Lowlands 2016

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.882
3.237
Muse heeft alle tourdata achterop zijn shirts staan, maar er staat geen Nederlandse data op (Sziget, Glastonbury, Benicassim en andere festivals staan er wel op):

 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.882
3.237
Muse staat maandag wel in de Ziggo dome voor een reeks van 3 avonden. Zal het dan toch?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.762
Gorillaz zou cool zijn, maar grootste ooit?

En ja, ik denk ook dat Muse groter (lekker subjectief) is dan Foo Fighters. Sowieso zou het raar zijn om eventuele komt van Foo Fighters aan te kondigen als grootste ooit. Die stonden er vier jaar geleden nog…

Ik denk dat, op dit punt, Gorillaz een grotere naam is om aan te kondigen dan Muse. Muse stond al vééél in de Benelux de laatste 2 jaar. Te veel. En Gorillaz vanuit het niets aankondigen zou een veel groter verhaal/grotere hype teweegbrengen. Bovendien is het Muse zeker niet, hun tourdata zijn namelijk bekend.

Als het Gorillaz is, dan klap ik wel ff in m'n handen voor de organisatie. Als het Muse (wat me dus heel onwaarschijnlijk lijkt) of Rihanna is, dan mogen ze oprotten. The Cure zou ook fantastisch zijn.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.024
Raskolnikov wrote:
Gorillaz zou cool zijn, maar grootste ooit?

En ja, ik denk ook dat Muse groter (lekker subjectief) is dan Foo Fighters. Sowieso zou het raar zijn om eventuele komt van Foo Fighters aan te kondigen als grootste ooit. Die stonden er vier jaar geleden nog…


Ik denk dat, op dit punt, Gorillaz een grotere naam is om aan te kondigen dan Muse. Muse stond al vééél in de Benelux de laatste 2 jaar. Te veel. En Gorillaz vanuit het niets aankondigen zou een veel groter verhaal/grotere hype teweegbrengen. Bovendien is het Muse zeker niet, hun tourdata zijn namelijk bekend.

Als het Gorillaz is, dan klap ik wel ff in m’n handen voor de organisatie. Als het Muse (wat me dus heel onwaarschijnlijk lijkt) of Rihanna is, dan mogen ze oprotten. The Cure zou ook fantastisch zijn.

Ik ben het 100 % met je eens dat Gorillaz een veel exclusievere boeking zou zijn. En veel gaver. Muse heeft inderdaad ook Nederland ruimschoots aangedaan de laatste jaren. Maar vanuit Gieloptiek kan Gorillaz toch haast niet de 'grootste' ooit genoemd worden.

En andersom: waarom zouden Gorillaz vanuit het niets als eerste festival Lowlands bekendmaken? Ze zullen ongetwijfeld op meer plaatsen verschijnen. Dan pakken ze toch eerst uit met pak 'm beet Glastonbury. En niet met een klein Nederlands festival?
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Ik denk dat we 'grootste headliner ooit' met een korreltje zout moeten nemen. Het is waarschijnlijk een grote naam, een opvallende boeking voor Lowlands. Ik zet, hoewel ik natuurlijk veel liever een andere act zie, in op Justin Bieber....

Reden: Aankondiging V Festival, het gehype van Justin Bieber door de dochter van de Pukkelpop organisator op Twitter de afgelopen maanden (die de afgelopen jaren wel vaker verborgen hints heeft weggegeven via Twitter!).
Ook ontbreekt er op de website van Bieber een aankondiging van de V Festival headline show en ontbreekt de show in het tourschema. Ik verwacht dan ook binnenkort een aankondiging op z'n website van minstens 3 festivalshows.

Ik hoop dat ik er helemaal naast zit.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Herhaling heeft Lowlands niet zo'n probleem mee hoor, ik denk dat je heel blij mag zijn met Muse en niet iets bijzonders mag verwachten.
 

DDave

Dagopener
25 mrt 2015
608
424
Muse Amsterdam dates start on Monday - Lowlands headliner announced on Monday - too late for anyone to sell their ticket to go to Lowlands instead.

Muse Belgium dates finish 16th March. Pukkelpop first announcement is on the 17th March

Frequency headliner not announced, Muse Austria date not sold out yet.


It's 99.9% Muse.
 

Borisvoll

Playlistbediener
17 feb 2016
10
0
Ik denk dat we ‘grootste headliner ooit’ met een korreltje zout moeten nemen. Het is waarschijnlijk een grote naam, een opvallende boeking voor Lowlands. Ik zet, hoewel ik natuurlijk veel liever een andere act zie, in op Justin Bieber….

Reden: Aankondiging V Festival, het gehype van Justin Bieber door de dochter van de Pukkelpop organisator op Twitter de afgelopen maanden (die de afgelopen jaren wel vaker verborgen hints heeft weggegeven via Twitter!).
Ook ontbreekt er op de website van Bieber een aankondiging van de V Festival headline show en ontbreekt de show in het tourschema. Ik verwacht dan ook binnenkort een aankondiging op z’n website van minstens 3 festivalshows.

Ik hoop dat ik er helemaal naast zit.
Nee de festival directeur heeft volgens mij nog gezegd in een interview dat dit niet zou gebeuren. En gezien de sfeer en het publiek van lowlands is het heiligschennis om zo'n naam op lowlands te zetten als "grootste headliner ooit"
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Gorillaz zou cool zijn, maar grootste ooit?

Gorillaz zou wel de grootste headliner zijn wat betreft aantal mensen op het podium. Ik zag ze in 2010: een gigantische band, strijkers, koor, rappers, andere gastartiesten.

Maar het gaat niet gebeuren, want Damon Albarn tourt nog met het Syrische orkest en Gorillaz liveoptredens kosten echt heel veel moeite om voor te bereiden. Er moeten animaties komen, die gastartiesten moeten kunnen, het nieuwe album moet ingestudeerd zijn. Daar is écht niet genoeg tijd voor allemaal.
 

Silvan

Playlistbediener
19 feb 2016
23
0
Hoe komen jullie op rihanna, zij is totaal geen artiest voor lowlands en staat in de zomer al in de arena en staat alleen op pukkelpop omdat haar show in België niet door kon gaan vanwege te weinig beveiliging die beschikbaar is. Het zal hoogst waarschijnlijk wel Muse worden waar ik zeker mee kan leven maar dan moet de alpha tent even twee keer zo groot worden want anders gaan er dooien vallen want iedereen wil denk ik de grootste headliner ooit zien gok ik. hier even een lijstje met bands die kunnen tijdens de lowlands dagen en die al bezig zijn met touren:
- The cure
- Muse
- Guns N' Roses ( weliswaar alleen Coachella en kost 3 miljoen) kans 1 op 1000
- Pearl jam flink aan het touren in Amerika
- Queen + Adam Lambart ( zou echt kut zijn heb echt niks met queen).
- AC/DC
- Bruce Springsteen, staat wel al in Den Haag in juni en doet naast tw classic geen festivals aan deze zomer.
- Kings of Leon
- Mumford and Sons, zijn in Nederland heel groot zou daarom kunnen.

Wellicht mis ik nog wat namen, maken ze maandag alleen de grootste lowlands headliner ooit bekend of ook een 10-15 andere namen? Of weer gelijk 30 wat ze in januari deden?


 

Silvan

Playlistbediener
19 feb 2016
23
0
Ik ben het met je eens, maar zou er alsnog wel blij mee zijn eveneens met muse. Welke namen verwacht jij ?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Hoe komen jullie op rihanna, zij is totaal geen artiest voor lowlands en staat in de zomer al in de arena en staat alleen op pukkelpop omdat haar show in België niet door kon gaan vanwege te weinig beveiliging die beschikbaar is. Het zal hoogst waarschijnlijk wel Muse worden waar ik zeker mee kan leven maar dan moet de alpha tent even twee keer zo groot worden want anders gaan er dooien vallen want iedereen wil denk ik de grootste headliner ooit zien gok ik. hier even een lijstje met bands die kunnen tijdens de lowlands dagen en die al bezig zijn met touren:
– The cure
– Muse
– Guns N’ Roses ( weliswaar alleen Coachella en kost 3 miljoen) kans 1 op 1000
– Pearl jam flink aan het touren in Amerika
– Queen + Adam Lambart ( zou echt kut zijn heb echt niks met queen).
– AC/DC
– Bruce Springsteen, staat wel al in Den Haag in juni en doet naast tw classic geen festivals aan deze zomer.
– Kings of Leon
– Mumford and Sons, zijn in Nederland heel groot zou daarom kunnen.

Wellicht mis ik nog wat namen, maken ze maandag alleen de grootste lowlands headliner ooit bekend of ook een 10-15 andere namen? Of weer gelijk 30 wat ze in januari deden?
Rihanna, omdat ze die periode op Pukkelpop staat.
Pearl Jam speelt 20 en 22 augustus in Chicago, dus uitgesloten.
AC/DC blijkt na Coachella nooit, echt nooit, meer een festival te willen spelen...
Guns n Roses lijkt me uitgesloten.

The Cure kan, is vlak voordat ze op Bestival staan.
Ik gooi het ook op Muse...
 

Silvan

Playlistbediener
19 feb 2016
23
0
Het is 99,99 procent muse, want maandag avond spelen ze in de ziggo dome. Dan zal het net als foals gaan van muse staat vanavond ( &9&10 maart) in de ziggo dome maar we mogen al bekend maken dat ze naar lowlands komen ! het zou wel lachen zijn als iedereen Muse verwacht en ze opeens met een naam komen die niet aan het touren is en uit het niets op lowlands komt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken