Le Guess Who? 2023

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.832
1.740
Goed nieuws en slecht nieuws....

Volgende week wordt de complete line-up bekend gemaakt.
Black midi plays the Beatles gaat helaas niet door...

--

We’re sorry to inform you that black midi unfortunately have to cancel their performance at Le Guess Who? 2023. The band have provided us the following statement:
“Due to personal circumstances beyond our control it’s impossible to rehearse in the period leading up to our performance at LGW. We cannot accept doing an injustice to the great fans, music, and the legacy of the Beatles. We sincerely apologise to anyone disappointed and will work to make it up to you in the future.”
The full line-up announcement for #LGW23 will be revealed next week.
Ik ben nog steeds heel erg benieuwd hoe dat zou klinken. Hopen dat we er ooit nog wel iets van horen.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
The full line-up for Le Guess Who? 2023 can be found here. New additions are below:

General program
Alan Sparhawk (of Low) • Ava Mendoza • Bala Desejo • Bill Orcutt & Zoh Amba • BITOI • Bixiga 70 • Brìghde Chaimbeul • Caterina Barbieri + Space Afrika with MFO • DJ Fitz • FACS • Hagop Tchaparian • Joanna Sternberg • Joy Guidry • Kelman Duran • Lost Girls • Maroulita de Kol • Marta Salogni performing Pauline Anna Strom • Mayssa Jallad • Ndox Electrique • Pedro Ricardo • Phelimuncasi • Purling Hiss • Rahill • Selvhenter • Sereias • Special Interest • The Homesick • The Necks • W.I.T.C.H. • Zohar

Le Guess Who? & U? present
Arp Frique & Family • Greetje Bijma & Oceanic • Keenan Mundane • Khorshid Dadbeh • Library Card • Lunetten Shadow Banking • Neighbours Burning Neighbours • Nusantara Beat • Phantom Wizard • Sydney Lowell

AMPFEMININE presents
Camgurl • Coffintexts • DIORA • Nala Brown • Soft Break • Tayhana

re:ni presents
DJ Stingray 313 • Lee Gamble DJ • re:ni • SHERELLE

Cami Layé Okún presents Insolar Night
Cami Layé Okún • El Volcán • Roger Damawuzan

Curated by Nala Sinephro
Layla Rutherford with Ensemble Insomnio

Curated by Stereolab
ESG

Hidden Musics
Ustad Noor Bakhsh
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.735
2.307
ESG erbij wel heel erg vet. Alleen is nog niet bekend op welke dag, hopelijk de zaterdag.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Inmiddels op de site op zaterdag bevestigd.

Heel veel zin in. Hopelijk binnenkort een blokkenschema, dat maakt het maken van routes toch altijd makkelijker op LGW.
Hier hetzelfde. Weer mooie toevoegingen. Natuurlijk Alan Sparhawk, maar ook Caterina Barbieri & Space Afrika of the Necks.

Vind het weer een mooi programma. Eerst maar eens de echte must sees eruit pikken en de rest van het eigen programma volgt dan wel als het blokkenschema er is.

Dit keer nog minder typische indie-ankerpunten dan de vorige edities (zoals voorgaande jaren bijvoorbeeld met een Deerhunter of een Cate LeBon), en dat is prima.
 

JosOlvidados

Playlistbediener
11 jun 2023
20
27
Ik heb toch maar ook een donderdag ticket gekocht na aankondiging van Lost Girls en Joanna Sternberg (had al zaterdag en zondag tickets). Volgende keer gewoon z.s.m. een 4 dagen ticket, is toch iets goedkoper :LOL:
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.546
11.019
Ik neig er ook naar om een ticket voor de zaterdag te kopen. Dan zou 't ook donderdag en zaterdag worden. Enige 'probleem' is dat RockIt ook op zaterdag is en die hebben ook een enorme vette line-up. Die eerste drie weken van november zijn sowieso helemaal klote met concerten. Veel te veel dingen die ik wel zou willen zien.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Poehh hey, wat een topline-up weer. Ik heb besloten (eigenlijk al een tijd geleden) dat dit het jaar moet zijn dat ik er eindelijk eens vier dagen bij ben. Maarja... tot op heden wel de boot gemist qua tickets. Is er iemand hier die mij aan (2?) full-festival tickets kan helpen/advies heeft?
 

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
483
315
Eerste keer dat ik vier dagen ga dit jaar. Moet eerlijk bekennen dat ik naast ESG, Stereolab, Slausone Malone1, Johnny greenwood en een aantal electronische namen vrij weinig ken. Iemand aanraders / tips van welke acts ik zeker niet mag missen?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.546
11.019
Eerste keer dat ik vier dagen ga dit jaar. Moet eerlijk bekennen dat ik naast ESG, Stereolab, Slausone Malone1, Johnny greenwood en een aantal electronische namen vrij weinig ken. Iemand aanraders / tips van welke acts ik zeker niet mag missen?
Alan Sparhawk, Armand Hammer, Backxwash, Bitchin Bajas, Bombino, Irreversible Entanglements, Model/Actriz, Mong Tong, Nihiloxica, Rắn Cạp Đuôi Collective, Richard Dawson, Selvhenter, The Homesick, Tom Skinner en W.I.T.C.H.. Moet voor de rest ook nog wel aardig wat inluisteren.
 

JosOlvidados

Playlistbediener
11 jun 2023
20
27
Alan Sparhawk, Armand Hammer, Backxwash, Bitchin Bajas, Bombino, Irreversible Entanglements, Model/Actriz, Mong Tong, Nihiloxica, Rắn Cạp Đuôi Collective, Richard Dawson, Selvhenter, The Homesick, Tom Skinner en W.I.T.C.H.. Moet voor de rest ook nog wel aardig wat inluisteren.
Grappig, heel ander rijtje dan ik ken/aanraad:

Alessandro Cortini, Caterina Barbieri + Space Afrika with MFO, Crystallmess, Deena Abdelwahed presents Jbal Rrsas, DJ Stingray 313, James Holden, Joanna Sternberg, Lost Girls, Nala Sinephro, Sofie Birch & Antonina Nowacka present Languoria, Vessel (live).

Maar vooral weer veel ontdekken!
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Nog een maand tot Le Guess Who? '24!
Wordt langzaam tijd voor het blokkenschema!
Blokkenschema gaat wel helpen met de voorbereiding; heb me nog niet echt goed kunnen inlezen.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
359
283
Een blokkenschema gaat zeker helpen met wat gerichter inluisteren. Ik heb nu wel een hele lijst namen die me interessant lijken, maar nog weinig waarin ik me wat verder heb verdiept.

De donderdag wil ik in ieder geval naar Dudu Tassa & Johnny Greenwood en SANAM. De vrijdag Le Cri du Caire, Richard Dawson, Pankisi Ensemble en Maroulita de Kol (kleine kans dat het schema zo in elkaar zit dat dit ook allemaal gaat lukken). De zaterdag en zondag liggen nog behoorlijk open. In ieder geval spreken veel namen onder de vleugel van Heba Kadry me erg aan.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.735
2.307
Heb me ook nog een stuk minder voorbereid dan normaliter. Focus ligt eerst nog op Left of the Dial en dan denk ik pas aan LGW. Scheelt misschien ook dat ik in tegenstelling tot vorig jaar maar een dag ga, hoewel ik eigenlijk de vrijdag ook nog wel zou willen gaan. De verplaatsing van Niño de Elche van de zaterdag naar de vrijdag vind ik echt heel pijnlijk.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
De recente ontwikkelingen in de wereld raken ook LGW.
Een statement en een afzegging van een Palestijnse muzikant.


Dat optreden van Jonny Greenwood en Dudu Tassa zal toch ook wel een lading krijgen nu: Een Britse en een Israëlische muzikant, die onder het motto "Your Neighbor is your friend" met muzikanten en zangers uit het Middenoosten op het podium staan.
 
Laatst bewerkt:
  • Verdrietig
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.546
11.019
De recente ontwikkelingen in de wereld raken ook LGW.
Een statement en een afzegging van een Palestijnse muzikant.


Dat optreden van Jonny Greenwood en Dudu Tassa zal toch ook wel een lading krijgen nu: Een Britse en een Israëlische muzikant, die onder het motto "Your Neighbor is your friend" met muzikanten en zangers uit het Middenoosten op het podium staan.
Ongetwijfeld dat er mensen in het publiek er een schitterend politiek geheel van gaan maken... Zou doodzonde zijn.

Jammer dat Al Nather niet meer komt, maar wel begrijpelijk natuurlijk.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.546
11.019
Puzzeltijd! Uw blokkenschema is bekend. Daar komt trouwens wel de boodschap bij dat Greetje Bijma & Oceanic, Josephine Foster, Purling Hiss en Vessel hebben geannuleerd. Antipop Consortium (APC), Badume's Band & Selamnesh Zéméné, Fievel Is Glauque, Kim Dvaid Bots & Lyckle de Jong, Wayne Phoenix, Toumba en Netherlands Radio Philharmonic Orchestra & Radio Choir (Performing Delius' A Song of the High Hills) zijn daarentegen aangekondigd!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lion

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.546
11.019
Snelle eerste blik leert me dat het me tot aardig laat doorgaat, waar ik toch stevig van baal (zeg een W.I.T.C.H. tot 01.15...). Nog even beslissen hoe we dat gaan aanpakken. Ik moet nog steeds aardig wat inluisteren, maar tot nu toe lijken de clashes enorm mee te vallen.

Ik was even vergeten dat The Anonymous Project er ook was. Helpt absoluut niet dat dat ook overlapt met bijvoorbeeld een Rắn Cạp Đuôi Collective. W.I.T.C.H. met een Selvhenter is ook balen.

Wie heeft de clash tussen James Holden en Alan Sparhawk (die maar een uur speeltijd krijgt...) verzonnen? Wel heel tof dat die laatste in de Jacobikerk staat, maar dat zal vechten worden voor een plekje.
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken