Lowlands 2016

stan-the-man

Randprogramma
5 feb 2014
104
2
Wat vinden jullie van LCD soundsyste qua muziek? Ik wordt er helemaal geirriteerd van als ik het aan het luisteren ben... Is het gewoon kut muziek of moet ik het langer blijven luisteren voordat je het gaat waarderen;) verder vind ik de lineup redelijk goed! Ik zat heel erg te twijfelen tussen LL of Rock Werchter. Ben al 5x op Lowlands geweest en nog nooit op RW. Ben een beetje bang dat als ik naar RW ga ik het te masaal ga vinden en dan spijt heb dat ik niet naar LL ben gegaan. Zijn er mensen die naar bijde festivals zijn geweest en kunnen vertellen of het echt zo druk aanvoelt als de foto's doen beweren? Thanks:)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Wat vinden jullie van LCD soundsyste qua muziek? Ik wordt er helemaal geirriteerd van als ik het aan het luisteren ben… Is het gewoon kut muziek of moet ik het langer blijven luisteren voordat je het gaat waarderen;) verder vind ik de lineup redelijk goed! Ik zat heel erg te twijfelen tussen LL of Rock Werchter. Ben al 5x op Lowlands geweest en nog nooit op RW. Ben een beetje bang dat als ik naar RW ga ik het te masaal ga vinden en dan spijt heb dat ik niet naar LL ben gegaan. Zijn er mensen die naar bijde festivals zijn geweest en kunnen vertellen of het echt zo druk aanvoelt als de foto’s doen beweren? Thanks:)

Beetje open deur, maar misschien gewoon een kwestie van smaak? Ik vond het destijds meteen supertof en dat vind ik nog steeds. Live is het overigens nog indrukwekkender. Vorige keer op LL was echt goed.

Ik irriteer me altijd mateloos aan Metallica en Foo Fighters, maar ik zou het objectief niet als kutmuziek kunnen omschrijven ;-)

Wat Werchter betreft: ben er vaak geweest maar dat was in de vorige eeuw :). Of die indruk nog representatief is, durf ik niet te zeggen. Was wel altijd erg druk voor mijn gevoel. Vooral voor zo'n hoofdpodium. Als je wat verder weg staat, is een optreden toch al snel minder gaaf.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.547
835
Het is wel een heel ander festival. Ik zal een paar verschillen opsommen:

Lowlands gaat echt los, kan 1 groot feest zijn bij een heel klein bandje, terwijl je bij Werchter merkt dat er een hoop mensen voor de grote namen komen.

Lowlands is veel meer dan alleen muziek. Niet alleen qua programmering maar in alles. Bij Werchter gaat het bij 95% om de muziek.

Die drukte bij Werchter heb ik niet perce zo ervaren. Er is ruimte genoeg op het terein.

Als je bij Werchter een grote artiest vanuit het voorvak wil zien moet je er 3 uur van te voren gaan staan. Bij Lowlands was dat helemaal niet zo.

Ik heb me in ieder geval op beide festivals prima vermaakt! Dit jaar wordt het voor mij Lowlands! Maar dat komt vooral door mijn werk.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Als je bij Werchter een grote artiest vanuit het voorvak wil zien moet je er 3 uur van te voren gaan staan. Bij Lowlands was dat helemaal niet zo.

Voor de rest ben ik het helemaal met je eens over Werchter maar over het algemeen kun je inderdaad voor de headliner beter 1,5-2uur eerder in het voorvak staan. Maar voor de rest valt het wel mee hoor, de rest van de dag kun je met 30min van te voren prima aanschuiven.
 

stan-the-man

Randprogramma
5 feb 2014
104
2
Thanks guys! Ik denk dat mijn voorkeur dan toch bij Lowlands ligt. Ik heb concerten in de India altijd al fijner gevonden dan de alpha shows en daarom denk ik dat RW het 'intieme' wat lowlands is helemaal niet meer heeft. Misschien koop ik nog wel een dagkaart voor de peppers maar ga ik lekker dit jaar weer naar de polder. Ik zal trouwens LCD soundsystem nog wel een paar keer luisteren en misschien dat ik het nog vet ga vinden. Wat is voor jullie een absolute must see van deze namen?
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Ik vind LCD SS ook helemaal niets.
Eventueel rede om te gaan: Mick Jenkins, M83, Phillip Glass Ensemble en Sigur Ros.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Thanks guys! Ik denk dat mijn voorkeur dan toch bij Lowlands ligt. Ik heb concerten in de India altijd al fijner gevonden dan de alpha shows en daarom denk ik dat RW het ‘intieme’ wat lowlands is helemaal niet meer heeft. Misschien koop ik nog wel een dagkaart voor de peppers maar ga ik lekker dit jaar weer naar de polder. Ik zal trouwens LCD soundsystem nog wel een paar keer luisteren en misschien dat ik het nog vet ga vinden. Wat is voor jullie een absolute must see van deze namen?

Weet natuurlijk niet wat jouw favroiete muzieksmaak is, maar mijn persoonlijke favorieten zijn als volgt:
* Sigur Ros. Hele mooie sferische rock, uniek in zijn soort!
* Philip Glass Ensemble. Moderne klassieke muziek - heel minimalistisch. Moet wel je ding zijn natuurlijk, maar is wel de moeite waard om even tijd in te investeren; een los ticket van een concert van hem is namelijk 80 euro. Dus dit is echt een idioot goeie deal. :p

[video]https://www.youtube.com/watch?v=nq_SpRBXRmE[/video]

* The Black Madonna. Disco en house, heel erg toffe dj!
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Dit jaar voor het eerst naar Lowlands (Thanks 3FM!), nu al zin in. Ben benieuwd naar de sfeer op het festivalterrein/camping in vergelijking met Pinkpop en Werchter. Hoor gemengde verhalen, dat het de laatste jaren minder is geworden?

Qua line-up is het natuurlijk totaal niet te vergelijken met festivals als Pinkpop en Werchter, maar als ik de line-ups van de afgelopen jaren bekijk zitten er voor mij eigenlijk altijd wel voldoende leuke/interessante acts tussen.
Wat is de kans op een echt grote headliner op Lowlands? In 2012 hadden ze bijvoorbeeld Foo Fighters en nu tovert Sziget ineens Muse tevoorschijn, al staan die dit jaar al vaak in Nederland.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Dit jaar voor het eerst naar Lowlands (Thanks 3FM!), nu al zin in. Ben benieuwd naar de sfeer op het festivalterrein/camping in vergelijking met Pinkpop en Werchter. Hoor gemengde verhalen, dat het de laatste jaren minder is geworden?
Valt mee, hoor. Lowlands verandert, want mensen veranderen. Een lange tijd heeft Lowlands ook wel sterk geteerd op 'vaste klanten', maar die zijn inmiddels toch langzaam Lowlands aan het ontgroeien, dat toch vooral jongeren moet aanspreken. Om die reden heeft er absoluut een verjonging plaatsgevonden in de bezoekers, maar ik zie dit zelf niet als een probleem. Dat is wat bij alle festivals gebeurt en Lowlands is geen uitzondering. Obladi, oblada, life goes on.

Qua line-up is het natuurlijk totaal niet te vergelijken met festivals als Pinkpop en Werchter, maar als ik de line-ups van de afgelopen jaren bekijk zitten er voor mij eigenlijk altijd wel voldoende leuke/interessante acts tussen.
Wat is de kans op een echt grote headliner op Lowlands? In 2012 hadden ze bijvoorbeeld Foo Fighters en nu tovert Sziget ineens Muse tevoorschijn, al staan die dit jaar al vaak in Nederland.
Muse behoort tot 'de grootsten der aarde' (zeg maar gewoon: duurste). Alles wat in die Top 50 zit (Guns 'n Roses, Paul McCartney, Coldplay, etc.) zul je niet op Lowlands zien. Foo Fighters was een beetje een grensgeval in 2012, maar zou ook nu zeker niet meer headlinen. Alles wat een trede daaronder zit kun je op Lowlands verwachten. ;) Dat is een idioot grote poule met namen, waar genoeg leuks tussen zit voor eigenlijk elke muziekliefhebber. Line-up zit doorgaans echt bijzonder veel goed smulmateriaal tussen.
 

stan-the-man

Randprogramma
5 feb 2014
104
2
Eric van Eerdenburg zei ook dat Foo Fighters bevestigde dat dit soort headliners te groot zijn voor LL. Wat denken jullie van Gary Clark Jr? Zou die kans maken op LL? Ik wil hem nog graag een keer live zien:)
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
The Black Madonna. Disco en house, heel erg toffe dj!

Second that!

Verder heb je aan Recondite wel een van de meest skilled techno live-acts van het moment. Weinig mensen die live beter overweg kunnen met Ableton dan hij. Net wat minder voordehandliggend dan de overige elektronische acts op het programma. Giraffage is ook nog niet genoemd: prima maar doorsnee.
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Muse behoort tot ‘de grootsten der aarde’ (zeg maar gewoon: duurste). Alles wat in die Top 50 zit (Guns ’n Roses, Paul McCartney, Coldplay, etc.) zul je niet op Lowlands zien. Foo Fighters was een beetje een grensgeval in 2012, maar zou ook nu zeker niet meer headlinen. Alles wat een trede daaronder zit kun je op Lowlands verwachten. Dat is een idioot grote poule met namen, waar genoeg leuks tussen zit voor eigenlijk elke muziekliefhebber. Line-up zit doorgaans echt bijzonder veel goed smulmateriaal tussen.
Daar zitten inderdaad ook genoeg leuke namen tussen. Ben benieuwd welke het gaan worden.

Van mij mogen Pixies, Libertines en Arcade Fire wel komen. Allemaal op tour in Europa, maar (nog) geen data voor augustus.




 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Arcade Fire zou fantastisch zijn. En zou haalbaar moeten zijn.

Verwachten jullie Moderat nog? Met die extra show in HMH erbij?
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Arcade Fire zou fantastisch zijn. En zou haalbaar moeten zijn.

Verwachten jullie Moderat nog? Met die extra show in HMH erbij?

Nee, aldus Arcade Fire zelf: "A press release adds that these will be the band’s only two European festival appearances of 2016."
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.473
1.628
Arcade Fire zou fantastisch zijn. En zou haalbaar moeten zijn.

Verwachten jullie Moderat nog? Met die extra show in HMH erbij?
Als ze niet op Pitch staan verwacht ik ze wel weer op Lowlands, mateloos populair hier waardoor een eventuele plek op Lowlands weinig af zal doen aan de kaartverkoop voor de HMH show.
 

Mik

Playlistbediener
2 feb 2016
8
0
Maandagavond waren er overigens nog early bird tickets. Ben de bekend gemaakte namen eens gaan checken en er zit echt al veel tussen waar ik me prima bij ga vermaken.
 

stan-the-man

Randprogramma
5 feb 2014
104
2
Moderat zit ik zelf niet echt op te wachten maargoed verder is de lineup wel prima. Hoop dat ze snel weer met een nieuwe batch aankomen maar Lowlands kennende kan dat nog best wel even duren. Denk trouwens (om mn eigen vraag maar te beantwoorden xD) dat Gary Clark Jr niet gaat komen. Die vent tourt al het hele jaar en is in Juni even in Europa, dan gaat hij daarna weer naar the states. Neem niet aan dat hij eind augustus weer de oceaan oversteekt.
 

LowlandsFreak

Randprogramma
9 jun 2015
142
5
The Last Shadow Puppets ben ik al erg blij mee.

Maar ik vroeg me af of iemand al andere geruchten heeft gehoord omtrent de rest van het programma?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken