Lowlands 2016

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Dat van Ghost staat ook onderaan dit nieuwsbericht: http://lowlands.nl/nieuws/noel-gallaghers-high-flying-birds-en-meer/
En Wakrat heeft dus ook afgezegd.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Mijn Top vijf tot nu toe:

Muse
Disclosure
Oscar and the wolf
biffy clyro
eagles of death metal.

En dan ben ik inderdaad ook al bang voor het blokkenschema dit jaar...
Ik ben nu al zo enthousiast over de line up en er komen echt nog ruim 50 acts bij.
 

juri

Campingartiest
11 mrt 2015
82
0
Ja eens met roluf, blokkenschema wordt wss een ramp met zoveel te zien maargoed ga gewoon mijn weg en kijk wel waar ik allemaal beland. Heb slechte ervaringen met te strak willen plannen wat je wilt zien, dat bederft de lol nogal.

En dat maakt lowlands ook zo leuk ( of juist niet) dat je nooit iemand zal spreken die exact hetzelfde heeft gezien. Maar je kan dus ook dingen willen zien die achteraf tegen vallen en daardoor wat anders wel leuks missen. Had ik vorig jaar bij roots manuva, kwam te laat en was chagrijnig op t podium en was geen ruk aan daardoor ;p

Eagles odm mocht ook nog bij m'n lijstje. En super benieuwd wat er nog bij gaat komen.

Jack u?

 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Mijn top 5, zonder acts als Muse en James Blake die ik al eens gezien heb(willekeurige volgorde):
1 - The Last Shadow Puppets
2 - Foals
3 - Wolfmother
4 - Sigur Rós
5 - Noel Gallagher's High Flying Birds

Maar verder dingen als Anderson .Paak, Kaytranade, Travis Scott, Warpaint, Tourist LeMC enzovoort lijken me ook allemaal erg tof. Blokkenschema zal inderdaad een grote ramp worden..
 

juri

Campingartiest
11 mrt 2015
82
0
Shit indd sigur ros was er ook nog.. Die had in ook niet open mn lijstje gezet..
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Voor mij de top 10 op dit moment:

LCD Soundsystem
Last Shadow Puppets
Foals
Sigur Ros
Kamasi Washington
Anderson.Paak
James Blake
Noel Gallagher
Warpaint
M83

Muse is natuurlijk ook vet, maar al vaak gezien en de kans dat het daar stervensdruk wordt is natuurlijk heel reëel. En dan kies ik waarschijnlijk voor iets anders, liefst iets wat ik nog niet heb gezien.

Verder andere interessante acts natuurlijk in het hiphopgenre: Flatbush Zombies, Mick jenkins, Keith Ape. Damian Marley op een zonnige zondagmiddag, ook heerlijk. En erg benieuwd naar Philip Glass. Stuff., Black Madonna en Weval ook.

Er moet niet te veel leuks meer bijkomen; dan wordt het te lastig kiezen ;-)
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Wordt lastig om alles te zien wat ik zou willen zien:
- Noel Gallagher's High Flying Birds
- Muse
- Foals
- Last Shadow Puppets
- M83
- Disclosure
- Wolfmother
- Jake Bugg
- Eagles of death metal
- De Staat
- Biffy Clyro
- Sigur Ros
- Edward Sharpe
- Causes
- Chvrches
- Highly Suspect
- Brian Fallon

Conclusie: ik vind het persoonlijk nu al een lekkere line-up!

Ben benieuwd wat er verder allemaal nog bij komt. Hoop bijvoorbeeld nog op solo Peter Doherty, staat de 14e in Brussel.



 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Deze week de nieuwe Skepta geluisterd, heel tof weer. Was vorig jaar ook bijzonder leuk optreden, mag van mij wel op herhaling komen. Stormzy hoop ik ook nog hard op.

Even terzijde - Sowieso zijn de laatste maanden geweldige albums verschenen; Radiohead, Moderat, Anderson.Paak, Yeasayer, PJ Harvey, Parquet Courts, James Blake, Anohni. Indrukwekkend. Op weg om prima muziekjaar te worden, 2016. Afgezien van het wegvallen van David Bowie en Prince dan wel natuurlijk.
 

stan-the-man

Randprogramma
5 feb 2014
104
2
Even terzijde – Sowieso zijn de laatste maanden geweldige albums verschenen; Radiohead, Moderat, Anderson.Paak, Yeasayer, PJ Harvey, Parquet Courts, James Blake, Anohni. Indrukwekkend. Op weg om prima muziekjaar te worden, 2016. Afgezien van het wegvallen van David Bowie en Prince dan wel natuurlijk.
En dan de albums van The Last Shadow Puppets, Gregory Porter, Red hot Chili Peppers.. Het is qua album releases inderdaad een prima jaar.

Ben erg benieuwd naar de rest van de lineup, ik zou het niet eens zo heel erg vinden als ze nu met goedkope opvullers zouden komen, kunnen ze dat geld houden tot volgend jaar en dan massive attack binnenslepen. (Heb ik dankzij mensen op dit forum pas net ontdekt).

Het blokkenschema wordt sowieso moeilijk
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Verwacht ook geen grote namen meer bij Lowlands. Er moet uiteraard nog een pak dj's bekend gemaakt worden. Verder zullen er nog wat Nederlandse dingen bijkomen, bijvoorbeeld Dazzled Sticks.

Ben benieuwd hoeveel kaarten er inmiddels verkocht zijn overigens.
 

BG

Playlistbediener
17 mrt 2015
49
0
Ik ga dit jaar voor het eerst naar Lowlands in plaats van Pukkelpop. Heb een paar vragen voor mensen die er al vaker zijn geweest.

Reizen de meeste mensen op donderdag al af? Als je vrijdag afreist, kun je dan nog een mooi plekje vinden op een camping dicht bij het terrein?

Is het terrein groter dan pukkelpop? Op pukkelpop kon je in principe in 5 min naar alle stages lopen.

Is het net zoals op pkp mogelijk om net voor start van optreden nog een goede plek te vinden?

Hoe is het in algemeen met de drukte bij de verschillende stages?

Hoe is het met de prijzen op camping voor bier en eten?

Thanks voor de info!
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Ik ga dit jaar voor het eerst naar Lowlands in plaats van Pukkelpop. Heb een paar vragen voor mensen die er al vaker zijn geweest.

Reizen de meeste mensen op donderdag al af? Als je vrijdag afreist, kun je dan nog een mooi plekje vinden op een camping dicht bij het terrein?

Als je een goed plekje echt dicht bij de ingang wilt, moet je er donderdagochtend al zijn. Als je vrijdag afreist zul je op een camping wat verder van de ingang staan, maar eigenlijk nog steeds redelijk dichtbij, alle campingvelden liggen tegen elkaar aan namelijk, niet zoals bij Werchter en Pukkelpop dat er een of meerdere campings verderop liggen.


 

BG

Playlistbediener
17 mrt 2015
49
0
BG wrote:
Is het net zoals op pkp mogelijk om net voor start van optreden nog een goede plek te vinden?
Thomas wrote:
Ligt aan de optredens die je wilt zien, waar zat je aan te denken?

Ik bedoel bij optreden als LCD, Foals, Last Shadow Puppets etc dus de bovenkant van affiche. Bij Pukkelpop kom je eigenlijk vrij makkelijk nog altijd overal vooraan. Weet niet of dat bij Lowlands ook mogelijk is?

Hoe lang is het lopen van alpha naar Heineken? Kun je optredens na elkaar mee pikken in de verschillende tenten?

Thx
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Bij de Alpha is het zo dat ze het voorvak dicht kunnen doen als het te vol wordt. Dus dan kan je echt niet meer vooraan komen. Zeker bij Muse wordt dat wel een dingetje, maar bij Nine Inch Nails een paar jaar terug kon je 5 minuten van te voren nog een superplek vinden.

Ik zou zeker de donderdag al gaan, is meestal een hele gezellige avond al.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Mijn ervaring met voorvak alpha is ook positief. Doorgaans kun je zelfs bij headliners nog redelijk kort van te voren terecht. Bij Muse zal dat ongetwijfeld anders liggen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Julia Holter nu ook toegevoegd aan Pukkelpop. Die zou ik nog heel graag op Lowlands zien.

Metronomy komt ook met nieuw album, dat zou ik ook een mooie toevoeging vinden.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Julia Holter staat de 16e in de Tolhuistuin, dus ik zou er niet echt meer op rekenen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken