niet mogelijk zijn? Als die komen dan is Lowlands denk ik maandag avond uitverkocht.


Dat is dan toch echt een kwestie van smaak. Heb the Cure keer of zes live gezien en het is echt groots: goede nummers met overtuiging gespeeld, vaak wel 3 uur lang (niet op festivals uiteraard). Robert Smith is geen spring in het veld, maar dat hoort ook niet bij die muziek. Absolute topband wat mij betreft. Zou het ook prachtig vinden om ze een keer op lowlands te zien. Al weet ik niet zeker of ze daar goed tussen passen. Maar de moeite van proberen waard.

Nou niet helemaal een kwestie van smaak. De keren op Werchter vond ik the Cure niet echt boeiend. En degene uit onze groep die fan van ze was, had precies hetzelfde.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Ik vond The Cure live ook zeer overtuigend, hoor. Smith zingt echt vol overtuiging. Ik vind het zelfs moeilijk te geloven dat iemand het daar niet mee eens zou kunnen zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.762
Ik zag the Cure ook op Werchter en ik vond het magisch. Zeer goede liveband en het aantal topnummers dat die hebben is niet normaal.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.107
581
Sjoerd wrote:
Giel kennende is het gewoon een gast die 2 meter is, roept u maar!


Wacht, heb er serieus een…
letterlijk 2 meter Afrojack (2,08 m) ?

Volgens mij is dit de enige juiste conclusie.
Hoe kan je bands als Foo Fighters, Muse, Radiohead of weet ik welke band vergelijken qua grootheid?
Dat is toch totaal subjectief ?

Dus bovenstaande zal kloppen, tenzij het om het aantal bandleden gaat.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Of...

Groot -> Massive.

Massive Attack + Young Fathers zou een ge-ni-ale laatste headliner zijn. Laten we wel wezen.
 

Silvan

Playlistbediener
19 feb 2016
23
0
Massive Attack + Young Fathers zou wel goed passen tussen de andere namen van dit jaar. Hoop persoonlijk toch echt op Muse of Fall out boy of Biffy Clyro, die laatste twee staan een paar dagen na lowlands op reading/leeds. Kijk je kunt bands als Radiohead of Muse natuurlijk niet met elkaar vergelijken, maar het zal dan gewoon een erg grote naam zijn die er voor moet gaan zorgen dat veel mensen die nog twijfelen om naar lowlands te gaan, te overtuigen en overtehalen om een kaartje te gaan scoren. Als Giel praat over de grootste headliner ooit is het naar mijn mening wel veelbelovend, hij zal dat niet zomaar over de daken schreeuwen. Is natuurlijk puur om mensen te laten speculeren en dat iedereen het nu heeft over wie die naam is, in plaats van over de nieuwe namen praat die bks en rock Werchter vandaag bekend hebben gemaakt. Slimme zet Mojo concerts.
 

RS

Playlistbediener
3 mrt 2016
8
0
Ik denk niet dat het om het aantal bandleden gaat aangezien vorig jaar het hele nederlandssymfonie orkest op het podium stond, ik denk niet dat er veel bands zijn die groter zijn dan hun, jullie wel?
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.883
3.237
@Ramonschollaardt het gaat wel om een headliner en niet om een artiest.
 

stan-the-man

Randprogramma
5 feb 2014
104
2
Hee en een band als Red Hot Chili Peppers, die is veelste groot voor lowlands maargoed ze zijn in Europa, ze staan een week later op reading/leeds. Misschien een keer flinke zak geld neerleggen en een headliner delen met pinkpop? Zal wel niet maar dromen mag altijd:p
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
@Ramonschollaardt het gaat wel om een headliner en niet om een artiest.
Er is niet aangegeven op welk podium. Hans is aangekondigd als grootste canaretshow ooit...
Ik denk niet dat het om het aantal bandleden gaat aangezien vorig jaar het hele nederlandssymfonie orkest op het podium stond, ik denk niet dat er veel bands zijn die groter zijn dan hun, jullie wel?
Het Metropole Orkest (MO: het grootste professionele pop- en jazzorkest ter wereld)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.024
De grootste headliner ooit zal niet bedoeld zijn voor de Charlie lijkt me. Kan toch alleen om alpha gaan. Tenzij het een te flauwe grap is en daadwerkelijk een of andere lange kerel geboekt wordt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken