Live is Live 2026

Na BKS besloten om nog een keer Cave te zien, lekker in mn up (het was toch niet helemaal mn vrienden "hun" ding) en dan sta je er toch met een kleine smet te kijken terwijl het natuurlijk gewoon een fantastisch optreden was (hun gemis ;)).

Is het vanuit centraal te lopen? Heb de tijd, maar las iets over afsluiting van en naar Linksoever. Of is dat alleen na show? Of toch "verstandig" trein van Centraal naar Linkeroever station pakken?

Wel leuk hoe het merk nu wat meer zichtbaar is (media uitingen), wel erg gericht op "jong" publiek. Volgend jaar wellicht een festival dag met jong talent programmeren? Je ziet het eigenlijk ieder festival doen behalve bij Live Is Live is dat uit gebleven.
Het is zeker te wandelen als je tijd hebt, zou gokken dat je er ongeveer een uur over doet.
Heel de meir af, richting schelde, daar via de voetgangerstunnel oversteken en dan op linkeroever nog een stuk wandelen.
 
Na BKS besloten om nog een keer Cave te zien, lekker in mn up (het was toch niet helemaal mn vrienden "hun" ding) en dan sta je er toch met een kleine smet te kijken terwijl het natuurlijk gewoon een fantastisch optreden was (hun gemis ;)).

Is het vanuit centraal te lopen? Heb de tijd, maar las iets over afsluiting van en naar Linksoever. Of is dat alleen na show? Of toch "verstandig" trein van Centraal naar Linkeroever station pakken?

Wel leuk hoe het merk nu wat meer zichtbaar is (media uitingen), wel erg gericht op "jong" publiek. Volgend jaar wellicht een festival dag met jong talent programmeren? Je ziet het eigenlijk ieder festival doen behalve bij Live Is Live is dat uit gebleven.
je kan met trein van Antwerpencentraal naar linkeroever en terug, met waterboot naar overkant, met gratis shuttlebus naar linkeroever, met de fiets tot vlakbij de gratis fietsenparking ah festival, je kan terug naar rechteroever via voetgangerstunnel (enkel richting 't Stad toegelaten na het concert). Veel keuze. Zie mobiliteit op de website en raadpleeg ook google maps.
 
je kan met trein van Antwerpencentraal naar linkeroever en terug, met waterboot naar overkant, met gratis shuttlebus naar linkeroever, met de fiets tot vlakbij de gratis fietsenparking ah festival, je kan terug naar rechteroever via voetgangerstunnel (enkel richting 't Stad toegelaten na het concert). Veel keuze. Zie mobiliteit op de website en raadpleeg ook google maps.
Yes had het gelezen allemaal, en fijn dat er zoveel opties zijn... Maar specifiek even checken of het wandelend "handig" is vanaf centraal.
 
Vergeet Robbie, hoe waren Cleymans en Van Geel?
No Way What GIF by Major League Soccer
 
Hoe was frontstage geregeld bij hoofd act? Is het op dat moment FS ticket only, of vullen ze af met "normale" tickets... Met dit weer toch wel lekker net voor show nog een drankje te halen ipv ruim uur van te voren...
 
Gisteren bij liveislive geweest, vooraleer ik van start ga met mijn relaas, leuke dag gehad. Het was goed georganiseerd ( behalve het podium meer later) er was veel variatie aan eten ook gezonde varianten en ze draagden echt zorg voor ons met het warme weer zoals: extra water 1 kopen 2 krijgen door hrt warme weer, de host en de artiesten vroegen telkens weer om zorg te dragen voor elkaar, veel water te drinken dus goed georganiseerd. behalve de frontstage vullen wat was dat voor een totale shaos/paniek.heb nog nooit een festival gezien waar het zo chaotisch verliep om een stage te vullen. We kwamen eraan en we kwamen te weten dat na elk optreden de frontstage volledig leeg gemaakt werd. Dit om bij elk optreden iedereen de kans te geven om vooraan te staan. Dat begrijp ik, nog nooit meegemaakt maar begrijpelijk. Maar dan zou je toch denken dat ze zo 15 a 10 minuten voor het volgende optreden start de frontstage terug opendoen toch? Neen hoor ze doen de frontstage weer open zo 1 min vooraleer het optreden start of zelfs gelijk bij Bart Peters als de host Bart Peters aankondigd en ze zegd zelf kom maar dichter, kom maar dichter , ja we willen wel maar de hekken zijn dicht. Je kan je de totale chaos wel voorstellen en dit iedere keer opnieuw 😪, waarom moet je zolang wachten om de frontstage terug te openen, dit wat jullie nu doen haalt het slechtste in een mens naar boven we waren precies een bende wilde beesten om maar een goed plekje te bemachtigen. Je mag dan nog securitu staan hebben die roept van niet lopen, niemand gaat daarnaar luisteren en terecht ook als het optreden elke seconde kan beginnen. Daarnaast heb ik dik 50€ extra betaalt voor aan de frontstage te mogen, dan krijg ik ineens van de presentatrice te horen iedereen welkom in de frontstage hoor kom er maar lekker bij. Juist bij Robbie Williams moeten jullie een frontstage bandje hebben 🫪. Dat vind ik oprecht echt niet kunnen. Wat met de mensen die betalen voor de frontstage en niet komen voor de Robbie Williams maar voor de belgische/ nederlandse artiesten. De tickets waren al niet goedkoop dus ja 50€ een pak geld dus zomaar die in het water valt ah ja als iedereen daar mag gaan staan.
 
Gisteren bij liveislive geweest, vooraleer ik van start ga met mijn relaas, leuke dag gehad. Het was goed georganiseerd ( behalve het podium meer later) er was veel variatie aan eten ook gezonde varianten en ze draagden echt zorg voor ons met het warme weer zoals: extra water 1 kopen 2 krijgen door hrt warme weer, de host en de artiesten vroegen telkens weer om zorg te dragen voor elkaar, veel water te drinken dus goed georganiseerd. behalve de frontstage vullen wat was dat voor een totale shaos/paniek.heb nog nooit een festival gezien waar het zo chaotisch verliep om een stage te vullen. We kwamen eraan en we kwamen te weten dat na elk optreden de frontstage volledig leeg gemaakt werd. Dit om bij elk optreden iedereen de kans te geven om vooraan te staan. Dat begrijp ik, nog nooit meegemaakt maar begrijpelijk. Maar dan zou je toch denken dat ze zo 15 a 10 minuten voor het volgende optreden start de frontstage terug opendoen toch? Neen hoor ze doen de frontstage weer open zo 1 min vooraleer het optreden start of zelfs gelijk bij Bart Peters als de host Bart Peters aankondigd en ze zegd zelf kom maar dichter, kom maar dichter , ja we willen wel maar de hekken zijn dicht. Je kan je de totale chaos wel voorstellen en dit iedere keer opnieuw 😪, waarom moet je zolang wachten om de frontstage terug te openen, dit wat jullie nu doen haalt het slechtste in een mens naar boven we waren precies een bende wilde beesten om maar een goed plekje te bemachtigen. Je mag dan nog securitu staan hebben die roept van niet lopen, niemand gaat daarnaar luisteren en terecht ook als het optreden elke seconde kan beginnen. Daarnaast heb ik dik 50€ extra betaalt voor aan de frontstage te mogen, dan krijg ik ineens van de presentatrice te horen iedereen welkom in de frontstage hoor kom er maar lekker bij. Juist bij Robbie Williams moeten jullie een frontstage bandje hebben 🫪. Dat vind ik oprecht echt niet kunnen. Wat met de mensen die betalen voor de frontstage en niet komen voor de Robbie Williams maar voor de belgische/ nederlandse artiesten. De tickets waren al niet goedkoop dus ja 50€ een pak geld dus zomaar die in het water valt ah ja als iedereen daar mag gaan staan.
Is op de dagfestivals van Werchter ook zo hoor. Alleen gegarandeerde plaats bij de headliner(s).
 
In de Morgen kreeg Robbie Williams drie sterren maar werd ook verwezen naar het aantal fans voor Robbie Williams

'De 25.000 fans zwaaiden op zijn commando de armen van hun met zweet beplakte lijf, sprongen op en neer en gilden alsof Take That net de wereld veroverd had. Williams Robbie: volksmenner, quoi.'

Ik vermoed dat bij Nick Cave het een dertigduizend zullen zijn en bij Iron Maiden een 19.000 man
 
damn 25k. Da’s niet meer dan 2 jaar geleden. En ze mikten op 40k toch? Oof.
In 2024 waren in totaal 50.000 bezoekers voor de drie dagen samen. In vergelijking met Best Kept Secret festival zal het wel meevallen maar ze zullen wel meer verwacht hebben (minimum 30.000 bezoekers per dag, veel last minute bezoekers zijn afgeschrikt volgens mij door de torenhoge hitte en het onweer).
 
  • Leuk
Waarderingen: TheGloaming
In 2024 waren in totaal 50.000 bezoekers voor de drie dagen samen. In vergelijking met Best Kept Secret festival zal het wel meevallen maar ze zullen wel meer verwacht hebben (minimum 30.000 bezoekers per dag, veel last minute bezoekers zijn afgeschrikt volgens mij door de torenhoge hitte en het onweer).
Die hitte idd vrees ik. Misschien ook een beetje Williams en Maiden overschat? Maiden zonder deftige line up op een maandag in een locatie die voor niet Antwerpenaars toch niet de makkelijkste te bereiken is?

Enfin ja, vandaag zou toch de 30k moeten overschrijden, dan lijkt vandaag toch althans een succes.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel
Weet iemand of je bij Live is Live gratis of betalend je gsm kunt opladen op het festivalterrein? En zo ja, bij welke stand? Zijn er ook oplaadpunten voor powerbanks voorzien?
 

Moet ik mijn identiteitskaart tonen?​


Nee, de organisator van een evenement mag alleen je ticket controleren en vragen dat je vrijwillig je leeftijd bewijst.


Wil je je identiteitskaart niet tonen?
Dat is je recht. Wel kunnen ze je automatisch indelen in de groep min-16-jarigen en dan kan je bijvoorbeeld geen alcohol bestellen.
Ja, de organisatie of beveiliging van een festival mag jouw paspoort of identiteitskaart vragen bij de toegangscontrole. Dit doen zij om te controleren of jouw legitimatiebewijs overeenkomt met de naam op je ticket, of om te controleren of je oud genoeg bent om alcohol te kopen.
Let op de volgende juridische en praktische details:
  • Vrijwillige medewerking: Een festivalmedewerker of beveiliger is geen politieagent en mag jou niet wettelijk dwingen om je ID te tonen op straffe van een boete. Ze mogen je wel vragen om je legitimatie te tonen als voorwaarde om het festivalterrein op te komen.
  • Toegang weigeren: Weiger je jouw paspoort of identiteitskaart te laten zien? Dan mag de organisatie jou de toegang tot het festival weigeren.
  • Gekoppeld aan tickets: Als jouw festivalticket op naam staat, is de kans groot dat je verplicht bent om je te legitimeren. Dit gebeurt om fraude en doorverkoop tegen te gaan.
Belangrijk: Een beveiliger of vrijwilliger mag je ID wel inzien en controleren, maar mag je identiteitsbewijs in principe niet zomaar innemen of kopiëren. Het is verstandig om het originele document mee te nemen, aangezien een kopie in de regel niet wordt geaccepteerd als geldig legitimatiebewijs.

Dus ze mogen het wel degelijk. Je mag weigeren maar dan zal je niet binnen geraken.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd
Hoe is het parkeren vanuit nederland? Wij rijden maandag pad vanaf 18:00 aan rn met 1,5 uur rijden zullen we pas laat aankomen. Hoe zit het dan met kortbij parkeren en hoelang is het dan nog lopen tot terrein?
 

Users who are viewing this thread