Le Guess Who? 2023

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.765
2.347
363949865_675213821313212_8739069280284842175_n.jpg


Kon al bijna niet missen, maar officieel nog niet aangekondigd. WITCH naar Le Guess Who (helaas op donderdag) en nog twee Nederlandse data.
 
  • On fire
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.607
11.235
363949865_675213821313212_8739069280284842175_n.jpg


Kon al bijna niet missen, maar officieel nog niet aangekondigd. WITCH naar Le Guess Who (helaas op donderdag) en nog twee Nederlandse data.
Yes! Ben ik even blij dat ik die donderdag ga. Misschien ook nog wel naar BIRD. Losse show lijkt me ook wel vet. Top boeking in ieder geval!

Edit: Oh, die elfde clasht natuurlijk weer met RockIt. Oktober en november zijn helse periodes voor een concertganger...
 
Laatst bewerkt:

timbo

Campingartiest
3 jun 2019
79
124
Zou Jockstrap een nam zijn die LGW? dit jaar boekt. Een act die ik heel graag wil zien! Sloeg ze over op Primavera vanwege clash en omdat ik ze dan op BKS zou gaan zien, maar daar zegden ze af. Kondigen vandaag nieuwe data aan, waaronder in Paradiso! Maar dat is op de donderdag van LGW?... 10 november staan ze in Brussel, maar dan hebben ze drie dagen open staan! Ik hoop dat LGW? ze heeft gestrikt!!
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.765
2.347
Zou Jockstrap een nam zijn die LGW? dit jaar boekt. Een act die ik heel graag wil zien! Sloeg ze over op Primavera vanwege clash en omdat ik ze dan op BKS zou gaan zien, maar daar zegden ze af. Kondigen vandaag nieuwe data aan, waaronder in Paradiso! Maar dat is op de donderdag van LGW?... 10 november staan ze in Brussel, maar dan hebben ze drie dagen open staan! Ik hoop dat LGW? ze heeft gestrikt!!
Kans lijkt me groter van niet dan van wel, maar ik duim heel hard dat ze de zaterdag staan!
 

JosOlvidados

Playlistbediener
11 jun 2023
20
27
Wel tof dat ze dat zo inzichtelijk maken. Bij de meeste festival is zaterdag het eerste uitverkocht, enig idee waarom dat hier minder is? Spreekt de line-up van die dag minder aan?

Ik ga zelf zaterdag en zondag. Vooral om te ontdekken maar ook Nala Sinephro, Crystallmess, James Holden, Vessel.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
The Necks hebben zichzelf ook bevestigd, voor de zaterdag. Die zouden er eigenlijk vorig jaar al staan.


En Jenny Hval lijkt ook wel een zekerheid:


En de volledige balans van de verkoop. 46% voor de donderdag is wel magertjes. Had ik niet verwacht.

Wel opvallend. Ik zou verwachten dat alleen de naam Jonny Greenwood al flink wat kaartjes zou verkopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.607
11.235
Wellicht dat William Basinki nog een optie is? Staat 19 november in Liverpool en heeft er al eerder gestaan natuurlijk. Enige is wel dat ie al op 23 oktober in Oslo staat en 27 november in Brussel, dus die tour loopt nogal uiteen. Heeft in ieder geval nog geen Nederlandse datum.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
Wellicht dat William Basinki nog een optie is? Staat 19 november in Liverpool en heeft er al eerder gestaan natuurlijk. Enige is wel dat ie al op 23 oktober in Oslo staat en 27 november in Brussel, dus die tour loopt nogal uiteen. Heeft in ieder geval nog geen Nederlandse datum.
Stond ook al op Dekmantel en het Holland Festival. Dus dat wordt misschien wat veel.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
380
298
Hi all, vraagje. Zelf ben ik nog niet eerder naar Le Guess Who geweest en overweeg nu een dagkaart te kopen (wrs zaterdag, anders ticketswap). Sinds een jaar of twee veel meer met muziek, concerten en festivals bezig, en ondanks dat ik nu al wat aardig artiesten heb leren kennen moet ik toch bekennen dat intimiderend weinig namen van Le Guess Who mij bekend voor komen. En op dit forum lijken jullie wel bekend met de artiesten (super gaaf!). Wel hou ik er heel erg van om op een festival zoals DTRH lekker rond te lopen en tegen bandjes aan te lopen. Is dit dan een goed festival om een kans te geven? En tips hoe je dan het beste hier rond kan struinen, zeker gezien de vele locaties?

edit: en is dit 70 euro waard als je bijna geen artiesten kent?
Ik ga al jaren (woon ook in Utrecht, dat maakt het wel makkelijker), meestal 4 dagen. Volg alternatievere muziek al decennia, maar ook ik ken keer op keer nauwelijks iets van de aankondigingen.

Het andere festival waar ik de laatste jaren bijna altijd heen ga is Best Kept Secret. Als ik dat vergelijk met Le Guess Who?, dan is BKS voor mij het veel 'makkelijkere' festival, met veel namen die ik al ken, best een aantal die ik al eerder zag en maar weinig waarmee ik echt helemaal niets kan.

Le Guess Who? ervaar ik als een stuk moeilijker, uitdagender, abstracter, maar daardoor op zijn manier zeker niet minder goed. Zelfs met inluisteren vooraf (weliswaar véél minder intensief en gestructureerd dan teunajax doet) is voor mij de kans op hit or miss een stuk groter. Soms lijkt iets me vooraf best tof, maar kan ik er eenmaal daar helemaal niets mee. Maar andersom kan net zo goed.. Het lastige is dan dat 'zappen' tussen optredens eigenlijk alleen binnen Tivoli echt makkelijk gaat. Soms valt daardoor voor mij een van de dagen een beetje in het water. Maar de volgende dag kan dan weer plots helemaal raak zijn.

Ik zou het in ieder geval zeker eens proberen. Stel je zo veel mogelijk open voor nieuwe ervaringen, dan komt het vast goed! Enige is wel dat ik meen dat Le Guess Who? in tegenstelling tot veel andere festivals bij mijn weten minder een festival is waarbij het de laatste dagen makkelijk Ticketswappen is. Mocht een donderdag je niet te slecht uitkomen, dan zou ik daar gewoon een kaartje voor kopen.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
380
298
Zelf inmiddels begonnen met inluisteren. O.a. SANAM, Dudak Tissa & Johnny Greenwood en meerdere dingen van het programma van Heba Kadry spreken me erg aan. James Holden en black midi heb ik al gezien, maar als het in het programma past wil ik daar ook heen.
 

timbo

Campingartiest
3 jun 2019
79
124
Mandy, Indiana zou ook wel een mooie toevoeging zijn. Weekend voor LGW op Pitchfork Berlin.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
Alan Sparhawk van Low op de zaterdag van LGW! Heel blij mee, wel benieuwd wat voor set dat zal zijn
Bijzondere toevoeging! Inderdaad erg benieuwd naar.
Zo langzamerhand druppelen er de nodige nieuwe namen binnen. Benieuwd wanneer de organisatie met het volgende pakket gaat komen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.607
11.235
Alan Sparhawk van Low op de zaterdag van LGW! Heel blij mee, wel benieuwd wat voor set dat zal zijn
Geloof dat ie alsnog de nummers gaat spelen die hij en Mimi samen voor Low gemaakt hebben. Wel een heel mooie toevoeging zeg!
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.765
2.347
Mooie toevoeging inderdaad!

Zag alleen wel toen ik naar de lineup keek dat Niño de Elche nu opeens op de vrijdag in plaats van zaterdag staat. Had daar juist mijn zaterdag kaartje op gekocht.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
Goed nieuws en slecht nieuws....

Volgende week wordt de complete line-up bekend gemaakt.
Black midi plays the Beatles gaat helaas niet door...

--

We’re sorry to inform you that black midi unfortunately have to cancel their performance at Le Guess Who? 2023. The band have provided us the following statement:
“Due to personal circumstances beyond our control it’s impossible to rehearse in the period leading up to our performance at LGW. We cannot accept doing an injustice to the great fans, music, and the legacy of the Beatles. We sincerely apologise to anyone disappointed and will work to make it up to you in the future.”
The full line-up announcement for #LGW23 will be revealed next week.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken