Lowlands 2016

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ik ken de band eigenlijk alleen van horen zeggen, dus nu toch maar eens wat meer gaan luisteren. Lees hier ook altijd goede verhalen erover. Ik ben benieuwd!
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Ik neem aan Grolsch afsluiter. Hopelijk is dit een teken dat ze geleerd hebben van het niet-uitverkopen van afgelopen editie.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Ik neem aan Grolsch afsluiter. Hopelijk is dit een teken dat ze geleerd hebben van het niet-uitverkopen van afgelopen editie.

Zou wel een snel afscheid zijn van de ingeslagen weg om jonger publiek te trekken, met boekingen als Major Lazer. Want dat was zogezegd juist ook om de boel weer vol te krijgen en 'nieuw publiek aanspreken blabla'. Zou het alleen maar toejuichen als we meer de 'Sigur Ros'-kant op gaan ipv Major Lazer hoor, daar niet van.
 

stan-the-man

Randprogramma
5 feb 2014
104
2
Ik ben heel benieuwd naar de lineup! Vorig jaar met pijn in m'n hart Lowlands moeten overslaan en gekozen voor Best Kept Secret. Ik hoop dat de lineup interessant wordt en we een heerlijk festival gaan hebben. Sigur Ros was op BKS2013 heel erg vet! of het een waardige alpha afsluiter is lijkt me sterk..maarja je weet het nooit met Lowlands
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Lijkt me inderdaad vrij logisch dat ze de plek van Tame Impala overnemen (zondag Grolsch afsluiter). Is een goed moment voor een goede band, zo aan het eind van het weekeind.

Zou er niet vanuit gaan dat het een andere richting betekent voor het festival. Denk dat dit een zoethouder is om het oude publiek aan te spreken, terwijl het festival verder druk bezig is een nieuw publiek aan te spreken. Een ingewikkelde balanceeract.

Ik verwacht tussen de volgende namen sowieso een rapper en experimentele electronica voor de balans.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Ik weet bijna zeker dat ze Jamie XX gaan boeken en dat ik daarna besluit toch ook maar een kaartje te kopen. :p
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Nog even en dan komt er een lading namen. Wat zouden we dit keer aan headliners mogen verwachten? Sigur Ros sluit ongetwijfeld een avond af in de Alpha. Wat zijn de kandidaten voor de overige headlinerplekken?

Jamie Xx, Moderat en LCD Soundsystem staan waarschijnlijk ook op lowlands dit jaar, lijkt me.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.437
1.537
Zie Sigur Ros eerder de Heineken afsluiten net zoals Tame Impala vorig jaar en the National en Portishead het jaar daarvoor. Denk dat als je ze in de Alpha zet bang moet zijn voor een halflege tent.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Zie Sigur Ros eerder de Heineken afsluiten net zoals Tame Impala vorig jaar en the National en Portishead het jaar daarvoor. Denk dat als je ze in de Alpha zet bang moet zijn voor een halflege tent.

Yep, dat denk ik dus ook.

2 van de 3 alfa afsluiters zullen wel elektronische acts zijn.
 

juri

Campingartiest
11 mrt 2015
82
0
Of een radiohead wellicht, wel een beetje duur maar wel passend bij lowlands en nieuw album op komst ? Iig geen tame impala na hun gave show vorig jaar, hoop stiekem van wel alfa maar zal denk ik niet . Die staan wss in Amerika rond die tijd. Misschien een jack ü? vanwege de goede banden met skrillex en diplo, had ik eigenlijk eerder vorig jaar verwacht ipv major lazer. Toch disclosure vanwege t nieuwe album? Beck en editors staan al op BKS maar had ik ook nog wel verwacht anders? Of miss wel de samenwerking van miles kane en arctict monkeys, last shadow puppets is kanshebber denk ik maar als headliner? Ben benieuwd wat t wordt!
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Radiohead zou fantastisch zijn. Tame Impala zal wel op Down The Rabbit Hole komen. Last Shadow Puppets zou tof zijn!
 

juri

Campingartiest
11 mrt 2015
82
0
Tame impala staat al veel in Amerika geboekt tijdens de zomer dus vrees van niet ;) maar wie weet?
 

juri

Campingartiest
11 mrt 2015
82
0
Ow zie ik zojuist toch dat tame impala in milaan staat begin juli en eind augustus pas weer in Amerika dus het kan nog steeds! Blijft voor mij wel de beste headliner voor de Alfa! En zie foals ook nog wel komen voor de Heineken afsluiter ergens. Eerste lading namen volgt binnenkort dus ben benieuwd of ik gelijk krijg! Wat denken jullie?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Foals verwacht ik ook. Zou leuk zijn.

Niet dat ik erop hoop, maar Florence And The Machine zou nog wel kunnen, denk ik. Hetzelfde geldt voor Kensington. En dan als headliners in Alpha.

In een kleiner segment en voor mij wel interessant: Beirut zou tof zijn.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Verbaast me niks. Na het succes van #NewWave vorig jaar twijfelen ze geen moment meer om opkomende hip-hop-acts te programmeren.

En Kensington zie ik niet gebeuren als headliner, eerlijk gezegd. Het zou voor Lowlands een zwaktebod zijn om een act uit Nederland als headliner te programmeren, hebben ze ook al heel lang niet meer gedaan.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Vandaag of morgen de eerste namen en bekendmaking van de voorverkoop? Of moeten we nog een weekje wachten?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
En door Radiohead kan in ieder geval een dikke streep. Was te verwachten, toch jammer,
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Vandaag of morgen de eerste namen en bekendmaking van de voorverkoop? Of moeten we nog een weekje wachten?

Deze week hop ik! Ook omdat er nog nieuwe DTRH-namen de deur uit moeten, lijkt het me handig dat ze deze week iets doen. ;)

Even wat namen: Antony, LCD Sound System, M83 en een wens die waarschijnlijk nooit in vervulling zal gaan: Sufjan.
 

juri

Campingartiest
11 mrt 2015
82
0
Mark rutte komt naar lowlands! Benieuwd welk instrument hij speelt (z'n iPhone wss) ;p
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken