Lowlands 2016

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
LL 2016 zit erop maar snel verder met 2017...

Das een leuk aanbieding

http://www.festivalinfo.nl/news/38526/Lowlands_begint_voorverkoop_voor_2017_met_25_euro_korting/
 

stan-the-man

Randprogramma
5 feb 2014
104
2
Heerlijk weekend gehad weer!
Top 3:
1. The Last Shadow Puppets
2. Noel Gallagher
3. Anderson .Paak

Wat waren jullie hoogtepunten?
 

Dex

Playlistbediener
28 jan 2016
10
0
wat een weekend, heerlijk man.

top 5
1: Wolfmother (bizarre set, 3 voor 12 zegt het ook al echt een black sabbath tintje)
2:muse (rustige set maar kwalitatief goed, mn stem was hier toch echt verdwenen)
3:Sum 41 (guilty pleasure +1 voor de boze looks van de beveiliging terwijl ik aan het crowdsurfen was)
4:Kees van Hondt (wat een feest, van niet roken banners tot bomen die door drie man getilt moesten worden alles vloog door de lucht)
5:Indian askin (deze band gaat echt nederland veroveren, jett rebel gespot bij dit optreden)

en jawel, de slechtste act van het festival: The neighbourhood, ik vraag mezelf nog steeds af wat ik hier eigenlijk aan het doen was.

vliegende partytenten waren ook wel een klein hoogtepuntje
 

Festivaljunk

Playlistbediener
19 dec 2014
9
0
Top 10:
- LCD Soundsystem
- Muse
- Foals
- M83
- Sigur Ros
- De Staat
- Noël Gallagher
- Biffy Clyro
- Wolfmother
- John Coffee
En een paar x Los in de Lima?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Weer een beetje bijgekomen. Was weer een goed festival. Uitschieters naar boven: Kalkbrenner, Warpaint, Muse op vrijdag. Nao aardig maar deed me verder niet veel. Flatbush Zombies was ook aardig.

Op zaterdag toch Sigur Ros. Prachtig optreden, maar hadden meer verdiend dan een halflege alpha. Kamasi Washington was heel cool. Noël Gallagher was fantastisch. M83 ook. Hef prima, Dub Inc ook, Cassius. The Range.

Zondag Anderson .Paak echt tof. Kaytranada ook. Foals! Last Shadow Puppets ook goed. Giraffage, Mick Jenkins en Anna Meredith gaaf.

Prima editie dus. Kaarten voor 2017 zijn al in de pocket!
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Had meer willen zien maar was heb ik genoten van Lowlands. Een top 5je

1. Wolfmother, na hun best wel matige nieuwe album had ik dit echt niet verwacht. Wat speelde zij een heerlijke set en wat ging het los op het einde.
2. Noel Gallagher, hij had er weer zin in. Zat heerlijke te zieken met de kindjes die vooraan stonden en speelde ook een lekkere set met veel Oasis nummers. Al had ik er stiekem wel eentje meer verwacht van Chasing Yesterday, want dat album kan zeker tippen aan het beste werk van Oasis.
3. Kaytranada, Alle stylen door elkaar en wat mixt hij die stylen ook perfect aan elkaar. Dit is hoe een dj hoort te zijn. Iets wat Lowlands wel heel goed doet, goede djs programmeren.
4. Oscar and the Wolf, niet de grootste fan van hun muziek maar live weet Max heel lekker, op zijn manier, het publiek te bespelen en er een schuifel en dans feestje van te maken.
5. John Coffey, ik heb nog blauwe plekken. dikke pluspunten.
 

Tumbleweedovski

Playlistbediener
13 aug 2016
32
45
Gelijk alles maar:

1. Philip Glass Ensemble 5/5
1. LCD Soundsystem 5/5
3. Muse 4.5/5
3. Kamasi Washington 4.5/5
3. M83 4.5/5
3. Sigur Rós 4.5/5
3. The Last Shadow Puppets 4.5/5
3. King Gizzard & The Lizard Wizard 4.5/5
3. Stuff.4.5/5
3. Roosevelt 4.5/5
3. Palms Trax 4.5/5
12. Foals 4/5
12. Warpaint 4/5
12. Anderson .Paak 4/5
12. Warhola 4/5
12. Weval 4/5
12. The Range 4/5
12. Ry X 4/5
19. James Blake 3.5/5
19. Whitney 3.5/5
19. Jamie Woon 3.5/5
19. Biffy Clyro 3.5/5
19. John Coffey 3.5/5
19. Steffi 3.5/5
25. Børns 3/5
25. Xixa 3/5
25. Cassius 3/5
25. Edward Sharp & The Magnetic Zeros 3/5
25. Miike Snow 3/5
25. Pumarosa 3/5
31. Brian Fallon & The Crowes 2.5/5
31. AlunaGeorge 2.5/5
33. Evian Christ 2/5
33. De Staat 2/5
35. Tom Odell 1.5/5

Oftewel, uitstekend naar mijn zin gehad!
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik was er ook, ik mocht last minute toch mee met Lowlands Parking, dus wie weet heb ik jullie wel gezien om neer te zetten op de parkeerplaats :p

Hoe dan ook, niet heel veel bands gezien omdat ik alleen zondag vrij was en toen was het dus lekker kutweer maar echt een fantastisch gezellig weekend gehad.

Top 3:
1. Wolfmother (Andrew was echt in vorm en had er veel zin in, hij ging zelfs praten en dat doet hij volgens mij niet zo vaak)
2. Muse (had zeker op een gestaan als het geluid niet zo slecht was. Dit ga ik zeker vaker kijken en dan liever wel in de tent of waar ze dan ook spelen)
3. Brian Fallon & The Crowes (Mijn dag kon al niet meer stuk want ik ben met Brian Fallon op de foto gegaan, wow!)
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Allereerst excuus dat ik de meeting niet gered hebt, heb er niet aan gedacht.

1: Anderson. Paak . (Dit was ook het optreden waar ik het meest naar uitkeek, en stelde me niet teleur.
2: Muse (Stond goed vooraan en daar was het geluid nog wel prima)
3: De likt en/of John Coffey . (Echt 2 Nederlandse bands waar we trots op mogen zijn , zo zonde dat Coffey gaat stoppen en wat een cirkelpit zeg.)

Dan wil ik nog 1 naam noemen waarvan ik vind dat die echt meer aandacht verdienen: Carnaval Palace.
Omdat ik disclosure al meerdere keren heb gezien heb ik gekozen om me te laten verassen en wat was dit een vet optreden zeg.
blazers, strijkers en synthesizer met een electronische beat erbij, het was echt zo vet ! Ik ga de 22e in paradiso weer !

Daarnaast heb ik maar meteen een kaartje voor volgend jaar aangeschaft ! Leuke actie van LL !
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ik vind het erg lastig om een top-zoveel te maken. Ga het eens proberen..

1. Muse, deze band stak voor mij er toch weer bovenuit. Waar ze in de Ziggo geweldige visuals en drones bij zich hadden, was het nu zonder deze poespas ook een groot feest. Deze band speelt gewoon altijd weer een strakke show.
2. James Blake, we stonden helemaal vooraan en het was weer een heerlijk, betoverend avontuur. Ik vind zijn nieuwe album heel tof en hiervan speelde hij flink wat nummers.
3. Anderson .Paak, het was nog even twijfelen tussen dit en James want wauw, wat een show gaf deze man weg. Ik luisterde zijn muziek veel, maar wist live niet zo goed wat ik moest verwachten. Hij heeft me helemaal weggeblazen, wat een onwijs heerlijke energie!
4. Oscar and the Wolf, ik vind dit zo awesome, een fijne ietwat psychedelische trip, lekker hoor.
5. Foals, op het moment dat ik volledig in kakte kwamen Foals langs, vooral de laatste paar nummers waren live geweldig.
6. Noel Gallagher, het saamhorigheidsgevoel op deze Lowlands werd nooit meer overtroffen. Liedjes als Champagne Supernova, Wonderwall en Don't Look Back In Anger zorgden voor zo'n geweldige sfeer. Daarbij zijn de niet-Oasis nummers ook stuk voor stuk fijn en leek Gallagher in een goede vorm te zijn.
7. RY X, dit was even een partijtje fijn wakker worden zeg. Het werd naarmate het optreden vorderde ook oprecht beter. Ik werd helemaal meegezogen in deze muziek.
8. M83, het was nog even twijfelen tussen dit of Disclosure. Geen enkel moment spijt van gehad, wat een geweldig optreden weer.
9. Whitney, stoned as fuck, maar wel erg vermakelijk. Toffe muziek die niet te moeilijk is.
10. LCD Soundsystem, we hebben maar de halve show meegepikt en ik wist ook niet zo goed wat te verwachten aangezien de muziek mij nooit zo kon bekoren. Live echter erg tof!

Helaas ook veel dingen gemist die ik graag wilde zien, vooral Jack Garratt, The Last Shadow Puppets(1 nummer gezien), Oh Wonder en Jamie Woon had ik graag nog willen zien. Al met al was het weer een geweldige editie, ik ben nu alweer benieuwd naar volgend jaar!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
31. Brian Fallon & The Crowes 2.5/5

Hmm, deze had toch wel wat hoger mogen krijgen naar mijn mening. Brain had nondeju goeie zin.

Morgen ga ik eens wat uittypen.

Excuses guys voor het missen van de meeting, maar heb een hele goeie reden haha, morgen meer.
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Ik begrijp dat het op de livestream een stuk anders overkomt dan wanneer je er live bij bent, maar ik vond die Brian Fallon echt slecht. Klonk regelmatig echt knettervals.
Al moet ik zeggen dat ik ook niet echt een Gaslight Anthem fan ben.

Geloof wel dat hij goeie zin had, hij zat aardig op de praatstoel :)
 

Timvank

Randprogramma
18 jan 2015
223
0
Is er nog iemand bij Klangstof geweest? Ik wil met iemand deze ervaring delen maar het kan niet.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Klangstof op Lowlands niet gezien, wel op valkhof festival vier weken geleden. Was erg onder de indruk.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Tijd voor mijn verslag en mijn top5 van het weekend.

Heerlijk chill de middag van de donderdag al aangekomen. Die brug was toch een stuk minder killing dan ik had gedacht. Hele weekend gekampeerd op camping 3, aanrader!
Pre-dag was prima. Silent disco feestje was zeker vermakelijk, genoeg diverse muziek op de 2 kanalen en genoeg kunnen babbelen.

Vrijdag
Jake Bugg ***
Jake tijdje geleden gezien op Pinkpop maar viel daar voor een groot compleet dood. Door zijn nieuwe energieke werk heeft de show wat meer pit gekregen maar de muziek van Jake is er met de jaren helaas minder op geworden. Prima show maar denk niet dat het ooit speciaal kan worden bij Jake.
Die Antwoord ***
Zittend/slapend vanuit buiten de alpha gekeken. Voorheen midden in de gekte gezien op Pukkelpop waar het vooral het aparte volk wist te interesseren. Van deze afstand viel de muziek me zeker mee. De setlist was voor mijn ervaring wat minder gek en de muziek viel me wel mee. Ten slotte kwam het volk allemaal vermaakt de tent uit. Die Antwoord boekt dus vooruitgang en blijft een prima party act voor elk fesitval.
Paul Kalkbrenner ****
Deze held viel voor mij al tijden in mijn top must-see acts voor de komende tijd. Berlin Calling en vooral Sky and Sand hebben namelijk de op een kiertje staande deur van de elektronische muziek opengetrapt. Luister altijd sets van hem en ben over zijn luchtige laatste album erg te spreken. We beginnen helaas met een minpuntje. Waarom verdomme nou al om 6 uur.... Dat probleem aan de kant en Paul draaide gewoon weer een geweldige set. Natuurlijk mede door het nieuwe werk wat luchtiger dan vroegah maar ik heb de volledige tijd genoten en een mooi startschot gehad voor mijn weekend. Volgende keer gewoon later op dn dag he.
Frank Carter & The Rattlesnakes *
Nondeju Frank ik moet u toch unne keer kennen zien. Kaartjes halen voor Eindhoven dus...
Biffy fuckin Clyro ****1/2
Al jaren een heel belangrijk bandje voor me. Deze muziek heeft me echt een flinke kant de alternatieve kant opgeduwd, ook vanavond weer helemaal klaar voor mijn 6e Biffy show. Minder dan een half gevuld tentje stond klaar voor de guys maar dat boeide totaal niet. Laat dat volk lekker allemaal naar Muse gaan, vanavond stonden er alleen maar die-hard fans in de tent. De nieuwe songs zijn met enig uitzondering niet de beste van de set maar ze vallen er ook zeker niet negatief buiten. Gewoon weer lekker een uurke uit volle borst meegezongen en dat 3 song filmpie van 3voor12 al veels te vaak aangehad. Ook deze zomer zijn ze weer een topvorm, zin in 013
Muse **!
Om te beginnen moet Lowlands zich schamen voor het muziek buiten de tent. Als je de hoek om liep wist je nooit of het bandje al begonnen was, zo zacht stond de muziek. Muse boeit me al jaren niet, nu weer niet. Na dat energieke feestje bij Biffy had ik ook eigenlijk niet meer aan moeten sluiten.
Rødhåd ****1/2
Eerste technofeestje van de 2e nacht, en wat een begin he. Heel blij dat ik ons groepje hier naartoe heb getrokken. De volledige tijd het gevoel gehad dat ik ergens in een donkere muffe hal in Berlijn stond te dansen. Ronduit een geweldige show.
Chris Liebing & Speedy J ****
Hier vielen wat hardere klappen dan bij de voorganger en ook deze gasten wisten van begin tot het eind de avond op machtige wijze af te sluiten. Tering goeie tweede dag gehad.

Zaterdag
Zoveel te zien vandaag, Ry X, De Likt, Wolfmother, Sum 41, Weval en dan ook nog King Gizzard en dan nog een top 3 weekend naam voor mij Sigur Ros.
Allemaal niet gezien....
Korte samenvatting, vroeg op de dag zuipen, beerpong, winnen/verliezen, slapen. Wakker worden tijdens Weval. Blijkbaar wel een gouden reactie toen ik vroeg wat ik gemist had en als reactie hoorde Sigur Ros was kut. Mijn reactie hierop was... 'Kuuuuuttt, was dat vandaag?!'. Blijkbaar trok ik tijdens deze zin een heel mooi koppie. Al dat gekut aside, ik heb er geen moment van gebaald. Hup tentje uit en het feest weer opzoeken.
Steffi ***
Prima begin van de avond haha. Waar de andere nachtelijke sets ieder opvielen op hun eigen manier viel Steffi het meest in de categorie achtergrondmuziek. Al met al niks mis mee.
Recondite ****
Als ik eerder op de dag nog niet in slaap was gevallen dan was dat wel tijdens deze set gebeurd. Dit dan wel weer in de positieve zin. Wat een heerlijke dromerige muziek maakt deze man en heb ook de hele tijd naar de prachtige visuals staan te staren. Lekker door de landschappen lopen die achter de beste man worden geprojecteerd. Goed dat iemand van m'n vrienden me hier naartoe stuurde, jammer dat het maar een uurtje mocht duren.
Tale of Us ***
Beetje het zelfde verhaal als bij Steffi. Al bied het wel de kans om weer wat te babbelen. Ook nog even gekeken bij The Black Madonna en Black Madonna/Hunee klonk prima maar meer zin in de sfeertjes van dn Bravo En op deze manier toch nog een mooie 3e nacht gehad.

Zondag
Ook hier jammer genoeg weer heel wat gemist haha. Kutweer gehad deze ochtend en daarna wilde vrienden toch nog eventjes douchen. Daarna goed ontbeten en weer eventjes uit noodzaak moeten schuilen (wel netjes droog gebleven dit weekend).
Eagles of Death Metal ***1/2
Onlangs dat ik Jesse zowat de grootste tyfusmongool van de wereld vindt moesten we hier toch eventjes gaan kijken. De muziek viel me niks tegen, de band staat daar lekker te lachen en te genieten net zoals het publiek, en die gitaar werd toch mooi kapot geslagen. Uiteindelijk toch nog een applausje verdiend.
Anderson.Paak ***1/2
Toch wel een van belangrijkste muziekmensen van 2016. Deze man is zowat op elke zomerhit te horen en wist een goede plaat begin dit jaar af te leveren. Goeie songs, swingende show en een onwijs toffe gast. Geen 4 sterren omdat ik helaas net geen halve show heb kunnen zien.
Brain Fallon & The Horrible Crowes ***1/2
Frontman van een van mijn favoriete bandjes nog mooi eventjes meepakken tijdens zijn solotour, daar was ik al heel erg blij mee. De plaat kent wat leuke nummers maar hoort zeker niet bij Brain's beste werk. Brain had er gruwelijk veel zin in en was heel erg blij met elke persoon in dat kleine tentje. De show kende zeker een paar hele mooie momentjes met Painkillers, Steve McQueen en Teenage Dream (Katy Perry). Hij was voor zijn doen ook nog redelijk goed bij stem haha. Toch wil ik hem weer graag zo snel mogelijk bij z'n bandje hebben!
James Blake ****
Eindelijk! Na al die festivalzomers James Blake meepakken. Zijn nieuwe beviel me weer erg goed net als deze show. Een muzikant ten top die samen met zijn bandje die bomvolle tent weer te interesseren met zijn rustige maar ook vooral die harde, hypnotiserende songs van 'm. Helaas geen kers op de taart met zijn beste nummer A Case of You maar James Blake heeft zich ook zeker live aan mij bewezen.
The Last Shadow Puppets ***1/2
Muzikaal gezien voor mij een moeilijke act. Het debuutalbum kent een paar geweldige songs. Helaas waren deze iets minder aanwezig op plaat nummer 2. Deze plaat valt misschien toch wel in het rijtje tegenvallers van dit jaar maar toch ook hier weer enkele leuke songs. Miles vindt ik een geweldige gozer en Alex kots ik uit sinds zijn Pinkpop en Werchter passages. Maar dit, dit was lachen. Dat gedrag van Alex was pure comedy. De Alex van de Monkeys is verschrikkelijk maar dit was geweldig. De gozer komt alleen maar om te keten terwijl hij toch muzikaal prima zijn ding doet. Meevallertje van het weekend.
LCD Soundsystem *****
Altijd wel van de positieve reviews maar die 5 sterren zijn bij mij altijd zeldzaam. Maar dit was weer zo'n 10/10. Een bandje die ik voor dit jaar eigenlijk vrijwel niet kende buiten de grote hits. Deze reunietour en de populariteit van de band zorgde voor de ideale kans om flink in deze band te duiken. De afgelopen weken dan ook flink fan geworden van deze gasten. Verwachtingen: Een strakke liveband, halfvolle tent en die epische afsluiter. En vanaf het begin was het gewoon raak he. Die band begint een nummer heel minimaal waarna er op elk moment dat het nodig is weer muziekant bijspringt of gas bijgeeft. Allemaal aangevoerd door die briljante frontman. I Can Change, Daft Punk Is Playing At My House, Losing My Edge worden allemaal gespeeld zoals je ze wilt horen maar dan nog dansbaarder en met vuur, veel meer vuur. Sowieso een machtige stage set-up om naar te kijken. Altijd mooi een stage vol met instrumenten en muziekanten. Aangevuld met die tering grote discobal. Na hoogtepunt Tribulations gaat de set weer op bizar niveau verder tot de eerste noten van Someone Great worden ingezet. Een van de mooiste indiesongs ooit gemaakt krijgt hier een uitvoering die dit weekend verdiende. Daarna volgende snel dat andere mooie nummer, New York, I Love You But You're Bringing Me Down. En dan belanden we aan het einde van het weekend, aan het einde van dit mooie weekend, en die hele mooie set. Dat moment dat je All My Friends live mag horen. Kippenvel momentje de luxe natuurlijk. Een van de grootste indie-anthems wordt hier zoals altijd prachtig de tent in geworpen. Die heerlijke opbouw met die heerlijk menselijke stem van James Murphy. Afsluitende natuurlijk springen en meebrullen met Where are your friends tonight?
If I could see all my friends tonight! We wisten dat die laatste noot er aan kwam al wilde we dat zeker niet op dat moment, maar oh oh wat was dit mooi. Benieuwd waar ze volgende keer te zien zijn.
Kees van Hondt ****
Kon natuurlijk makkelijk naar bed na LCD en nog de hele avond in m'n tentje nagloeien maar toch eventjes Keesie checken. Verwachtingen eventjes 30min checken en wegvluchten. Het tegenoverstaande is gebeurd en we hebben daar de volle 4 uur lang feest gevierd. Van te voren al geweldige voorpret met het verzamelen van takken en ander gerij. Zin in een feestje gewoon de hele tijd lekker energiek en blij gedaan en van het begin tot het eind van genoten. Ook applausje voor de kerels vooraan die elkaar met krokodillen aan het lanceren zijn. Ook nog een excuses aan d'n partij voor de dieren omdat ik een krokodil heb verwerkt in mijn kledij. Laat deze man alsjeblieft terugkomen volgend jaar, ik heb me geweldig vermaakt.
wat een feest, van niet roken banners
Dit was mijn verdiensten, graag gedaan.
Benny Rodrigues & De Sluwe Vos ***1/2
Prima set maar had wat meer Sluwe Vos sound verwacht.
Murdock *1/2
Geen Drum & Bass fan maar vrienden sloten graag de nacht of in dit tentje. Jezus man wat kan dat volk leip worden op die muziek. Gruwelijk veel gek volk bij elkaar gezien met als toppunt een groepje meisjes die er uitzien alsof ze 12 zijn en staan te raven in hun pyjama om 5 uur s'nachts zo wild als een groep doorgesnoven apen met rabies.

Terugkomend op de camping helaas nog een groep debiele leuters tegengekomen die als een stelletje losers dikke balken over het pad legde om zo mensen te laten struikelen, sneu volk.
De ochtend erna nog heerlijk lopen keten op de camping

Top 5:
1. LCD Sounsystem
.....
2. Rødhåd
3. Paul Kalkbrenner
4. Kees van Hondt
5. James Blake

Zoals te lezen (voor het volk die daar geduld voor heeft) een heeel mooi weekendje gehad, en een zeer mooie afsluiter van mijn festivalseizoen 2016.
Lowlands ga ik alvast noteren in mijn agenda voor volgend jaar. Geen spijt dat we Lowlands boven Pukkelpop hebben verkozen dit jaar. Een heel mooie divers festival voor goeie muziek en mooie feestjes *****
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
536
Zaterdag
Zoveel te zien vandaag, Ry X, De Likt, Wolfmother, Sum 41, Weval en dan ook nog King Gizzard en dan nog een top 3 weekend naam voor mij Sigur Ros.
Allemaal niet gezien….
Korte samenvatting, vroeg op de dag zuipen, beerpong, winnen/verliezen, slapen. Wakker worden tijdens Weval.

NOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!! Zonder gekheid: iedereen moet natuurlijk lekker doen wat ie wil op de festivals, zulk soort incidenten heb ik zeker ook meegemaakt. Maar als halverwege 30'er kan ik me niet meer voorstellen dat iemand een festivaldag met Sigur Ros hierdoor mist...

LCD Soundsystem *****
Altijd wel van de positieve reviews maar die 5 sterren zijn bij mij altijd zeldzaam. Maar dit was weer zo’n 10/10. Een bandje die ik voor dit jaar eigenlijk vrijwel niet kende buiten de grote hits. Deze reunietour en de populariteit van de band zorgde voor de ideale kans om flink in deze band te duiken. De afgelopen weken dan ook flink fan geworden van deze gasten. Verwachtingen: Een strakke liveband, halfvolle tent en die epische afsluiter. En vanaf het begin was het gewoon raak he. Die band begint een nummer heel minimaal waarna er op elk moment dat het nodig is weer muziekant bijspringt of gas bijgeeft. Allemaal aangevoerd door die briljante frontman. I Can Change, Daft Punk Is Playing At My House, Losing My Edge worden allemaal gespeeld zoals je ze wilt horen maar dan nog dansbaarder en met vuur, veel meer vuur. Sowieso een machtige stage set-up om naar te kijken. Altijd mooi een stage vol met instrumenten en muziekanten. Aangevuld met die tering grote discobal. Na hoogtepunt Tribulations gaat de set weer op bizar niveau verder tot de eerste noten van Someone Great worden ingezet. Een van de mooiste indiesongs ooit gemaakt krijgt hier een uitvoering die dit weekend verdiende. Daarna volgende snel dat andere mooie nummer, New York, I Love You But You’re Bringing Me Down. En dan belanden we aan het einde van het weekend, aan het einde van dit mooie weekend, en die hele mooie set. Dat moment dat je All My Friends live mag horen. Kippenvel momentje de luxe natuurlijk. Een van de grootste indie-anthems wordt hier zoals altijd prachtig de tent in geworpen. Die heerlijke opbouw met die heerlijk menselijke stem van James Murphy. Afsluitende natuurlijk springen en meebrullen met Where are your friends tonight?
If I could see all my friends tonight! We wisten dat die laatste noot er aan kwam al wilde we dat zeker niet op dat moment, maar oh oh wat was dit mooi. Benieuwd waar ze volgende keer te zien zijn.

Fuck zeg, wat baal ik ervan dat ik dit uiteindelijk allemaal gemist heb... Lang verhaal kort: een ruime week voor Lowlands besloten de drie vrienden met wie ik zou gaan om toch maar een jaartje over te slaan... :( Volgend jaar maar een dubbel jubileum dan, Lowlands' 25e, mijn 10e.

Dan ga ik nu even The Long Goodbye op standje 10 aanzetten en stilletjes in een hoekje zitten huilen.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Benny Rodrigues & De Sluwe Vos ***1/2
Prima set maar had wat meer Sluwe Vos sound verwacht.

Ik heb hier de volle 5 uur bij moeten staan. Ik snap gewoon niet hoe je zo'n act 5 uur kan geven. De meest lange 5 uur van mijn leven.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
NOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!! Zonder gekheid: iedereen moet natuurlijk lekker doen wat ie wil op de festivals, zulk soort incidenten heb ik zeker ook meegemaakt. Maar als halverwege 30’er kan ik me niet meer voorstellen dat iemand een festivaldag met Sigur Ros hierdoor mist…

Weet ik man, gaat volgend jaar ook niet meer gebeuren haha. Met 21 jaartjes kan ik dit nog net flikken.


Ik heb hier de volle 5 uur bij moeten staan. Ik snap gewoon niet hoe je zo’n act 5 uur kan geven. De meest lange 5 uur van mijn leven.

Snap ik helemaal, de rek was er na dat uurtje dat ik er stond ook zeker al uit. Kan met niet voorstellen dat ik er veel langer zou staan.

Dan ga ik nu even The Long Goodbye op standje 10 aanzetten en stilletjes in een hoekje zitten huilen.

Ik knal ´m ook aan!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken