Le Guess Who? 2023

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.494
2.630
Is dit overzicht van 3voor12 overzichtelijker?

Le Guess Who? kondigt gastcuratoren en eerste namen aan​

Met o.a. Stereolab, Nala Sinephro, Heba Kadry en... black midi die The Beatles vertolken?!​

Daar zijn ze dan: de eerste namen voor Le Guess Who?, het Utrechtse stadsfestival voor avontuurlijke muziekliefhebbers. Allereerst de gastcuratoren: zo mogen o.a. nineties indie-darlings Stereolab, freejazz-experimentalist Nala Sinephro en performance-artiest/muzikant Slauson Malone 1 (die o.a. een The Beatles-tribute van black midi programmeert?!) hun eigen programma cureren. Opmerkelijke gastcurator: Heba Kadry, een door audiofielen-geroemde mastering engineer die zich o.a. over platen van Björk, Beach House en Big Thief ontfermde (en bovendien één van de weinige high-profile vrouwelijke audio-engineers is in een toch al obscuur werkveld).
Met de gastcuratoren komt ook meteen een groot deel van het gecureerde programma naar buiten, naast een hoop namen van het algemene programma. Bekijk hieronder de volledige aankondiging. Le Guess Who? vindt plaats van 9-12 november 2023 in Utrecht.
Curatie van Heba Kadry
3Phaz, Al Nather, Alessandro Cortini, Amina Alaoui, Baskot Lel Baltageyya, Deena Abdelwahed presents Jbal Rrsas, El Kontessa, Faten Kanaan, Julmud, Kamilya Jubran, Marta Salogni & Valentina Magaletti, Randall Dunn, Vessel (live), ZULI & Omar El Sadek present λ
Gecureerd programma van Nala Sinephro:
aya, Crystallmess, Model/Actriz, Nok Cultural Ensemble, Nyokabi Kariūki, Shy One, Slauson Malone 1, Zakia
Gecureerd programma van Slauson Malone 1:
Ahya Simone, black midi performing The Beatles, Chris Pattishall, Crystallmess, Ebun Sodipo, Kali Malone's 'Does Spring Hide Its Joy' ft. Lucy Railton & Stephen O’Malley, LA Timpa, Mark Leckey, MHYSA, MIKE, Nala Sinephro, O Ghettão, Richard Dawson
Curated by Stereolab:
Afrikan Sciences, Bitchin Bajas, Bombino, Irreversible Entanglements, James Holden, Kali Malone's 'Does Spring Hide Its Joy' ft. Lucy Railton & Stephen O’Malley, MEMORIALS, Moin, Nala Sinephro, Price Attack, Rhys Chatham, Shake Chain, Stereolab, The Cromagnon Band, Tom Skinner, Yama Warashi
Algemeen programma:
African Head Charge, Ak'chamel, Ale Hop & Laura Robles present Agua Dulce, Ana Frango Elétrico, Armand Hammer, Attila Csihar, Void ov Voices, B. Cool-Aid, Backxwash, Bill Orcutt Guitar Quartet, Colleen, Contour, Damsel Elysium, Dawuna, Decisive Pink, Domenico Lancellotti, dragonchild x Sunken Cages, Faiz Ali Faiz, Holy Tongue, ‘Jarak Qaribak' by Dudu Tassa and Jonny Greenwood, Joâo Donato, Joâo Donato (solo piano), Josephine Foster, Le Cri du Caire, Maya Ongaku, MC Yallah, Mong Tong 夢東, NAH, Nihiloxica, Niño de Elche, Rachika Nayar, Rose City Band, SANAM, Sofie Birch & Antonina Nowacka present Languoria, Voice Actor, Wolf Eyes, YL Hooi
 

snoeperd

Randprogramma
6 jun 2019
132
131
Dan is iets uitgebreider...
Backxwash is dus fantastisch. Leuk dat die terugkomt naar Nederland!
Geen idee wat we inderdaad van Black Midi moeten verwachten, maar het klinkt wel vet.
Bombino is altijd goed.
Dudu Tassa & Jonny Greenwood is een fantastische boeking.
Irreversible Entanglements is lekker.
Model/Actriz is leuk.
Mong Tong 夢東 is echt een heel fijne boeking!

En uiteraard veel te veel dat ik nog niet ken, maar dit is al best hoopvol! Eerlijk gebied me te zeggen dat ik alle curators niet ken...
Nale Sinephro is zeker het ontdekken waard. Zij pracht een prachtige debuutplaat uit (jazz).
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
739
569
Even hierop terugkomend: met de bevestiging van Tom Skinner staat 2/3 van the Smile gewoon op LGW?. Als ze nu Thom nog weten te strikken....
Er is hoop!

Aantal fijne naampjes wat mij betreft: Armand Hammer, black midi, MIKE, Wolf Eyes. Nog niet overtuigd om een ticket te kopen though.

En Stereolab is natuurlijk een hele mooie boeking., ook al ben ik niet echt een fan van ze.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.494
2.630
Er is hoop!

Aantal fijne naampjes wat mij betreft: Armand Hammer, black midi, MIKE, Wolf Eyes. Nog niet overtuigd om een ticket te kopen though.

En Stereolab is natuurlijk een hele mooie boeking., ook al ben ik niet echt een fan van ze.
Ik denk wel dat je snel zal moeten besluiten als je tickets wil. Die laatste weekend-tickets zullen er snel uitgaan; dagtickets lopen wat langer door.

Ik ben zelf wel heel blij met het programma. Zitten een paar optredens bij die echt heel bijzonder kunnen worden (Stereolab en Jonny Greenwood & Dudu Tassa natuurlijk, maar bijvoorbeeld ook die solo-set van Richard Dawson in een van de kerken). Geen 'grote' namen aan de bovenkant (vorig jaar zouden nog Low en Animal Collective komen....) maar veel, heel veel ontdeknamen, die geweldig kunnen uitpakken of enorm kunnen tegenvallen. En dan nog het bizarre idee van black midi en the Beatles.

En hoeveel festivals kunnen dit jaar zeggen dat ze zowel een lid van Radiohead als van Nine Inch Nails op hun programma hebben staan.

Komende maanden nog veel namen erbij, en dan eind oktober dat onmogelijke blokkenschema....
 

Marin

Dagopener
14 apr 2021
594
463
Ik ben overigens ook blij met de namen: MC Yallah, Dudu tassa en Johnny Greenwood, mong tong, backxwash, Armand Hammer, rose city band zijn tot nu toe allemaal namen waar ik naar uit kijk en heb nog een groot deel van het programma te gaan.

Ook wel heel veel zin in de tribute van black midi. Ik vond cavalcovers ook echt tof dus ik denk eigenlijk wel dat dit heel goed gaat werken
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.954
2.691
Ze maken het me weer erg lastig dit jaar. Ik had me voorgenomen maar één dagje te gaan dit jaar, maar alles zit precies over het weekend verspreid.
  • Jonny Greenwood op de donderdag
  • o.a. black midi, Richard Dawson, Kali Malone en Backxwash op de vrijdag
  • o.a. Niño de Elche, James Holden, Moin, Bill Orcutt, B. Cool-Aid, Armand Hammer op de zaterdag
  • o.a. Stereolab, Model/Actriz, Irreversible Entanglements en Ana Frango Elétrico op de zondag
 

Lion

Support act
7 mrt 2017
822
1.723
Ze maken het me weer erg lastig dit jaar. Ik had me voorgenomen maar één dagje te gaan dit jaar, maar alles zit precies over het weekend verspreid.
  • Jonny Greenwood op de donderdag
  • o.a. black midi, Richard Dawson, Kali Malone en Backxwash op de vrijdag
  • o.a. Niño de Elche, James Holden, Moin, Bill Orcutt, B. Cool-Aid, Armand Hammer op de zaterdag
  • o.a. Stereolab, Model/Actriz, Irreversible Entanglements en Ana Frango Elétrico op de zondag
Ik zit in hetzelfde schuitje. Ik neig momenteel het meest naar de vrijdag, maar ik wacht nog even af denk ik.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.954
2.691
Ik zit in hetzelfde schuitje. Ik neig momenteel het meest naar de vrijdag, maar ik wacht nog even af denk ik.
Ik neig vooralsnog naar de zaterdag. Doordat het een zaterdag is, omdat ik van het rijtje van vrijdag allen Richard Dawson nog niet heb gezien en omdat Niño de Elche bovenaan mijn must-sees staat. Ben wel heel huiverig dat The Smile straks toch als surprise act op de donderdag of vrijdag staat en ik er niet ben.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.608
1.890
Weekendtickets gelijk al weg, hopelijk valt er nog wat terug het komende uur.
 

Marin

Dagopener
14 apr 2021
594
463
Ja hier ook, met vier schermen in de wachtrij en precies om 11 uur al in te ticketshop maar alles was al weg. Toch benieuwd hoe ze zo snel weg kunnen zijn
 

Marin

Dagopener
14 apr 2021
594
463
Thanks, wij hebbenn ze ook al binnen! Nu nog kijken hoe we van de donderdag, vrijdag, zaterdag dagtickets afkomen😅
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.494
2.630
Lijkt er nu op dat weekendtickets toch echt verkocht zijn.
Ik had ze zelf al gekocht direct na LGW?22.
Goed om te zien dat het @Marin en @Martijn hun tickets binnen hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Marin

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.776
3.105
Ik heb ook een ticket. Had geen rabo scanner bij, dus heb er alleen eentje voor mezelf gekocht.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.494
2.630
En de tickets voor de zondag zijn ook weg. Alleen nog kaarten voor de donderdag en de zaterdag dus.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken