Live Is Live 2023 - Nieuws & Geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
22.15 - 00.00 The War On Drugs
19.45 - 21.15 Balthazar
18.00 - 19.00 Interpol
16.15 - 17.15 Warpaint
14.30 - 15.30 Het Zesde Metaal

Zoiets zou mooi zijn! (of Interpol en Balthazar omgekeerd? vind ik een moeilijk om in te schatten)
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
22.15 - 00.00 The War On Drugs
19.45 - 21.15 Balthazar
18.00 - 19.00 Interpol
16.15 - 17.15 Warpaint
14.30 - 15.30 Het Zesde Metaal

Zoiets zou mooi zijn! (of Interpol en Balthazar omgekeerd? vind ik een moeilijk om in te schatten)
Balthazar zal sowieso wel voorlaatste spelen.

Mooi programma wel, ben aan het twijfelen over een ticket, maar dit zou me over de streep trekken!
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov

reaper

Support act
26 okt 2015
1.063
902
22.15 - 00.00 The War On Drugs
19.45 - 21.15 Balthazar
18.00 - 19.00 Interpol
16.15 - 17.15 Warpaint
14.30 - 15.30 Het Zesde Metaal

Zoiets zou mooi zijn! (of Interpol en Balthazar omgekeerd? vind ik een moeilijk om in te schatten)
warpaint mag wel een kwartiertje langer spelen maar dit is mooi
 

Toyah Hendrickx

Playlistbediener
16 feb 2022
45
9
The War On Drugs is een topnaam voor een festival, maar daar moet als voorlaatste band toch nog een grotere naam dan Balthazar voor.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Balthazar ís gewoon groot in België. Komt niets meer tussen hen en The War on Drugs ben ik zeker van. Terecht ook wel dat ze daar niet met een lagere spot akkoord gaan vind ik.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
290
168
Maar het is wel een Belgisch festival, dus uiteindelijk is dat toch het belangrijkste?

Enige bedenking: dEUS stond vorig jaar ook als 3e laatste, voor Wilco en The National. Is Balthazar dan op dit moment groter dan dEUS (in België)? Oprechte vraag, kan het totaal niet inschatten omdat ik niets met Balthazar heb en dEUS fantastisch vind. :)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Maar het is wel een Belgisch festival, dus uiteindelijk is dat toch het belangrijkste?

Enige bedenking: dEUS stond vorig jaar ook als 3e laatste, voor Wilco en The National. Is Balthazar dan op dit moment groter dan dEUS (in België)? Oprechte vraag, kan het totaal niet inschatten omdat ik niets met Balthazar heb en dEUS fantastisch vind. :)
dEUS heeft haar positie in België volgens mij een beetje ondergraven door jarenlang langs middelgrote festivals te touren zonder nieuw materiaal. De afgelopen 4 jaar moest je al bijna moeite doen om ze niet tegen te komen. Balthazar is dan "relevanter" met een relatief recente plaat waarmee een beperkt aantal festivals gedaan werd.
 

Toyah Hendrickx

Playlistbediener
16 feb 2022
45
9
dEUS heeft haar positie in België volgens mij een beetje ondergraven door jarenlang langs middelgrote festivals te touren zonder nieuw materiaal. De afgelopen 4 jaar moest je al bijna moeite doen om ze niet tegen te komen. Balthazar is dan "relevanter" met een relatief recente plaat waarmee een beperkt aantal festivals gedaan werd.

Misschien is er ook maar een beperkt budget voorzien voor dit festival. Dan is er geen alternatief wsl voor die voorlaatste spot. En dan wordt de rest van de affiche opgevuld met Scorpio acts zoals vorig jaar. Dat straalde het festival ook uit: 'Willen maar niet kunnen'
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.390
Misschien is er ook maar een beperkt budget voorzien voor dit festival. Dan is er geen alternatief wsl voor die voorlaatste spot. En dan wordt de rest van de affiche opgevuld met Scorpio acts zoals vorig jaar. Dat straalde het festival ook uit: 'Willen maar niet kunnen'
Hadden volgens mij last van hetgeen alle festivals overkwam, dat heel veel artiesten hun tour introkken. Op bepaald moment stond er headliner klaar voor die zaterdag, maar die ging ook niet door. Gingen ze uiteindelijk niks doen, maar dan ging dat er materiaal toch maar staan, hebben ze een dag met toegankelijke Benelux namen samengesteld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Toyah Hendrickx en zero

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Maar het is wel een Belgisch festival, dus uiteindelijk is dat toch het belangrijkste?

Enige bedenking: dEUS stond vorig jaar ook als 3e laatste, voor Wilco en The National. Is Balthazar dan op dit moment groter dan dEUS (in België)? Oprechte vraag, kan het totaal niet inschatten omdat ik niets met Balthazar heb en dEUS fantastisch vind. :)
dEUS hun legacy is veel groter natuurlijk. Balthazar is hipper. Al heb ik zelf het gevoel dat je Balthazar de afgelopen jaren wel heel vaak met ongeveer dezelfde set kon zien en dEUS niet iets minder. Kozen inderdaad meer voor de kleinere en gezelligere podia. Qua grootte zou ik ze gelijkaardig inschatten momenteel.

Ik ben fan van beide, al zal dEUS altijd een streepje voor hebben. Al was het maar voor The Magic Hour of Suds 'n Soda.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Ik merk op dat er een ticketmasterpagina is aangemaakt voor zondag 25 juni.
Tickets zouden te koop gaan op 8 februari, 12u. We mogen dus binnenkort ook hier een update van verwachten.
 
  • Leuk
Waarderingen: reaper

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Ik merk op dat er een ticketmasterpagina is aangemaakt voor zondag 25 juni.
Tickets zouden te koop gaan op 8 februari, 12u. We mogen dus binnenkort ook hier een update van verwachten.
Zal een gedeelde headliner worden met BKS vermoed ik qua datum
 
  • Leuk
Waarderingen: gerrie

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
606
306
Ah, klonk voor mij als een gelijke locatie, maar is het dus niet. Wel vreemd dat een dergelijke act op dezelfde dag in dezelfde stad een los concert heeft...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken