Lowlands 2016

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.026
6.063
Hoop dat LCD meer publiek trekt dan op T in the Park... triest...
http://www.nme.com/blogs/nme-blogs/t-in-the-park-we-love-you-but-youre-bringing-us-down-no-one-watched-lcd-soundsystem-at-the-scottish
https://twitter.com/fabripav/status/752624328554975232
https://twitter.com/owndancefloor/status/752591975363338241
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Hoop dat LCD meer publiek trekt dan op T in the Park… triest…

Ik twijfel nog of ik tijdens LCD pokemons ga vangen of ze toch eventjes meepak.
Maar inderdaad. dit is toch wel schandalig...
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Dit is natuurlijk wel extreem, maar ik kan er ook niet bij dat ze overal headlinen. Primavera tot daar aan toe, maar op een Brits festival...
 

BS.

Playlistbediener
22 mei 2016
32
0
Ze hebben ook geen nieuw werk geleverd sinds 2010. Wellicht in vergetelheid geraakt? Ook al is dat wel erg extreem.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Ze hebben ook geen nieuw werk geleverd sinds 2010. Wellicht in vergetelheid geraakt? Ook al is dat wel erg extreem.

Zijn in de eerste plaats ook nooit echt groot geweest natuurlijk. Hun allerlaatste show in België was bijvoorbeeld in een niet-uitverkochte Vooruit, waar al amper 1500-1800 man binnen kan. En dan nog eens 6 jaar stilte + geen nieuw materiaal om de reunie te begeleiden. Die beelden van T In The Park zijn extreem, maar ik vrees dat het op LL en Pukkelpop ook 'kleinste publiek ooit bij een headliner' wordt.
 

LowlandsFreak

Randprogramma
9 jun 2015
142
5
Hoop dat LCD meer publiek trekt dan op T in the Park… triest…

LCD ga ik denk ik wel even kijken, maar het is gelukkig niet de hoofdreden dat ik een ticket heb gekocht. Er staan nog 61 andere acts op m'n lijst die ik wel wil zien.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Waarom is Biffy Clyro geen headliner eigenlijk???

Niet doorgegroeid sinds laatste keer.
Vorige x verkochten ze ook een 013 uit. Weet niet of ze doorgroeien naar een HMH. En nog een simpele aanvulling, Lowlands heeft dit jaar gewoon 3 grotere namen.
 

BS.

Playlistbediener
22 mei 2016
32
0
BS. wrote:
Ze hebben ook geen nieuw werk geleverd sinds 2010. Wellicht in vergetelheid geraakt? Ook al is dat wel erg extreem.


Zijn in de eerste plaats ook nooit echt groot geweest natuurlijk. Hun allerlaatste show in België was bijvoorbeeld in een niet-uitverkochte Vooruit, waar al amper 1500-1800 man binnen kan. En dan nog eens 6 jaar stilte + geen nieuw materiaal om de reunie te begeleiden. Die beelden van T In The Park zijn extreem, maar ik vrees dat het op LL en Pukkelpop ook ‘kleinste publiek ooit bij een headliner’ wordt.

Zal Lowlands, na deze gebeurtenis in T In The Park, zich niet zorgen maken? Of staat het nog niet vast dat LCD mag headlinen?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Of staat het nog niet vast dat LCD mag headlinen?

Staat vrijwel zeker al vast. Grote acts worden vaak geboekt als headliner (anders komen ze misschien niet eens). Die laten zich daarna niet terugzakken op het affiche want dat is natuurlijk niet prettig voor de tour managers.
 

BG

Playlistbediener
17 mrt 2015
49
0
Hoeveel namen zijn er eigenlijk nu bekend en hoeveel staan er normaal elk jaar? Mogen we nog iets verwachten?
 

LowlandsFreak

Randprogramma
9 jun 2015
142
5
Hoeveel namen zijn er eigenlijk nu bekend en hoeveel staan er normaal elk jaar? Mogen we nog iets verwachten?

Afgelopen jaren rond de 230 optredens, laatste keer dat ik de lijst van dit jaar heb bijgewerkt zat ik op 190 optredens
 

BG

Playlistbediener
17 mrt 2015
49
0
Lijkt me dan dat we niks meer hoeven te verwachten...

Heb een andere vraag, welke campings zijn het rustigst ten opzichte van de geluidsoverlast van 24-uurs tent en het terrein zelf? Zijn deze vrijdagmorgen nog beschikbaar? Welke campings zijn eigenlijk het snelst vol? Ik neem aan dat 90% al op donderdag komt of niet?
 

LowlandsFreak

Randprogramma
9 jun 2015
142
5
Lijkt me dan dat we niks meer hoeven te verwachten…

Heb een andere vraag, welke campings zijn het rustigst ten opzichte van de geluidsoverlast van 24-uurs tent en het terrein zelf? Zijn deze vrijdagmorgen nog beschikbaar? Welke campings zijn eigenlijk het snelst vol? Ik neem aan dat 90% al op donderdag komt of niet?

Camping 5 en als die er is 6 zijn het rustigste, maar wel een aardig stuk lopen naar de ingang van het festival terein. Bij camping 1 hoor je tot laat de muziek en ook vrij vroeg de soundchecks van het Heineken podium. 2 zit ongeveer tegen de 24 uurs tent aan. 3 en 4 zijn naar mijn mening het beste gelegen, maar sinds dat de campings open gaan op donderdag lopen deze ook het snelste vol. Vrijdag morgen daar een plekje vinden wordt lastig.
 

BG

Playlistbediener
17 mrt 2015
49
0
Oke bedankt voor de info! Hoe lang is zijn camping 5 en 6 lopen vanaf het terrein? Daar is wel nog genoeg plek op vrijdag neem ik aan dan?
 

LowlandsFreak

Randprogramma
9 jun 2015
142
5
Ik heb in alle jaren nooit op 5 of 6 gestaan, altijd op 2 of 3.

Maar ik denk dat je wel even bezig bent
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Tony Di Blasi van The Avalanches kan niet reizen de komende maanden. Zeg maar doei tegen de optredens op Lowlands en Pukkelpop. Way Out West een week daarvoor heeft het optreden al gecanceld.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Ik zag het net op Twitter, dat zou jammer zijn.

Zeg dat wel, keek hier echt naar uit. Als ze het op facebook hebben over enkele maanden is een maand veels te snel. We gaan het horen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken