Le Guess Who? 2023

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.532
2.676
Wordt weer een onmogelijke puzzel dit. Maar Alan Sparhawk in de Jacobikerk en die 1,5 uur van Stereolab vallen direct op.
Vraag me af hoe die 3 x "?" in de Grote Zaal gaat uitpakken, en of het niet beter geweest was om in plaats van de hele avond die kubus in de Grote Zaal daar toch ook een "gewoon" optreden te programmeren.
 
Laatst bewerkt:

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.197
13.409
Wordt weer een onmogelijke puzzel dit. Maar Alan Sparhawk en die 1,5 uur van Stereolab vallen direct op.
Vraag me af hoe die 3 x "?" in de Grote Zaal gaat uitpakken, en of het niet beter geweest was om in plaats van de hele avond die kubus in de Grote Zaal daar toch ook een "gewoon" optreden te programmeren.
Ongetwijfeld dat laatste. Is ook net even wat specialer als die bijvoorbeeld in een kerk staan of in Ekko, bij wijze van, i.p.v. de Grote Zaal.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.532
2.676
Net iets uitgebreider naar het schema gekeken en als verwacht clasht alles met elkaar, vooral die zaterdag en dan vooral tijdens Alan Sparhawk.
De clash tussen Tom Skinner en Richard Dawson op de vrijdag is een heel vervelende.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.532
2.676
De puzzel is nog niet helemaal gelegd en zal tijdens het festival waarschijnlijk helemaal over de kop gaan, maar voorlopig wordt dit een beetje de basis:
Donderdag: Dudu Tassa & Jonny Greenwood, Joanna Sternberg, Slauson Malone 1, Selvhenter
Vrijdag: Kali Malone, Le Cri du Caire, Tom Skinner of Richard Dawson, Rachika Nayar
Zaterdag: Faten Kanaan, Moin, Caterina Barbieri + Space Afrika, Alan Sparhawk
Zondag: Maya Ongaku, Mong Tong, Nala Sinephro, Irreversible Entanglements, Stereolab
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.872
3.225
Ik ga zelf waarschijnlijk niet meer het hele weekend en alleen donderdag en zondag, aangezien ik zelf aan het werk ben vrijdag en zaterdag.
 

Matthijs

Dagopener
10 dec 2015
524
493
Voor mij zijn de donderdag en vrijdag al wel redelijk helder. De zaterdag en zondag kunnen nog alle kanten op.

Donderdag: ?, Dudu Tassa & Jonny Greenwood, SANAM en dan even kijken hoe laat ik het die dag nog wil maken
Vrijdag: (stukje) Pankisi Ensemble, Maroulita de Kol, tweede helft Kali Malone, Le Cri du Caire, Richard Dawson en dan misschien FACS in Helling of anders rondbanjeren in Tivoli
 

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
168
43
Uiteraard wel te begrijpen dat het niet evident is om te gaan touren aangezien Dudu Tassa Israëlisch is.

Wel jammer dat LGW nu al drie van hun grootste namen kwijt is: Dudu Tassa, Black Midi en Joao Donato (die een tijd geleden overleden is). Gelukkig staat de affiche nog boordevol boeiende namen. Het wordt sowieso heel goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

fred alweer..

Support act
27 jan 2023
755
574
Uiteraard wel te begrijpen dat het niet evident is om te gaan touren aangezien Dudu Tassa Israëlisch is.

Wel jammer dat LGW nu al drie van hun grootste namen kwijt is: Dudu Tassa, Black Midi en Joao Donato (die een tijd geleden overleden is). Gelukkig staat de affiche nog boordevol boeiende namen. Het wordt sowieso heel goed.
In de zin van, het is een reservist of?
 

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
168
43
Om het even over iets positiever te hebben, wat denken jullie van “The Anonymous Project”, de drie vraagtekens in de timetable?

Het lijkt me wat onzinnig om kleine obscure namen in zo’n anonieme setting in de grote zaal te laten optreden. Wat zou de meerwaarde daarvan zijn? In de beschrijving staat ook dat de artiesten nieuw werk spelen, zonder dat er verwachtingen van vorig werk aan gekoppeld zou zijn. Dat is sowieso al het geval bij kleine onbekende namen.

Lijkt me dus echt wel over grotere gevestigde artiesten te gaan? Artiesten die gewoon teveel volk naar de grote zaal zouden lokken, moesten ze op voorhand bekend gemaakt worden?

Maar ik probeer mijn verwachtingen niet te hoog te leggen.

Toch kon ik het niet laten om de tourdata van Björk te bekijken en te zien dat ze in november door Europa tourt. Ze deed een aantal jaren geleden al eens een verrassings dj set op LGW.

Ik had aanvankelijk ook The Smile in mijn hoofd. Zowel Jonny Greenwood als Tom Skinner zijn al geboekt en de band was de afgelopen maanden bezig met hun tweede album. Maar nu dat Jonny niet meer komt …

Of moeten we denken aan artiesten die al in het programma staan en anoniem een tweede set spelen met nieuw werk?

Wat denken jullie?
 
Laatst bewerkt:

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.532
2.676
Om het even over iets positiever te hebben, wat denken jullie van “The Anonymous Project”, de drie vraagtekens in de timetable?

Het lijkt me wat onzinnig om kleine obscure namen in zo’n anonieme setting in de grote zaal te laten optreden. Wat zou de meerwaarde daarvan zijn? In de beschrijving staat ook dat de artiesten nieuw werk spelen, zonder dat er verwachtingen van vorig werk aan gekoppeld zou zijn. Dat is sowieso al het geval bij kleine onbekende namen.

Lijkt me dus echt wel over grotere gevestigde artiesten te gaan? Artiesten die gewoon teveel volk naar de grote zaal zouden lokken, moesten ze op voorhand bekend gemaakt worden?

Maar ik probeer mijn verwachtingen niet te hoog te leggen.

Toch kon ik het niet laten om de tourdata van Björk te bekijken en te zien dat ze in november door Europa tourt. Ze deed een aantal jaren geleden al eens een verrassings dj set op LGW.

Ik had aanvankelijk ook The Smile in mijn hoofd. Zowel Jonny Greenwood als Tom Skinner zijn al geboekt en de band was de afgelopen maanden bezig met hun tweede album. Maar nu dat Jonny niet meer komt …

Of moeten we denken aan artiesten die al in het programma staan en anoniem een tweede set spelen met nieuw werk?

Wat denken jullie?
Ik denk dat je het veel te groot zoekt.
Het doel is om het publiek onbevooroordeeld naar muziek te laten luisteren waar ze anders misschien niet zo snel mee in aanraking gekomen waren. En niet als een soort 'raad wie er speelt'. Een Björk of the Smile zou afbreuk doen aan die aanpak.
Ik vind het idee zelf interessant, en ook passend voor LGW? Maar tegelijkertijd vind ik het wel jammer dat de Grote Zaal de hele donderdag in dat teken staat van dit project.
 

Marin

Dagopener
14 apr 2021
599
470
De donderdag is nu ook wel heel magertjes geworden ineens, met name gezien het lage begin en relatief vroege einde. Ook vrijdag eindigen ze een stuk eerder dan vorig jaar naar mijn idee, toch een beetje jammer.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.197
13.409
Program update: Dudu Tassa and Jonny Greenwood have to cancel their upcoming tour, including their performance at Le Guess Who? 2023. From the artists: "we are told it’s impossible to guarantee any of the musicians can travel to Europe."

Unfortunately, Roger Damawuzan also has to cancel his performance at LGW23 due to visa issues.

Added to the program are Natural Information Society and a 2nd performance by Nusantara Beat. View our updated time schedule (now also available as PDF) via leguesswho.com/timetable.

De donderdag is nu ook wel heel magertjes geworden ineens, met name gezien het lage begin en relatief vroege einde. Ook vrijdag eindigen ze een stuk eerder dan vorig jaar naar mijn idee, toch een beetje jammer.
Ik zou dus juist willen dat het eerder eindigt (en eerder begint). Volgens mij is 't qua tijd eerder wel zo geweest.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.532
2.676
De donderdag is nu ook wel heel magertjes geworden ineens, met name gezien het lage begin en relatief vroege einde. Ook vrijdag eindigen ze een stuk eerder dan vorig jaar naar mijn idee, toch een beetje jammer.
Uiteraard is het wegvallen van Tassa en Greenwood een flinke aderlating. De donderdag leunt nu sterk op het 'anonymous project' in de Grote Zaal en daar zitten misschien toch nog wel parels tussen.
En op het tijdstip van Tassa en Greenwood zit nu nog een gat in het programma dat vast ook opgevuld gaat worden.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.872
3.225
Ik ben er vrijdag en zaterdag niet meer bij als bezoeker, maar donderdag en zondag nog wel. Wordt alsnog een mooi weekend :)
 

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
168
43
Nusantara Beat is een heel leuke toevoeging. Heb ik een aantal weken geleden gezien. Zeker de moeite als je zin hebt in een goed en dansbaar optreden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken