Le Guess Who? 2023

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.583
11.162
Ik zit de laatste dagen af en toe te luisteren naar Ustad Noor Bakhsh. Dat is toch heerlijk! Alleen jammer dat ie precies op een dag staat dat ik niet ga.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
376
294
Ai, de donderdag is zo inderdaad plots een stuk minder interessant geworden voor mij. Keek erg uit naar dat optreden. Naja.
 

Marin

Dagopener
14 apr 2021
503
327
Denken jullie dat er nog niets komt op dat timeslot van dudu tassa of dat ze dat gewoon openlaten?
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
376
294
Lijkt me wel, in het blokkenschema staat op die plek nu ook 'TBC'. Zou kunnen dat een al geboekte act een tweede slot speelt, zo lost LGW? een gevallen gat wel vaker op.

Lost Girls naar de Ronda doorschuiven en dan iets kleiners op de plek van Lost Girls lijkt me ook niet heel gek.
 

EAZy

Campingartiest
19 feb 2017
65
66
Ik ga enkel de vrijdag maar ontzettend veel zin in mijn eerste LGW? Alles doorgeluisterd en er is "teveel" moois waarbij de keuze (enke Le Cri du Caire staat volledig vast) dus af zal hangen van waar ik zin in heb, hoe het weer is en wat m'n gevoel kan verwerken. Valt er in z'n algemeenheid iets zinnigs te zeggen over hoelang vantevoren je bij een venue moet zijn om binnen te geraken?
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.101
324
Tivoli op vrijdag- en zaterdagavond is vaak druk. Rijen ontstaan bij populaire optredens vooral in de 5 à 10 minuten voor aanvang.

Kerken kunnen door beperkte capaciteit ook snel vol raken, al hangt dat deels van het weer af.

Vind het zelf altijd erg lastig in te schatten waar het druk gaat worden.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
376
294
Ik ga enkel de vrijdag maar ontzettend veel zin in mijn eerste LGW? Alles doorgeluisterd en er is "teveel" moois waarbij de keuze (enke Le Cri du Caire staat volledig vast) dus af zal hangen van waar ik zin in heb, hoe het weer is en wat m'n gevoel kan verwerken. Valt er in z'n algemeenheid iets zinnigs te zeggen over hoelang vantevoren je bij een venue moet zijn om binnen te geraken?

Ah tof! Juist de vrijdag is voor mij ondanks al het moois wel redelijk helder, maar ook ik blijf het lastig in te schatten hoe lang van tevoren je zeker bij de kerken aanwezig moet zijn. Voor Le Cri du Caire en Richard Dawson ga ik er maar gewoon echt flink ruim op tijd zijn, minuut of 20. De Jacobikerk is gelukkig wel een stuk groter dan de Janskerk (waar eerder die avond Maroulita de Kol staat, die wil ik ook zien).
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.101
324
Beetje vroeg maar heb mijn route al aardig uitgestippeld:

Donderdag: Chris Pattishall - LA Timpa - SANAM - African Head Charge - ? - W.I.T.C.H
Vrijdag: Stadsschouwburg blauw & main afwisselen - Tom Skinner - ...
Zaterdag: Wayne Phoenix - Moin - The Necks - ESG - Bixiga70 - Nihiloxica - WAS
Zondag: Price Attack - Yama Warashi - Shake Chain - The Cromagnon Band - Irreversible Entanglements - Stereolab
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.101
324
Het lijkt er trouwens op dat ik een ticket voor 4 dagen over ga hebben. Als iemand graag wil of nog een ticket zoekt dan valt er via PM wat te regelen.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.749
2.335
Uiteindelijk toch besloten ook de vrijdag te gaan omdat ik Niño de Elche niet wil missen. Een 4-dagen kaart via Swap gekocht en mijn zaterdagticket verkocht omdat nu eenmaal goedkoper is dan twee losse dagen. Nu mezelf bedwingen om niet mijn belofte te verbreken dat ik de zondag niet ga.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave en timbo

Marin

Dagopener
14 apr 2021
503
327
Heel veel zin in het komende weekend, mijn veelste optimistische planning:

Donderdag:

MHYSA - Lost girls - The Anonymous project - African Head Charge - Slausone Malone 1 - WITCH - stukje animistic beliefs

Vrijdag:

Le Feast lunch - 3Phaz - Pankisi Ensemble - Nino de Elche - MIKE of Le cri du Caire - antipop consortium - Mayssa Ballad - Backxwash - Special interest - Deena Abdelwahed - Phelumancasi

Zaterdag:

Phantom Wizard - Sofie Birch - Wayne Phoenix - Moin - bomino - James Holden - ESG - MC Yallah - Nihiloxica - O Ghettao - BASIS/WAS

Zondag

Voice Actor - Mong Tong - Ndox Electrique - Nala Sinephro - Irreversible Entanglements - Faiz Ali Faiz - Stereolab - Crystallmess - Zakona

Echt bizar hoe sterk het programma is ondanks alle afzeggingen/annuleringen.

Kijk het meeste uit naar ESG en Nino de Elche
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.251
2.189
Veel zin in komend weekend, al heb ik me wat minder kunnen voorbereiden dan andere jaren.

De basisplanning voor mij wordt ongeveer zoiets:

Donderdag:
Chris Pattishall - The Anonymous Project - African Head Charge - Slauson Malone 1

Vrijdag:
Kali Malone - Le Cri du Caire - Tom Skinner of Richard Dawson - Rachika Nayar

Zaterdag:
Faten Kanaan - Moin - Caterina Barbieri - Alan Sparhawk - ESG

Zondag:
Maya Ongaku - Mong Tong of the Harvest Project - Nala Sinephro - Irreversible Entanglements - Stereolab

En in de praktijk gaat dat vast nog schuiven.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.749
2.335
Ik heb me ook minder voorbereid dan andere jaren. Bovendien heb ik nog wat verschillende routes naast elkaar in mijn hoofd.

Vrijdag
Pankisi Ensemble - Niño de Elche - Ustad Noor Bakhsh (als ik nog op tijd ben, anders Le Cri du Caire) - Richard Dawson - Rắn Cạp Đuôi Collective (als ik nog op tijd ben) - Backxwash - Special Interest (klein stukje)

Zaterdag

Faten Kanaan - Sofie Birch & Anonina Nowacka - The Good Ones - Moin - Bill Orcutt Guitar Quartet - James Holden - ESG - Bixiga 70

Tegelijkertijd speel ik ook met het idee om naar Voice Actor - The Necks - Alan Sparkhawk te gaan of deels naar Armand Hammer in plaats van James Holden.

Ik heb eigenlijk thuis beloofd de zondag niet te gaan, maar mocht ik die belofte breken dan wil ik sowieso dan Voice Actor en Shake Chain meepakken en eventueel Ana Frango Elétrico. Irreversible Entanglements staat ook nog altijd hoog op mijn lijstje, terwijl ik Model/Actriz en Stereolab zeker een tweede keer zou willen zien. Dat gaat hem echter niet worden ben ik bang.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.251
2.189
We are beyond proud to be officially opening this year’s edition of Le Guess Who? Festival. Getting to this point is always a victory- for the artists, the audience, for us and our crew- and that deserves acknowledging.
So to all involved, we thank you!
The political and social realities of the moment make it difficult at times, to see the sense in continuing with business as usual. This festival is a celebration- it’s about joy and togetherness- but especially during times like these, we know for certain that it is not just entertainment. Le Guess Who? has always been about the discovery of more music, but more importantly, more unity. We believe that music is a vehicle for understanding and quite possibly the most authentic form of communication there is- and that’s where our work begins.
From early on, the message for this year was about listening. It’s a thread that is woven into many layers of this year’s program, maybe most apparent in the presence of a mastering engineer as one of our curators. Regarded as a true giant in her field, Heba Kadry embodies the act of listening deeply, that is so crucial to the dissemination of great music.
In addition, we have The Anonymous Project, an experimental take on listening which we have dreamt of for some time, and are finally launching this year. Thursday November 9th, we have three unannounced acts performing inside a cube, obscured by visuals, who will remain unannounced for the duration of the festival. This dynamic offers listeners an experience of sound which is pure and without pretense, while affording artists the chance to be assessed separately from their identity.
This feels like an essential exercise at the moment, to understand how much the associations with someone’s identity influences how we receive their message- the space we give it, how seriously we take it, and simply put, our ability to see ourselves in them.
This message of listening first, has not changed, but it does feel more emphasized in light of the acute disasters of the moment, when it’s not always clear how to respond.
Listening is the way forward!
❤️
Le Guess Who? Team
 

team-0

Randprogramma
24 jun 2019
203
348
Van hetzelfde! Benieuwd wat de ervaringen met dat Anonymous Project gaan zijn!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken