eloelo wrote:
Alle 3
Dus we gaan van:
Paolo Nutini – Ben Howard
Bastille – The Chemical Brothers
Kendrick Lamar – Major Lazer
naar:
TLSP – LCD Soundsystem – Disclosure?
Ik acht alle 3 de namen kleiner dan elke (sub)headliner van vorig jaar, enkel TLSP kan voor meer enthousiaste mensen zorgen dan Paolo Nutini (en Ben Howard). Matig.
Even de headliners naast elkaar:
1. The Last Shadow Puppets vs. Ben Howard.
Ik weet niets van prijzen, maar ik kan me niet voorstellen dat deze heren goedkoper zijn dan Ben Howard. Ik zie dat je er erg fan van bent en dat is prima, maar Ben Howards grootste hit heeft bijvoorbeeld slechts 18 miljoen views op Youtube. Vergelijk dat eens met de 265 miljoen van Do I Wanna Know. Nu weet ik dat we hier niet Arctic Monkeys met Ben Howard moeten vergelijken, maar de status van Alex Turner kan gemakkelijk concurreren met die van Ben Howard.
Neem ook nog mee dat het album van TLSP nog moet uitkomen; die kunnen binnen dit jaar gemakkelijk die headlinerstatus gaan verwerven.
2. Disclosure vs. The Chemical Brothers
Disclosure: Magnets + Omen (singles van het laatste album): 125 miljoen views.
The Chemical Brothers: Go + Under Neon Lights: 12,5 miljoen views.
Dus op basis van hun laatste werk is Disclosure echt wel gigantisch. Ook is het een belangrijk feitje dat The Chemical Brothers niet meer samen touren, dus Ed Simons gaat niet meer mee. In feite krijg je dus maar de helft van The Chemical Brothers, dus helemaal eerlijk is dat niet. Net alsof The Last Shadow Puppets zonder Alex Turner zouden komen. Disclosure wint dit echt met gemak.
3. LCD Soundsystem vs. Major Lazer
Eerlijk is eerlijk, dat Lowlands ook wel geluk had met Major Lazer. Toen ze die boekten wísten ze nog niet wat die gingen brengen dat jaar. Dat ze met een hit zo groot als Lean On zouden komen hadden ze echt niet voorspeld. Vooraf was er dan ook veel kritiek op de veel te hoge spot voor Diplo's reggaeton-project. Voor LCD geldt toch een beetje hetzelfde. We hebben nog niks van hun nieuwe album gehoord, dus we weten ook niet of het gaat inslaan als een bom of niet. Je kan Lowlands daar nu moeilijk op beoordelen.
Mijn mening is dat ze ábsoluut geen kleinere namen hebben geboekt. Duurder vooral, denk ik zelfs. Dat hoeft nog niet te betekenen dat je de line-up beter moet vinden, dat ligt natuurlijk erg persoonlijk. Voor mij zal LL'15 altijd een betere line-up hebben vanwege Kendrick Lamar en voor jou waarschijnlijk vanwege Ben Howard.
En, laten we wel zijn, de co-headliners van Lowlands zijn doen meestal ook niet onder voor de headliner, dus dat krijgt ook wel een staartje nog.