Lowlands 2016

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Vind het inderdaad een typisch Lowlandslijstje. Met van alles wat. Paar mooie namen. Sigur Ros, LCD SOundsystem, Last Shadow Puppets, prima redelijk grote namen. Jamie Woon, Sevn Alias, Kalkbrenner, Damian Marley, prima!

Daarnaast wat onbekende dingen, altijd leuk om te ontdekken. En uiteraard een boel namen waar ik persoonlijk niets mee heb. Zoals Disclosure. Die zullen zeker headlinen ja. Aan de andere kant, die headliners sla ik toch al meestal over.

Hoe dan ook, prima begin. En sympathiek: een prijsverlaging. Al zal het bier dan wel duurder worden. Of ben ik dan te cynisch ;-)
 

juri

Campingartiest
11 mrt 2015
82
0
Of juist niet,

Mojo heeft er een hoge pief uit gegooid die juist de prijzen omhoog had gegooid en andere meningen had over de programmering.

Ik denk juist dat t oude lowlands weer langzaam terug komt nu met de nieuwe organisatie en het weer betaalbaarder wordt en minder plat.

Vind de namen niet verkeerd, tuurlijk hoop je altijd meer en zit net niet hetgene ertussen waar je op gehoopt had, maar dat kan altijd nog veranderen. Vorig jaar was alleen chembros als headliner verteld in januari en kwam later ineens nog een major lazer erbij ( waar ik blij om ben dat dat er niet meer bijstaat nu :)

En dan heb je altijd nog het klaag publiek dat altijd wat te mopperen heeft, want daar zijn wij Nederlanders toch zo goed in. Wees blij dat de prijs omlaag is, vorige jaren was het altijd nog dat de prijs zo hoog was...

En klagen over het festival wat het meeste heeft is natuurlijk altijd makkelijk. Want een ander festival heeft altijd t argument dat ' het nog niet zo lang bestaat, of dat er een minder groot budget is, of minder ervaring of noem maar op. Of er wordt alleen gekeken naar de namen en niet naar de aankleding, muziek kwaliteit, wc's etcetera wat voor mij net zo belangrijk is. Nadeel voor lowlands blijft dat de verwachtingen altijd zo hoog liggen bij t publiek dat het nooit genoeg is en nog beter had gekund en dat is iets waar ze denk ik het meest mee worstelen.


 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Puppets zijn geen headliner denk ik, LCD ook niet mag je toch hopen, Disclosure 100%.
LCD sowieso headliner. Als je ziet op welke festivals die ook headlinen... Verder zou het vreemd zijn met maar één headliner op de proppen te komen. Dat gebeurt vrijwel nooit.

In TLSP zie ik meer een sub-headliner, net als Sigur Ros. Maar goed, vorig jaar bombardeerden ze ook Major Lazer tot headliner. ;)

Mensen zijn wel een beetje streng op de headliner. :p Lowlands is nu niet zoveel duurder meer dan BKS, maar wel veel duurdere namen verwachten? :O
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ik ben juist positief verrast. Met Frank Carter & the Rattlesnakes, Sigur Rós, CHVRCHES, M83, Ghost, Philip Glass, The Rumjacks, LSP en Jamie Woon hebben ze een aantal zeer sterke namen binnen.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Heb even gewacht met reageren, maar valt me op dat toch veel mensen hetzelfde denken als ik.
Mijn gedachte was ook: Echte lowlands namen maar voor mij persoonlijk geen acts die mij over de streep trekken.
Kan komen doordat ik ze al gezien heb, of gewoon andere verwachtingen had.

Nee ik wacht het nog even rustig af en maak later een keuze.

Prima trouwens die prijsverlaging. Is helemaal niks mis mee.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Hee er staat ook Rødhåd, heb je toch bijna Radiohead.

Schijnt een éénmans coverband te zijn. Zet het eens op, speelt best leuke liedjes.

Verder inderdaad typisch Lowlands: precies net niet.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Ik ben juist positief verrast. Met Frank Carter & the Rattlesnakes, Sigur Rós, CHVRCHES, M83, Ghost, Philip Glass, The Rumjacks, LSP en Jamie Woon hebben ze een aantal zeer sterke namen binnen.

Vooral Frank Carter is echt heel vet, ben heel benieuwd hoe dat live is.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Gloeilamp wrote:
Ik ben juist positief verrast. Met Frank Carter & the Rattlesnakes, Sigur Rós, CHVRCHES, M83, Ghost, Philip Glass, The Rumjacks, LSP en Jamie Woon hebben ze een aantal zeer sterke namen binnen.


Vooral Frank Carter is echt heel vet, ben heel benieuwd hoe dat live is.

Hoogtepunt van Pukkelpop 2015 voor mij, heel indrukwekkend kereltje. Op 5 maart staat hij trouwens ook met John Coffey en wat andere bandjes in TivoliVredenburg! Mocht je daar nog niet van op de hoogte zijn ;)
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
MRMantel wrote:
Kid wrote:
Lowlands is nu niet zoveel duurder meer dan BKS, maar wel veel duurdere namen verwachten? :O


Ja want de capaciteit is meer dan 3x zo groot.


De capaciteit van de podia is niet groter.
1f609.png
Wel? Alpha + heuvels is ongeveer 30.000 man en de Grolsch en Bravo zijn beide groter dan de TWO.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Wel? Alpha + heuvels is ongeveer 30.000 man en de Grolsch en Bravo zijn beide groter dan de TWO.
Ah ja, he hebt gelijk. Ik had geen idee (en was die heuvels sowieso vergeten; zo lame om op die manier een concert te beleven).

Nou ja, eerste namen van Lowlands zijn al een paar jaar niet meteen de meest interessante namen. Tame Impala, Kendrick, Courtney Barnett, Father John Misty, Ought, Viet Cong; de beste optredens van vorig jaar werden allemaal pas later aangekondigd.
 

juri

Campingartiest
11 mrt 2015
82
0
Heuvels zijn net zo ok.

Geeft extra capaciteit en prima voor de mensen die niet tussen de drukke mensenmassa in willen staan, of als je vaak moet plassen van t bier en daarna je vrienden niet meer terug kan vinden in de tent ;p

Inderdaad is de beleving binnen beter en heeft ook mihb voorkeur bij een favoriete act maar rond begin middag wakker worden of begin avond een powernap doen is prima op die heuvels ;) niks lames aan!




 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Jamie Woon, The Last Shadow Puppets, LCD Soundsystem, EODM, Kalkbrenner, ik vind het een prima begin hoor! Vooral blij met mijn twee eerstgenoemde namen!
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.473
1.628
Vind Philip Glass een hele gave boeking, had zo'n man graag op Best Kept Secret gezien op dezelfde positie als Jonny Greenwood afgelopen jaar. LCD Soundsystem laat wel zien wat een reünie niet met je positie kan doen, die gaan nu doodleuk headlinen terwijl ze hier niet bijzonder populair zijn.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Vind Philip Glass een hele gave boeking, had zo’n man graag op Best Kept Secret gezien op dezelfde positie als Jonny Greenwood afgelopen jaar. LCD Soundsystem laat wel zien wat een reünie niet met je positie kan doen, die gaan nu doodleuk headlinen terwijl ze hier niet bijzonder populair zijn.

Het is een stukje marketing en de manager van LCD heeft dat slim aangepakt. James Murphy loopt binnen nu. ;)

Zeggen dat je uit elkaar gaat om vervolgens een reünie te doen is goed voor de boekingen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik ben juist positief verrast. Met Frank Carter & the Rattlesnakes, Sigur Rós, CHVRCHES, M83, Ghost, Philip Glass, The Rumjacks, LSP en Jamie Woon hebben ze een aantal zeer sterke namen binnen.

Juist! Ik ben ook erg te spreken over wat Lowlands nu heeft staan, met Sigur Ros, Shadow Puppets en LCD heb je mij al overtuigd met 3 prima 'headliners' daarnaast staan er toch wel vette dingen tussen, Kalkbrenner, M83, Frank Carter, Rødhåd, Mick Jenkins. Daarnaast ook inderdaad best veel wat ik niet ken, geen idee of dat goed is en er nog iets interessants tussen zit of dat het simpelweg meuk is.

Vindt Kalkbrenner trouwens wel kleiner op het affiche staan dan verwacht.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik acht alle 3 de namen kleiner dan elke (sub)headliner van vorig jaar, enkel TLSP kan voor meer enthousiaste mensen zorgen dan Paolo Nutini (en Ben Howard). Matig.


Het affiche is nog niet rond hé
Daarnaast vindt ik Shadow Puppets, Sigur Ros, LCD misschien wel net zo leuk als Kendrick, Ben en Paolo.

Ik vindt dat Lowlands prima zaken doet met wat ze nu al hebben.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken