Live is Live 2026

Weet iemand of je bij Live is Live gratis of betalend je gsm kunt opladen op het festivalterrein? En zo ja, bij welke stand? Zijn er ook oplaadpunten voor powerbanks voorzien?
Ik gok dat dat aan die oranje kubus van Orange, centraal op de wei, wel zal lukken

Dus ze mogen het wel degelijk. Je mag weigeren maar dan zal je niet binnen geraken.
Alleen de politie mag dat, wat organisaties ook durven te beweren. Security heeft wel die bevoegdheid. Maar om het even wie van een organisatie mag dit niet. De wet is daar heel duidelijk in. Normaal gezien zou dit ook in alle reglementen van festivals moeten staan.

Geniet van Cave vandaag, lieve vrienden!

Per gisteren ben ik er alsnog onverwachts bij. Solo travel, ik haak later in met een collega. Dus als iemand zin heeft in een biertje samen, sein maar.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ja, de organisatie of beveiliging van een festival mag jouw paspoort of identiteitskaart vragen bij de toegangscontrole. Dit doen zij om te controleren of jouw legitimatiebewijs overeenkomt met de naam op je ticket, of om te controleren of je oud genoeg bent om alcohol te kopen.
Let op de volgende juridische en praktische details:
  • Vrijwillige medewerking: Een festivalmedewerker of beveiliger is geen politieagent en mag jou niet wettelijk dwingen om je ID te tonen op straffe van een boete. Ze mogen je wel vragen om je legitimatie te tonen als voorwaarde om het festivalterrein op te komen.
  • Toegang weigeren: Weiger je jouw paspoort of identiteitskaart te laten zien? Dan mag de organisatie jou de toegang tot het festival weigeren.
  • Gekoppeld aan tickets: Als jouw festivalticket op naam staat, is de kans groot dat je verplicht bent om je te legitimeren. Dit gebeurt om fraude en doorverkoop tegen te gaan.
Belangrijk: Een beveiliger of vrijwilliger mag je ID wel inzien en controleren, maar mag je identiteitsbewijs in principe niet zomaar innemen of kopiëren. Het is verstandig om het originele document mee te nemen, aangezien een kopie in de regel niet wordt geaccepteerd als geldig legitimatiebewijs.

Dus ze mogen het wel degelijk. Je mag weigeren maar dan zal je niet binnen geraken.

Das toch raar. Kijk je hebt events die strikt op naam staan. Bij dit event worden op ticketswap honderden tickets doorverkocht waarbij de naam zich niet wijzigt. Dat betekend dus dat je theoretisch gezien met een geldig ticket van swap niet naar binnen zou mogen? Dat zou toch bizar zijn?

Alle tickets zijn toch weg op Ticketswap itt wat ik hier gisteren nog stoer aan het roepen was dat mensen er niet vanaf zouden geraken 😳

Of heeft TM weer de doorstuurfunctie afgezet ofzoiets?

Alle tickets zijn toch weg op Ticketswap itt wat ik hier gisteren nog stoer aan het roepen was dat mensen er niet vanaf zouden geraken 😳

Of heeft TM weer de doorstuurfunctie afgezet ofzoiets?
er staan nog 40 tickets op ticketswap voor de maiden dag toch?

als de doorstuurfunctie uit was gezet was dat niet mogelijk

Users who are viewing this thread